بازدید 7334
۵

احتمال بیماری‌زایی «اسنک پفکی» با خوراک دام

کد خبر: ۸۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 05 January 2019

یک کارشناس صنایع غذایی علت استفاده از خوراک دام در تولید اسنک پفک کرده را کسب سود بیشتر از سوی تولیدکنندگان عنوان کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اواخر آذر ماه امسال، سخنگوی سازمان غذا و دارو از تخلف دو برند معروف تولیدکننده اسنک پف کرده در استفاده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان خبر داد و اوایل دی ماه نیز اعلام کرد که پرونده تخلف این دو برند به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

در این باره مژده فاضل تهرانی مقدم – کارشناس صنایع غذایی – علت استفاده از خوراک دام در تهیه اسنک پفک کرده را صرفه اقتصادی دانست و گفت: برای تولید اسنک پفک کرده باید از بلغور ذرت استفاده شود، اما با توجه به اینکه خوراک دام ارزان‌تر از بلغور ذرت است، استفاده از آن به عنوان ماده اولیه اسنک پفک کرده سود بیشتری به تولیدکننده می‌رساند.

وی با بیان اینکه بیشتر شدن نظارت در صنعت غذا باعث شده تولید کالاهای تقلبی در این صنایع کمتر از بخش‌های دیگر باشد، تصریح کرد: در صنایع غذایی نیز افرادی هستند که بدون ثبت پروانه، کارگاه تولید مواد غذایی راه‌اندازی می‌کنند و محصولات بدون پروانه و تاریخ مصرف عرضه می‌کنند.

این کارشناس صنایع غذایی با تاکید بر اینکه خوراک دام نباید در صنعت غذا استفاده شود، اظهار کرد: آسیب مصرف خوراک دام برای انسان‌ها با توجه به موادی که در آن وجود دارد متفاوت است.

وی افزود: بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پفک کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماری‌هایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
سئوالی که اینجا مطرحه اینه که چرا نام این شرکت را مطرح نمی کنید تا مردم با نخریدن محصولاتش اونو به خاک سیاه بشونن. واقعا چرا؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بهترین کار اینه که پفک و اسنک نخرید، فرقی نمیکنه از کدام کارخانه و شرکت
بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پفک کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماری‌هایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود.!!!!!!!!!
من جنایت این دو شرکت در حق مردم رو با یک مثال روشن می کنم.
اگه فرض کنیم که 80 میلیون ایرانی از بایت مصرف تولیدات غیر بهداشتی این دو شرکت فقط و فقط یک روز از عمرشون کم بشه اونوقت 80 میلیون روز میشه که میشه عمر حدود 3000 انسان 70 ساله.
یعنی اینها با این کارشون باعث مرگ حداقل 3000 ایرانی شدن. به نظر شما حکم مدیران و صاحبان حریص و طماع این دو شرکت و خیلی از شرکت ها و آدم های حریص دیگه چی باید باشه؟؟
چرا اسم این 2 شرکت متخلف اعلام نمیشه تا مردم دیگه خرید نکنن؟؟؟
شما با این اعلام نکردنتون دارین به همه کارخونه هایی که تو این صنف کار میکنن ظلم میکنین...چون من نمیدونم این کارخونه ها کدوما هستن پس کلا اسنک و پفک رو مال هر کارخونه که باشه از خریدم حذف میکنم!!!
دوست عزیز دلیل اینکه نام نمیبرند بخاطر این هست که در تجارت چیزی هست بنام رقابت.واین رقابت در ایران با تهدید انجام میشود .این اطلاعات دست وپا شکسته تهدیدی است که به رقیب میکنند نه مراقبت از سلامت مردم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار