بازدید 15627

پیشنهاد وسوسه انگیز آمریکا به عراق برای همراهی با تحریم‌ها علیه ایران!

وزیر انرژی آمریکا در دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق تأکید کرد: این کشور خود را به بازسازی ساختار آسیب دیده صنعت نفت عراق در جریان نبرد با داعش متعهد می‌داند. مقامات بانک مرکزی عراق در ماه اوت اعلام کرده بودند، اقتصاد این کشور ارتباط نزدیکی با ایران دارد. به همین دلیل بغداد از واشنگتن خواهد خواست، از برخی تحریم‌هایش معافیت بگیرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 12 December 2018

روز گذشته، «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا در سفر به عراق، مدعی آمادگی آمریکا برای کمک به رفع مشکل کمبود برق در این کشور شد.

به گزارش «تابناک»؛ پری، روز سه شنبه پس از دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، بر آمادگی واشنگتن برای کمک به توسعه بخش برق و نفت عراق تأکید کرد.

روز سه شنبه، وزیر انرژی آمریکا، پس از دیدار با چند تن از مقامات عراقی در بغداد، راهی اربیل شد و با «مسعود بارزانی» رئیس جزب دموکرات کردستان عراق هم دیدار و گفت وگو کرد.

پری روز سه‌شنبه اعلام کرد، در حاشیه نشست اتاق بازرگانی آمریکا در بغداد با ثامر غضبان، وزیر نفت عراق دیدار کرده و عزم جدی آمریکا برای تحریم صنعت نفت ایران و نیز انتقال نفت این کشور را به او گوشزد کرده است.

وزیر انرژی آمریکا در دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق نیز تأکید کرد که این کشور خود را به بازسازی ساختار آسیب دیده صنعت نفت عراق در جریان نبرد با داعش متعهد می‌داند.

پری به عبدالمهدی خاطرنشان کرده که توسعه سریع صنعت نفت عراق تأثیر بسزایی در بهبود شرایط زندگی مردم عراق و کاهش سطح نارضایتی آنها خواهد داشت.

وزیر انرژی آمریکا همچنین گفت، از مقام‌های ارشد عراقی خواسته تا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آمریکا در بخش انرژی این کشور حمایت کنند.

پیشنهاد وسوسه انگیز آمریکا به عراق برای همراهی با تحریم ها علیه ایران!

بنا به گزارش یورونیوز، آمریکا به عراق پیشنهاد داده در قبال بازسازی سریع صنعت نفت و برق این کشور، با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی کنند.

این در حالی است که مقامات عراقی بارها اعلام کرده اند که این کشور جزیی از نظام تحریم ها نخواهد بود و به کشورهای خارجی به ویژه آمریکا یادآور شده اند که تصمیمات بغداد بر اساس استقلال و حاکمیت ملی است و اجازه دیکته کردن چیزی را به آنها نخواهد داد.

یک منبع عراقی گفته که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با جدیت تلاش می کند تا با ترامپ دیدار کند و از او معافیتی ویژه برای وارد کردن برق و گاز از ایران بگیرد.

این منبع افزود: عادل عبدالمهدی یک گفت‌وگوی طولانی با داگلاس سیلیمان، سفیر واشنگتن در بغداد داشته و به او اعلام کرده است که در این زمان کوتاه نمی توانیم جایگزینی برای برق و گاز ایرانی پیدا کنیم و عراق پس از پایان مهلت ۴۵ روزه وارد یک فاجعه حقیقی خواهد شد.

این منبع در ادامه می گوید: عادل عبدالمهدی برای گفت‌وگو با آمریکا و به دست آوردن معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران در رابطه با برق و گاز تلاش های فراوانی کرده، ولی تلاش های نخست وزیر عراق به بن بست رسیده و اکنون تنها راه آن سفر به واشنگتن و دریافت معافیت ویژه است.

همچنین برهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام کرد: نمی‌خواهیم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به عراق آسیب برسانند. ما همواره در حال گفت‌وگو با آمریکا هستیم و شرایط ویژه عراق در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید ملاحظه شود. ما در حال میانجیگری میان ایران و آمریکا نیستیم و نمی‌خواهیم وارد هیچ محوری بشویم و منفعت ما در این است که عراق اولویت باشد.

از سوی دیگر ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق اعلام کرده بود که نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواسته است که خاص بودن روابط ایران و عراق در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نظر گرفته شود. در این پیام، از دبیرکل سازمان ملل خواستم که نشستی مشترک میان مسئولان سازمان ملل و مسئولان عراقی و ایرانی در رابطه با معاف کردن عراق از تحریم ها برگزار کند. تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیرات زیادی روی عراق خواهد گذاشت و لازم است در رابطه با این مسأله با آرامش و تفاهم برخورد شود. حمله نظامی به ایران و یا تحمیل تحریم علیه ملت آن ‌را نمی پذیریم و عراق آمادگی میانجیگری میان ایران و آمریکا را دارد.

براساس این گزارش، در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و مؤسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز تحریم شدند. در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است، در واقع تأثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است، پنجاهبانک و زیرمجموعه‌های آنها تحریم شدند. همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در بغداد پیش از این در ویدیویی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، اعلام نمود: آمریکا به عراق یک معافیت موقتی ۴۵ روزه برای ادامه خرید گاز طبیعی و برق از ایران داده است. این معافیت به عراق فرصت می دهد به سوی استقلال انرژی گام بردارد.

مقامات بانک مرکزی عراق در ماه اوت اعلام کرده بودند، اقتصاد این کشور ارتباط نزدیکی با ایران دارد. به همین دلیل بغداد از واشنگتن درخواست خواهد کرد از برخی تحریم‌هایش معافیت بگیرد.

معافیت موقتی فعلی به شرطی داده شده که عراق برای واردات از ایران، به دلار آمریکا پول پرداخت نکند.

پیش از این دو مقام دولتی عراق که به ‌دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفته بودند عراق هم‌چنان گاز طبیعی و برق از ایران وارد می‌کند و یک حساب بانکی برای پرداخت پول واردات ایران به دینار ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است، عراق هم اکنون بیش از 1200 مگاوات برق و گاز مورد نیاز برای خوراک سه نیروگاه تولید برق خود را از طریق واردات از جمهوری اسلامی ایران تأمین می کند که به گفته مقامات عراقی، نقش مؤثری در کاهش کمبود برق این کشور دارد.

عراق در پانزده سال گذشته از زمان اشغال این کشور از سوی آمریکا، به دلیل از بین رفتن زیرساخت ها و گسترش ناامنی، همواره با کمبود شدید برق به ویژه در ایام پیک تابستان و زمستان روبه روست.

وزیر انرژی آمریکا در حالی آمادگی کشورش برای رفع مشکل برق عراق را اعلام کرده است که به گفته مسئولان عراقی، بخش مهمی از شبکه و زیرساخت های برق عراق در حمله آمریکا به این کشور و اشغال آن در سال 2003 از بین رفت.

از سوی دیگر، گزارش های رسمی می گوید تاکنون حدود 40 میلیارد دلار بودجه صرف اصلاح بخش برق عراق شده؛ اما به دلیل فساد مالی و اختلاس، به نتیجه ای نرسیده است و همچنان در ایام تابستان بسیار گرم این کشور، گاه روزانه 12 تا 15 ساعت خاموشی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۲
اقای روحانی. این اقدامات در بازار برای کاهش مصنوعی و دستوری نرخ ارز که با توقف ثبت سفارش واردات و کاهش شدید تولید همه کارخانجات از خودرو سازی تا لوازم خانگی و موتور سیکلت و ...محقق شده مانند همان کاهش مصنوعی و دستوری نرخ تورم شما که با افزایش سود موهوم 25 درصدی محقق شد و الان نتیجه ان را در ورشکستکی همه بانکها و افزایش شدید نقدینگی دارین می بینید قابل درک است. ولی مانند همان تورم تک رقمی ساختگی امر به خود شما مشتبه نشود. می دانید که ادامه کاهش فروش نفت ایران به یک سوم و زیر یک میلیون بشکه عملا یعنی به صفر رساندن درامد ارزی دولت ایران و می دانید هیچ دولتی در ایران بدون درامد نفتی نمی تواند بیشتر از چند ماه اوضاع را کنترل کند. از این فرصت محدود که هر روز کاسته می شود استفاده کنید. ششماه دیگر برای اقتصاد ایران و دولت ایران بسیار بسیار دیر است.
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دقیقا
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خب منظور؟ پیشنهادی داری؟ از این فرصت برای چه استفاده کنه؟ ضمنا این دلار قیمت واقعی اش زیر 10 تومانه، و اصلا مصنوعی نیست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ناشناس همه آن مشکلات بخاطر کمبود مدیران با تدبیر و امیدوار است، وجود فرصت طلبان که تکیه حرف شان ما نمی توانیم ما دوام نیاوریم است تا آنهایی را که کار می کنند را خسته کنند، این همه نوشته ولی از علت ننوشتی چرا؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شماها واقعا فکر میکنید مملکت رو رئیس جمهور اداره میکنه؟؟!! سیاستگذاری اگه دست رئیس جمهور بود که الان اینهمه توی دنیا تنها نبودیم
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اگر این پولدار های خودی از ثروتی باد آورده اشان بخشی را در خدمت دولت قرار دهند ،تحریم ها بی اثر خواهند شد.
حال این پیشنهاد را هم میتوان قانونی کرد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جمعش کنید کاسبان و دلالان دلار و سعی نکنید با تلقین های کاذب نرخ را بالا ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
همین شما ها هستید که با دلال بازی قیمت اجناس را چند برابر می کنید مثل خرید چند صد تومان میوه از باغدار و فروش ان به چندین هزار تومان
ولی ایندفعه دیگر کور خواندین و دولت کاری با شما ها کرد که دیگر روی دلار سرمایه گذاری نکنید و همچین ضرر زد به شما که حالا حالا ها دور خودتون بچرخید و بگویید که مصنوعی پایین امد و بگویید باید برود بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دیدیم که برجام سرانجامش چی شد جناب تنهای دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
الان کل صادرات غیر نفتی ایران با نفت برابری می کند و این مطلب شما برای ۲۰ سال پیش بود درست بود ولی الان زمان فرق کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احتمالا ایشون دلار خریده و از پایین اومدن دلار حسابی ناراحته
مهدی
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چرا پیله کرده اید به مسئولان!؟
عوض کردن ،جوان کردن مسئولان مشکلی را حل نمیکند و خط اشتباه و فریب دهنده است.
هدف های نظام را باید تصحیح کرد.
استقلال و عدالت اجتماعی هدف انقلاب بود که به انحراف کشیده شده است را به روی ریل های انقلاب باید بازگرداند،اگر توانی و قصدی هنوز موجود است.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در جواب دوستان که راه حل خواستند و یا می گویند ما دلار داریم:

اقای همتی فرقی با سیف ندارد. اقای سیف 220 تن دخایر طلا و سکه ملت ایران را به قیمت 1400 بین انهایی که رانت اطلاعاتی و مالی بانکهای خصوصی را داشتند تقیسم کرد و انها حالا دارند ان را با قیمتهای 3 میلیون و چهار میلیونی می فروشند و حالا اقای همتی دارد ذخایر دلاری باقیمانده کشور را تقسیم می کند. اگر سیاست اقای سیف جواب داد حتما سیاست اقای همتی هم جواب خواهد داد. البته برخی دوستان خواهند گفت پس چاره و راه حل چیست؟ راه حل خیلی ساده است. قبول واقعیت بازار. یک تیم اقتصادی دلسوز و پاکدست باید قادر باشد ثروت ملی مردم ایران یعنی همان نفت و گاز و ذخایر دلاری و طلا و بنزین و سوخت را به قیمت بالا ولی واقعی حالا هر اندازه می خواهد باشد. اصلا بیست هزار تومن در اقتصاد بفروشد و منابع ان را به صورت علمی در پشتیبانی از منافع اقشار نیازمند همان ملت هزینه کند. به عنوان نمونه همه رانندگان شرکت واحد یا مسافر کش ها از حقوق پایین در رنجند. ولی قیمت بلیط شرکت واحد در ایران پایینترین در دنیا هم هست. این معنا ندارد به غیر از پرت سرمایه و عدم بهینه شدن مصرف. اگر نرخ بلیط و کرایه واقعی شود و مانند دنیا شود حقوق ان راننده هم به نرخ دنیا می شود. همه اقتصاد باید همین شود. البته شایسته سالاری می خواهد. اگر هم گفته شود این اقتصاد بازار ازاد است و جواب نداده. به این دلیل ساده است که هیچ دولتی تا اخر پای کار نبوده و شجاعت اجرای این برنامه را تا پایان نداشته و در وسط راه متوقف کرده که خسارت ان خیلی بیشتر از عدم شروع ان است. اگر هم گفته شود در شرایط تحریم نمی شود خوب باید دید کدام برای ایران اولویت دارد. ادامه وضیعت اقتصادی ملت به این شکل یا ادامه سیاستهایی که به تحریم اقتصادی و شرایط ویژه و حساس خارجی منجر شده!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دولت باز هم به همان سیاست تبلیغی تورم تک رقمی روی اورده و همه هست و نیست ملت ایران را دارد توی بازار می ریزد که بگوید من داردم خوب اداره می کنم. ولی قطعا امکان ندارد که از نظر اقتصادی مانند همان سیاست تک رقمی کردن ساختگی تورم برای همیشه ادامه داد. ولی کسی مسئولیت قبول نمی کند و مانند مشاور پیشین اقتصادی و وزیر پیشین اقتصاد و ... همه از مسئولیت فرار خواهند کرد. در این بین فقط انهایی دارند سود می برند که سرمایه ریالی خود یا بانکهای خصوصی را تحت عنوان وام دارند تبدیل به دلار ارزان قیمت می کنند و در چند هفته و ماه اینده که دولت هیچ راهی نداردنخواهد داشت به غیر از قبول واقعیت اقتصادی و در رفتن دوباره فنر دلار ان را با سود بیسیار بالا خواهند فروخت. دوستانی هم خواهند گفت حتما ما دلار داریم که اینجور صجبت می کنیم. خوب اگر داشته باشیم هم منتظر ان روز باقی می مانیم. اگر در کشوری که رشد اقتصادی ان تقریبا صفر است بشود مانند وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی سود 25 درصد بانکی داد حتما هم در همان کشور از نظر دوستان امکان دارد وفتی درامد اصلی ارزی دولت به یک پنجم رسیده با شعبده بازی تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید نرخ ارز 50 درصد کاهش بیاید! اقتصاد ایران تا بوده از این سیاستهای پوپولیستی دولتها که مردم ساده هم باور می کنند ضربه خورده. دولت چین 40 سال است که رشد اقتصادی دو رقمی دارد و تورم زیر دو درصد دارد ولی هنوز ارزش پول ملی خود را نمی تواند افزایش دهد ولی دوستان در ایران انتظار دارند با یک سخنرانی و ممنوع کردن و... قدرت پول ملی ایران بشود مانند ژاپن و المان!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
وقتی سیاست اقتصادی می تواند شرایط دائمی و با ثبات داشته باشد که لوازم ان سیاست دایمی و با ثبات باشد. حالا شما می توانید خود به این سوال خود پاسخ دهید که وقتی در نیمه دوم امسال صادرات نفت و معیانات نفتی و فراورده های نفتی و فولاد و پتروشیمی و... کاهش شدید داشته. وقتی سیستم بانکداری کاملا تحریم شده. هیچ تغییر و اصلاحی در بانکهای خصوصی و در نتیجه میزان سرعت انتشار نقدینگی صورت نگرفته و... چگونه یک سیاست اقتصادی تثبیت و تقویت پول ملی می تواند دایمی و بلند مدت باشد؟!
عراقی ها همراهی خواهند کرد با امریکا و نامردی را در حق ایران خواهند کرد.
خود شما یک نفر به شما بگوید با بغل دستی ات مدتی حرف نزن به جای ان من یک بنز به شما میدهم هیچی هم ازت به جاش نمی خواهم قبول نمی کنی؟؟؟؟
عراقی ها هم امریکا میخواهد صنعت نفتشان را بازسازی کند تا رقیب ایران و عربستان شوند ان وقت میگویند نه؟؟؟؟
واقع بین باشیم تا محاسبات اقتصادی مان به هم نریزد.
شرایط تحریم بسیار حساس دارد میشود.
چرا دولت امریکا این همه فشار زورگویی بخاطر اینکه همه مثل او فکر کنند چرا؟ فردا اگه بورکینافاسو هم بخواهد جوری دیگری عمل کند به سرنوشت ایران دچار می شود؟ مثلا ابرقدرت هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
امریکا حرف زور میزنه قبول دارم، اما اینکه چرا اینقدر به ما گیر داده علتش به 40 سال پیش بر میگرده که امثال خانم ابتکار از دیوار سفارت بالا رفتندو ... خب بهتر بود بجای این گروگانگیری که شروع تحریم ها بود، کارمندان سفارت را از ایران اخراج میکردن. مثل خیلی از کشورها که دیپلمات های همدیگه رو اخراج میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نمیشه دشمنی کنی و انتظار دشمنی نداشته باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ساعت خواب پرچم المان الان اکثر کشور ها دارند مرگ بر امریکا می گویند و خودتون را با این حرف های بی ربط دل خوش نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
وقتی در تاریخ۱۰۰ ساله این مملکت را نگاه می کنی دشمنی می کنند از طرف امریکا باید هم دشمنشون بشوی
از انتشار کامنتهای تشویش کننده اذهان عمومی در این برحه حساس کشور پرهیز کن، این کامنتی هم که از کاهش تدریجی نرخ ارز ناراضیه آب رو بریزه همونجایی که میسوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
از وقتی چشم باز کردیم در برهه حساس بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این حرفها را صبح تا شب در تاکسی و مغازه و مترو و آرایشگاه و خلاصه هر جایی که چهار نفر مردم عادی غیر خودی دور هم جمع هستند می شنویم
شما از برج عاج بیا بیرون یه سر بچرخون ببین توی جامعه چه خبره
خیلی از مرحله پرتی داداش
یک ضرب المثلی هست که میگه یک بار یه نفر روبه خاطر جرمی جریمه کردن گفتن مجازات تو بین خوردن یک گونی پیاز خام و پنجاه ضربه شلاق است گفت شلاق که درد دارد پیاز را میخورم شروع کرد به خوردن هنوز چند تا پیاز خام نخورده بود که بشدت حالش بد شد گفتن چی شد گفت شلاق رو بیارید پیاز سخته چند ضربه شلاق بهش زدن گفت پیاز رو بیارید و .. ما هم اول در هر مناقشه ای بدون در نظر گرفتن آینده کشور و منافع ملی موضع میگیریم سپس که کشور دچار اختلال شد فشار زیادی وارد شد میریم مذاکره بابا خوب همین الان یه کاری بکنید تا دچار زوال نکردن یه فکری کنید و مذاکره کنید تا دیر نشده
در زمان اوباما می تونستیم با به رسمیت شناختن اسرائیل تمام این مشکلات رو حل کنیم.اما الان آمریکا کاری نیست که نکنه برای ضربه زدن به ایران و ما مردم ... فقط کشوری که در تولید داخل قدرتمنده و مدیران وظیفه شناس و کار بلد داره میتونه در چنین شرایطی دوام بیاره.
امریکا خدا مرگیت بده والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نفرین و بد خواهی به خود فرد برمی گرده
اینو طی این چهل سال شعار مرگ به کل دنیا دادن به خوبی درک کرده ایم
نمی دانم این یانکی ها کی سرعقل خواهند آمد و خواهند فهمید که ایران کشوری که آنها فکر کرده اند نیست!
بازی با ایران بازی با آتش هست - چوب در لانه زنبور کردن هست . با این تحریم ها و ادا اتوارهایی که از روی خودخواهی و ترس درآوردید به خواسته هایتان نمی رسیدبلکه آتش جنگ جهانی سوم را روشن می کنید - کمی عاقلانه بیاندیشید ایران را با کشورهای دیگری که نابود کردید مقایشه نکنید - 80 میلیون جمعیت را اسیر اقتصادی کردید و فکر می کنید اینها پیش شما زانو می زنند ؟ خیلی در اشتباهید ، شما با این کارها خودتان را بیشتر منفور کردید و ملت ایران را بیش از پیش متحد کردید . آتش جنگ جهانی را روشن نکنید - دنیا یا برای همه هست یا برای هیچکس ! تکرار می کنم بازی کردن با ایران بازی کردن با آتش هست- هرچه زودتر تحریم ها را لغو کنید و اگر حرفی دارید مثل آدمیزاد با زبان و ادب مطرح کنید و جواب بگیرید وسلام
در ایران دو بیماری مهلک در بین مسئولین شایع بود 1- خود حق پنداری 2- خود اکثریت پنداری
این دو بیماری مردم ایران را به بلایا و مصیبت های بسیاری گرفتار کرده
اخیر یک بیماری بسیار مهلک تر در میان مسئولین شایع شده به نام "خود ملت پنداری "
در حالی که ایران به دلیل عملکرد و سیاستهای بی خردانه و نامسئولانه ی حضرات تحریم می شوند و در تمام سخنرانی ها و اخبار مربوط به تحریم دلایل واضح آن توسط تحریم کنندگان به وضوح ذکر می شود این افراد مصرانه تلاش می کنند که وانمود کنند آمریکا ملت را تحریم کرده و با ملت ایران مشکل دارد !! یا آمریکا با اسلام مخالف است !
گویا ما تنها کشور مسلملن دنیا هستیم
هیچکس از جنگ خوشش نمی یاد ولی حتما جنگی خواهد شد وامارات و عربستان بازندگان این جنگ هستند و مردم عراق تحمل تحریم ایران را نخواهند کرد.
آمریکایی که هر وقت توانسته به شرکای خود کلک زده اند و همواره به عراق و ملتش خیانت کرده اند،دولت عراق باید خیلی کودن باشد باز هم به آمریکایی ها اعتماد کند خصوصا در مساله انرژی،آمریکایی های نازی صفت از همه بشریت متنفرند و پیرو راه هیتلرند عراق با ما باشد به همه جا میرسد و ابر قدرت نظامی سیاسی خواهد شد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر