بازدید 6678

گفتگوی ژنرال‌های ارشد آمریکا و روسیه درباره سوریه

کد خبر: ۸۶۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹ 05 January 2019

روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و روسیه برای بحث در مورد وضعیت سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، همزمان با ادامه گمانه‌زنی در مورد زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و روسیه پنج‌شنبه شب برای بحث در مورد اوضاع سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

بنا بر اعلام دفتر «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، گفت‌وگوی او با همتای روس‌اش «بر موضوعات مورد علاقه دو طرف در سوریه از جمله ادامه تعهد به عدم درگیری عملیاتی، متمرکز بود.»

آمریکا و روسیه نزدیک چهار سال است که در سوریه عملیات هوایی انجام می‌دهند و در این مدت برای جلوگیری از تداخل عملیاتی و بروز برخوردهای ناخواسته میان جنگنده‌هایشان، ساز و کار «عدم درگیری» ایجاد کرده‌اند. با وجود افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن، این ساز و کار نظامی همچنان عملیاتی مانده است.

دفتر «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه هم با صدور بیانیه گفته است که طرفین بر لزوم حفظ ارتباط میان وزارت دفاع دو کشور تأکید کرده‌اند. در این مکالمه دو طرف همچنین «در مورد وضعیت در سوریه و مبارزه با تروریمس و همچنین دیگر موضوعات مهم مورد علاقه دو طرف، تبادل نظر کردند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور به زودی سوریه را ترک می‌کنند. هنوز هیچ زمانبندی مشخصی برای این خروج اعلام نشده و در حالی که ترامپ پیشتر گفته بود این روند باید یک ماهه انجام شود، اکنون از مدتی دستکم ۴ ماهه برای این روند صحبت شده است. ترامپ البته اخیرا هرگونه چارچوب زمانی را رد کرده و گفته این خروج به صورت «آرام» و «منظم» انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان