بازدید 2844

وخیم‌تر شدن شرایط آوارگان یمنی در فصل سرما

کد خبر: ۸۶۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 27 December 2018

سرمای زمستان در کنار گرسنگی و آوارگی بر دردهای بیش از یک و نیم میلیون آواره یمنی افزوده است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرمای زمستان میهمان ناخوانده ای است که در کنار گرسنگی و آوارگی بر دردهای بیش از یک و نیم میلیون آواره یمنی افزوده است.

آوارگان یمنی در خلال فصل زمستان و همزمان با سردتر شدن هوا شرایط شواری را به دلیل نبود وسایل گرمایشی، پتو و لباس سپری می کنند. علاوه بر این کمک رسانی از سوی سازمان های امداد رسان در خلال تجاوز و محاصره عربستان سعودی دشوار است.

سرمای شدیدی بر فقرا و آوارگان در شهرها و روستاهای شمال یمن از جمله صنعاء پایتخت یمن حاکم است مساله ای که موجب شده دردها و رنج های ناشی از جنگ و تحریم های مستمر که نزدیک به 4 سال است که ادامه دارد را بیشتر کند.

یکی از آوارگان یمنی به شبکه العالم گفت: بعضی مواقع از شدت سرما علاوه بر لباسی که می پوشیم پارچه ها و کیسه هایی را دور پاهای خود می پیچیم که سرما نفوذ نکند ما مجبوریم برای تامین نیازهای خود در سرما باشیم و علاوه بر این ما در خیمه ها زندگی می کنیم که سرما به آن نفوذ می کند.

در نزدیکی یکی از خیابان ها خانواده ای زندگی می کند که از استان الحدیده به اینجا مهاجرت کرده و داخل این خیمه کهنه، وسایل گرمایشی وجود ندارد که آنها را از سرمای شدید در امان نگه دارد. ملحفه و پتو نیز به تعداد آوارگان موجود نیست.

یکی از آوارگان در مصاحبه با شبکه العالم گفت: ما نیاز به پتو و لباس داریم. سرما خیلی شدید است و ما از سرما بیمار می شویم.

در این اتاقی که سقف آن از کارتون ساخته شده است خانواده ای با 5 فرزند زندگی می کند؛ در این اتاق هیچ وسلیه گرمایشی وجود ندارد. آنها نه تنها وسیله گرمایشی ندارند بلکه در مواردی از غذا نیز محروم هستند. این مساله باعث شده است که گرسنگی و سرما بر دردهای آن ها بیفزاید.

یکی از آوارگان یمنی به شبکه العالم گفت: پتو و لباس کم است با توجه به اینکه سقف خانه ما از کارتون است شب ها هوا بسیار سرد می شود.

یکي دیگر از آوارگان یمنی گفت: دیشب شام نخوردیم امروز هم صبحانه نخوردیم ما گرسنه هستیم.

در یمن بیش از یک میلیون و نیم آواره و مهاجر وجود دارد که همه آنها در فراهم کردن غذا و دارو با مشکلات جدی مواجه هستند علاوه بر این، آنها با کمبود پتو و لباس نیز روبرو هستند.

با این وجود متجاوزان این اجازه را به سازمان های امداد رسان نمی دهند که کمک ها به دست آوارگان برسد.

زمستان سرد میهمان سرسختی برای این خانواده های یمنی است به طوری که این سرما، درد گرسنگی و آوارگی را برای آنها بیشتر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار