بازدید 21178

مطالبه جنبش‌ داشنجویی انقلابی بهبود وضع مردم است

رضا کرمی*
کد خبر: ۸۵۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 09 December 2018
جنبش‌ دانشجویان انقلابی، مطالباتی برای بهبودی وضع مردم و مطالباتی از جنس بدنه جامعه است. مطالبات جنبش‌های دانشجویان انقلابی، مطالباتی برای بهبودی وضع مردم و مطالباتی از جنس بدنه جامعه است. به‌طورقطع مأموریت‌ جنبش‌های دانشجویی و تشکل‌های حاضر در صحنه، عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری و مبارزه با فساد و اشراف‌گرایی است.
 
واقعه به‌یادماندنی ۱۶ آذر سال ۳۲ که با اقدام ددمنشانه رژیم پهلوی در حمله به دانشگاه تهران منجر به کشتار تعدادی از دانشجویان شد این واقعه یکی از مهمترین وقایع تاریخی معاصر ایران به شمار می‌آید که تأثیر چشم‌گیری در حوادث و تحولات سیاسی، بعدازآن داشته است.
 
این واقعه فارغ از اینکه یک حادثه تاریخی مهم در تحولات سیاسی کشور محسوب شده، باعث ایجاد فضایی سیاسی در محیط دانشگاهی کشور به‌ویژه جنبش دانشجویی ایران می‌شود.
 
مقام معظم رهبری می‌گویند که ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضد استکبار است؛ از رسالت‌های اصلی یک دانشجوی انقلابی آرمان خواهی و عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری است در اینجاست که سخن شهید بهشتی نمود پیدا می‌کند که می‌گفت دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. پس دانشجو باید بیدار باشد باید مطالبه‌نگر باشد، باید دارای قدرت و تحلیل مطالب باشد تا بتواند در لحظات مهم و حساس به کشور خود خدمت کند.
 
در بسیاری از دانشگاه‌ها اساتید و مسئولانی در حال فعالیت هستند که عملاً کارشان ایجاد ناامیدی و دلهره و پمپاژ کردن یأس نسبت به آینده سیاسی کشور است. نادیده گرفتن تشکل‌های دانشجویی و ایجاد فضایی محدود و مسموم در دانشگاه‌ها برای مقابله با جنبش‌های دانشجویی ظلمی بزرگ به جامعه و دانشجویان کشور هست، با این اقدامات آیا دیگر دانشگاه را می‌توان مبدأ تحول دانست؟
 
متأسفانه قاطبه مسئولان کشور اعتقادی به پاسخ‌گویی مطالبات دانشجویان ندارند، و مدعیان آزادی بیان برای شنیدن صدای دانشجو ارزشی قائل نیستند که این خود بسی جای تفکر دارد.
 
*دبیر سیاسی دفتر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل