بازدید 2762

۴ عامل موثر در بروز "گُر گرفتگی"

کد خبر: ۸۶۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 31 December 2018

"گُرگرفتگی" یکی از شایع‌ترین علائمی است که زنان در دوره یائسگی و پیش از آن تجربه می‌کنند هرچند به گفته متخصصان، یائسگی تنها عامل موثر در بروز گُرگرفتگی نیست.

به گزارش ایسنا، در حقیقت این احتمال وجود دارد که تمامی افراد در هر سنی به این عارضه دچار شوند و حتی گرگرفتگی در مردان هم مشاهده می‌شود.

سایت "مدیکال دیلی" در مطلب تازه‌ای در این باره آورده است از جمله فاکتورهایی که می‌تواند موجب بروز گرگرفتگی شود شامل موارد زیر است:

بالا بودن وزن

کارشناسان معتقدند افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر به لحاظ شدت و افزایش دفعات، بیشتر در برابر گرگرفتگی آسیب‌پذیر هستند. همچنین زنانی که دچار اضافه وزن و گرگرفتگی هستند می‌توانند از طریق ورزش و رژیم غذایی علائم خود را تسکین دهند.

آلرژی غذایی

تحقیقات نشان می‌دهد گرگرفتگی و علائم مشابه آن می‌تواند از آلرژی‌های غذایی نیز ناشی شود. همچنین نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار همچون چای و قهوه عامل محرک به حساب می‌آیند.

داروهای تجویزی

گرگرفتگی همچنین از عوارض جانبی مصرف داروهایی از قبیل استروئیدها و داروهای افسردگی به حساب می‌آید.

اضطراب

اضطراب دارای فاکتوری فیزیولوژیکی است. با بالا رفتن ضربان قلب، فشار خون و انقباض ماهیچه‌ها، دمای بدن افزایش می‌یابد. همچنین ترشح اپی‌نفرین و آدرنالین در بدن این علائم را تشدید می‌کند و افزایش جریان خون موجب بالا رفتن دمای بدن می‌شود و به همین دلیل در مواقع نگران بودن و استرس داشتن فرد احساس گرما می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر