بازدید 3606

اما و اگرهای عدم معرفی استاندار جدید خراسان رضوی

نمایندگان استان خراسان رضوی اذعان دارند وزارت کشور هنوز تکلیف استانداری این استان را مشخص نکرده لذا تمام ستاد استانداری خراسان رضوی با سرپرست اداره می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 20 December 2018

 به موجب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تمام افراد بازنشسته از تاریخ 26 آبان ماه کنار گذاشته شده‌اند تا بنا به گفته وزیر کشور افراد جوان و پرتلاش جایگزین آنها شوند، علی‌رغم گذشت یک ماه از اجرای این قانون تعدادی از استانداری‌ها هنوز با سرپرست اداره می‌شود. البته محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اذعان دارد که هم‌اکنون تنها شش استانداری با سرپرست اداره می‌شود.

استانداری خراسان رضوی یکی از این استانداری‌هایی است که هنوز با سرپرست اداره می‌شود و علی رغم معرفی افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف هنوز استاندار جدید انتخاب و جایگزین نشده است.

عدم مشورت دولت با نمایندگان استان جهت انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: دولت در این خصوص با نمایندگان استان و هیچ کدام از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مشورت نکرده است، معاون پارلمانی وزارت کشور هم اذعان دارد که بررسی ها در مورد آقای رزم حسینی در حال انجام است.

وی افزود: وزیر کشور هم گزینه‌هایی را معرفی کرده اما هنوز گزینه نهایی معرفی نشده است لذا استانداری با سرپرست اداره می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی یادآور شد: بر اساس قانون امکان اداره استانداری با سرپرست به مدت طولانی مدت وجود ندارد لذا به نظر می‌رسد به زودی استاندار خراسان رضوی معرفی می‌شود.

تمام ستاد استانداری خراسان رضوی با سرپرست اداره می‌شود/ عدم مجوز قانونی برای اداره استانداری‌ها با سرپرست به مدت 3 ماه

هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: آقای رزم حسینی استاندار کرمان به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح است اما برخی از اصلاح‌طلبان در مشورت با معاون اول رئیس‌جمهور با انتخاب این گزینه برای استانداری خراسان رضوی مخالفت خود را اعلام کردند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر گروه‌های اعتدال‌گرا و اصلاح طلب گزینه‌هایی را به وزارت کشور معرفی کردند اما هنوز به اجماع نهایی نرسیدند. در حال حاضر معاون اقتصادی استانداری سرپرست است، در واقع در حال حاضر تمام ستاد استانداری خراسان رضوی با سرپرست اداره می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: در قانون مجوز اداره با سرپرست برای وزارتخانه‌ها قید شده و در مورد استانداری‌ها موضوعی مطرح نشده است، بنابراین نمی‌توان فرصت سه ماهه برای اداره استانداری‌ها با سرپرست قائل شد.

وزیر کشور باید در مورد تعلل در انتخاب استاندار خراسان رضوی به نمایندگان توضیح دهد

نصرالله پژمانفر از دیگر نمایندگان مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، یادآور شد: وزیر کشور باید در مورد تعلل در انتخاب استاندار خراسان رضوی به نمایندگان توضیح دهد هرچند تاکنون صحبت و مشورتی با نمایندگان در مورد انتخاب افراد نداشته‌ است.

وی ادامه داد: ما اعتقادی به ایراد نظر نمایندگان در این خصوص نداریم زیرا این شیوه را نوعی دخالت در امور اجرایی می‌دانیم اما این تاخیر قابل تامل و بررسی است.

این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان روشن بود و می‌دانستیم در بازه زمانی استاندار کناره‌گیری می‌کند، استاندار جدید زودتر معرفی نشد. عدم انتخاب استاندار، معاونان استاندار و فرماندار در مشهد سبب شده امورات جاری در حداقل مسائل با مشکل روبه رو شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها