بازدید 17484
آخرین تحولات خاورمیانه؛

افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان/ ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق/سناتور آمریکایی: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید/ازسرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه

اتهامات وزیر اماراتی علیه عراق، ازسرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه، مجوز سوریه به عراق برای حمله به مواضع داعش، درخواست سناتور آمریکایی از ترامپ در مورد سوریه و افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 31 December 2018

اتهامات وزیر اماراتی علیه عراق، ازسرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه، مجوز سوریه به عراق برای حمله به مواضع داعش، درخواست سناتور آمریکایی از ترامپ در مورد سوریه و افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سازمان «الحشد الشعبی» عراق، از قصد خود برای ایجاد یک نیروی دریایی وابسته به این سازمان در چارچوب فرماندهی عملیات «صلاح الدین» خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، الحشد الشعبی، روز یکشنبه سی ام دسامبر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، فرماندهی مرکزی الحشد الشعبی، امروز از موفقیت امور سازماندهی مربوط به ایجاد یک نیروی دریایی در الحشد در چارچوب فرماندهی عملیات صلاح‌الدین خبر داد.

در سال ۲۰۱۴ و پس از اشغال موصل در ۵ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به دستِ نیروهای داعش در واکنش به فتوای مراجع عراق به‌ ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، الحشد الشعبی تشکیل و هدف آن، کمک به ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با حملات تروریستی اعلام شد.

افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان/ ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق/سناتور آمریکایی: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید/از سرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه

نیروهای الحشد الشعبی در کنار ارتش این کشور هستند و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان‌دهی شده‌اند. این نیرو از حدود چهل گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های شیعه هستند، ولی گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند.

بسیاری از این گروه‌های شیعه قبلاً مستقل در عراق و به خصوص علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی فعالیت داشته‌اند. از ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با اکثریت آرای مجلس عراق، الحشد الشعبی به عنوان یک نیروی جدا از ارتش رسمیت پیدا کرد.

وی همچنین تأکید کرد، «اصل احترام به حاکمیت و مخالفت با دخالت در امور داخلی (کشورها) یک اصل اساسی در تعامل کشورهای عربی است.»

پیش از این وزارت خارجه بحرین نیز کاردار سفارت عراق در منامه را در اعتراض به اظهارات «نوری المالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، احضار کرده بود.

نوری المالکی با انتقاد از اعمال خشونت، به حاشیه راندن و رفتار تبعیض‌آمیز دولت بحرین با شیعیان گفته بود که «اعتراضات در بحرین در ابتدا خواهان تغییر رژیم حکومتی نبود اما اکنون آنها خواهان برگزاری همه‌پرسی و انتخابات برای تعیین سرنوشت هستند و این خواسته‌ها مشروع است و مقابله با این خواسته‌های به حق و عادلانه، ظلم است.»

اتهامات وزیر اماراتی علیه عراق

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات افتتاح دفتر جنبش سیاسی معارض بحرین معروف به «ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه» را محکوم کرد و گفت که این یک اقدام خطرناک و دخالت در امور داخلی عراق است.

قرقاش در صفحه توئیتر خود بر ایستادگی امارات در کنار بحرین برای مخالفت با مشروعیت‌بخشی به ائتلاف مذکور تأکید و این جنبش را به تلاش برای ضربه زدن به امنیت بحرین متهم کرد.

وی همچنین تأکید کرد، «اصل احترام به حاکمیت و مخالفت با دخالت در امور داخلی (کشورها) یک اصل اساسی در تعامل کشورهای عربی است.»

افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان/ ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق/سناتور آمریکایی: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید/از سرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه

پیش از این، وزارت خارجه بحرین نیز کاردار سفارت عراق در منامه را در اعتراض به اظهارات «نوری المالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، احضار کرده بود.

نوری المالکی با انتقاد از اعمال خشونت، به حاشیه راندن و رفتار تبعیض‌آمیز دولت بحرین با شیعیان گفته بود، «اعتراضات در بحرین در ابتدا خواهان تغییر رژیم حکومتی نبود اما اکنون آنها خواهان برگزاری همه‌پرسی و انتخابات برای تعیین سرنوشت هستند و این خواسته‌ها مشروع است و مقابله با این خواسته‌های به حق و عادلانه، ظلم است.»

ازسرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه

چند روز پس از بازگشایی سفارت امارات در دمشق، «سیف السویدی» مدیر عامل هیأت هواپیمایی امارات اعلام کرد، این هیأت کمیته ویژه‌ای به دمشق اعزام کرده تا گزارشی در خصوص وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق تهیه کند.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه البیان گفت، هواپیمایی امارات پس از ارائه گزارش از سوی این کمیته، تصمیم خود را در خصوص ازسرگیری پروازها خواهد گرفت.

او تأکید کرد، امنیت مسافران در رأس اولویت‌‌های هواپیمایی امارات است و مبنای تصمیم‌گیری در خصوص ازسرگیری پروازها امنیت پرواز است.

سفارت امارات روز پنجشنبه گذشته سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد تا اولین کشوری باشد که از اردوگاه سعودی رابطه دیپلماتیک خود را با سوریه از سر می‌گیرد.

ازسرگیری پروازها میان دو کشور علاوه بر توسعه روابط سیاسی، می‌تواند در افزایش همکاری‌های اقتصادی نیز تأثیر بالایی داشته باشد.

افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان/ ایجاد نیروی دریایی برای «الحشد الشعبی» عراق/سناتور آمریکایی: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید/از سرگیری پروازهای مستقیم امارات به سوریه

در همین ارتباط، هفته گذشته منابع خبری از سفر یک هیأت اماراتی از اداره شرکت املاک «داماک» امارات با دعوت رسمی شرکت‌های سوری متخصص در بازسازی به دمشق خبر دادند.

در همین حال که امارات در حال توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه است، دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز تلاش دارند، هر چه زودتر به دمشق بازگردند. بحرین و کویت نیز اعلام کرده‌اند، در آینده‌ای نزدیک سفارتشان را در سوریه بازگشایی می‌کنند.

مجوز سوریه به عراق برای حمله به مواضع داعش

روز یکشنبه یک منبع در دولت عراق به خبرگزاری روسی راشا تودی گفت، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به عراق اختیار کامل برای حمله به مواضع داعش در سوریه را بدون کسب اجازه از این کشور داده است.

این منبع گفت، جنگنده‌های عراقی می‌توانند بدون منتظر ماندن برای کسب اجازه از دولت سوریه وارد خاک این کشور شده و مواضع داعش را بمباران کنند، ولی دولت سوریه باید در جریان این حملات قرار بگیرد.

جنگنده‌های عراقی طی روزهای گذشته، چندین بار مواضع داعش در خاک سوریه را بمباران کردند.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد، دمشق و بغداد بر ارتقای سطح همکاری امنیتی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در دو کشور توافق کرده‌اند و بر اساس این توافق هر کشور می‌تواند با اطلاع دادن به طرف دیگر مواضع داعش را بمباران کند.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق، روز گذشته با سفر به سوریه، پیام عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را تقدیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ این پیام بر محور توسعه روابط میان دو کشور و اهمیت ادامه هماهنگی میان آنها در تمام زمینه‌ها به ویژه در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری موجود در این زمینه به ویژه در مرزها میان دو طرف متمرکز است.

سناتور آمریکایی: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه هشدار داد، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه امنیت آمریکا را دچار آسیب می‌کند زیرا چنین اقدامی باعث می‌شود داعش امکان بازسازی و احیا پیدا کند.

او در ادامه این تصمیم را خیانت به مبارزان کرد تحت حمایت آمریکا که با بقایای داعش می‌جنگند، دانست.

گراهام همچنین مدعی شد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، توانایی ایران برای تهدید اسرائیل را افزایش می‌دهد.

این سناتور جمهوری‌خواه اظهار کرد: از ترامپ خواهم خواست با ژنرال‌هایش جلسه بگذارد و درباره چگونگی انجام این کار بازنگری کند. باید از سرعت این روند کاسته شود و اطمینان حاصل آید که ما کار درستی انجام می‌دهیم. داعش نباید برگردد.

گراهام گفت: سوریه را به ایرانی‌ها واگذار نکنید و در مصاحبه خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان، بیان کرد: من می‌خواهم جنگ در حیاط خلوت دشمن باشد، نه حیاط خلوت ما.

گراهام همچنین از تصمیم ترامپ در خصوص نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق استقبال کرد و ادامه داد: داعش همچنان یک تهدید بالقوه در شمال‌شرق سوریه است و از همین روی ما باید بخشی از نیروهای خود را در آنجا نگه داریم.

افشاگری افسر سابق سیا درباره «مشکل اسلام» از نظر بن‌سلمان

افسر سابق سازمان سیا و نماینده جمهوری‌خواه کنگره این کشور جزئیاتی از دیدار گذشته‌اش با ولیعهد سعودی بازگو کرد که یکی در ریاض و دیگری در واشنگتن انجام شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ویل هارد، افسر سابق سازمان سیا و نماینده جمهوری خواه مجلس کنگره آمریکا در مقاله‌ای در واشنگتن پست درباره روابط آمریکا با عربستان می‌نویسد: پانزده ماه پیش در ریاض، من با محمد بن سلمان که در آن زمان جانشین ولیعهد عربستان بود برای نخستین بار دیدار کردم. در آن دیدار بن سلمان چیزی گفت که هرگز نشنیده بودم قبلا یک رهبر عربی به آن اذعان‌ کند؛ اینکه افراطگری اسلامی یک مشکل در داخل اسلام بوده و باید توسط مسلمانان با کمک کشورهای دموکراتیک غربی حل شود. در آن زمان من هرگز فکر نمی‌کردم که بعدا او به عنوان ولیعهد عربستان درگیر قتل بی‌رحمانه یک روزنامه‌ نگار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
باوجود پیمان صلح باز این بن سلمان اره دست از سر کشور فقیر یمن برنمی دارد، چرا یکبار هم که شده کشورهای آلمان، کانادا، فرانسه و... در عمل نشان نمی دهند دو رو و ریاکار نیستند، و بطور واقعی از صلح حمایت می کنند، دست کم سندی می شود که فقط بجای ابراز ناراحتی ها و توصیه به خویشتن داری از کشته شدن انسان ها جلوگیری کردید، باور کنید بن سلمان اره از شماها حرف شنوی دارد.چرا ساکت هستید؟ نمی خواهید یکبار هم که شده واقعا از صلح دفاع کنید؟
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
سوریه




حرم مطهر حضرت زینب علیه السلام
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
شما مثل اینکه در باغ نیستی فکر کردی پول اون همه تحقیقات برای ساخت پورشه، بنز و انواع محصولات لوکس از کجا باید تامین شود؟ غرب به بن سلمان و سایر رهبران کشورهای مطیع اجازه می دهد در مسند قدرت بمانند، درعوض این رهبران باید چرخ های کمپانی های تولید کالا های لوکس را بچرخانند، حتی از زنان ، سینما و... همه در خدمت چرخاندن این کمپانی کالا های لوکس باشند، حالا بن سلمان اجازه نداشته باشد به یمن یک کشور بی دفاع حمله کند، وکشورهای آلمان کانادا جلوی بن سلمان را بایت این حمله بگیرند، مگه میشه مگه داریم؟ .
خان بابایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
میگم ای کاش یکی هم بود به این امتیاز سردفتران گیر میداد و از انحصار در می آورد تا این همه فارغ التحصیل رشته حقوق که بیکار هستند به سر کار برن ، سردفتران و پزشکان دو شغل پول ساز در ایران که فقط به دلیل انحصار پول ساز شدن.جالبه امتیازشان به عنوان ارثیه برای فرزندانشان باقی میماند.
سیاست شوروی پیشین تشکیل گروههای شبه نظامی در کشورهای دیگر بود تا منافع شوروی را تامین کنند اکنون هم این سیاست ادامه دارد اما پولش از جیب روسیه خرج نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
تا چشم امریکا پرستها کور شود
از من می شنوید این نیروهای الحشد الشعبی تان را منحل کنید وگرنه امریکا یه داستانی خلق می کند که به جان هم بی افتند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
همین نیرو جلوی امریکا را می گیرد حالا بیایند منحل کنند تا امریکا هر کاری بخواهد بکند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
این نیروی ایجاد اختلاف در عراق است!
به عنوان مبارزه با داعش بوجود آمد ولی شفافیت در کارش نشان نداد.
بخصوص کسی همچون المالکی از آن حمایت می کند که در زمان ایشان موصل به داعش دو دستی با پول و اسلحه داده شد.
کمی تامل هم لازم است و نه فقط شعار!
آقای قاچ بمباران و خراب کردن زیرساخت های یمن دخالت در امور یک کشور مستقل نیست اون وقت باز کردن یه دکه دخالت در امور بحرین است، .
جناب آقای بن سلمان اره کشتن و تکه تکه کردن و سپس حل کردن جسد در اسید در کجای دین اسلام نوشته شده است؟
بله ما هم قبول داریم که افراطگری یک مشکل است ولی دینی سلفی و وهابی که آل سعود بهش پایبندند. اما تشیع و اهل بیت مبرا از این ناهنجاریهاست.
ایران وسوریه باید نیروهای هم پیمان سهیم در پیروزی علیه داعش وتروریست ها از دیگر کشورها مانند افغان ها راهم در باز سازی مشارکت دهند ،کسانی که نقش تمام کننده در شکست دشمن داشتند.
کنار زدن انها نامردی است
خوش امد بگویید به نیروی دوم منطقه توسط عراق و در اینده امنیت کامل در این منطقه برقرار خواهد شد
گروهکی که ساخته و پرداخته انگلستان باشد؛ طرحی ریشه دار برای نابودی اسلام است: وهابیت در میان سنی ها و بهائیت در میان شیعیان.
پاراگراف آخر : دخالت در امور بحرین درست است نه عراق
ببخشید آخر پاراگراف اول را باید تصحیح کنید
نيروى الحشد الشعبى !!! ارتش عراق ميخواهد از بين ببرن
امریکایی ها سوریه را واگذار نمی کنند ایران از آنها می گیرد و دارند فرار می کنند سناتور گرامی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
دوست گرامی خبر دیدار سناتور با ترامپ در همین مورد منتشر شد.مطالعه کنید و بیشتر تفکر کنید.رکب نخورید برادر عزیز من
جنگ نعمت است چونکه بسیاری از انسانها اشتباها خلق شده اند وباید بمیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بسیاری از انسانها اشتباهی خلق شده اند خود شیطان هستی که چنین نظری داری؟»
ايران هيچ كشوري رانميخواهدتادرآن حاكميت داشته باشدكافرهمه رابه كيش خودپندارد/
جنگ. هیچ وقت نعمت نیست. جنگ یعنی کشتار انسانها. آوارگی انسانها ویرانی کشورها. جنگ واژه نامانوس باانسانیت است
اامریکا سوریه را واگذار نمیکند .الان سودش در این است که وارد عراق شود به شما نزدیک تر بشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار