بازدید 4020

آغاز سال نو با ازدواج مشترک ۵۰۰ زوج در اندونزی

کد خبر: ۸۶۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹ 01 January 2019

اندونزی با برگزاری یک مراسم بزرگ ازدواج مشترک و جمعی 500 زوج که توسط دولت با هدف بهبود روحیه عمومی درپی تلفات گسترده ناشی از حوادث طبیعی اخیر تدارک یافته بود، وارد سال جدید میلادی 2019 شد.

به گزارش ایرنا از رسانه های اندونزیایی، این 500 زوج در جاکارتا با شرکت در یک مراسم بزرگ مشترک ازدواج سعی کردند، برای افکارعمومی ملتهب این کشور که تا آخرین روزهای سال 2018 به طور مستمر درگیر تلفات و خسارات زیاد ناشی از زلزله و آتشفشان و سیل و سونامی بودند، پیام زندگی را تقویت کنند.

اندونزی که در کنار استرالیا و نیوزیلند در اقیانوس آرام قرار دارد از نخستین کشورهای جهان بود که وارد سال 2019 میلادی شد.

سال 2019 میلادی از شرقی ترین نقطه کره زمین؛ در منطقه « تونگا » واقع در اقیانوس آرام جنوبی آغاز شد.

مجمع‌ الجزایر تونگا با 748 کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بالغ بر 100هزار نفر در حدفاصل نیوزیلند و هاوائی قرار دارد. پس از آن جمهوری 'کریباتی' و ایالت مستقل 'ساموآ'،نیوزیلند، ژاپن، استرالیا ومابقی سرزمین های دیگر وارد سال نو میلادی خواهند شد.

اندونزی مانند مالزی اگرچه کشوری با اکثریت مسلمان هستند اما به همراه سایر کشورهای جنوب شرق آسیا از گاهشمار میلادی استفاده می کنند و از این رو آغاز سال نو میلادی را جشن می گیرند.

اول ژانویه ،نخستین روز از سال نو 2019 در تمام کشورهای جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه تعطیل عمومی محسوب می شود.

این دومین بار است که جاکارتا مراسم ازدواج جمعی را در شب سال نو برگزار می کند اما امسال به احترام قربانیان بلایای اخیر در این مجمع الجزایر، برنامه سراسری آتش بازی در این کشور لغو شد.

شهرهای ساحلی مختلف استان بانتن هفته گذشته با بزرگترین سونامی درپی وقوع آتشفشان کوه آناک کراکاتوا روبرو بود که بیش از 400 نفر در آن قربانی شدند.

این حادثه بیش از 40 هزار بی خانمان و قریب به 1 هزار و 600 نفر مجروح و ده ها نفر مفقود برجای گذاشت.

فجایع مختلف زیست محیطی در سال جاری میلادی ، در سراسر مجمع الجزایر اندونزی 4 هزار و 321قربانی برجای گذاشت که این موضوع سبب شد، 2018 مرگبارترین سال برای این کشور جنوب شرق آسیا در یک دهه اخیر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر