بازدید 2898

کشته شدن ۲۱ نیروی افغانستان در تهاجم طالبان

کد خبر: ۸۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 02 January 2019

دست کم 21 عضو نیروهای امنیتی در تهاجم طالبان به شهری در شمال افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سر پل در این باره گفت: صدها تن از اعضای طالبان در مرکز ولایت سرپل تجمع کرده اند و اگر نیروهای کمکی از راه نرسند شهر سقوط خواهد کرد.

این سخنگو ضمن تأکید بر اینکه ساکنان منطقه بسیار نگران هستند، افزود: ‹‹دشمن در حال افزایش نیروهای خود در بیرون شهر است. ما همه نیروهای موجود در شهر را بسیج کرده ایم ولی هنوز هیچ نیروی کمکی از راه نرسیده است››.

طالبان عصر دوشنبه تهاجم خود به سرپل و منطقه سید را با هدف به دست گرفتن کنترل چندین حلقه چاه نفت در این منطقه آغاز کرد. 21 عضو نیروهای امنيتي از جمله چند پلیس و چندین عضو سرویس های اطلاعاتی افغانستان کشته شده اند. 23 نفر دیگر در جریان درگیریها زخمی شده اند.

ذبیح الله امانی ادامه داد: ‹‹طالبان در گذشته نیز چندین بار به این شهر حمله کرده است ولی این بار تهدید، جدی است››.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش بشود به خبرگزاری فرانسه گفت، تعداد کشته های نیروهای امنیتی بین 15 تا 20 نفر است.

نصرت رحیمی، دستیار سخنگوی وزارت کشور افغانستان بدون اشاره به جزییات تهاجم، تنها از وجود تلفات در میان نیروهای دولتی سخن گفته است. به گفته او نیروهای کمکی به سوی محل درگیری ها گسیل شده اند و شهر با خطر سقوط مواجه نیست.

گروه طالبان ضمن تأیید انجام این حمله ادعا کرده است که اعضایش 50 نیروی امنیتی را کشته یا مجروح کرده اند.

طالبان در سال 2018 با حمله به شهرهای فره (غرب) و غزنی (جنوب) پیروزی های مهمی به دست آورد. شهر غزنی چندین روز در اشغال آنها بود تا اینکه نیروهای افغان با کمک نیروهای آمریکایی موفق شدند مهاجمان را از شهر بیرون برانند.

حملات اخیر با تلاش های ديپلماتیک برای مشارکت دادن طالبان در گفتگو های صلح همزمان شده است. ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا 17 سال پیش گروه طالبان را از قدرت کنار زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس