بازدید 17564
پیمانه اقتصادی؛

رونمایی از کاسبی جدید دلال‌های دلار در خیابان فردوسی/ قطر به دنبال افزایش سهام خود در دویچه بانک آلمان/ شیرینی شب یلدا گران می شود؟/ نرخ مرغ از دلار سبقت گرفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر صنعت: خودروسازان در ۸ ماه اخیر مشکل فروش داشته‌اند، شاخص کل بورس به کانال ۱۵۹هزار واحد بازگشت، آغاز محتاطانه معاملات بازار‌های سهام آسیایی، نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافت، سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد، آمریکا سال آینده دچار رکود اقتصادی می‌شود و انتخاب ولوو به‌عنوان خودروی سال زنان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 December 2018
رونمایی از کاسبی جدید دلال‌های دلار خیابان فردوسی/ قطر به دنبال افزایش سهام خود در دویچه بانک آلمان/ شیرینی شب یلدا گران می شود؟/ نرخ مرغ از دلار سبقت گرفتپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر صنعت: خودروسازان در ۸ ماه اخیر مشکل فروش داشته‌اند، شاخص کل بورس به کانال ۱۵۹هزار واحد بازگشت، آغاز محتاطانه معاملات بازار‌های سهام آسیایی، نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافت، سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد، آمریکا سال آینده دچار رکود اقتصادی می‌شود و انتخاب ولوو به‌عنوان خودروی سال زنان را در بر دارد.
 
وزیر صنعت: خودروسازان در ۸ ماه اخیر مشکل فروش داشته‌اند

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی با توجه به اعلام تصویب افزایش ۷۰ الی ۱۳۰ درصدی قیمت خودرو داخلی در سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: در جلسه صبح روز دوشنبه قرار نبود در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری شود، زیرا این تصمیم  پیش‌تر گرفته شده و طی بخشنامه‌ای سه ماه قبل ابلاغ شده است. رحمانی با بیان اینکه موضوع قیمت فروش خودرو به کمتر از ۵ درصد قیمت بازار هم اکنون مطرح نیست، افزود: بنا است فاصله‌ای که بین فروش خودروساز و بازار آزاد بوده را بتوان رفع کرد، به طوری که اگر با قیمتی کمتر از ۵ درصد بازار عرضه کردند بتوانند در مرحله بعد تا ۵ درصد قیمت‌ها نیز پایین بیاورند. به گفته وی، هدف این بوده که قیمت بالا را پایین بیاورند، در حدی که متعادل شود، نه به قیمتی که پیش فروش می‌کرده‌اند. به گفته رحمانی، افزایش قیمت بخشنامه‌ای بوده که سه ماه قبل ابلاغ شده منتهی وزارت صمت می‌بایست بررسی‌هایی انجام می‌داد و سازمان حمایت مدارک خودروسازان را بررسی می‌کرد. وی  افزود: در ادامه مصوبه‌ای که ابلاغ شده همه خودرو‌ها نباید حتماً زیر ۵ درصد قیمت بازار و یا قیمت پیش فروش شده خودرو ساز‌ها در بازار تعیین شوند، این در حالی است که خودروسازان داخلی تا کنون حدود ۸ ماه برای فروش مشکل دارند. /فارس

رونمایی از کاسبی جدید دلال‌های دلار خیابان فردوسی

تسنیم نوشت: این روز‌ها علاوه بر مردم عادی، جمعی از دلال‌ها نیز در صف‌های تشکیل‌شده مقابل صرافی‌های دولتی حضور دارند؛ این دلال‌ها این روز‌ها کاسبی جدیدی پیدا کرده‌اند. دلال‌ها بعد از آنکه مشتری برای خرید ارز در بازار کمیاب شد، از مردم دلار‌های خانگی را با قیمتی بسیار کمتر از صرافی ملی، می‌خرند و با واسطه‌هایی که در صف فروش گذاشته‌اند، دلار‌های خانگی را با قیمت بالاتری به این صرافی می‌فروشند. بعد از ریزش قیمت‌ها در بازار، طبیعتاً فروشنده‌ها زیاد شدند؛ اما از آنجایی که تمام صرافی‌ها حاضر به خرید ارز نیستند، بانک مرکزی اعلام کرد صرافی‌های بانکی، و بانک‌ها روزانه ارز‌های مردم را می‌خرند. بر همین اساس، هر روز صرافی ملی به‌عنوان نماینده بازارساز، نسبت به خرید و فروش ارز اقدام می‌کند. ولی از آنجایی که صف‌های مقابل این صرافی بسیار طولانی است و اگر کسی قصد خرید یا فروش ارز را داشته باشد باید ساعت‌ها در صف بایستد همه حاضر نیستند که این‌همه ساعت در صف بمانند، بر همین اساس دلال‌ها دلار‌های این افراد را زیر قیمت و اصطلاحاً مُفت می‌خرند و با قیمت بالاتری در صرافی ملی می‌فروشند. یکی از بازاری‌ها به خبرنگار ما می‌گوید: الآن کاسبی دلال‌ها این شده که از مردم دلار‌های خانگی را مفت می‌خرند بعد خودشان با قیمت بالاتری در صرافی ملی می‌فروشند و این طور سود می‌کنند.  فعالان بازار می‌گویند: دلال‌ها فعلاً دارند با این روش کار می‌کنند و، اما نمی‌دانند که دلالی که به صرافی ملی می‌فروشد، کد ملی‌اش ثبت می‌شود و بعداً باید مالیات بدهد. یکی دیگر از بازاری‌ها در پاسخ به این سؤال که چرا دلال‌ها هم در صف صرافی ملی برای فروش ارز حضور دارند، گفت: این افراد زیر قیمت بازار از مردم می‌خرند و با فردی که در صف نوبت گرفته شراکت کرده و می‌فروشند. طبق گفته بازاری‌ها، الآن در بازار مشتری نیست، به همین خاطر دلال‌ها از مردم دلار را ۹۵۰۰ تومان می‌خرند و با قیمت ۹۹۵۰ تومان به صرافی‌ها می‌فروشند و بعد می‌گویند "اگر مالیات هم آمد مالیاتش را می‌دهیم و کاسبی می‌کنیم". فعلاً کسی از دلال‌ها دلار نمی‌خرد بنابراین این افراد با همکاری هم دونفری از طریق ایستادن در صف و خرید دلار با قیمت ارز ان از خانگی‌ها، کاسبی می‌کنند.

شاخص کل بورس به کانال ۱۵۹هزار واحد بازگشت

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۵۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹ هزار و ۷۴۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۵۴ واحد کاهش تا رقم ۲۷ هزار و ۱۷۹ واحدی پایین رفت. شاخص آزاد شناور نیز ۲۲۵۴ واحد پایین رفت و در تراز ۱۷۱ هزار و ۲۰۲ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۹۲۴ و ۱۵۲۵ واحد کاهش یافت.  فلزات اساسی، معدنی‌ها و برخی نماد‌های بانکی و پتروشیمی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص کل داشتند به طوری که فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید هر یک به ترتیب ۲۹۸، ۱۷۵ و ۱۷۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. همچنین معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد خوزستان، گروه مپنا و بانک ملت نیز در جهت کاهش نماگر‌های بازار حرکت کردند.

رونمایی از کاسبی جدید دلال‌های دلار خیابان فردوسی/ قطر به دنبال افزایش سهام خود در دویچه بانک آلمان/ شیرینی شب یلدا گران می شود؟/ نرخ مرغ از دلار سبقت گرفت


آغاز محتاطانه معاملات بازار‌های سهام آسیایی

روز دوشنبه، پس از این که داده‌های ضعیف اقتصادی از چین و اروپا به شواهد کند شدن اقتصاد جهان افزود، و اظطراب در مورد افزایش تاثیرات منفی اختلافات تجاری بر اقتصاد جهان، تشدید شد، سهام آسیایی هفته معاملات خود را محتاطانه آغاز کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با افت سهام چین، ۰.۱ درصد در معاملات امروز افت کرد. شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ شانگ‌های و کامپوزیت شن‌زن ۰.۹ درصد پایین آمدند. بازار‌های دیگر از خود مقاومت نشان دادند؛ نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی که سهام تایوان هم توانست ۰.۳ درصد بالا بیاید. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی آمریکا در معاملات آسیایی امروز ۰.۲ درصد رشد کرد. این درحالیست که در معاملات روز جمعه در وال‌استریت، این شاخص با سقوط سنگین ۱.۹۱ درصدی، در ۲۵۹۹.۹۵ واحد بسته شده بود که پایین‌ترین سطح آن از ۲ آوریل تا کنون است. مطالعه جدیدی نشان داد که تحت تاثیر تنش‌های تجاری و تظاهرات گسترده در فرانسه، سفارشات تجاری به شدت افت کرده است و شرکت‌های اروپایی سال خود را با حال‌وهوایی غمگین به پایان می‌برند و فعالیت‌های خود را با کندترین سرعت در ۴ سال اخیر گسترش می‌دهند. به نقل از گزارش مهر، حالا سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، هستند که قرار است روز سه‌شنبه در چهلمین سالگرد اصلاحات و آزادی‌های اقتصادی این کشور، انجام شود. در بازار ارز، دلار که روز جمعه توانسته بود در برابر در سبد ارز‌های مهم جهان به بالاترین سطح ۱۹ ماهه خود برسد، معاملات امروز را هم در همین سطح ادامه داد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت نفت پس از کاهش ۲ درصدی در روز جمعه، در معاملات دیروز افزایش یافت، اما همچنان تحت فشار رشد ضعیف اقتصاد‌های بزرگ و نگرانی در مورد فزونی عرضه قرار دارد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۱ سنت افزایش ۶۰.۳۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۲ سنت افزایش ۵۱.۳۲ دلار معامله شد. در حالی که تحلیلگران تردید دارند توافق کاهش تولید اوپک برای متوازن سازی دوباره بازار کافی باشد، رشد پیوسته در تولید نفت شیل آمریکا همچنان بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد. سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا گفت: «من فکر نمی‌کنم کاهش تولید اوپک این بار با خروج قطر و عدم کاهش تولید ایران نتیجه داشته باشد و در عین حال، علامت سوال بزرگ این است که چه زمانی روسیه به سطح مورد توافق خواهد رسید.» «در عین حال، تولید نفت آمریکا افزایش نخواهد یافت. پس تمام فشار بر عربستان خواهد بود که در هر صورت تحت فشار شدید از سوی ترامپ قرار دارد.» اوپک و روسیه توافق کردند تا از ماه ژانویه، تولید خود را کاهش دهند و این اقدام در ماه آوریل مجددا بررسی خواهد شد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

از آنجایی که تقاضا برای دلار به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در میان نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی در جهان افزایش یافته است، ارزش این ارز در نزدیکی بالاترین رقم ۱۹ ماه گذشته باقی مانده است و این امر سبب شد تا قیمت طلا کاهش یابد. در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا هستند. فدرال رزرو این هفته نشست دارد. دیروز هر اونس طلا با ۸۶ سنت کاهش ۱۲۳۸.۱۶ دلار فروخته شد.

نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافت

روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۹۷، صرافی‌های بانکی به عنوان اهرم اثرگذار از سوی بانک مرکزی در بازار ارز، قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۹۹۲۰ تومان و نرخ فروش به مشتری را ۹۹۴۰ تومان تعیین کردند. همچنین در این صرافی ها، قیمت خرید هر یورو ۱۱۸۰۰ تومان و نرخ فروش به مشتری نیز ۱۱۸۴۰ تومان مشخص شد. بر این اساس، قیمت‌های خرید و فروش دلار آمریکا و یورو، با ۱۰ تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه، ارزشگذاری شدند.

سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد

در بازار سکه تهران، دیروز هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۵۰ هزار تومان نسبت به روز یکشنه، به قیمت ۳،۴۳۰،۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز ۳،۲۵۰،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۱،۷۵۰،۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱،۰۴۰،۰۰۰ تومان فروخته شدند. همچنین در بازار امروز، هر سکه یک گرمی ۶۴۰،۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

قطر به دنبال افزایش سهام خود در دویچه بانک آلمان

روزنامه آلمانی هاندلزبلات نوشت، قطر در حال بررسی افزایش سهام خود در دویچه بانک است. بر اساس وب سایت دویچه بانک، در حال حاضر خانواده سلطنتی قطر ۶.۱ درصد از سهام دویچه بانک را در اختیار دارند. به طور کلی می‌توان گفت: با در نظر گرفتن موقعیت‌های قطر، بیش از ۹ درصد سهام این بانک توسط این کشور کنترل می‌شود. در همین حال، «یوسف محمد الجیدا» مدیر عامل مرکز مالی قطر که یک نهاد دولتی است، در حاشیه اجلاس دوحه گفت: در یک موسسه مالی بزرگ در آلمان سرمایه گذاری خواهیم کرد و به زودی اعلام خواهد شد.  این مقام قطری نامی از شرکت آلمانی نبرد؛ اما تایید که یک شرکت آلمانی است که در آن قطر فعالیت دارد. بر پایه این گزارش، روزنامه آلمانی هاندلزبلات به این نکته اشاره کرد که «کریستین سوئینگ» مدیر عامل دویچه بانک، تنها مدیر ارشد یک گروه آلمانی شرکت کننده در اجلاس دوحه است و مشخص است که افزایش سرمایه گذاری قطری‌ها به دویچه بانک بر می‌گردد.

عقبگرد تسه‌ها به دو هفته قبل در بازار اوراق مسکن

طی معاملات دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با افت ۸/ ۳ درصدی به قیمت ۵۳ هزار و ۹۸۲ تومان معامله شد. چهارمین افت متوالی بهای تسه ۹۵۱۲ تحت‌فشار عرضه رخ داد و ارزش این اوراق را به کمترین میزان دو هفته اخیر رساند. تمامی سررسید‌های دیگر نیز با ریزش قیمت روبه‌رو شدند و میانگین قیمت آن‌ها به سطح ۵۴ هزار تومان نزول کرد. رکود بازار مسکن مهم‌ترین عامل کم‌رونقی اوراق مسکن محسوب می‌شود. جدیدترین آمار اطلاعات املاک در تهران نشان می‌دهد که شاخص قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در آذرماه به ۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل و آذر سال گذشته به ترتیب ۳/ ۳ و ۲/ ۸۸ درصد افزایش یافته است. جهش قیمت مسکن دامنه قدرت خرید متقاضیان را محدود کرده و با تضعیف حجم معاملات مسکن باعث رکود بازار این اوراق شده است.

انتخاب ولوو به‌عنوان خودروی سال زنان

در رقابت‌های گوناگونی که هر سال برای انتخاب خودرو‌های برتر برگزار می‌شود، رقابتی هم به‌منظور انتخاب خودرو سال زنان وجود دارد که برترین و مناسب‌ترین خودرو‌های سال برای آن‌ها برگزیده می‌شود. در مرحله نخست رقابت امسال، شش خودرو حضور داشتند که با رای هیات داوران انتخاب شدند. هیات داوران برای انتخاب خودرو سال ۲۰۱۸ زنان شامل ۳۴ روزنامه‌نگار زن حوزه خودرو از ۲۷ کشور مختلف می‌شود که برای سال ۲۰۱۹ به تعداد آن‌ها اضافه خواهد شد. این شش خودرو که برای رسیدن به‌عنوان خودرو سال ۲۰۱۸ زنان با یکدیگر به رقابت پرداختند، به ترتیب حروف الفبای انگلیسی عبارتند از: «ب‌ام‌و ایکس‌۲» «جگوار آی-پیس»، «پژو ۵۰۸»، «پورشه کاین» و در انتها «ولوو ایکس‌سی۴۰» به‌گفته داوران، امسال رای‌گیری نهایی برای انتخاب خودرو برنده بسیار نزدیک بوده و «ولوو ایکس‌سی۴۰» با اختلاف بسیار جزئی نسبت به «جگوار ای-پیس» موفق به کسب عنوان خودرو سال ۲۰۱۸ زنان شد. به‌گفته چارلین کلارک، نماینده آفریقای‌جنوبی در هیات‌داوران خودروی سال زنان، بسیاری از داوران امسال به «ایکس‌سی۴۰» علاقه‌مند بودند. /دنیای اقتصاد

آمریکا سال آینده دچار رکود اقتصادی می‌شود

لیز آن ساندرز، تحلیلگر و استراتژیست ارشد فعال در حوزه سرمایه‌گذاری با اشاره به چند موضوع مختلف بعنوان دلایل اصلی رکود اقتصادی در آمریکا خاطرنشان کرد که به احتمال بسیار زیادی اقتصاد ایالات متحده آمریکا به سمت و سوی رکود و افت بازدهی در بنگاه‌های اقتصادی پیش خواهد رفت که البته این مساله به شرایط مختلفی که ممکن در سال ۲۰۱۹ میلادی بوجود بیاید، بستگی خواهد داشت. وی در ادامه گفت: به هرحال وضعیت تجارت و چشم انداز اقتصاد جهانی در وضعیت سال آینده اقتصاد آمریکا تعیین کننده به شمار خواهد آمد. وی اشاره کرد که بی‌ثباتی بازار‌های مالی در هفته‌های اخیر، افت ۱۰ درصدی میانگین صنعتی سهام داوجونز در دو ماه گذشته، تشدید نگرانی سرمایه گذاران برای چشم انداز رشد اقتصاد جهانی، احتمال تداوم جنگ تجاری میان چین و آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی (فدرال رزرو) ایالات متحده و همچنین نحوه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (بریگزیت) همگی از عوامل مهمی هستند که وضعیت نامعلوم و نامشخصی را برای آینده اقتصاد جهان از جمله ایالات متحده آمریکا به تصویر کشیده است. /ایسنا

شیرینی شب یلدا گران می‌شود؟

رییس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود و قنادان حق تغییر قیمت را ندارند.  علی بهره‌مند در گفتگو با ایرنا افزود: قیمت‌های انواع شیرینی در واحد‌های درجه یک برای هر کیلوگرم شیرینی‌تر ۲۶ هزار تومان، گل محمدی (دانمارکی) ۲۱ هزار تومان، زبان و پاپیونی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان است. وی ادامه داد: نرخ شیرینی طبق نرخ مصوب اردیبهشت ماه به شرط خالص فروشی است و با وجود افزایش قیمت تخم مرغ، هیچ تغییر قیمتی نخواهیم داشت. بهره‌مند تاکید کرد انواع باسلوق به دلیل نوع کیفیت و افزایش نرخ گردو قیمت ثابتی ندارد.  وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم باسلوق لوله‌ای ساده و باسلوق لقمه‌ای گردویی بسته به نوع مواد اولیه، استفاده از گردو و کیفیت تولید آن متغیر است. به گزارش ایرنا، پارسال قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خامه‌ای درجه یک به شرط خالص فروشی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، زبان و پاپیونی ۱۸ هزار تومان، شیرینی برنجی ۱۸ هزار تومان، گل محمدی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی ۱۳ هزار تومان بود.

نرخ مرغ از دلار سبقت گرفت

بنابر اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مرغ در ادامه روند افزایشی خود، در مراکز خرده فروشی به ١٣ هزار تومان در هر کیلوگرم است.  براین اساس، طبق اعلام اتحادیه، نرخ این کالا در عمده فروشی درب کشتارگاه ۱۱ هزار و ٨٠٠ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ١٢ هزار تومان و خرده فروشی مرغ شمال ۱۲ هزار و ٤٠٠ تومان است.  قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن نیز ۱۱ هزار و ٣٠٠ تومان، هرکیلوگرم سینه مرغ با کتف ٢٠هزار تومان، سینه بدون کتف ٢١ هزار تومان، فیله ٢٣ هزار تومان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
چرا این دلال های زالو صفت ارز را حذف نمی کنید.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
دلیلش بیکاریه برادر عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
باید مثل رئیس جمهور فیلیپین آنها را اعدام کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
لطفا یک آمار هم بگیرید در یک ماه عادی مردم تهران چقدر پول آرایشگاه می دهند.
ماهی 500 هزارتومان تا دو ملیون تومان هزینه آرایش زیاد نیست.
برخی هزینه آرایشگاهشان از هزینه تغذیه سالمشان .بسیار بیشتر است
بعد به دلال بیچاره که کارش افت و خیز دارد گیر دادید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
به نظر شما دلال کیست؟
دست همشون تو یک کاسه است عزیز هدف هم مشخصه : تیغ زدن جیب مردم تا حداکثر ممکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
دلیلش صرافی ها و یا سیستم بانکی است که دلار را با واسظه میخرند
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
یک بار هم ننویسید غیر قابل انتشار"لطفا":تمام کامنت ها را خوندم هیچ کس تو باغ نیست دلالی وجود ندارد !!دلال ارز خود دولت است و بانک مرکزی +سیاه بازی .اگر در طول ای ن سال ها با مردم صادق بودید امروز وضع ما اینگونه نبود.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
امریکا برای زمین زدن اردوغان، بخاطر سیاست تحمیلی خود،ترکیه را تا حدودی تحریم کرد واوضاع اقتصادی ترکیه در عرض یک هفته
دلار و طلا در ترکیه بهم ریخت اردوغان به ترامپ گفت شما نباید دوستان خوبی مثب ترکیه را از دست بدهید.فحش ندادند ،اردوغان در یک بسیج عمومی از مردم خواست هر کس دلار و طلا دارد به دولت بفروشد.مردم بخاطر ارزش پول ملی خود صف کشیدند.و هرچه دلار و طلا داشتد را به دولت دادد و امریا را آچمز کردندچون دل مردم با دولت بود ولی در ایران اینگونه نیست...
این دلال ها دشمن مردم هستند,باید دستگیر و زندانی شوند.
در گذشته که بانکها واسکناس نبودند درمقاطعی از زر وسیم یعنی همان طلا ونقره برای مبادلات کالا استفاده میشد الان هم ما میتوانیم پول ملی را بجای ریال تبدیل به معادل طلای آن بکنیم مثلا میلی گرم وگرم و واحدهایی بزرگتر وکوچکتر وورود طلا به کشور را آزاد ومعادل اسکناسهای موجود همیشه پشتوانه طلا داشته باشیم تا این اسکناس همیشه با ارزش ترین ارز جهان وبا ارزش طلا بالا وپائین برود که با هیچ بادی نلرزد ودرجنگها وناملایمات با ارزش تر هم بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
اونوقت دولت چطوری از جیب مردم پولو بیرون بکشه. الان پول تو جیب شماست اما ارزشش دست دولت. اگر نقره یا طلا در جیب شما باشه که نمیشه کاسبی بکنه.
مردم میرفتن تو صف که دلار بخرن الان میرن تو صف که بفروشن. نه واقعاً جالب نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
از ماست که بر ماست
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
در ایران تمام صفها برای خرید است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
مردم میرفتن تو صف که دلار بخرن الان میرن تو صف که
نبفروشن. نه واقعاً جالب نیست؟نه غلام؟!
دست مریزاد وزیر صمت
ببین خودروسازها چه قدرتی دارند که نمی گند 70 درصد گران کنیم بلکه پافشاری می کنند که کمتر از 5 درصد قیمت بازار خودروها عرضه بشود که متاسفانه این اقدام وزیر باعث شد قیمت خودروها در بازار افزایش یابد وزیر محترم صمت و رئیس جمهور و دست اندرکاران کشور اگر می خواهید هم خدا از شما راضی شود و هم ملت ایران، دارایی خود را بردارید از این مملکت فقطفقط فقط بروید و دیگر بر نگردید و اگر راضی نشدید از خداوند برای شما بغیر از مرگ چیز دیگری نمی خواهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
کجا برن از اینجا بهتر. هم زندگی اشرافی برای خودشون درست کردن هم کسی ازشون بازخواست نمیکنه.
کی ما ایرانی ها می خواهیم عاقل شویم...
قیمت مرغ ؟؟؟
هر چه قیمت ارز پایین تر می آید اشتهای تولید کنندگان و تجار بالاتر میرود.
هیچ کلایی برای پایین آمدن قیمت با ارز ارتباط ندارد.فقط وقتی ارز بالا میرود ارتباطش با کالا محکم می شود.!!!
و در این بین مدیریت !!! مثلا مدیران کشور بیداد میکند.؟؟؟ مردم هم باید افتخار کنند به این مدیران.!!!
به قول آقای قرائتی این پرده بالاخره خواهد افتاد.!!!
کو فروشنده همه بلوک کردن برا بعد عید این هنا دیگه برا مردم رنگ نداره
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
بیسواد حنا و نه هنا، درثانی حنای تو دیگه رنگ نداره که دلارات تو دستت باد کرده!
با سلام و خوشیختانه پی از چندین سال پدیده زشت خرید فروش ارز در خیابانها برچیده شد . حال نیاز به فرهنگ سازی عنیق دارد که مردم. سازمانها . نهدها و شرکتها یاد بگیرند که خرید و فروش ارز زمانی قانونی و قاچاق و دزدی نیست که در صرافیها انجام گیرد .و شماری سریال ارز حتما درسامانه بانک مرکزی ثبت شده باشد .و براحتی مشخص خواهد شد که هر کدملی چقدر ارز دارد . و چه شماره سریال ارز در کشور ما وجود دارد
باید قیمت ارز و سکه کاهش یابد و ارزش ریال بالا رود که دیگر واسطه گری و دلالی سودی نداشته باشد و سرمایه های مردم در جهت کسب و کار و تولید به کار گرفته شود که دیگر کسی بی کار نباشد رونق اقتصادی یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
کو تولید؟ اگر تولیدی قرار بود صورت بگیره همین بانکها با این همه پولی که از مردم جمع کردن میبایستی موتور تولید بشن.اما تا وقتیکه بانک مرکزی قلک آنهاست یا برعکس؛ این اتفاق نمیتونه بیافته.
تابي جان زياد جوش نزن دلارهاي خانگي به اين زودي ها بيرون نميايند . پس انقدر آدرس غلط نده هروقت دولت دلار را 4200 بفروشد ، ما باز هم ميخريم و با دلارهاي 16000 توماني يكجا پس انداز ميكنيم .آره داداش
پاسخ ها
محمدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
باش تا دولت صبحت بدمد بدبخت یه وقت سکته نزنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
شما همین کار را که گفتی انجام بده. اما خیلی حرص نخور ضعف اعصاب پیدا میکنی.
چرا اینقدر دلال دلال میکنید .یک مشت مردم ساده گول خوردن اومدن پولشون را تبدیل کردن به ارز.وسکه .حالا باضرر میخان بفروشن .اینا دلالند یا بانک مرکزی ونوچه های آنان.دلال اصلی دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
کاملا حق با شماست.ان شتاب وحشتناک بالا رفتن قیمت ارز و این شتاب کاهشی کاملا مشکوک است
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
شما میتونی ۵۰۰۰ دلار ۱۰۰۰۰تومنی برا من تهیه کنی اگه هست من نیاز دارم
بابت گرانی مرغ چشم این وزیر جهاد کشاورزی روشن .
چه رویی دارن اینا 5 درصد کمتر از بازار ؟؟؟؟!!. مگه خود شما نبودید که گفتین ثبت و سفارش خودرو ممنوع و باعث شدین خودرو دو برابر بشه قیمتش تو بازار و الانم میگین چندرغازی کمتر از بازار!!!!!اینا همش به خاطر اینه که پولو از مردم بیچاره بکشین بیرون. و برای دولت خود شیرینی کنین که کمک کردین مثلا برای پایین آوردن تورم. نه داداشی ها این روش بلند مدتی نیست بالاخره جواب عکس خواهید گرفت یه روزی.
می شود بگویید در این مملکت بی در وپیکر چه خبر است .هرکز هیچ کشوری به ما حمله نمیکند .زیرا ما داریم خودمان خودمان را میکشیم ..نیازی نیست انها دستهایشان را به قتل الوده کنند
ای داد شیرینی هم گران می شود این را به گردن کدوم تجار همسایه بیندازیم ؟ بزار فکر کنم ...... آها پاکستان خوبه بندازیم گردن تجار پاکستانی . آهای مردم گرانی شیرینی گردن تجار پاکستانی هست اینها هستند که کارشکنی می کنند و شیرینی گران میشه .
قیمت واقعی دلار ۱۰۰ هزار تومنه بله درسته صد هزار تومن
و بزودی همه مردم ایران آنرا لمس خواهند کرد ، حالا یا با یه جنگ حتی کوچک ، یا زلزله ۸ ریشتری تهران و یا تحریمهای واقعی آمریکا و پایین آمدن قیمت نفت در آینده نزدیک.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر