بازدید 9941
۱
آب گل‌آلود خودروسازی و ماهیگیری دو قطعه‌ساز ـ ۲

فیک‌نیوز خودرویی در خدمت ثروت

حسین عبدالهی
کد خبر: ۸۶۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 05 January 2019

طی هفته های گذشته وبا تایید خبر ورود قوه قضائیه به پرونده تخلفات# گروه -قطعه -سازی- عظام،خبرهایی که بعدا مشخص شد جعلی و بی پایه بوده است در مورد روابط این قطعه ساز با دو خودروساز اصلی کشور از سوی چند سایت خبری گمنام که در حوزه خودرو فعالیت می کنند منتشر شد.

به دنبال انتشار این خبر، تماسهای گسترده ای با پایگاههای خبری معتبر در کشور برقرار گردید و پیشنهادهای اغوا کننده ای برای بازنشر این خبر در قالب رپرتاژ اگهی ویژه ارائه شد.

بسیاری از فعالان رسانه ای این اقدام را به #گروه- قطعه- سازی- کروز که رقیب سرسخت #گروه قطعه-سازی-عظام است منتسب نمودند چرا که صرف هزینه های هنگفت برای انتشار اخباری از این دست هیچگونه منفعتی برای فرد یا گروههای اقتصادی دیگر به همراه ندارد.

با انتشار خبر دیگری که در آن با درج عکس مسئولین #گروه- قطعه- سازی -کروز، اتهامات متعددی از جمله تحصیل مال نامشروع،تصاحب غیر قانونی سهام ایران خودرو،دوتابعیتی بودن مالکین این گروه،عدم تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان برای ایجاد بحران در بازار و پرونده مفتوح تخلف در سازمان بازرسی مطرح شده بود،درگیری #دو- قطعه- ساز -خاص، وارد مراحل جدیدی شد.

#گروه قطعه-سازی- کروز نیز با انتشار پاسخ به این خبر نسبت به برخی اتهامات ارایه شده در آن اعلام برائت نمود.
صرف نظر از این جدال که همچنان نیز ادامه دارد دو موضوع که دارای ابعاد بسیار مهم تری نسبت به رقابت #دو-قطعه-ساز-خاص در کشور است وجود دارد که باید به ان توجه جدی شود:

اول: ضربه حاصل از این رقابتها به دو خودروساز اصلی کشور
هریک از#دو- قطعه- ساز-خاص برای ایجاد ضمانتهای پایدار در تداوم و توسعه کسب و کار خود به دنبال بدست گرفتن سهم بیشتری از بازار فروش قطعه به خودروسازان هستند و در این رقابت از ابزارهای مختلف برای تحت فشارگذاردن مدیران شرکتهای اصلی خودروساز در کشور برای از میدان به در بردن رقیب استفاده می کنند.این رویکردکه با هدف کسب منفعت بیشتر دنبال می شودموجب وارد شدن صدمات جدی بر پیکره مدیریتی خودروسازی کشور گردیده و تداوم ان نیز می تواند خسارتهای زیان بار گسترده ای برای دومین صنعت بزرگ کشور بعد از نفت داشته باشد.

دوم: تحرک گسترده #فیک- نیوز-خودروئی و ورود پولهای کثیف به رقابت#دو-خودروساز-خاص
ابزار رسانه و بویژه #فیک-نیوز-خودروئی،مهمترین،اثرگذارترین و کم هزینه ترین ابزار در اختیار#دو-قطعه -ساز-خاص رقیب، در این جدال غیر اخلاقی است
بررسی عملکرد و نحوه بکارگیری #دو قطعه- ساز -خاص از ابزار رسانه برای منکوب نمودن طرف مقابل نشان می دهد که در جدال مستمر رسانه ای میان این دو، حتی از ظرفیت رسانه های معاند چون صدای امریکا،بی بی سی و امد نیوز نیز به صورت حیرت اوری استفاده شده است.

برای تبیین بیشتر این روند مشکوک و نگران کننده تنها بررسی اقدامات انجام شده از سوی شبه رسانه هایی که از سوی افرادی با نام های "م.م" و ش.ف" اداره می شوند و عمدتا در حوزه فضا سازی در حمایت از #گروه- قطعه- سازی- کروز عمل می کنند ، ابعاد قابل توجهی از واقعیتهای تلخ حاکم بر این عرصه را مشخص خواهد کرد.
در گزارش بعدی، ابعاد پنهان و پیدای فعالیتهای مخرب این شبکه و بهره گیری از #فیک- نیوز-خودروئی برای پیشبرد اهدافشان با ارائه اسناد غیر قابل خدشه افشاء خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خودتم فهمیدی جی گفتی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر