بازدید 11188
وقتی نماینده مجلس تنها در بند رأی است، ولو رأی متخلفان و مجرمان؛

حمله تند یک نماینده مجلس به منتقدان با پیشنهاد «دار مجازات»!

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی، که سخنان مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شکار بی رویه پرندگان مهاجر در حوزه انتخابیه‌اش را «توهین» قلمداد می‌کند و تأکید می‌کند، «این توهین مسئولان محیط زیست به مردم فریدونکنار، در شأن خودشان است»!
کد خبر: ۸۶۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 22 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
هرچه به پایان عمر مجلس دهم و انتخابات مجلس یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، تلاش نمایندگان برای تکرار آرای دور قبلی شان و راهیابی به مجلس، بیشتر می‌شود؛ تلاشی که گاه اشتراکی با منافع ملی و مصالح عمومی ندارد!

به گزارش «تابناک»؛ پس از تئوری پردازی‌های وسیع در سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان مبنی بر مفید بودن شکار و طرح این ادعای شگرف که شکار هدفمند موجب ازدیاد نسل گونه‌ها می‌شود، حالا نوبت به دیگران رسیده تا از این تئوری‌سازی‌ها بهره‌برداری کرده و به دیگران، از جمله سازمان حفاظت محیط زیست بتازند.

امثال ولی الله نانواکناری، نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی که سخنان مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شکار بی رویه پرندگان مهاجر در حوزه انتخابیه‌اش را «توهین» قلمداد و تأکید می‌کند: «این توهین مسئولان محیط زیست به مردم فریدونکنار، در شان خودشان است»!

 
حمله تند یک نماینده مجلس به منتقدان با پیشنهاد «دار مجازات»!

وی در ادامه، دایره توهین کنندگان را بسط داده و پای رسانه‌ها را هم به ماجرا باز کرد و می‌گوید: «با صید بی رویه مخالفیم، اما صید هدایت شده پرندگان منجر به بقای این موجودات است. استفاده از واژه قتل عام پرندگان در فریدونکنار که در رسانه‌ها و توسط مسئولان محیط زیست استفاده می‌شود، توهینی بزرگ به مردم این منطقه است.»

نانواکناری که با ایسنا گفت وگو می‌کرد، با تأکید بر اینکه رئیس سازمان محیط زیست و مدیرکل این بخش در مازندران نسبت به منطقه فریدونکنار توجیه نیستند، گفت: «اگر رئیس این سازمان و یا مدیرکل محیط زیست مازندران دغدغه شکار پرندگان را دارند باید ابتدا به متطقه سفر کرده و از نزدیک وضعیت را بررسی کنند. مقامات محلی فریدونکنار حامی بقای پرندگان در محیط هستند و تصمیماتی که سازمان محیط زیست می‌گیرد، خود باعث نابودی این پرندگان می‌شود و نسبت به این موضوع معترضیم.»

این نماینده مجلس در ادامه یک شرط عجیب و غریب مطرح کرد و گفت: «اگر کلانتری و مدیرکل محیط زیست پرندگان تضمین بدهند با این اقدامات، بقای پرندگان طی یک سال تضمین می‌شود، به هر شکلی که می‌خواهند تصمیم بگیرند، اما اگر در این مورد موفق نشدند، به دار مجازات محکوم شوند، چرا که در بحث رسانه‌ای حرف‌های بی ادبانه‌ای زده‌اند که مردم متدین فریدونکنار را قاتل معرفی و به آن‌ها توهین کردند و الفاظ نادرست شان خودشان است.»

وی پس از تقاضای طراحی رقابتی که یک سر آن، به دار آویختن مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در صورت شکست است، بار دیگر رسانه‌های منتقد شکار را مورد عنایت قرار داد و گفت: «حرکت برخی رسانه‌هایی که این تصاویر را با اهدافی خاص منتشر می‌کنند، کاملا زشت و نگاه‌شان بی منطق است. اینکه پرنده‌ای که در حال پاک شدن به وسیله آتش و تمیز کردن آن هستند را به تصویر می‌کشند کار نادرستی است. آن‌هایی که این سخنان را می‌گویند سوال اینجاست آیا گوشت گاو را با شاخ و یا مرغ را با پوست و پر آن می‌خورند؟»

 
حمله تند یک نماینده مجلس به منتقدان با پیشنهاد «دار مجازات»!
تقدیر صیادان فریدونکناری از نانواکناری

وی در پایان با تأکید بر اینکه فریدونکنار امن‌ترین منطقه برای پرندگان مهاجر است، گفت: «هیچ یک از مسئولان در سطح استانی موافق شکار بی رویه نیستند و اقدام صیادان مانند قرق منطقه در بقای پرندگان نقش موثری دارد. حدود ۱۷هزار هکتار آب‌بندان در مازندران وجود دارد، اما چرا پرندگان در این منطقه تجمع می‌کنند؟ تجمع پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های فریدونکنار حکایت از امن بودن منطقه برای این موجودات دارد و کشاورزان برای نگهداری از آن‌ها نیز هزینه‌های زیادی می‌کنند.»

اظهاراتی آتشین که پیشتر نیز، البته با شدت کمتر از زبان این نماینده شنیده و دستخوش تقدیر شکارچیان و صیادان این خطه شده است. صیادانی که برخی شان را می‌توان ماشین کشتار پرنده‌های مهاجری خواند که برای زمستان گذری روانه کشورمان می‌شوند و بسیاری شان در زمانی کوتاه سر از بازار وسیع پرنده فروشی فریدونکنار درمی‌آورند!

پرندگانی که صید یا شکار نمی‌شوند، بلکه آنقدر شمار تلفاتشان زیاد است که دوست داران محیط زیست و حیات وحش، نسل کشی و قتل عام می‌نامندش و خواستار توقف آن هستند. خواسته‌ای که برخی مسئولان محلی برای تحقق آن اقدامات و تلاش‌هایی از خود نشان می‌دهند، اما از آنجایی که پشتیبانی نمی‌شوند و در مقابل خود، افرادی به شدت منتفع از شکار و صید را می‌بینند، کمتر توفیق می‌یابند.

جدالی نابرابر که در یک سوی آن، صیادان و شکارچیانی قرار دارند که بخشی از پایگاه رأی نمایندگان مجلس هستند؛ افرادی قانون شکن و متخلف (اگر نگوییم مجرم!) که تأمین نظر ایشان برای برخی نمایندگان، مهم‌تر از هر منفعتی است، چه آن منفعت، حراست و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش باشد و چه از راه دست یازیدن به تئوری‌های عجیب کلانتری و همکارانش در خصوص منفعت شکار توجیه شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
خوب مردم فریدونکار غیر از شکار پرندگان شغل دیگیری ندارند.

به آنها یک شغل دولتی از همان هایی که به فرزندان خود میدهید بدهید خوب دیگر دنبال شکار نمیروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
احسنت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
چه حرفیه!
برنج فریدون کنار معرفه
ضمنا بنایی نقاشی و تعمیرگاه و... نیاز نداره شهرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
برای خودتان شغل درست کنید.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آخه اينهم شد حرف؟
شغل ديگري ندارند يعني چي؟
بفرماييد شغل راحت تر از اين با همچين درامدي وجود ندارد
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
نخست اینکه مناطق زیادی از ایران را داریم که فقر و بیکاری در آن بسیار است و مردم آن به اقدامات ناجوان مردانه دست نمی زنند و از طرفی شمال کشور به لحظاط فقر و بیکاری وضعیت بهتری نسبت به مناطق دیگر دارد و منابع بسیار و کشاورزی پر رونق دارد و البته گردشگران بسیار .و همچنین دامگاهداران درصد بسیاری کمی از مردم فریدونکنار را تشکیل می دهند. بر اساس آمار درآمد سالیانه این تجارت خونین حدود 100 میلیارد تومان است . و سرشاخه های صیادان روزانه می توانند 10 تا 20میلیون تومان پول به دست بیاورند و از طرفی کل ذینفعان این تجارت به 200 نفر هم نمی رسد. بنابراین جناب نماینده به عنوان ذینفع حق دارد از این تجارت خونین دفاع کند.
بخدا من میخوام سوسک در دستشویی بکشم تا چند وقت عذاب وجدان میگرم. اینها چطور دلشون میاد پرنده شکار کنند؟
در خصوص رفتار پوپولیستی نماینده بابلسر کاش شورای نگهبان به جای خط و خطوط سیاسی این رفتار های عوام فریبانه و مخرب را در تایید صلاحیت ها منظور میکرد
من که برای دیدن خانواده آمدم، متوجه شد
دیگه خانه نیست اینجا
گفت من آن آهوم کز ناف من

ریخت این صیاد خون صاف من

ای من آن روباه صحرا کز کمین

سر بریدندش برای پوستین

ای من آن پیلی که زخم پیلبان

ریخت خونم از برای استخوان

آنک کشتستم پی مادون من

می‌نداند که نخسپد خون من

بر منست امروز و فردا بر ویست

خون چون من کس چنین ضایع کیست

این جهان کوهست و فعل ما ندا

سوی ما آید نداها را صدا
کاش خونریزی حیوانات زبان بسته دامن افرادی مثل نماینده فریدونکنار را بگیرد. بله یک روز هم نوبت صیادان نابخردخواهد رسید که مثل همین پرنده ها شکار باز روزگار گردند
گفت من آن آهوم کز ناف من

ریخت این صیاد خون صاف من

ای من آن روباه صحرا کز کمین

سر بریدندش برای پوستین

ای من آن پیلی که زخم پیلبان

ریخت خونم از برای استخوان

آنک کشتستم پی مادون من

می‌نداند که نخسپد خون من

بر منست امروز و فردا بر ویست

خون چون من کس چنین ضایع کیست

این جهان کوهست و فعل ما ندا

سوی ما آید نداها را صدا

بله یک روز هم نوبت صیادان نابخرد و سبک مغز خواهد رسید که مثل همین پرنده ها شکار باز روزگار گردند
شیفتگان قدرت !!!
یعنی باید از این مجلس با این نماینده هاش توقعی هم داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
عمرا. البته انتخاب ما و گزینه هایی که پیش روی ما میزارن برای اتخاب هم مورد داره. کلا ...
تعطیل کنید بره این مجلس رو حیف از فداکاریهای مجاهدین مشروطه
بنزین، سکه و دلار، چاپ اسکناس بی پشتوانه، نرخ سود بانکی یا .... الان نوبت کدام است؟
مسئله این است و به نظر جواب بنزین و لبنیات و نان است
خلایق هر چه لایق
پاک شده ملوک الطوایفی.خدا سرنوشت کشورمون رو ختم به خیر کنه.
به طور کلی شکار پرندگان و ذبح حیوانات کار درندگانه آدم که نمیره حیوان رو بکشه که بخوره چطور به خودش اجازه میده که جان یک موجود رو برای شکمش بگیره
درود بر تابناک مردمی


بله انتخابات نزدیک است


ولی با چه قیمتی؟



نماینده ایی که محیط زیست و کلانتری رو زیر سوال ببرد مردمیست؟
این قدر پرنده های نادر کشتن که دوستداران محیط زیست کشورهایی چون فندلاند و سوئد که قسمتی از پرندگانشون برای زمستون گذری به نواحی شمالی ایران و مازندران میمدن وقتی دیدن سال به سال تعداد پرندهایی که می رن ایران کم می شن برای نجات پرنده های باقی مونده خصوصا غازهای سر نقره ای تخم اون ها رو با تلاش پیدا می کنن و زیر اردک های مهاجر به افریقا می زارن تا سالم بمونن.
آتش زدن به جان پرنده ها و محیط زیست... خدا ازشون نگذره... همینه که یه صیاد هیچوقت آخر و عاقبت خوبی نداره تو زندگیش......
با سلام و ضمن تشكر از پرداختن اين موضوع ، بايد بعرض برسانم كه نگاه تقريبا درست اين مسئله از سوي نماينده محترم شهرستان فريدونكنار را مي پذيرم و بنظر بنده هر فرد كه دغدغه اين موضوع را دارد مي بايست حداقل در اين فصل يكبار هم شده سفر به منطقه كرده و از نزديك براي خودش گزارشي بوجود آورد و متاسفانه ما بعد از گذشت چنديدن سال شاهد خرابكاري هاي پي در پي سازمان محيط زيست در تمامي نقاط كشور نسبت به حفظ منابع طبيعي و محيط زيست بوديم اين درحالي است كه با چنين پيشينه اي ايشان در صدد حفظ و بقائ!!!! چرخه زيستي منطقه را دارنداين در حالي است كه سازمانهايي همچون محيط زيست و منابع طبيعي بي تفاوت نسبت به افرادي كه در اطراف شهرهاي همجوار درصدد تغيير كاربري زمينهاي شاليزار بوده و با زدوبندهاي پشت پرده نسبت به شهركهاي ويلايي و غيره مي كنند و اينگونه برخورد ها راه را براي دلالان و زمين خواران هموارنمودند. حال كجايند كه بهمراه رسانه هاي بي مرام همصدا شوند و جلوي پيشرفت اين كار را بگيرند . حال كجايند كه در جاي جاي كشور دغدغه محيط زيستي مردمان مناطق محلي را بازگو و عمل كنند. حال ميبينيم خارجي و غير خارجي با اسلحه لوكسشان براي شكار لاكچري هجوم آورده و منطقه را غرق ميكنند و چهارپايان ما را شكار و با آن عكس يادگاري ميگيرند. پس كجا رفت دغدغه شماها. جواب خود را از وجدانتان بگيريد. او (نماينده مردم) و مردم شريف فريدونكنار درست مي گويند و اگر چنين نبود پاي اميد (تك درناي سيبري) سالها به منطقه باز نميشد!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
موضوع ساخت و ساز ارتباطي به بحث محيط زيست و شكار نداره لطفا آدرس اشتباه ندهيد، قرق شكار و مجوزهاي صادره در اين خصوص در همه جاي دنيا يك منبع درامد است كه دولتها بابت هر تير مبالغ زيادي دريافت مي كنند نه اينكه تور پهن كنند به آن وسعت و پرندگان بيچاره را با هزار كلك قتل عام نمايند
آقای نماینده اگر به جای مجازات این و آن و تهیه دار، وقت خود را به آموختن درس اکولوژی می پرداخت و به رابطه موجودات و انسان و محیط زیست صرف می کرد؛ متوجه می شد که چقدر از درک مسایل زیستی ناتوان است و صرفا برای دل خوش کنی دامگاه داران که بزرگ ترین آسیب ها را به طبیعت می زنند و فریدون کنار و چندین شهر اطراف را به قتلگاه واقعی پرندگان تبدیل کرده اند، چنین حرف نمی زند.
آقای نماینده محترم متاسفانه شما به فکر چند رایی هستید که از مردم چمع می کنید. اما نمی دانید که برای آینده چه فچایع بزرگی در پیش خواهد بود. فقط یک مثال ساده شاید بتواند به شما نقش پرندگان را روشن کند.
با مهاجرت پرندگان به منطقه فریدون کنار و ریزش فضله های آنها ، زمین های کشاورزی منطقه به خوبی تقویت و کودهی می شوند. به واسطه نوع خاص این کود، بهترین نوع برنج در منطقه رشد می کند که به برنج خاص فریدون کنار شهرت یافته است و با قیمتی متفاوت تر به فروش می رسد. حال پرسش این است که آیا کشتن پرندگانی که این خدمت را به مردم منطقه می کنند نا سپاسی به خداوند و این پرندگان زیبا نیست؟
آقای نماینده عزیز به جای این که با تدبیر حمایت نادرست دامگاه داران برای چند رای، اندیشه توریسم جیات وحش و طبیعت گردی را ترویج و مورد جمایت قرار دهید و برای این که مردم منطقه را از فقر نچات دهید، شرایط را برای آمدن توریست های ایرانی و خارجی مهیا کنید تا بدین وسیله هم طبیعت را حفط کرده باشید و هم برای مردم منطقه شغلی راه اندازی کرده باشید.
حال کدام یک بهتر است؟ کشتار پرندگان بی گناه و اعدام کسانی که از آنان حمایت می کنند یا راه اندازی یک صنعت گردشگری نان و آب دار در منطقه که هم مردم حفظ شوند و هم پرندگان زبان بسته ؟؟؟؟؟
امیدوارم که اگر شده فقط یک ترم کتاب اکولوژی در دستان مبارک خود بگیرید و اندکی بدان تامل کنید. بدین وسیله انسان خدا را هم بهتر خواهد شناخت.
شغل صیادی در اسلام هم کراهت داره و دفاع این نماینده از این کار عوام فریبیه.
پرنده ها رو نكشيد اينو فرصت گردشگري كنيد نه قتل و عام پرندگان زبان بسته
اگر اداره کل دامپزشکی استان به وظیفه قانونی خودش عمل می کرد وجلوی کشتار غیر مجاز و پرکنی را در بازار می گرفت این نماینده محتاج رای ! به خودش اجازه نمی داد که از قتل عام پرندگان جهان وطنی در غربت مازندران دفاع کند .
هر دم از این باغ بری میرسد .........

خدایا خودت به دادمون برس با این مجلس با این نمایندگان و با این رئیس جمهور
جناب نماینده و مردم فریدون کنار
این پرندگان مهاجر هستند و شما سرزمینشان را اشغال نموده اید. شما چه نوع مهماندار هستید که صاحب خانه را این گونه قتل و عام می کنید. من بودم و به درنای سفید «امید» نگاه می کردم برای خود متاسف می شدم. واقع بین باش
برای حفظ محیط زیست باید مردم را آگاه و بسیج کرد البته قبل از اینکه شکارچی ها همه چی را نابود کنن
همه حق دارند پرندگان بی گناه را قتل و عام می کنند خبرش درست هست
اما وقتی شکم زن و بچه خالی هست پرنده که هیچ ...... بقول حضرت علی علیه السلام فقر از دری وارد شود ایمان از درب دیگر خارج می شود پرنده که جای خود دارد
اشتغال باشه هیچ کس سراغ این کارها نمی ره
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نفرماييد!!!
در اصل كار راحت تر و پر درادمد تر از اين وجود ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها