بازدید 3761
۱
اقدام مثبت عملی برای پیوند دانشگاه و بازار کار؛

اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به کارگاه‌های مهارت محور

چگونه می‌شود دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کرد؟ به رغم آنکه به این سوال بسیار پاسخ داده شده، اما آنقدر پاسخ‌های واقعی به آن اندک است که جا دارد نمونه‌های آن را به دقت مورد توجه قرار دهیم!
کد خبر: ۸۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 15 December 2018
چگونه می‌شود دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کرد؟ به رغم آنکه به این سوال بسیار پاسخ داده شده، اما آنقدر پاسخ‌های واقعی به آن اندک است که جا دارد نمونه‌های آن را به دقت مورد توجه قرار دهیم!

به گزارش «تابناک»، از جمله این اتفاقات مثبت، رویدادی است که اخیرا در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار گرفته و بر اساس آن، قرار است شماری از کارگاه‌های مهارت‌محور و تولیدی مشمول حمایت شده و وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت نمایند.

رویدادی که ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس این صندوق در تشریح آن گفت: در مرداد ماه سال جاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور و تولیدی و پیش اشتغال دانشجویی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند که هدف از آن، هدفمند کردن تسهیلات پرداختی است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امضا کرده‌ایم، به هر کارگاه صد میلیون تومان وام می‌دهیم که ۵۰ درصد آن در مرحله راه‌اندازی و ۵۰ درصد آن در مرحله‌ای که کارگروه نظارتی ما آن را تائید کنند پرداخت می‌شود و برنامه ما این است ۵۰ کارگاه را ایجاد و حمایت کنیم.

البته این طرح هنوز در شروع راه است و آن گونه که یزدان مهر خبر می‌دهد، تنها ۱۱ کارگاه مشمول دریافت آن شده‌اند. ۱۱ کارگاهی که توسط دانشگاه فنی وحرفه‌ای معرفی شده‌اند و پس از معرفی، در شورای شکل گرفته به این منظور در صندوق رفاه دانشجویان، مورد بررسی قرار گرفته و ارائه تسهیلات به آن به تصویب رسیده است.

اتفاقی که البته هنوز زود است از نتایج و دستاورد‌های آن سخن بگوییم، اما به قدر اجرا و شروع این طرح هم قابل تامل و تحسین برانگیز به نظر می‌رد، به ویژه اگر بدانیم به رغم وعده و وعید‌های فراوان، این دست طرح‌ها از محدود گام‌های عملی در راستای پیوند دانشجویان با بازار کار و در شمای کلی تر، شکل گیری ارتباط میان دانشگاه و صنعت هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با این پول حتی نمیشه لوازم اولیه خرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان