بازدید 22328
پیمانه اقتصادی؛

بودجه جامعه المصطفی العالمیه ۱۰۳ میلیارد کم شد/ محرک ۲۱۰ میلیارد دلاری برای پیشبرد رشد اقتصادی چین/ تورم ۲۴۰ درصدی کالا‌های صادراتی/ روز‌های سخت اپل؛ سقوط ۴۰ درصدی ارزش سهام

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۲۰۸ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته، وزیر نفت عراق: به کاهش تولید نفت پایبند هستیم، آب پاکی بانک مرکزی اروپا روی نرخ بهره، هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی تبلیغات تلویزیونی اپراتورها، سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان به کدام کشور تعلق دارد؟ ترامپ: نفت را من ارزان کردم و خروج ارز از کشور برای واردات اسب را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 January 2019
بودجه جامعه المصطفی العالمیه ۱۰۳ میلیارد کم شد/ محرک ۲۱۰ میلیارد دلاری برای پیشبرد رشد اقتصادی چین/ تورم ۲۴۰ درصدی کالا‌های صادراتی/ روز‌های سخت اپل؛ سقوط ۴۰ درصدی ارزش سهامپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۲۰۸ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته، وزیر نفت عراق: به کاهش تولید نفت پایبند هستیم، آب پاکی بانک مرکزی اروپا روی نرخ بهره، هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی تبلیغات تلویزیونی اپراتورها، سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان به کدام کشور تعلق دارد؟ ترامپ: نفت را من ارزان کردم و خروج ارز از کشور برای واردات اسب را در بر دارد.

بودجه جامعه المصطفی العالمیه ۱۰۳ میلیارد کم شد
سازمان برنامه و بودجه کشور در پی انتشار مطالبی در رسانه‌های اجتماعی درباره بودجه نوسازی و تجهیز مدارس و سازمان غذا و دارو در لایحه بودجه ۱۳۹۸، توضیحاتی داد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در لایحه بودجه ۱۳۹۸ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است، نه ۱۱ میلیارد تومان. در این اطلاعیه توضیح داده شده است: بر اساس ارقام مندرج در جدول شماره ۷ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور اعتبارات هزینه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با چهار درصد رشد نسبت به مصوب سال ۱۳۹۷ معادل ۲۷۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

طبق این اطلاعیه، اعتبارات هزینه‌ای سازمان غذا و دارو از محل اعتبارات عمومی لایحه بودجه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، با ۲۴ درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به میزان ۴۱۲ میلیارد ریال پیش بینی شده و رقم ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان شده بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ آن سازمان است. این سازمان یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی دارد. با توجه به مقایسه بودجه این دو بخش با «مؤسسه جامعه المصطفی العالمیه» در رسانه‌های اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور میزان اعتبار این مؤسسه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد، این میزان در مقایسه با اعتبار مصوب قانون سال ۱۳۹۷ که ۳۰۳ میلیارد تومان بود، حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. این مؤسسه ۵۲ هزار و ۱۳۳ دانشجوی خارجی دارد. /ایرنا


تقویت ۲۰۸ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته، شاهد رشد ۱.۵ درصدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۹۰۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۶۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۹۰ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۰ هزار و ۴۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس

روز‌های سخت اپل؛ سقوط ۴۰ درصدی ارزش سهام

شرکت بزرگ اپل طی سه ماه گذشته، روز‌های سختی را پشت سر گذاشته و عملا ۴۰ درصد از ارزش سهام آن سقوط کرده است. به نقل از اسپوتنیک، حدود سه ماه پیش شرکت اپل آمریکا هزار و ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش داشت و عملا با ارزش‌ترین شرکت جهان محسوب می‌شد. در ماه اکتبر قیمت هر سهم اپل ۲۳۲ دلار بود، اما از آن زمان به بعد سقوط شرکت اپل آغاز شد، به گونه‌ای که در ژانویه ۲۰۱۹ شاهد رسیدن قیمت سهم این شرکت به ۱۴۲.۱ دلار هستیم. در واقع ارزش اپل در سه ماه گذشته، از هزار و ۱۲۰ میلیارد دلار به ۶۷۴.۷ رسیده و این شرکت آمریکایی ۴۴۶ میلیارد دلار از ارزش خود، معادل تولید ناخالص داخلی کشور‌هایی نظیر اتریش و نروژ را از دست داده است. تنها طی معاملات روز‌های گذشته و به دلیل انتشار چشم انداز کاهش فروش محصولات این شرکت آمریکایی در چین ـ که توسط مدیرعامل آن طی نامه‌ای به سهامداران اعلام شده ـ ارزش سهام اپل ۸ درصد ریخت. هم اکنون اپل پس از شرکت‌های مایکروسافت، آمازون و گوگل چهارمین شرکت بزرگ جهان است. در چین به دلیل اقدامات تجاری آمریکا علیه این کشور و به خصوص در ماجرای دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی، مردم و شرکت‌های چینی محصولات اپل را بایکوت کرده‌اند.

وزیر نفت عراق: به کاهش تولید نفت پایبند هستیم

عراق اعلام کرد: بغداد به توافق سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای کاهش تولید نفت پایبند است و در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، تولید روزانه نفت خود را کمتر از ۴ میلیون و ۵۱۳ هزار بشکه در روز نگه می‌دارد.  ثامر غضبان، وزیر نفت عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد، به مسئولان این کشور برای اتخاذ تدابیر لازم برای پایبندی به کاهش تولید، دستور داده است. در این بیانیه آمده است: وزیر نفت عراق بر پایبندی این وزارتخانه به حفظ تولید ملی این کشور در سطح میانگین ۴ میلیون و ۵۱۳ هزار بشکه در روز در شش ماه آینده تأکید کرده است.

انتقال گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین ۷.۲ درصد کاهش یافت

شرکت مدیریت انتقال گاز اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انتقال گاز روسیه از طریق خط لوله اوکراین به اتحادیه اروپا و مولداوی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۶.۷ میلیارد متر مکعب، معادل ۷.۲ درصد کاهش یافته و به ۸۶.۸ میلیارد متر مکعب رسیده است.

آب پاکی بانک مرکزی اروپا روی نرخ بهره

عضو ارشد بانک مرکزی اروپا گفت: نرخ بهره پایین از سوی بانک مرکزی اروپا تا زمانی که برای بازگرداندن تورم به سطح هدف گذاری ۲ درصد ضرورت داشته باشد، در سطح پایینی خواهد ماند. بانک مرکزی اروپا به برنامه خرید دارایی ۲.۶ تریلیون یورویی خود در ماه گذشته میلادی پایان داد؛ اما وعده حفظ نرخ بهره در سطح پایین را تا دست کم تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی داد. همچنین این بانکدار ارشد اروپایی گفت: نرخ بهره‌ای که ما برای اقتصاد منطقه یورو تعیین می‌کنیم، در سطح فعلی تا حداقل بعد از تابستان ۲۰۱۹ میلادی باقی خواهد ماند و در صورتی که لازم باشد، نرخ بهره بعد از آن زمان هم در سطح پایینی قرار خواهد گرفت. بنوئیت کوئر گفت: با توجه به رشد کُند اقتصادی به دلیل نگرانی‌ها درباره تنش‌های تجاری که یک ریسک بحران مالی جدید را ایجاد می‌کند، ضرورت دارد که در این باره بسیار هشیار باشیم.

محرک ۲۱۰ میلیارد دلاری برای پیشبرد رشد اقتصادی چین

به دنبال درخواست نخست وزیر چین، بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است برای پیشبرد رشد اقتصادی این کشور ۲۱۰ میلیارد دلار اختصاص می‌دهد. لی که چیانگ در تازه‌ترین اظهارنظر گفته بود باید از رشد اقتصادی چین دومین اقتصاد جهان، حراست شود. در همین راستا انتظار می‌رود، از ماه جاری میلادی، بانک مرکزی چین نخستین قسمت از یک بسته محرک اقتصادی را برای رسیدن به این هدف به ارزش ۲۰ میلیارد دلار اختصاص دهد.

دولت چین پیش بینی کرده است به دلیل جنگ تجاری با آمریکا سال ۲۰۱۹ میلادی سال سخت و پرچالشی برای اقتصاد این کشور باشد و از ابتدای این سال در تلاش است تا به پیشبرد رشد کمک کند. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد، رشد اقتصادی این کشور در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶.۵ درصد کاهش یافته، ولی به دلیل تعرفه‌های آمریکا برای سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۶ تا ۶.۲ درصد پیش بینی شده که پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۹۲ میلادی خواهد بود. بانک مرکزی چین اعلام کرده، برای جلوگیری از رکود اقتصادی، نزدیک به یک درصد از ذخیره ارزی را به بازار تزریق خواهد کرد که معادل ۲۱۰ میلیارد دلار است.


هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی تبلیغات تلویزیونی اپراتور‌ها

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توئیتر گفت: صرفا هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتور‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است. بماند که صرفه جویی از محل به اشتراک گذاری منابع اپراتور‌ها با یکدیگر نیز قابل توجه است. این کاربر توئیتر عنوان کرده بود، مگر هزینه‌های تبلیغاتی اپراتور‌ها در تلویزیون چقدر است که جلوگیری از آن باعث کنترل هزینه‌ها می‌شود؟ /مهر

سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان به کدام کشور تعلق دارد؟

تازه‌ترین گزارش‌های منتشره، سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان را برای چندمین سال متوالی به یک کشور شرق آسیایی اختصاص داده است. آمار‌هایی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری fastmetrics منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد کره جنوبی طی چند سال اخیر، پرسرعت‌ترین و ارزان‌ترین شبکه اینترنت در جهان را به نام خود ثبت کرده و به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی که هم‌اکنون دهمین کشور بزرگ و قدرت صنعتی در جهان به شمار می‌رود، در نمایه توسعه اینترنت سازمان ملل متحد نیز از سال‌ها پیش جایگاه نخست و دوم را از آن خود کرده است. برای تشریح و بیان بهتر این موضوع، سرعت اینترنت در این کشور واقع در شرق آسیا به طور میانگین بیش از ۴۵ مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با اینترنت آلمان تقریبا بیش از نیم برابر بیشتر است.

کره جنوبی هم‌چنین از لحاظ پوشش شبکه‌ای نیز در صدر کشور‌های جهان قرار گرفته است، به گونه‌ای که ۹۹ درصد از منازل و خانواده‌های کره‌ای به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. این در حالی است که این عدد در آلمان فقط ۵۷ درصد از خانواده و منازل را شامل می‌شود.


تورم ۲۴۰ درصدی کالا‌های صادراتی

بر اساس آمار بانک مرکزی ایران از شاخص بهای کالا‌های صادراتی ایران، این شاخص در آبان‌ماه سال جاری نسبت به مهرماه، ۵.۹ درصد کاهش یافته و نسبت به آبان‌ماه سال گذشته نیز افزایش ۲۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین شاخص بهای این کالا‌ها در هشت‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۲.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از سوی دیگر این شاخص در دوازده ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که نرخ تورم کالا‌های صادراتی ایران در آبان‌ماه سال جاری به ۱۱۸.۵ درصد رسیده و از طرف دیگر تورم نقطه به نقطه نیز در این کالا‌ها برابر ۲۴۰ درصد است.

خروج ارز از کشور برای واردات اسب

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از شش تن اسب برای مسابقه از دو کشور جهان وارد ایران شده است. واردات ۶ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم اسب، باعث خروج ۵۲۴ هزار دلار شده که این رقم معادل ۱۹ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال شده است. واردات از دو کشور آلمان و هلند صورت می‌گیرد و بیشترین واردات از کشور هلند به حجم ۴ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم، به ارزش ۳۷۲ هزار دلار و معادل ۱۳ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال ثبت شده است.

ترامپ: نفت را من ارزان کردم

دونالد ترامپ پس از دیدار با رهبران کنگره ـ که با هدف تلاش برای رسیدن به توافق و پایان دادن به تعطیلی قسمت‌هایی از دولت فدرال برگزار شد ـ در رزگاردن به خبرنگاران گفت:‌ چهار ماه پیش نفت به ۸۳ دلار در هر بشکه رسیده بود و به سوی ۱۰۰ دلار حرکت می‌کرد و ممکن بود تا ۱۲۵ دلار صعود کند. وی مجددا اظهارات اخیرش مبنی بر این که تلاش‌های وی باعث پایین آمدن قیمت نفت شده است را تکرار کرد و گفت: پس از تماس‌های تلفنی که با کشور‌های اوپک و غیراوپک داشتم، قیمت نفت شروع به کاهش کرد. وی گفت: کاهش قیمت نفت اتفاقی نبود و با به خرج دادن نبوغ، روی داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۴
بودجه جامعه المصطفی چقدر بوده که 103 میلیارد کم شده ....!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
شهيد مطهري در يكي از كتابهايش از افتخارات علماي شيعه نسبت به علما و طلاب اهل تسنن مصر عنوان
مي كند كه علما و طلاب ايران وابسته به نظام و
حاكميت نبوده و از رژيم حقوق و مواجب نمي گيرند به همين علت برعكس علماي مصر وابسته نبوده و استقلال فكري دارند حال كجاست مطهري ببيند حوزه هاي ايران و وضع طلاب كه بودجه سالانه كلان مي گيرند.......................!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
پنجاه و سه هزار دانشجوی شیعه که در تمام دنیا پراکنده میشوند و مردم جهان را به سوی اسلام ناب محمدی فرا
می خوانند
برای هشتاد میلیون ایرانی ۴۱ میلیارد برای دارو در نظر گرفتن ، واسه پنجاه هزار دانشجوی خارجی ( افغانی ، گینه ، ونزوئلا ، سوریه ٫...) دویست میلیارد !!! احسنت حلالشون باشه این دانشجویان ! کجا از اینجا بهتر . جانمان و مالمان فدایتان ، نوش جان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دقت کنید چهل و یک میلیارد فقط هزینه اداره دارو است هزینه خود دارو ها هزاران میلیارد است.
هزینه تحصیل دانشجوی خارجی به عهده ماست ؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دارندگی و برازندگی !!!!!!!!
مهم تر هم داریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
«مؤسسه جامعه المصطفی العالمیه»
یا هر دانشگاه دیگه ای
لطفا از هاروارد و کمبریج و و بقیه یاد بگیره
دانشجویان نخبه و مغز رو بگیره نه هر کسی که از سر راه
میاد وارد کنه
در ضمن مثه اون دانشگاههای برتر
هزینه رو اول از دانشجو بگیره نه از بیت المال
صد ها هزار مدرسه در حال تخریب در کشور داریم که مهمتر از
درس دادن به غریبه هاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اینها دانشجو نیستند؛ سربازان فکری و عقیدتی ایران هستند که در مواقع اضطراری می توانند تمام دنیا را برای دشمنان ایران نا امن کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تربيت نيروهاي مبلغ براي بسط مذهب اثني عشري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دقت كنيد بودجه جامعه المصطفي به تومان و اون دوتاي ديگه به ريال يعني سه برابر نوسازي مدارس و واردات دارو بودجه ميگيره !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
البته دانشجو که نیستند و طلاب علوم دینی و خارجی هستند
و اصلا هم تبعیض محسوب نمی گردد !؟ که دانشجویان ایرانی باید برای تحصیل علوم پزشکی فنی مهندسی و انسانی در اکثر دانشگاهها پول بپردازند ولی طلاب که قرار است با علا

عشق به معنویات و نه بخاطر مادیات !؟ تحصیل کنند هزینه که نمی پردازند هیچ ، مقادیری هم بابت دستمزد تحصیل علوم خود
. دریافت میکنند
که البته شامل خوابگاه و تغذیه و ایاب و ذهاب هم احتمالا میگردد
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
آره پس چی فکر کردی !
اونها یه مشت گدا گودوله هستند که ما از بیت المال خرجشون می کنیم که هوادار ما بشن
حالا هوادار ما بشن به چه درد می خورن نمی دونم !
اینکه ما براشون خرج نکنیم باز هم هوادار ما بمونن هم نمی دونم
مردم خودمون را رها کردیم شدیم دایه ی مسلمین گدا گشنه ی عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بله و ایضا" هزینه جنگ و بازسازی و حقوق نیروهای نظامی برخی کشورها !!!
می شود بگویید خروجی جامعه المصطفی در افریقا و اسیای دور و نزدیک و میانه و امریکای جنوبی و به عبارتی در سراسر دینا برای مردم ایران چه بوده است. باید بپذیریم اگر کشور خود را از لحاظ فرهنگی سیاسی اقتصادی به نقطه مطلوبی رسانده بودیم خود به خود برای تبلیغ دین و سیستم کشور داری همه دنیا به دنبال ما می امدند. ولی هزینه بی خود کردیم و متهم به گسترش ..... شدیم.
جامعه المصطفی شاید بخواد ۵۲۰ هزار دانشجو داشته باشه...مگه دولتیه که هزینشو از بودجه بیت المال پرداخت میکنین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پنجاه و دوهزار دانشجو دارد که کلیه هزینه ها از جمله : : تحصیل رایگان ، سه وعده‌غذای رایگان ، محل اقامت رایگان ، ایاب و رهای رایگان ، پرداخت ماهیانه مبلغ ناچیزی جهت کمک جاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
آمریکا با داشتن چندین هزار ترلیون بدهی باز دوباره در خارج پایگاههایش را ادامه می دهد.
ترامپ 2 ترلیون به بدهی ها افزده.
امنیت مهمترین بخش زندگی است. و اینان سربازان بی جیره و مواجب ما هستند .
همانطوری که ... طلبان برای غربی که در آنجا تحصیل کرده اند اینگونه اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه ولی آقایان دوست دارند و انجام میدهند و به مردم هم ارتباطی ندارد و بقول جناب مصباح مردم چکاره اند ؟ که بخواهند نظر بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
رد گم کنیه
صدوچهل هزار میلیارد تومان دلار4200 جهانگیری در 98
صدو بیست هزار میلیارد تومان بودجه شرکتهای زیانده دولتی
جمعا دویست و شصت هزار میلیارد تومان کجا
دویست میلیارد کجا؟
کمتر از یکهزارم بودجه رانتی همین دو قلم است
جوسازی علیه بودجه فرهنگی بی دلیل نیست
به نظر من بهتره بودجه نقد بشه آن هم از طرف کارشناسان دلسوز نباید به موسساتی بودجه داد که هیچ نفعی برای کشور و مردم ندارند چرا با وجود تورم بسیار بالا فقط 4 درصد به بودجه ساخت مدارس اضافه شده چرا بودجه نهادهای سربار قطع نمیشه و به بودجه ساخت مدارس اضافه نمیشه تا بچه های مردم در میان آتش نسوزن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چون ریاست اون نهادها را افراد پرنفوذی بر عهده دارند که مادام العمر بر سر سفره ی انقلاب باید باشند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مثلا بنیاد سعدی متعلق به جناب حداد عادل چرا باید سالی ۶ میلیارد تومان بگیرند ؟
ولی جناب نوبخت نتواند بودجه مورد درخواست وزیر بهداشت برای خرید و ساخت تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانه بهداشت روستایی و داروها ی وارداتی بیماران خاص را طبق نیاز کشور و مردم دریافت کنند
این بنیادهایی که بنام مثلا جناب مصباح یزدی و سایر علمایی است که خودشان از محل وجوهات شرعی درآمد دارند چرا باید به دارو و درمان و بازسازی مدارسی که هرسال چند تا شون روی سر کودکان معصوم کشور آوار میگردد و یا میسوزند ارجحیت داشته باشند ؟
بسمه تعالی
اینجا قدرت رسانه ها و مردم دیده می شود . با نشر اطلاعات پول مفتی که هزینه دانشجویان خارجی می شد ( مقداری از آن ) صرفه جویی شد که قرار است صرف بچه های خودمان در مدارس ناامن شود.
چرا ار برخی موسساتی که از بیت المال دارن استفاده میشه حسابکشی و حسابرسی نمیشه؟
مگه میشه چندین سال به اینا پول داد و بعدش نشه ازشون پرسید پولو چجوری خرج کردن ؟؟؟؟
اصلا عملکرد اینا رو کی بررسی میکنه؟؟؟
آیا نفعی برای مملکت و نظام دارن یا فقط محل کار آقازاده ها شده و تامین کننده حقوق اونا؟؟؟
103 میلیارد تومن کم کردن هنوز بودجه اش 200 میلیارد تومنه! چرا آخه؟ 3 سال تعطیلش کنن اصلا تو این شرایط اقتصادی.
جامعه المصطفی این دیگرازکجاامد مدارس خراب پول شیربرای دانش آموزان ندارند
این بودجه ها کم میشه ولی توجیب ملت نمیره میره تو جیب ژن ها خوباصلاح طلب
در کتب جامعه شناسی سال چهارم دبیرستان که می خواندیم آمده بود از ویژگی های حوزه های علمیه در ایران استقلال مالی آنهاست بطوری که حتی حوزه ها در مواقعی در امور عام المنفعه کمک حال دولت ها هستند مانند ساخت مدرسه و بیمارستان و پل و .......
اما الان چندین سال است که شاهدیم حوزه های علمیه از بیت المال و بودجه جاری کشور ردیف گرفته اند و این خلاف ماهیت آنهاست بنده بعنوان یک ایرانی ریالی را خرج این امور از بیت المال را در ان دنیا نخواهم گذشت این حق مردمی است که خیلی ها در فقر غوطه ور هستند
پول جامعه المصطفی را تو یک سال بدید بخاری های مدرسه ها را نوسازی کنید تا جگر گوشه هامان تو آتش پرپر نشن
می شه بفرمایید نقش این جامعه المصفی و امثال آن که بودجه های هزاران میلیاردی می گیرند در کشور ما چیست؟
آیا به رشد اقتصادی کشور کمک می کنند؟
آیا در کاهش کشته های تصادفات که در این ۸ ماه امسال از ۱۲۰۰۰ نفر گذشته است کمک می کنند؟
آیا چرخ صنعت کشور را می گردانند؟
آیا به خانواده های بی سرپرست کمک می کنند؟
آیا جلوی ورود و توزیع مواد مخدر به کشور را می گیرند؟
آیا در کاهش فقر و فساد و فحشا اثربخش هستند؟
آیا جلوی رانت خواری و اختلاس گسترده در کشور را می گیرند؟

چرا باید بودجه های کشور ما صرف مصارفی شود که نه حسابرسی می شوند و نه به کسی پاسخگو هستند؟ بعد مدرسه ما در بلوچستان از کمترین امکانات برخوردار است بعد آموزش و پرورش و تحصیلات عالی بر خلاف قانون اساسی پولی شده است بعد وضع بهداشت و درمان کشور و سونامی سرطان و بیماری قلبی و ام اس و ... اسفناک است وضع محیط زیست و آب و هوا که از همه بدتر تازه ادعا می کنند ۴۰۰ سال پیشرفت کرده ایم !!!!
چرا نهادهای دینی باید از دولت بودجه بگیرند ولی تحصیل کودکان پول باشد؟
یکی نیست آمار بگیره و گزارش بده خاصیت این نهادهای فرهنگی که هر ساله بودجه های کلان می گیرند چی بوده تا به حال ؟؟
جامعه مصطفی چی هست که انقدر پول میخواد؟
نمیدانم چرا بودجه همه را با ریال ولی بودجه جامعه المصطفی با تومان حساب شده است.
میشه اعلام کنید جامعه المصطفی مال کیه و سهامدارانش چی کسانی هستند ؟
این مؤسسه ۵۲ هزار و ۱۳۳ دانشجوی خارجی دارد!
(جامعه المصطفی العالمیه) خوب به ما چه ربط داره بذارید شهریه خودشون رو خودشون پرداخت کنند
تابناک هرچه را که منتشر نکنی جای دیگه با خسارت وتخریب بیشتر بروز میکنه از نظر من پرداخت یک ریال مالیات به این دولت عین خیانت است به چه مجوزی پول مردمی که به این نکبت زندگی می‌کنند خرج یه مشت خارجی می‌کنند که هیچ نفعی برای کشور نداره چرا از خشم مردم نمی ترسید واقعآ نمی دونید این کارها باعث خشم مردم میشه هیچ جای دنیا به جز عربستان که آنهم دین محل درآمدشان است برای دین از جیب مردم هزینه نمی کنند نگاه به بودجه بگیرها که نام دینی دارند فقط نفرت ایجاد می‌کند
اگر قرار است کسی را مسلمان کرد اول باید شکم طرف را سیر کرد..کسی با شکم گرسنه اسلام نمی آورد جان مردم واحب تر است یا جامعه المصطفی .روزی چند نفر در جاده های غیر استاندارد کشته میشود آیا خدا راضی است مردم بمیرند زن و بچه شان داغ دار و یتیم شود؟...آشتغال بکار جوانان تحصیل کرد ..ازداوج جوانان ... طرف حتی پول نان شب هم ندارد جناب تابناک کدام واجب تر است؟؟؟؟؟ ....اسلام برای سعادت بشر آمده ..دینی که حتی برای دستشویی رفتن هم برنامه دارد....چگونه ممکنه برای زندگی و اقتصاد پیروانش برنامه نداشته باشد!!!!!........ فقط من بی سواد این را می دانم که مسئولین این کشور فردای قیامت باید جوابگوی خدا و رسول خدا باشند این نشد وضع جامعه اسلامی .... اسلام رحمت و مروت و انسانیت است.... نه هرکس فکر باند خودش باشد
وقتی که طبق گفته مسئولین امسال بیش از یک میلیون کودک ایرانی بدلیل فقر از تحصیل بازمانده اند ایا هزینه کردن برای محصلین خارجی درست است؟ زمانیکه کشور در تحریم است و انتظار دارند ایرانیان به حکومت کمک کنند ؟ شما یک کشور نام ببر که بیگانگان را به مردم خود ترجیح دهد!!!!!!!!!
جامعة المصطفی برای هر دو دانشجوی خارجی یک کارمند گذاشته است. گاهی تعداد کارمندان بیش از دانشجو به چشم می خورد. به ساختمانهای وابسته مراجعه کنید.
ای بی انصاف بودجه چند وزارت خانه و سازمان که به ملت خدمات میدهند همه برای تحصیل خارجیها ۰من مطمئنم اگر روزی ایرانیان احتیاج به کمک داشته باشند حتی صد نفر از انها حاضر به کمک نخواهند بود
جامعه المصطفی العالمیه یک میلیارد هم زیادشه.دانشجوی خارجی باید به کشورارزبیاره وبرای کشوردرآمدزاباشه نه اینکه وبال گردن ملت باشه.
جامعه المصطفی العالمیه :|
همین حاتم طاعی بخشی هاست که پدر مردم را در آورده است . هزینه برای دانشجو خارجی ؟ چه نوع دانشجویی صراحتا" بگو .....
در حالیکه به همه مدارس دولتی کشور سرانه بسیار اندک دانش آموزی در حد ده هزار داده می شود و مدیران آن به خاطر نبود منابع مالی نا توان از اداره مدرسه هستند چه منطقی حاکم است که 303 میلیارد پول این ملت را صرف طلاب خارجی می کنیم؟؟ این کار نتیجه اش این است که نسلی که تر بیت می کنیم بی سواد تر از گذشته خواهد بود.
چرا باید بخشی از بودجه ی کشور صرف جامعه المصطفی العالمیه بشه . البته خرج که از کیسه ی مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود . فعلا سفره ی نفت پهنه و بخور بخور هم عالیه .
به قول معروف چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است
اینترنت ایران چندمه؟ بچه که بودیم میگفتیم از اخر اوله!
باید بودجه نهادهای فرهنگی در شرایط تحریم کاملا قطع شود. دولت با پرداخت بودجه به این موسسات هیچ عذر و بهانه ای در آینده برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیز مدارس کشور ندارد و در صورت بروز هر کمبود یا کاهش کیفیت دولت و آقای نوبخت مقصر اصلی هستند .
روحانیون هم مانند بقیه مردم کار کنند ؛ تا کی میخواهند از بودجه دولت استفاده کنند ؟؟؟؟!!!!
باسلام درتمام دنیا دانشجو ارز اوراست نه هزینه بر کجا اسلام اجازه داده حق یکمشت کپر نشینکه توان مدرسه رفتن ندارند صرف طلبه خارجی شود
دانشجو نه ... طلبه.
این که دانشجوی خارجی دارد چه دلیلی دارد با این اوضاع اقتصادی چگونه هزینه ۵۲۰۰۰ دانشجوی خارجی را مپردازید اینها کی هستند از کجا آمده اند چه میخوانند برای کشور ما چه حاصلی دارند کجای دنیا اینگونه هزینه می کنند اقتصاد مقاومتی فقط برای مردم ضعیف کشور است بنظر من حتا یک ریال هم نباید برای اینها هزینه شود
والا من بعنوان یک ایرانی راضی نیستم و حلال هم نمی کنم که از جیب من حتی یک ریال هم دولت به این گونه موسسات بدهد .
اصلا این جامعه المصطفی وابسته به کجاست زیر نظر کی هست؟مگر این مملکت دولت ندارد مگر وزارتخانه ندارد. مگر صاحب ندارد!!!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
نه ندارد...هر کی ادعا میکند که دارد و قانون هم دارد رسما دروغ میگوید
دانشجوها محبت کنن مثل بفیه خودشون کار کنن هزینشونو پرداخت کنن
واقغا که
سوال. اگر جامعه المصطفی و امثال اینها نباشند چه اتفاقی برای کشور می افتد؟ خروجی این موسسات چیست؟ در این 40 سال چه کرده اند؟ چرا من مالیات بدهم صرف رفاه ، آموش، بهداشت، صنعت، اقتصاد نشود؟
حالا پزشکانی که کارت خوان نگذاشته اند را می فهمم که چرا آنها مالیات بدهند ولی در جای مناسب خرج نشود؟
به چه مناسبت و حسابی وقتی دانش آموز ایرانی در کپر درس می خواند و در آتش می سوزد باید هزینه دانشجوی خارجی را از بیت المال پرداخت کنید؟ شرم نمی کنید؟ این دانشجویان خارجی بروند کشور خودشان درس بخوانند تا دولتشان برایشان هزینه کند. اگر هم می خواهند اینجا درس بخواهند هر دلار را 11000 تومان بفروشند و سلطنت کنند. پیشنهاد دهندگان و تصویب کنندگان بودجه این مراکز خائن هستند.
ارز برا واردات اسب مسابقه توسط دولت پرداخت شده یا بخش خصوصی؟ اگه وارد کننده دولتی بوده که باید پاسخگو باشه ، اگه بخش خصوصی بوده نباید مزاحم کارش شد. حتما کار تخصصی ش همینه و از همین راه داره برا خودش درامد کسب میکنه .
این دوباره از کجا امده.
«مؤسسه جامعه المصطفی العالمیه» کسی میتون وظایف این نهاد رو در قبال مردم توضیح بده؟ بالاخره داره از بیت المال پول میگیره؟
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
جامعه المصطفی وظیفه جذب افراد برای آموزش و تبلیغ شیعه در کل جهان مخصوصا کشورهای فقیر . مانند شیخ الزکزاکی در نیجریه.
والا من برای تحصیل دخترم در دانشگاه دولتی ( البته شبانه) باید پول بدم بعد شما این کارها رو میکنید.
به سهم خودم راضی نیستم قیامتی هم هست.
لطفا بفرمایید این جامعه المصطفی. کارش چه هست. زیر نظر کیست. کارخانه هست.؟ تولید دارد؟ اشتغال زایی می کند؟
چرا جامعه المصطفی گسترش و تبلیغات اسلام در روستاهای فقیر و گرسنه سیستان برگزار نمیکند؟
حضراتی که پایشان حتی یکبار هم به خاک نقاط محروم باز نشده.
اگر خود پیامبر عزیر اسلام و علی عادل حضور داشتند بازهم تبلیغ اسلام در آفریقا را به سیر کردن شکم های گرسنه مردم خود ترجیح میداد؟؟
اصلا چرا باید هزینه این جامعه مصطفی رو ملت بده که مثل نهنگ دهن باز کرده و بودجه رو میبلعه؟یا اون حوزه ها چرا باید مثل چاه بی انتها ۱۰۰۰ میلیارد بودجه بگیرن؟مگر روحانیون نمیگن با پول نذورات روزگار میگذارنند پس این ۱۰۰۰ میلیارد چرا باید خرجشان شود؟
ظاهرا افرادی از خارج با انگیزه دریافت پول مفت مردم بدبخت ایران میان جامعه المصطفی مثلا درس بخونن، در شبکه های اجتماعی قشنگ توضیح داده میشه کی ها این پولهارو میخورن! آیا این کار درسته از نظر شرع؟ پس چرا کشورهای خارجی از دانشجوها پول میگیرن؟ چگونه به خودتون اجازه میدین؟ چرا سازمان بودجه ردیف باز کرده برای اینجور نهادها؟
مگه بودجه جامعة المصطفی العالمیه چقدر بوده که این مبلغ از آن حذف شده؟؟؟!!!!
سلام جمعه المصطفی العالمیه چه هست که میلیاردها ثروت ملت می خوره
خروج ارز از کشور برای واردات اسب

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از شش تن اسب برای مسابقه از دو کشور جهان وارد ایران شده است.


شش تن اسب
این موسسات به اصطلاح فرهنگی که اینقدر بودجه میگیرند تا حالا چه گلی به سر فرهنگ مردم زدند. همانطور که همه و خود مسولین هم اذعان دارند ما دچار سقوط فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی بسیار وحشتناکی شدیم که در چند ساله اخیر هم شدت بیشتری به خود گرفته. بهتر نیست پول را در جهت فقرزدایی و سیرکردن مردم و ایجا امنیت مالی در آنها خرج کنیم که اینهمه شاهد دزدی و کم کاری و کلاهبرداری و اختلاس و رشوه و هزاران کوفت و زهر مار دیگر نباشیم.
والله ریال ریال این پول ها از نظر شرعی و عرفی حق الناس است و مسئولیت ان با هر کسی باشد باید در مقابل خداوند جوابگو باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل