بازدید 5339
آینده‌والیبال‌ایران‌ازدومنظر

ریل‌گذاری داورزنی وچشم‌های‌ترسیده

فرزاد کفیلی
کد خبر: ۸۶۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 31 December 2018

مدام با بی سلیقگی تیتر می‌زنند «نشست صمیمانه سرپرست فدراسیون با پیشکسوتان»؛ «دیدار صمیمانه سرپرست فدراسیون با داوران و ناظران»؛ «دیدار صمیمانه داوری با...». منظور از تمام این کلیشه‌ها جلساتی است که افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال با بخش‌های مختلف فدراسیون و افرادی از بیرون برگزار می‌کند.
داوری بعد از آن‌که وزارت ورزش در پروسه‌ای بی نقص احمد ضیایی مدیر بازنشسته و ضعیف فدراسیون والیبال را کنار گذاشت، سرپرست فدراسیون شد و تلاش کرد با اطلاعات و راهنمایی‌های محمدرضا داورزنی ـ رییس اسبق فدراسیون و معاون کنونی وزارت ورزش ـ‌ به ریل‌های دوران ریاست داورزنی بر فدراسیون بازگردد.

مهمتر از تلاش و رفتارهای پخته‌ای که داوری برای بازگشت آرامش به والیبال انجام می‌دهد، سوال ساده‌ای در ذهن‌ها ایجاد شده؛ چه کسی قرار است رییس فدراسیون والیبال شود. می‌توان این‌طور پاسخ داد، در این‌که رییس فدراسیون با تایید وزارت ورزش بر کرسی می‌نشیند تردیدی نداریم و آن‌چه این‌روزها افشین داوری انجام می‌دهد نفش یک سرپرست موقت برای فدراسیون نیست.
سرپرست فدراسیون در نقش یک رییس فرو رفته است. هم از نقشه راه صحبت می‌کند و هم به امورات جزئی و روزانه ورود می‌کند. رگه‌های هدایت‌ داورزنی به خوبی در کنش‌های امروز داوری پیداست و از سویی هیچ نامی از مدیران مورد تایید وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون والیبال بیرون نمی‌آید. حتی برخی منابع از مخالفت وزیر ورزش با ریاست سعادت‌مند، معاون استعدادیابی وزارت ورزش و مدیر باشگاه منحل شده بانک سرمایه بر فدراسیون والیبال صحبت می‌کنند. چون اساسا تجربه ناموفق حضور ضیایی در فدراسیون والیبال همه را ترسانده است. ضیایی را داورزنی آورده بود اما وقتی او را مرخص می‌کردند کسی عملکرد او را به گردن نمی‌گرفت.

بگذارید با چند پیش‌بینی ساده آن‌چه افشین داوری در هفته‌های آینده انجام خواهد را بررسی کنیم. داوری نشان داده به نیروهای جوان علاقه‌مند است. همچون آن‌چه داورزنی در فدراسیون می‌کرد. از طرفی تلاش می‌کند تکلیف چند هیاتی که پروسه انتخاب رییس آن‌ها به تعویق افتاده بود زودتر به سرانجام برسد و کم کم نبض هیات‌ها برای انتخابات را در دست بگیرد. به همین سبب شاهد هیچ تنش و کج خلقی با هیات‌ها نخواهیم بود. همچنین برخی نیروهای نزدیک به داورزنی مثل امیر خوش خبر ـ او ۱۲ سال سرپرست تیم ملی والیبال بود ـ دیگر راه بازگشت به والیبال را در دوره فدراسیون جدید پیدا نخواهند کرد چون گفته می‌شود پرونده‌ای از عملکرد آن‌ها در زمان ریاست ضیایی به دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.
داوری امروز در پست سرپرست فدراسیون والیبال آن‌چه را می‌کند که از یک رییس انتظار داریم. فقط به قول ایرانیان گزینه‌ای در پستو می‌تواند به یک‌باره ظهور کند و در دقایق نهایی سرنوشت والیبال را از دستان او بیرون بکشد و یا نظر وزارت ورزش به سمت گزینه‌های والیبالی مثل محمود افشاردوست یا بهنام محمودی برود که این هم بعید به نظر می‌رسد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل