بازدید 13605
در یک سال و نیم گذشته؛

اعضای هیأت مدیره یک شرکت، بیش از یک میلیارد تومان بابت حق حضور و حق تلاش دریافت کردند

در حالی که در این روز‌های سخت اقتصادی، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و حقوق‌ها و درآمد‌ها دیگر کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، اعضای هیأت مدیره برخی شرکت‌ها، در حال دریافت پاداش‌ها و حقوق‌های نجومی هستند. این موضوع را می‌توان با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها دریافت؛ برای نمونه دریافتی بابت حق حضور و حق تلاش هیأت مدیره و کارکنان یک شرکت در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از ۳۹۰ میلیون تومان درج شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 13 December 2018
اعضای هیات مدیره یک شرکت، بیش از یک میلیارد تومان بابت حق حضور و حق تلاش دریافت کردندصورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک ملت نشان می‌دهد که هر یک از اعضای هیأت مدیره این شرکت در شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۷ بیش از ۷۸ میلیون تومان حق حضور و حق تلاش دریافت کرده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در حالی که در این روز‌های سخت اقتصادی، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و حقوق‌ها و درآمد‌ها دیگر کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، اعضای هیأت مدیره برخی شرکت‌ها، در حال دریافت پاداش‌ها و حقوق‌های نجومی هستند. این موضوع را می‌توان با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها دریافت.

به تازگی صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ شرکت بهساز مشارکت‌های ملت (سهامی عام) منتشر شده است. این شرکت در ۲۵ مهر ماه ۱۳۶۷ تحت شماره ۷۱۶۷۰ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با نام «تولیدی و صادراتی بانک ملت» با شخصیت حقوقی «سهامی خاص» به ثبت رسید و از تاریخ ثبت، فعالیت خود را آغاز نمود. طبق اطلاعات موجود، در پنجم مرداد ماه ۱۳۷۸ نام شرکت به بهساز مشارکت‌های ملت تغییر یافت و در سی ام اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ شخصیت حقوقی شرکت به «سهامی عام» تبدیل شد.

سرمایه این شرکت عبارت است از: ۱۴۵۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی با نام که از این میزان سهام، ۱۴۴۹ میلیون سهم در اختیار بانک ملت است؛ به عبارت بهتر بانک ملت ۹۹.۹۷ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. شرکت بهساز مشارکت‌های ملت، در حقیقت یک شرکت مادر و هلدینگ است که با تحت پوشش داشتن یازده شرکت (سهامدار عمده) در راستای تحقق اهداف عالیه بانک ملت گام برمی‌دارد.

صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ این شرکت زیرمجموعه بانک ملت نشان می‌دهد که اعضای هیأت مدیره این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری دریافتی‌هایی را با نام حق حضور و حق تلاش دریافت نموده اند که می‌توان از این دریافتی‌ها به دریافتی‌های نجومی یاد کرد. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، دریافتی بابت حق حضور و حق تلاش هیات مدیره و کارکنان در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۹۰ میلیون تومان درج شده است که با توجه به پنج عضو هیأت مدیره این شرکت، سهم هر یک از اعضای هیأت مدیره به طور متوسط بیش از ۷۸ میلیون تومان بوده است.

همچنین در سال ۱۳۹۶ برای حق حضور و حق تلاش هیات مدیره و کارکنان، بیش از ۸۲۸ میلیون تومان ثبت شده است که این عدد نشان می‌دهد به طور متوسط هر یک از اعضای هیأت مدیره بیش از ۱۶۵ میلیون تومان بدین منظور دریافت نموده اند.

در مجموع می‌توان گفت: میزان حق حضور و حق تلاش هر یک از اعضای هیأت مدیره شرکت بهساز مشارکت‌های ملت در یک سال گذشته حدود ۲۴۳ میلیون تومان بوده است که رقم قابل توجهی است.

 
اعضای هیات مدیره یک شرکت، بیش از یک میلیارد تومان بابت حق حضور و حق تلاش دریافت کردند
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۷
البته هزینه های ماموریت و سفر رو هم باید به این اضافه کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ملت درفقردست وپامیزنند مسوولان حقوق هاوپاداش های میلیاردی میگیرند و اقازاده هایشان هم دراروپاوامریکا وکانادا مشغول خوشگذرانی هستند !!! اقایان تادیرنشده به خودتان بیایید وبترسید ازخشم ملت
حق تلاش یعنی چی ! مگه حقوق نمی گیرند
یعنی یک حقوق بهشون میدن چون مثلا عضو هستن
یک حقوق هم به خاطر اینکه کار کنند؟
توی عقب افتاده ترین کشورها هم این موارد یافت نمیشه
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
که چی؟
چرا وقتی همین بانک ملت در هر سال بیش 20 درصد ربا از مردم میگیره نه تنها شما بلکه هیچ رسانه ای به عنوان حامی مردم اعتراضی نداره و با اغماض عامدانه رباخواری رو به عنوان بانکداری اسلامی با هفته و روز بانکداری اسلامی توجیه میکنید؟!
براستی این چه سیستم بانکداری اسلامی هستش که قرض الحسنه اش با نرخ 4% حدود 6 برابر ربای 75صدم درصدی بانکهای استکبار جهانی یعنی امریکاست؟!
ایکاش به جای دلسوزی مثقالی، به دلسوزی اسلامی میپرداختیم تا مردم هر سال معادل حداقل 20% توسط فقط بانکها فقیرتر نشوند
الباقی نهادهای بیچاره کننده مردن پیش کش
ما که پاداش پایان خدمتمون له اندازه یک ماه حقوق این آقایان نیست پرداخت نمی شه نمی دانیم دادمان بکجا برسانیم
این دزدی ها کی تموم میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
این دزدی ها کی شروع شده؟
حال وقت پاسخ دادن است و مال دزدی پس باید گرفته شود و به بیت المال باز گردد ولی شفاف و بدون کلک.
شرکت ....،سهامی عام با ،، ( ۱۱۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی ) از سال ۱۳۷۴ برای حمایت مسکن تاسیس گردید که شده است ناندانی عده ای خاص ؟ ای کاش نهاد ،و یا ارگانی تحقیق ،و تفحصی در این زمینه هم انجام میداد ؟،،،
جوری این آقایان و شاید خانم ها پاداش و حق و حضور دریافت میکنند ، که یک مالک و صاحب حقیقی یک شرکت به این میزان برداشت از شرکت خود ندارد ، چنان بیت المال را به یغما برده و میبرند که خدا میداند ، حتی بیل گیتس هم اینچنین خود را محق نمیداند . بنا به شغلی که داشتم سالها و به تعداد زیادی صورت جلسات هیئت مدیره ها داشتم بخدا که انسان شرم میکند که نه دها بلکه صد ها صورت جلسه را مطالعه میکنی و یک بند موثر که نشان از درایت و تصمیم آگاهانه و ناشی از مسئولیت پذیری دوستان نمیابی ، حتی حاضر نبوده و نیستند وقت بگذارند گزارشات تهیه شده را مطالعه کرده و مطلع و با تعدادی پرسش وارد جلسات شوند . اینکه گفته میشود یگانه درمانگر اقتصاد ایران ایجاد بخش خصوصی حقیقی است . حقیقتی بی بدیل است .
همه را از هر رنگ بنفش متنفر کردید
فقط تخلف ذکر کردن که درست نیست پس قوه قضائیه کجاست مگه مدعی‌العموم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
فکر کنم مشغول بازداشت کارگرانی که حق زحمت خود را می خواهند می باشد .وقت ورود به پرونده اقازاده ها و ژن های برتر را ندارند
سلام لطفا مراجعه كنيد به صورتهاي مالي شركت ك م (حياط خلوت بعضي ها )(الان داره خونه سازي ميكنه و همه را يه جوري نمك گير كرده ) ببينيد فقط ٤ميليارد تومان اقاي د و گروهش براي فرانسه خرج كرده اند و اخرش هيچ !!!! ٣٠ ميليارد تومان با قزاقستان و....فقط ببينيد دريافتي كلا در عرض سال بيشاز ٥٠٠ميليون تومان است اقاي ع كه مديرعامل است و درباند ...ببينيد دريافتيش چقدر است !!!!مغزتان سوت ميكشد شركت با زيان انباشته !!!!تازه هردوتا بازنشسته هستند و....،يك كم بررسي كنيد مديون اين ملت و خون شهدا هستيد و...
مملکت فقط برای یک عده ایه بقیه عمله هستند بانکها همشون ورشکسته هستند ولی پاداش نابود کردن سیستم بانکی بین خودشون تقسیم میکنند ارث پدرشونه
حقشونه .نوش جانشون.
خلایق هرچه لایق...
حالا ببین از این ها بالا دست چه ها که نگرفته اند.بیچاره کارگرها که تلاششان حق تلاش ندارد!!
پاداش هیات مدیره ب د ۹۰۰ میلیون تومان بوده سه ساله آمده تو بورس حدود ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان گرفته اند اما سود پرداختی به سهامدار خرد کاهشی بوده و هر سال کمتر شده.
اسم پول هنگفت وحقوقهای نجومی که میاد من تا صبح دل درد وسردرد میگیرم تا مرز سکته میرم،خدایا این پولهای باد اورده کجاست نمیشه یه روز دست منم بهشون برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اگر واقعا کارگری، هیچ زمانی به این شانس نخواهیم رسید

.
خدا خیرشون بده... ما هم لنگ ۵۰۰ هزار تومن هستیم
من 11سال که برم کلاس و تو روستا درس بدم اینقد حقوق میگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
منم دکتری دارم دبیرم شامل دویست تومن حمایتی شدم لباست وپنجم سال هم سابقه دارم
این سیاستها در راستای لنگ بستن و نان خشک بدست گرفتن ملت است
تمامی شرکت های دولتی و نیمه دولتی و خصولتی با پرداخت های این‌چنینی در کارنامه غیر شفاف خود همراه هستند و‌همه میدانند جز خواجه شیراز
پس بگو چرا امروز بانک بدون اطلاع از حسابم که ضمانت کسی رو داشتم خودمختار برداشت کرد..............
خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
تازه فهمیدید؟ فکر می کنید افشاگری بزرگی کردید؟ مدیران بانکها به هزار میلیارد هم راضی نمی شوند!
مگه چه غذایی میخوردن که سالانه112 میلیون پول غذاشون بوده.................
هر روز یکی از این فیش ها و درامدهای نجومی در میاد.
بله حق تلاش برای اختلاس
چه مملکت بی صاحبی داریم ها
مگر این بانک خصوصی نیست ؟ نکند از نوع خصولتی ( شریک ....و رفیق غافله ) است ؟ اگر چنین باشد ، به وظیفه ذاتتیش عمل کرده
دو سال قبل سر وصدا را انداختن (نجومی بگیر! نجومی بگیر ) آخرش یارانه بازنشستگان با حقوق بیشتر از دو میلیون را قطع کردند وجزو نجومی بگیران شدند ! این دفعه داستان چیه ؟
شرکتها از طرف مدیران نالایق اداره میشوند به همین خاطر درآمد چندانی ندارند آن اندک درآمد را نیز مدیران نالایق تحت عنوان حق تلاش و پاداش و .. میبلعند لذا نمی توان امید داشت که سهامداری کردن در بورس می تواند سودده باشد یه همین خاطر فعالان بورسی به سفته بازی و نوسان گیری مشغولند تا سهامداری
باز هم روشِ دیگری از پولشویی یغه سفید ها
خوب دیگه : سیستم ول ، نظارت صفر ، نتیجه حاصل چپاول خواهد بود.
مگه قرار نبود سامانه حقوق و دستمزد تا آخر سال 96 برای مشاهده عموم در دسترس باشه؟
مدیران بانک های خصوصی بسیار بیش تر از اینها می خورن.
البته از رباخانه توقع بیش از این نیست. بانک ها و بیمه های ربوی باعث اصلی بیچارگی این کشور هستند.
پیش از اینکه کشور رو نابود کنن باید به طور کامل برچیده شن. مردم باید علیه این رباخانه ها و مدیران و مسئولینشان قیام کنن.
در یکی از نا عادلانه ترین نظام های سیاسی و حاکمیتی روی کره زمین زندگی می کنیم.فقط چند کشور در افریقا هستند که همچین تبعیض ها و شکاف های در آمدی را می بینیم.آقایی که هفته ای دو ساعت از اختلاس و رانت و زمین خواری صحبت می کند و با آب وتاب پرونده ها را افشا می کند از این به بعد نیم ساعت اضافه تردر مورد حق تلاش.حق تحصیل فرزند.حق خواب.حق آلودگی هوا و...صحبت کند.خنده زار همه عالم شدیم و مسو ولین پوست کلفت تر از این حرفاند.
امید به جایی نیست. شاید قوه قضایی ورود کنه تا حداقل کمی مردم امیدوار بشوند
نوش جونشون سهمشونوازسفره انقلاب برداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
برادر انهایی که صاحب انقلاب بودند جملگی در خاک آرمیدند .اینها ثمره ناآگاهی وعدم توسعه انسانی در جامعه ماست.ا
این است عدالت حکومت اسلامی من و همسرم هر دو کارشناس ارشد و استخدام رسمی با 22 سال سابقه هستم حقوق و مزایای دو نفر ما در طول یک سال به اندازه پاداش 6 ماهه این ااقازاده نیست عجب عدالت هست در این مملکت
این است اسلام ناب محمدی. خوب ملت رو سر کار گذاشتید.
سلام.
موضوع جالب تر اینه که یکی از اعضای هیئت مدیره این هلدینگ که الان معاون مالی بانک ملت هم هست، در مسئولیت قبلی هم که داشت بخاطر دریافت حقوق نجومی از مسئولیتش عزل شده بود. حالا همین آدم با خوابیدن نهادهای ناظر دوباره سرکار اومده و دوباره داره علاوه بر حقوق های نجومی و هزار کوفت و زهر مار دیگه، حق تلاش نجومی هم میگیره... الهی که این زیاده خواهی ها و ویژه خواری هاشون یک روز برملا بشه...
این است عدالت اسلامی
این‌پولها‌حق‌حضور‌نیست‌بلکه‌حق‌استثمار‌است‌که‌تعدادی‌بخاطر‌ظلم‌به‌طبقه‌کارگرو‌بی‌رحمی‌و‌بی‌تفاوتی‌نسبت‌به‌درد‌های‌انها‌می‌گیرند‌این‌سیاست‌نظام‌است‌که‌برای‌جذب‌سرمایه‌گذار‌خارجی‌پیسش‌گرفته‌است‌آقایانی‌که‌پول‌مملکت‌را‌می‌دزدند‌و.به‌خارج‌می‌فرستند‌و‌توسط‌فرزندان‌بیدینشان‌سرمایه‌گذاری‌می‌کنند‌برای‌سر‌پوش‌گذاشتن‌به‌این‌عمل‌خود‌چنین‌کارهایی‌بیخردانه‌و‌ظالمانه‌می‌کنندو‌این‌انتقال‌سرمایه‌بعد‌از‌وقایع‌دیماه‌گذشته‌که‌آقایان‌پایان‌حکومت‌ظالمانه‌خود‌را‌نزدیکتر‌می‌بینند‌شتاب‌بیشتر‌گرفته‌است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل