بازدید 5749

هشدارنماینده:مراقب باشیم درتهران زمینگیر نشویم!

وی با اشاره به هزینه‌های زائد داخل و خارج ایران افزود: ما باید با دقت وعقلانیت و کاهش این هزینه‌ها توان ملت ایران را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 06 January 2019
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که ما در زمینه سیاست‌های خارجی هزینه‌های زائد زیادی داریم اظهار کرد: اگرچه نفوذ و حضور ما در منطقه مهم است، اما یک نکته را نباید فراموش کرد؛ بعضی اوقات ممکن است هزینه‌های زائد ما را در خیابان‌های تهران زمین گیر کند. آن چه که در خانه واجب است را در خانه مصرف کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شواری اسلامی گفت: سلطه ننگین آمریکا بر خاورمیانه و کشور‌های اسلامی روبه پایان است. شکست ذلت بار آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و تمام کشور‌های خاورمیانه نشان می‌دهد که تنها این ایمان ملت‌ها است که توانسته است بر سلاح، قدرت و بر پول و هیمنه آمریکا فائق بیایند. باید این فرصت تاریخی را ارج نهاد.

وی با اشاره به هزینه‌های زائد داخل و خارج ایران افزود: ما باید با دقت وعقلانیت و کاهش این هزینه‌ها توان ملت ایران را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی افزایش دهیم.

جهان آبادی ضمن تشکر از وزیر امور خارجه به علت انتصاب دومین سفیر اهل سنت در وزارت امور خارجه اظهار کرد: این انتصابات در راستای همدلی، وحدت و یکپارچکی ملت ایران و همچنین ارج نهادن به اقوام و مذاهب است. امیدوارم این تفکر عقلانی و تلاش عادلانه در راستای به کارگیری اهل سنت در وزارت امور خارجه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم تربت جام خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: شرق کشور هیچ منطقه‌ی آزادی ندارد توسعه نیافتگی، فقر وفقدان درآمد‌های ثابت باعث کوچ و مهاجرت مردم این مناطق شده است. درخواست دارم که لایحه منطقه آزاد به مجلس ارائه شود. به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ درخواست دارم که برای مرز‌های شرقی و منطقه شمال شرق ردیف اعتباری در نظر بگیرید.

این عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس با اشاره به وظیفه مجلس در تنظیم بودجه گفت: هزینه‌های زائد و غیراولویت‌دار کشور باید حذف شده و به جای آن به معیشت مردم، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، گاز رسانی وآبرسانی روستایی توجه شود.

وی با بیان این که "هر رای موافق یا مخالف در کارنامه اعمال نمایندگان ثبت خواهد شد" خطاب به نمایندگان گفت: چشم انسان‌های که صدا و فریادشان به گوش کسی در تهران نمی‌رسید به رای نمایندگان است تا این هزینه‌های زائد را حذف کرده و اقتصاد کشور را از این وضعیت نجات دهند.

جهان آبادی با بیان این که در زمینه سیاست‌های خارجی هزینه‌های زائد زیادی وجود دارد تاکید کرد: اگرچه نفوذ و حضور ما در منطقه مهم است، اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن این است که بعضی اوقات ممکن است هزینه‌های زائد ما را در خیابان‌های تهران زمین گیر کند. زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سرنگون شد ۱۳ هزار کلاهک اتمی داشت، در بیش از ۲۰ کشور نفوذ خارجی داشت؛ ایستگاه فضایی داشت، اما در خیابان‌های مسکو تکه پاره شد و امنیت و تمامیت ارضی خود را از دست داد.

نماینده مردم تربت جام افزود: امروز مردم برای تامین معیشت خودشان و برای پر کردن شکم‌های فرزندان خود مشکل دارند. ما اگر نتوانیم هزینه‌های اضافی سیاست داخلی و خارجی را درمان کنیم هزینه‌های سنگینی را تقبل خواهیم کرد. آسیب به امنیت ملی ما نه توسط دشمنان که در خیابان شهر‌های ما رخ می‌دهد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: آن چه که در خانه واجب است در خانه مصرف کنیم و تلاش کنیم که برای هزینه‌های زائد داخلی و خارجی چاره عقلانی پیدا کنیم. ما به دوست یابی، تنش زدایی و افزایش همکاری‌ها در منطقه و توجه به اقتصاد به عنوان اولویت اول در داخل نیاز داریم.

مردم نمانیده مردم تربت جام در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: از بین ۶۰ مدیر و مسئول اداره آموزش و پروش حوزه انتخابی خود فقط ۱۰ نفر اهل سنت هستند در حالی که ۷۰ درصد مردم این منطقه اهل تسنن هستند؛ بنابراین در به کارگیری نیرو‌های آموزش پرورش رعایت عدالت و دوری از تبعیض را خواستارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر