بازدید 8070

یارانه پنهانی که فقط به ثروتمندان داده می‌شود

کد خبر: ۸۶۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 16 December 2018

مصباحی مقدم با اشاره به یارانه های پنهان حامل های انرژی گفت: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان را به ثروتمندان و پرمصرف های جامعه می پردازیم.

به گزارش تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم افزود: باید از تحریم های دوره قبل که صادرات نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید درس و الگو می آموختیم و تهدید را به فرصت تبدیل می کردیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم کاری کنیم که بودجه ما از نفت، حتی در بازه 5 یا 10 ساله قطع شود اهرم فشار را از دشمنان می گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم ، افزود: این شرایط اقتضاء می کند واقعیت ها را برای تنظیم بودجه سال آینده مبناء قرار دهیم همچنین باید سهم صندوق توسعه ملی را حفظ کنیم و آن را کاهش ندهیم و به دنبال درآمدهای جایگزین باشیم.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بر اساس ماده 69 مکرر قانون مالیات های مستقیم، سازمان امور مالیاتی می تواند مالیات مابه التفاوت قیمت مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا و مانند آن را که برای کسب سود، خرید و فروش می شود، اخذ کند و حتی از سود سپرده های کلان بانکی، مالیات بگیرد و از این طریق دولت می تواند بیش از 20 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

وی با اشاره به میزان بالای فرار مالیاتی گفت: بنا به گفته عسکری رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی ، 50 درصد، فرار مالیاتی داریم اما اکنون ابزارهای کافی برای رصد همه معاملات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه حقوق ها متناسب با هزینه ها افزایش نیافته است، گفت: باید دولت دوباره بر اساس تراز اعلامی بانک مرکزی، خانوارهای کم درآمد را از مالیات معاف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینکه اراده لازم از طرف دولت برای واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی وجود ندارد، گفت: دولت باید به گونه ای عمل کند که برای بخش خصوصی جذابیت لازم وجود داشته باشد.

مصباحی مقدم با اشاره به یارانه های پنهان حامل های انرژی گفت: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان را به ثروتمندان و پرمصرف های جامعه می پردازیم. باید قیمت های حامل های انرژی را پلکانی کنیم و باید در این زمینه دولت را الزام کرد.

وی ادامه داد: اگر مصرف حامل های انرژی کاهش و صادرات آن افزایش یابد، سالانه 100 میلیارد دلار درآمد جدید به دولت می رسد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نباید از بودجه های دفاعی، حقوق و دستمزد و طرح های عمرانی کاست، گفت: باید بر امکانات داخلی خودمان تکیه کنیم و کسب و کار را گسترش دهیم و درآمدهای دولت، ناشی از مالیات افزایش کسب و کارها باشد.

وی افزود: باید سرمایه گذاری های عمرانی را افزایش دهیم اما هزینه های جاری از جمله هزینه سفرهای خارجی دولت و نمایندگان مجلس و همایش ها کاهش یابد و این شدنی است البته حقوق و دستمزد به تناسب رشد تورم باید افزایش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۲
نمیدونم چرا حالا همه یادشون افتاده تو این مملکت چه خبره. والا من از اول گفتم به ثروتمندا یارانه ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
به آنها بدهید بهتر است جون اقتصاد دست آنها است و با گران کردن جند برابر خدمات و کالاهای خود پول آن یارانه ها را از جیب من برداشت می کنند این در حالی است که من کارمند مشمول دریافت یارانه هم نمی شوم بنابراین این گونه حرکت ها فقط به زیان ما کارمندان است
حقوق و دستمز رو افزایش ندید........ قیمت مواد اولیه ...ارزش پول ملی...رو تغییر ندید .....تورم بالا نمی رود ......مالیات هم خوبه بگیرید .........
سلام اگر بتوانیم گردش مالی تجار شرکتها پزشکان و. بطوری رصد کنیم همانطور که مدیریتهای سازمان امور مالیاتی گفته اند توانایی دریفت بیش از ۵۰ درصد مالیات را کسب کنیم شرکتها ودستگاههای درامد زا دفاتر مالی را طوری مینویسند که کمترین مالیات را بپردازند فکر کنم شرکتهای بزرگ ودرامدزا مکلف کنیم که دفاتر مالی وتراز سالیانه انها باید توسط حسابرس های قسم خورده ومورد قبول امور مالیاتی قابل پذیرش است در این حالت بمرور وابستگی هزینه ها بدرامد نفتی کمتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خیلی از پزشکان بخصوص متخصصین و فوق متخصصین (که از تحصیل کرده ترین افراد جامعه هستند) برای اینکه از مالیات فرار کنند از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند. برای محاسبه مالیات این پزشکان می توان یک فرمول خیلی ساده به کار برد به اینصورت که اگر از دستگاه کارتخوان استفاده نکردند برای هر روز تعداد 100 بیمار و یک عمل جراحی در نظر گرفت و حتی برای آنها در ماه 30 روز کاری حساب کرد و بدین صورت مالیاتشان را حساب کرد تا مجبور بشوند که کارتخوان بگذارد تا این همه باعث زحمت بیماران نشوند
شما که 45 میلیارد یارانه به ثروتمندان میدید چرا یارانه 45 هزار تومنی ما را قطع کردید. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. دوباره می خواین با وعده یارانه دادن، سوخت رو گرون کنید و بعدش بزنید زیرش و یارانه ها رو حذف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خیلی راحت می توان یارانه سوخت ثروتمندان را قطع یا کم کرد. مثلاً اگر کسی ماشین گرانقیمت یا لااقل ماشین خارجی داشته باشدو یا اگر بیشتر از یه
ماشین دارد برایش کارت سوخت صادر نشود
سلام بر بنزین 5000تومنی
آخه اون افرادی که از صبح تا به شب با یک ماشین پر مصرف توی خیابان مجبور به مسافر کشی است هم جزو ثروت مندان حساب میشه ، یا مگر یه ثروتمند چقدر سوار ماشین میشه که از این حجم یارانه پنهان استفاده کنه ، تازه معمولا ثروتمندان از خودرو های مدل روز دنیا استفاده میکنند و همینطور لوازم به روز و کم مصرف در نتیجه باید گفت محاسبات آقایون اگر هم درست باشه تخصیص آن به قشر ثروتمندان به صورت صد درصد خطای قطعی است . حالا باید از دوستان پرسید ثروتمند از نگاه شما کیست ، اگر مبنای شما دارندگان درآمدی بالای 3 میلیون تومان است خوب پس میتوان گفت به ادعای خود نزدیک شده اید .
ما که از مهر 91 یارانه مون قطع شده.والا نه میتونم زن بگیرم نه حقوق نجومی دارم . 9 ساله کار میکنم. 2 میلیون حقوقمه. کمک خرج خانوادم هستم چون پدرم سالهاست فوت شده.مادرم 1 میلیون مستمری میگیره.خواهرم بیکاره.برادرم سربازه.موندم چرا یارانه ما قطع شده. اونوقت افرادی هستن که دارن می گیرن..
این حرفها پیش درآمد گرون کردن بنزین و سایر حاملهای انرژی هست. بنزین سال 98 میشه 2000 تومن و برای مدتی سهمیه بندی میشه. 60 لیتر 2000 تومنی و بقیه 3000 تومن.
راه حلش گران کردن انرژی و شوک مجدد تورمی نیست بلکه از پولدارها باید به طریق صحیح مالیات گرفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر