بازدید 10886

مون جائه اين: ايران، شريکي مهم و مطمئن است

کد خبر: ۸۶۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹ 27 December 2018

رئیس جمهوری کره جنوبی با تاکید بر تاریخی بودن روابط تهران - سئول، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شریک مهم و مطمئن برای کره جنوبی نام برد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما از پکن، مون جائه اين در مراسم تسلیم استوارنامه 'سعید بادامچی شبستری' سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی افزود روند همکاری های دو کشور حتی در سخت ترین شرایط در دهه هفتاد میلادی و همچنین دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تداوم یافته است.

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات جاری میان روابط دو کشور در آینده رفع خواهد شد از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد سیاست مصالحه جویانه در شبه جزیره کره تشکر و قدردانی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز در این آیین ضمن ابراز سلام گرم اقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی، به پیشینه مناسبات تاریخی میان دو کشور اشاره کرد و بر ضرورت توسعه و تحکیم همکاری های دو جانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید کرد.

شبستری با اشاره به خروج غیر قانونی و یکجانبه آمریکا از برجام و مسائل و مشکلات پدید آمده در روابط دو کشور ایران و کره جنوبی به ویژه در زمینه های بانکی و مالی ظرف ماه های اخیر، ابراز امیدواری کرد با مساعدت رئیس جمهوری کره جنوبی مشکلات مذکور رفع شوند.

'سعید بادامچی شبستری' در تاریخ 19 مهر ماه سال جاری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران وارد سئول شد و کار خود را آغاز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار