بازدید 14849
آخرین تحولات خاورمیانه؛

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی/موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه/ دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل/تأسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی، دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل، محاصره «رام الله» و «البیره» به دستور نتانیاهو، پیوستن صدها جنگجوی کُرد به ارتش سوریه و راه اندازی دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 14 December 2018

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی، دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل، محاصره «رام الله» و «البیره» به دستور نتانیاهو، پیوستن صدها جنگجوی کُرد به ارتش سوریه و راه اندازی دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش بس و دستاوردهای مذاکرات آستانه با تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه موافقت کردند.

«سلیم الخطیب»، نماینده مخالفان دولت سوریه به نام «ائتلاف ملی» و عضو هیأت سیاسی مخالفان در مذاکرات آستانه مدعی شد سه کشور نامبرده موافقت کردند که کمیته قانون اساسی ویژه تهیه و تنظیم پیش نویس قانون اساسی جدید در سوریه تشکیل شود.

او در گفت‌وگو با وبگاه خبری «عنب» گفت: قرار است وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در روزهای هجدهم و نوزدهم ماه میلادی جاری (دسامبر) در ژنو سوئیس دور هم جمع شوند و تشکیل این کمیته را اعلام کنند.

این معارض سوری در مورد زمان‌بندی تشکیل کمیته تهیه قانون اساسی جدید سوریه گفت، اعلام تشکیل این کمیته بعد از آن صورت می‌گیرد که روسیه و سازمان ملل متحد بر سر مانع اسامی شرکت کننده در این کمیته تدوین قانون اساسی به توافق رسیدند.

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی/موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه/ دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل/تاسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

«یحیی العریضی»، سخنگوی رسمی هیأت عادی مذاکره‌کننده مخالفان در مذاکرات ژنو نیز در این راتباط گفت، مبدأیی بر سر این کمیته توافق شده، ولی اعلام تشکیل این کمیته مربوط به کشورهای سه گانه ضامن توافق آستانه و یک سوم افراد تعیین شده از سازمان ملل متحد است.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند.

این کمیته قرار است، متشکل از ۱۵۰ تن باشد؛ ۵۰ تن از معارضان، ۵۰ تن از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی

آسوشیتدپرس با استناد به اطلاعاتی از مرکز امنیتی «سرتفا» در لندن که در حوزه امنیت مجازی کار می‌کند، مدعی شده است، گروهی از هکرهای ایرانی با نام «بچه گربه بانمک» طی چند ماه گذشته در تلاش برای هک برخی ایمیل‌های مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده‌اند و برخی از آن‌ها به اهداف خود رسیده‌اند.

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی/موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه/ دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل/تاسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

این گزارش در ادامه با ادعای نزدیکی این هکرها به مؤسسات دولتی در ایران که در راستای منافع دولت کار کرده‎‌اند، گفته که علاوه بر وزارت خزانه‌داری، مقامات آمریکایی دخیل در توافق برجام نیز هدف این حملات سایبری بوده‌اند.

در این گزارش همچنین از قول «فردریش کاگان»، محقق فعالیت‌های سایبری مرتبط با ایران گفته شده است: بسیاری از این تلاش‌ها با هدف کسب اطلاعاتی درباره تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل

روز پنج‌شنبه سعد الحریری» نخست‌وزیر، مأمور تشکیل کابینه لبنان در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی در مورد کشف تونل‌هایی از لبنان تا فلسطین اشغالی، گفت: تل‌آویو خود مسئول این وضع است و این اسرائیلی‌ها هستند که ماهانه ده‌ها بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد مرز لبنان و فلسطین اشغالی را نقض می‌کنند.

حریری که در نشستی در اندیشکده «چتم هاوس» لندن صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد ادعای کشف این تونل‌ها گفت: «برخی رسانه‌ها را دیده‌اید که تیتر زده‌اند که لبنان تونل‌هایی دارد که به اسرائیل رفته و ادعا‌هایی مطرح شده که حزب‌الله این کار را کرده است. آیا تا به حال شنیده‌اید که اسرائیل ماهانه چند بار به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند؟ آیا تا کنون شنیده‌اید که اسرائیل چند بار وارد آب‌های ما شده؟ آیا شنیده‌اید؟»

وی افزود: «فکر می‌کنید منصفانه است که [اسرائیل]در ماه گذشته ۱۵۰ بار به آسمان لبنان تجاوز کرده؟ این منصفانه است که حریم آب‌های بین‌المللی ما ماهی ده، بیست بار نقض شود؟ و همچنان بخش‌هایی از اراضی ما، مزارع شبعا، تحت اشغال است. از دید ما به عنوان دولت لبنان، قطعنامه ۱۷۰۱ باید کامل و طبق متن آن، اجرا شود.»

حریری ادامه داد: «ارتش لبنان به مسأله تونل‌ها خواهد پرداخت. اینکه با جسارت گفته شود که لبنان مسئول این وضعیت است، فکر می‌کنم [پیش از آن]این اسرائیل است که باید پاسخ دهد از زمان تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ چند بار حریم لبنان را نقض کرده است. تعداد شکایاتی که ما [از اسرائیل]به سازمان ملل فرستاده‌ایم، آنقدر زیاد است که حسابش از شمار خارج است. اما چه پاسخی به آن‌ها داده شده است؟ هیچ.»

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی/موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه/ دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل/تاسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

در ادامه این نشست، حریری در مورد حزب‌الله لبنان و تلاش‌های تل‌آویو برای تضعیف این جنبش، گفت: آیا جنگ‌های پیاپی اسرائیل و ترور‌هایی که این رژیم علیه حزب‌الله انجام داده، باعث تضعیف این سازمان شده است؟ وی افزود: «در سال ۲۰۰۶ اسرائیل می‌گفت: حزب‌الله ۱۰۰۰۰ موشک دارد. الان چطور؟ اسرائیلی‌ها می‌گویند، من نمی‌دانم، اسرائیلی‌ها می‌گویند اکنون حزب‌الله ۱۰۰۰۰۰ موشک دارد. خوب پس جنگ سال ۲۰۰۶ چه کرد؟ آیا لبنان و حزب‌الله را تضعیف کرد؟»

وی افزود: «اگر می‌خواهید این موضوع را حل کنید، این مسأله ای منطقه‌ای است. من همیشه می‌گویم که این یک مسأله منطقه‌ای است. این یک مسأله ایرانی است. اگر می‌خواهید آن را حل کنید، بیایید سر میز بنشینید و این جنگ‌ها را متوقف و در مورد نحوه حل این مسائل، صحبت کنید. اگر قرار است راه حلی باشد، باید از طریق اتحادیه عرب به دست آید، اما نتانیاهو خواهان صلح نیست... فکر می‌کنم نتانیاهو یک تکه از لبنان را می‌خواهد، یک تکه از جولان، یک تکه از فلسطین، یک تکه از اردن را می‌خواهد.»

محاصره «رام الله» و «البیره» به دستور نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، دستور محاصره «رام الله» و «البیره» را صادر کرد. نتانیاهو همچنین از تصمیم خود برای قانونی اعلام کردن ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در شهرک‌های کرانه باختری خبر داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخست وزیر این رژیم همچنین دستور داده است، خانه‌های شهدای فلسطینی که عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری و قدس اشغالی را اجرا کردند، در خلال 48 ساعت آینده تخریب شود.

نظامیان صهیونیست اشرف نعالوه و صالح البرغوثی را به عملیات مسلحانه در روزهای گذشته به شهرک نشینان عوفر در شرق رام الله متهم کردند و با یورش به کرانه باختری آنها را به شهادت رساندند.

نتانیاهو همچنین دستور داد، اعضای جنبش حماس در کرانه باختری به صورت گسترده بازداشت شوند.

پیوستن صدها جنگجوی کُرد به ارتش سوریه

صدها جنگجوی کردی از قسد(نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا) جدا شدند و به ارتش سوریه در حومه حلب پیوستند.

اداره خودمختاری کردی خبر پیوستن صدها جنگجوی کردی به ارتش سوریه پس از جدا شدن از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد را تأیید کرده است.

جمعیت حقوق بشری کردی در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنچه اداره خودمختاری خوانده می‌شود، مسئول کشته شدن صدها غیرنظامی کردی است و به همین سبب، صدها کرد تصمیم گرفتند به صفوف نیروهای ارتش سوریه در حلب بپیوندند.

از سوی دیگر، یگان‌های کردی خواستار آماده باش عمومی شده و از دولت سوریه خواستند علیه دولت ترکیه موضع رسمی در پیش گیرند، چون رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور گفته است، ارتش ترکیه به زودی به شرق فرات حمله خواهد کرد.

این یگان‌ها در بیانیه‌ای جامعه بین المللی و در رأس آن، سازمان ملل را به اتخاذ موضع فراخواند و از دولت سوریه هم خواست در قبال این تهدید ترکیه، رسما موضع‌گیری کند، زیرا اردوغان به دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است که معنای آن تعدی به حاکمیت سوریه بر اساس این بیانیه است.

تأسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نظامیان آمریکا دو پایگاه جدید را در اطراف شهر تل ابیض ایجاد کردند و به این ترتیب شمار پایگاه های نظامی این کشور در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه به 21 پایگاه رسید.

این سومین پایگاه نظامی آمریکاست که در هفده روز گذشته در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه ایجاد شده است.

نیروهای آمریکایی روز 27 نوامبر (ششم آذرماه) نیز یک پایگاه جدید را در منطقه «بئرعاشق» در حدفاصل شهر تل ابیض و شهرک سلوک در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه ایجاد و آن را با ارسال تجهیزات نظامی و ارتباطی تجهیز کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳
آفرین به هک کننده ها . کاش نصف اون تلاش رو هم برای بهبود اوضاع کشور انجام می دادید .
ما موضع سعد الحریری را نفهمیدیم. گاهی به نعل میزنه گاهی به میخ!!!
وقتی می گویم شعار نیل تا فرات دارند و از طریق اشغال گری سعد حریری فهمیده ولی دوستان ساده لوح ما در داخل در خواب ان هم کسی که با عربستان رابطه خوبی دارد
هک , توطعه خطرناک آمریکا علیه ایران.
اینقدر بهانه به دست آمریکا بدهید تا روز به روز تحریم ها رو بیشتر کنه و پدر مردم بیچاره دربیاد. خودتون که هیچ مشکلی ندارید حداقل به مردم رحم کنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
باشه دستامون را بالا می کنیم و می گوییم شما امریکایی ها هر کاری می خواهید بکنید
ادم های ترسو راه به جایی نمی برند
مزارع شبعا هنوز اشغال شده هست؟؟ مگه نگفتید اسراییل جنگ ۲۰۰۶ شکست خورد
قانون اساسی پیشنهادی هریک از کشور:
ایران : مثل قانون اساسی ما باشد
روسیه : مثل قانون اساسی ما باشد
ترکیه : مثل قانون اساسی ما باشد
وجه مشترک : ..........
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
برای مردم سوریه متاسف باید بود که دیگران قانون اساسی اشان را می نویسند!
سعد حریری با زیرکی مسیله را گردن ایران انداخته و غیر مستقیم ایران را متهم تونل ها نشان داده است.
چرا هکر ها سایت های مستهجن ایرانی رو مورد حمله قرار نمیدن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
چونکه تمام هگر بازی واقعیت ندارد و بیشتر به پرونده سازی شباهت دارد.
الله اکبر،
کردها وارد ارتش سوریه شدند و آمریکا بیست و یکمین پایگاه نظامی در سوریه احداث کرد و این ها ذلیل بر فاتحه خوانی برای ارتش و بخصوص حکومت سوریه است زیرا با یک بشکن ارتش سوریه کودتا خواهد کرد و ارتش آمریکا کنترل را به دست خواهد گرفت. چقدر این سیاستمداران سوریه ضعیف عمل می کنند. باید اسد دست ارتش ایران را ببوسد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار