بازدید 6841

دمای هوای تهران منفی یک درجه می‌شود

کد خبر: ۸۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 04 January 2019

از نظر علم هواشناسی و با بررسی‌های صورت گرفته از ۱۵ یا ۱۶ دی ماه تا ۲۵ یا ۲۶ دی ماه یک دوره زمانی تحت تاثیر امواجی از بارندگی برف و باران قرار می‌گیرد.

به گزارش میزان، حسین اردکانی استاد علم هواشناسی درباره احتمال وقوع یخبندان ۱۰ روزه از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دی ماه بیان کرد: از نظر علم هواشناسی و با بررسی‌های صورت گرفته از ۱۵ یا ۱۶ دی ماه تا ۲۵ یا ۲۶ دی ماه یک دوره زمانی تحت تاثیر امواجی از بارندگی برف و باران قرار می‌گیرد.

اردکانی در ادامه افزود: توده هوای سردی که منجر به یخبندان شود توده هوایی است که اصطلاحاً به آن کلد اسپل گفته می‌شود و از شمال سیبری وارد کشور می‌شد مثل سال گذشته، ولی این توده هوایی که امسال از ۱۵ دی وارد کشور می‌شود از شمال اسکاندیناوی وارد شده و به آن مایلد کلد اسپل گفته می‌شود و خیلی سرد نبوده و هوای سرد متوسط را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه درباره میزان کاهش هوا گفت: در مناطق سردسیر این کاهش صددر صد به زیر صفر خواهد رسید. به عنوان مثال در ارتفاعات شمیرانات دما به زیر صفر خواهد رسید. ولی انتظار یخبندان شدیدی را نداریم.

وی در ادامه گفت: بعد از این هوای سرد چند روز هوای گرم در پیش داریم.

اردکانی در ادامه از رو به رو شدن با یک موج سرمای دیگر در زمستان ۹۷ خبر داد و گفت: یکی موج سرمایی دیگر هم در پیش بینی‌های فصلی پیش بینی شده البته این پیش بینی‌ها هیچگاه ۱۰۰ درصدی نیست موج سرمای بعدی کلد اسپل است که از موج دی ماه سردتر است و در بهمن ماه از ۴ یا ۶ بهمن وارد کشور و تا ۱۴ بهمن وارد در کشور می ماند.

این استاد علم هواشناسی در ادامه تاکید کرد: در این دوره معمولاً یک امواج سرد در ایران اتفاق می‌افتد. در بهمن ماه ناهنجاری وضعیت جوی را در خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر