بازدید 3010
۱

احتمال فاجعه بخاری‌های نفتی در مدارس یاسوج

کد خبر: ۸۶۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 02 January 2019

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر لحظه احتمال فاجعه ناشی از بخاری‌های نفتی مدارس استان وجود دارد.هر چه سریعتر باید مدارس روستایی نزدیک به خطوط گاز استان گازرسانی و نسبت به استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر لحظه احتمال فاجعه ناشی از بخاری‌های نفتی مدارس استان وجود دارد.

احتمال فاجعه بخاری‌های نفتی در مدارس یاسوج

عزیز فیلی سه شنبه، 11 دی ماه در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان با اشاره به اینکه بخاری نفتی اخیرا در شهر زاهدان حادثه آفرید، افزود: هر چه سریعتر باید مدارس روستایی نزدیک به خطوط گاز استان گازرسانی و نسبت به استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس اقدام شود.

وی اظهارکرد: در صورتی که نیاز باشد بهتر است مدرسه جدیدی نسازیم اما سیستم گرمایشی مدارس موجود را استانداردسازی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 50 درصد از اعتبار مورد نیاز استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان از محل اعتبارات ملی و 50درصد نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود.

فیلی تصریح کرد: حتما باید به فکر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان باشیم و اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ظرف 6 ماه تا یک سال می توانیم بخاری های نفتی استان را جمع آوری کنیم، ادامه داد: بهترین راهکار برای مدارس روستاهای فاقد گاز ایجاد و راه اندازی موتورخانه گازوئیلی( شوفاژ) است.

همچنین جهان مهرابی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: بخشی از سیستم گرمایشی مدارس استان بخاری نفتی و بخشی نیز بخاری گازی فاقد استاندارد است.

وی افزود: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان نیازمند همکاری شرکتهای خدمات رسان از جمله گاز و برق هستیم.

لازم به ذکر است که مهرابی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: 1200 مدرسه و فضای آموزشی در قالب بیش از 3000کلاس درس استان کهگیلویه و بویراحمد از بخاری نفتی استفاده می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 84 دستگاه آسانسور ادارات و دستگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 7 آسانسور دارای پروانه استاندارد هتستند که از این تعداد 4 آسانسور اعتبار پروانه استاندارشان به پایان رسیده است.

فیلی تصریح کرد: کمیته سه نفره دفتر فنی و شهری استانداری و نماینده استاندارد از مراکز تفریحی و شهربازی و بازی در سطح شهرهای دهدشت، یاسوج گچساران و سی سخت بازدید نواقص اولیه را احصا به شهرداری ها ابلاغ شود و در بازه زمانی مشخص در صورتی که رفع نواقص نکرده اند در صورت نیاز تعطیل شود. آموزش و پرورش و بهزیستی ظرف یک هفته اعلام کنند که چه اقداماتی در خصوص استانداردسازی تجهیزات پیش دبستانی ها و مهدکودک های استان انجام داده اند.

وی عنوان کرد: شهرداری استانداردسازی پارک های سرپوشیده بازی کودک را پیگیری کند اگر جایی استاندارد نیست و احتمال خطر وجود دارد بسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرمانداران کهگیلویه گچساران و دهدشت با حضور اداره استاندارد، بهزیستی و دستگاه متولی جلسه ای در این زمینه برگزار و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.

فیلی اضافه کرد: واحدهایی که قرار است به بهره برداری برسند قبل از اخذ مجوز استاندارد شهرداری‌ها و نظام مهندسی حق ندارند پایان کار به آنها بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسوجی های عزیز این خبر را به کسی نگویید می ایند مثل مدارس زاهدان بخاری ها را جمع می کنند و هیچ چیزی هم جایگزین نمی کنند. یاسوج از زاهدان سردتر هست و توی کلاس یخ می زنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار