بازدید 2369

عوارض استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک در کودکان

کد خبر: ۸۶۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 02 January 2019

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با انتقاد از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور گفت: آنتی‌بیوتیک بر روند بهبود بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی کودکان تاثیر ندارد و مصرف آنتی‌بیوتیک در این زمان کاملا اشتباه است.

به گزارش ایسنا، دکتر" علی حسینی‌نسب" پیرامون موضوع آنفلوآنزا در کودکان افزود: آنتی‌بیوتیک زمانی مصرف می‌شود که به دنبال بیماری ویروسی، کودک دچار عفونت باکتریایی شود، مصرف آنتی بیوتیک حتما باید با تجویز پزشک باشد.

به گفته وی استفاده بی‌رویه آنتی‌بیوتیک باعث مقاوم شدن بدن کودکان به آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود، عفونت‌های ویروسی بسیاری وجود دارند که باعث ایجاد یکسری علائم مشترک می‌شوند که به عنوان ویروس‌های سرماخوردگی از آنها نام برده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا نسبت به سرماخوردگی از شدت بیشتری برخوردار است و دارای علائمی چون علائم گوارشی اسهال و استفراغ، تب، لرز، درد شدید بدن و بی‌قراری است.

این متخصص کودکان در مورد تفاوت آنفلوآنزا در کودکان و بزرگسالان گفت: از آنجا که سیستم ایمنی بدن کودکان تکامل یافته نیست بروز این بیماری در آنها با بزرگسالان متفاوت است.

به گفته وی، تشنج، اسهال و استفراغ علائمی است که بیشتر در کودکان دیده می‌شود.

حسینی نسب در مورد تشنج در کودکان به هنگام آنفلوآنزا گفت: این تشنج در کودکان شش ماه تا شش ساله دیده می شود یعنی با درجه تب بالا دچار تشنج می‌شوند و این تشنج بعد از شش سالگی بهبود می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر