بازدید 3181

تنزل رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار

کد خبر: ۸۶۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 30 December 2018

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: متأسفانه رتبه کشورمان در برخی زمینه‌ها تنزل پیدا کرده و این باید هشدار برای ما تلقی شود.

به گزارش آنا، از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح دستور این جلسه طی سخنانی گفت: در ابتدای این جلسه و طبق روال معمول گزارش تحولات علمی و فناوری ارائه شد.

وی افزود: در گزارش امروز موضوع تسهیل کسب‌وکار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این موضوع شرکت‌ها‌ی دانش‌بنیان نقش زیادی دارند و ما معتقدیم حل بسیاری از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان و ایجاد ارزش افزوده برای کشور از مسیر این شرکت‌ها می‌گذرد.

کبگانیان گفت: در حوزه کسب مجوز فعالیت، مقررات‌زدایی و حذف تشریفات زائد، بیمه، مالیات، مالکیت فکری و ... شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلاتی دارند که باید این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه رتبه کشورمان در برخی زمینه‌ها تنزل پیدا کرده و این باید هشدار برای ما تلقی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دستور اصلی جلسه امروز، ادامه بررسی سیاست‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بود که گزارش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این زمینه ارائه شد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح این گزارش گفت: در گزارش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موضوع اصلی توجه به مشاغل مهارتی و متناسب‌سازی حقوق و دستمزد شاغلین در این بخش بود.

وی افزود: البته با توجه به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد با هماهنگی این دو وزارتخانه این گزارش تکمیل شود.

کبگانیان ادامه داد: بعد از ارائه گزارش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری پیرامون موضوع مهم تناسب زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رشته تحصیلی آنان ارائه شد که با توجه به پایان جلسه ادامه بررسی این گزارش به جلسه آینده موکل شد.

کبگانیان در پایان نیز گفت: از نظر ما این عدم تناسب ذیل عناوین بیکاری پنهان و اتلاف منابع کشور قابل ارزیابی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر