بازدید 1843

تعداد محیط‌بانان دو برابر می‌شود

کد خبر: ۸۶۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 06 January 2019

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد طی مدت ۵ سال تعداد محیط‌بانان کشور دو برابر خواهد شد.

به گزارش مهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نشست خبری صبح امروز با موضوع گزارش عملکرده ۹ ماهه یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: نیمی از سازمان محیط زیست محیط‌بانان هستند. بازوی اجرایی سازمان، ویترین سازمان و نوک پیکان سازمان محیط‌بانان هستند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی افزود: در حوزه محیط بانی از هر نظر مظلومیت خاصی مشاهده می‌شد. ما توانستیم هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه معاونت محیط طبیعی و معاونت توسعه سازمان ایجاد کنیم که از این وضعیت بسیار دغدغه‌آمیز بکاهیم. خوشبختانه اتفاقات مبارکی در این حوزه رخ داده است و سال طلایی برای محیط‌بانان سال آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۲۳ تن از محیط‌بانان در دفاع از طبیعت به شهادت رسیدند و آخرین شهید محیط‌بان ما یک ماه پیش شهید باشقره بود که در پارک ملی گلستان جان خود را از دست داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: یک هماهنگی خوب و همدلی و برادری خاصی بین ناجا و محیط‌بانی شکل گرفته است. با اینکه هیچ اثری از متخلفان نمانده بود با یک سری اقدام‌ها خاص و استادانه که در حوزه پلیس آگاهی و حوزه انتظامی استان گلستان و خراسان شمالی انجام شد، ظرف ۴۸ ساعت ۸ متهم دستگیر شدند و متهم اصلی هم که محیط‌بان ما را به قتل رسانده بود اعتراف کرد.

محبت‌خانی افزود: ۱۱ درصد اراضی ملی کشور در حوزه مناطق چهارگانه شامل ۳۱ پارک ملی، ۳۸ اثر طبیعی ملی، ۴۶ پناهگاه حیات وحش و ۱۶۹ منطقه حفاظت‌شده است. جمعا مناطق چهارگانه ما ۲۸۴ منطقه با مساحت حدود ۱۷ میلیون هکتار است که حدود ۱۱ درصد است. تعداد پاسگاه‌های ما ۶۰۹ پاسگاه است که از امانات نسل آینده پاسداری می‌کنند. نزدیک به ۸۰ پاسگاه ما با همه امکانات به دلیل نبود نیروی انسانی خالی است و متخلفان می‌توانند به راحتی جولان بدهند.

وی اظهار کرد: محیط‌بان تنها شکاربان نیست و محیط زیست شامل آب و خاک و پوشش گیاهی و همه ویژگی‌هایش را حفاظت می‌کند. ۳۴۰۰ نفر یعنی نزدیک به ۵۰ درصد نیروی مورد نیاز ما تأمین است اما خبر خوش این است که ظرف ۵ سال محیط‌بانان به دو برابر افزایش پیدا کنند. مصوبه‌اش گرفته شده و سالی ۳۵۰ نفر محیط‌بان استخدام خواهیم کرد. از همین هفته قرار است ثبت‌نام‌ها انجام شود و از شب عید پس از آموزش در مرکز آموزش محیط‌بانی به پاسگاه‌ها اعزام شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار