بازدید 3296

نرخ تلفات هوایی در ۲۰۱۸ صعودی بود!

کد خبر: ۸۶۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 03 January 2019

بر اساس تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های منتشر شده، میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش ایسنا، به تازگی یک موسسه آلمانی معروف و فعال در زمینه تحقیقات هوانوردی با همکاری سازمان جهانی امنیت هوایی  گزارش جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد میزان تلفات و مرگ و میر ناشی از سوانح هوایی که شامل سقوط هواپیما نقص فنی و سوانح جدی آن می‌شود، در سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد و افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی این موسسه تحقیقاتی، نرخ مرگ و میر و تلفات ناشی از سوانح هوایی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ازای هر یک میلیون پرواز ۰.۰۶ بوده است این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۰.۳۶ به ازای هر یک میلیون پرواز رسیده و افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

با اینکه در سال‌های اخیر به طور کلی نرخ تلفات ناشی از سوانح و حوادث هوایی با کاهش روبرو بوده است اما سال ۲۰۱۸ میلادی با ثبت مرگ و میر بالغ بر ۵۰۰ نفر نسبت به نرخ آن در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد افزایش چشمگیری بوده است.

این در حالیست که سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۱۳ نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست داده‌اند که آن نیز مربوط به هواپیماهای محلی و اندازه کوچک و متوسط بوده است.   

در ۱۰ سال اخیر، سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون بیشترین آمار و میزان تلفات ناشی از سوانح هوایی را به خود اختصاص داده است که در آن ۱۰۱۵ نفر به دلیل سقوط هواپیماهای سایز بزرگ و متوسط جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گفته‌های سازمان جهانی امنیت هوانوردی، با وجود اینکه میزان تلفات ناشی از سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرده است، اما لازم به ذکر است که سال ۲۰۱۸ میلادی بعنوان سومین سال ایمن از لحاظ امنیت هوایی در طول مدت پرواز هواپیماهای تجاری و مسافربری محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان