بازدید 22644

آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم/ ایران خودرو تندر پیکاپ را بیش از ۳۸ میلیون تومان گران کرد!

اگر مبنا را همان افزایش نرخ ۷.۱۸ درصدی شورای رقابت از تاریخ اول تیرماه در نظر بگیریم و همچنین نرخ‌های رسمی پیش از آن تاریخ را مد نظر قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت، تندر پیکاپ در حالی با قیمت ۷۷ میلیون تومان قرار هست فروش قطعی داشته باشد که این خودرو با محاسبات شورای رقابت با قیمت ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۸۹ تومان نرخ گذاری رسمی شده و این آخرین نرخ قانونی از سوی دولت بوده است. اما حالا با اختلاف بیش از ۳۸ میلیون تومان روبه روست.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 08 December 2018

آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم/ ایران خودرو تندر پیکاپ را بیش از ۳۸ میلیون تومان گران کرد!گران فروشی رسما و بر خلاف قانون، امروز توسط یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی کشور کلید می خورد. بله درست خواندید، گران فروشی بر خلاف قانون، چراکه چندین و چند هفته است که مردم، رسانه ها و مدیران وزارت صنعت و سازمان حمایت منتظر جمع بندی برای تعیین قیمت رسمی برخی از خودروهای تولید داخل هستند؛ خودروهایی که پیش از این در چارچوب شورای رقابت تنها یک بار در سال مجوز افزایش قیمت را دریافت می کردند.

آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم/ ایران خودرو تندر پیکاپ را بیش از ۳۸ میلیون تومان گران کرد!

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ مجوزی که امسال هم برای خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان صادر شد و بر اساس آن، در 22 خرداد 97، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را برای سال ٩٧ تأیید کرد، اظهار داشت: بر اساس محاسبات مرکز ملی رقابت میزان افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل که مشمول قیمت گذاری هستند اعلام شد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایران خودرو که مشمول قیمت گذاری هستند مجوز افزایش 7.18 درصد را دریافت کرده اند، افزود: برای خودروهای سایپا هم به طور متوسط افزایش 7.01 درصدی تعیین شده است.

رئیس شورای رقابت گفت: در بخش خودروهای مدیران خودرو هم به طور متوسط افزایش 5.62 مورد تأیید مرکز ملی رقابت قرار گرفته است. در آن تاریخ همچنین شیوا در خصوص زمان اجرای افزایش قیمت ها اظهار داشت: از اول تیرماه امسال خودروسازان می توانند حداکثر به میزان درصدهای اعلامی قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم/ ایران خودرو تندر پیکاپ را بیش از ۳۸ میلیون تومان گران کرد!

اما پس از این مجوز افزایش قیمت، رفته رفته خودروسازها در برابر این میزان افزایش موضع گیری کردند و با عدم عرضه و همچنین عرضه قطره چکانی خودرو به بازار، باعث ایجاد فاصله معنادار بین قیمت کارخانه و بازار شدند. در این میان خودروسازان معتقد بودند که کمبود قطعه و همچنین افزایش نرخ ارز، باعث اختلال در روند تولید آن ها شده و به همین دلیل نمی توانند تا اطلاع ثانوی به تعهدات خود پایبند باشند. با ادامه این روند، خبرها حکایت از آن داشت که دوباره شورای رقابت قصد دارد تشکیل جلسه بدهد و برای تعیین نرخ جدید تصمیم گیری کند. این جلسه در 12 شهریور 97 برگزار شد و متقاضیان خودرو و تولید کنندگان خودرو منتظر نرخ های جدید بودند.

آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم/ ایران خودرو تندر پیکاپ را بیش از ۳۸ میلیون تومان گران کرد!

اما بر خلاف انتظار، خروجی این جلسه برای تعیین نرخ جدید به نتیجه نرسید و پس از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: فعلا افزایش قیمت خودرو نداریم و شورای رقابت از این پس می‌تواند قیمت کالاها از جمله خودرو را پیشنهاد دهد، اما ستاد تنظیم بازار تعیین‌کننده قیمت است.

پس از این جلسه و اعلام نظر وزارت صنعت و با توجه به فشار افکار عمومی به خودورسازان مبنی بر عرضه خودرو به بازار، شاهد پیش فروش هایی از جنس نامشخص بودن قیمت نهایی خودروها بودیم؛ مثلا برای خرید یک خودرو با تحویل چند ماه بعد، مشخص نبود که قیمت نهایی چه مبلغی خواهد بود و خودروساز تنها اعلام کرد، نرخ نهایی به تاریخ تحویل خواهد بود؛ هرچند با وجود این مدل پیش فروش باز هم شاهد افزایش تقاضا برای پیش خرید خودرو از سوی مردم بودیم.

اما نکته مهم آن بود که در تمام این مدت، یعنی میانه شهریورماه 97 تا میانه آذرماه 97، ستاد تنظیم بازار در حال بررسی قیمت خودرو و جمع بندی نهایی آن بود، ولی یکباره در رسانه ها خبر فروش قطعی محصولات ایران خودرو منتشر شد؛ فروشی که تنها برای تعداد کمی از خودروها بود، ولی با قیمت قطعی و تحویل کوتاه مدت پانزده روزه.

پس از این اعلام ابهامات بسیاری به ذهن مردم راه یافت. مگر وزارت صنعت و سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به جمع بندی نهایی رسیده اند؟ اگر پاسخ آری است، چرا رسما اطلاع رسانی نشده است، زیرا پیش از این مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت خانه اعلام کرده بود پیرو انتشار اخباری مبنی بر گران شدن قیمت خودرو داخلی، بدین وسیله به‌اطلاع می‌رساند تاکنون هیچ ‌گونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته نشده است و لطفاً برای حفظ آرامش روانی مردم و بازار از هرگونه گمانه‌زنی احتمالی پرهیز شود، طبیعتاً وزارت صمت بر اساس پیشنهادات احتمالی در موعد مقرر تصمیمات لازم را اتخاذ و اعلام خواهد کرد.

بررسی خبرنگار تابناک نشان می دهد این چهار خودرو، با افزایش های قابل توجهی روبه رو شده اند، زیرا اگر مبنا را همان افزایش نرخ 7.18 درصدی شورای رقابت از تاریخ اول تیرماه در نظر بگیریم و همچنین نرخ های رسمی پیش از آن تاریخ را مد نظر قرار دهیم، می توان نتیجه گرفت، تندر پیکاپ در حالی با قیمت 77 میلیون تومان قرار هست فروش قطعی داشته باشد که این خودرو با محاسبات شورای رقابت با قیمت 38 میلیون و 100 هزار و 989 تومان نرخ گذاری رسمی شده و این آخرین نرخ قانونی از سوی دولت بوده است. اما حالا با اختلاف بیش از 38 میلیون تومان مواجه شده است.

همچنین وانت آریسان با قیمت 36 میلیون تومان ارزشگذاری شده است. در حالی که این خودرو در آخرین نرخ گذاری رسمی، به قیمت 30 میلیون و 887 هزار و 775 تومان مجوز فروش رسمی را دریافت کرده بود، با افزایش بیش از 5 میلیون تومان همراه شده است. در ادامه این مدل فروش توسط ایران خودرو، اس 30 صندوقدار اتومات با قیمت 141 میلیون تومان و پارس اتومات با قیمت 83 میلیون تومان نرخ گذاری شده است. در خصوص اس 30 صندوقدار اتومات باید در نظر گرفت که این خودرو پیش از این در محدوده 50 تا 60 میلیون تومان عرضه شده است و پارس اتومات نیز در آخرین مرحله افزایش قیمت از سوی شورای رقابت، به نرخ 53 میلیون و 412 هزار تومان مجوز فروش دریافت کرده بود ولی امروز با افزایش بیش از 29 میلیون تومانی روبه رو هستیم.

آنچه در این میان مسلم است، ایران خودرو در واقع منتظر تصمیم دولت در اعلام نرخ های جدید نمانده و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها کرده است. پیشتر وزیر صنعت درباره قیمت خودرو اعلام کرده بود که متقاضیان خودرو و خودروسازان منتظر تصمیم دولت درباره اعلام نرخ های جدید باشند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که تعیین قیمت جدید برای خودروهای مشمول قیمت گذاری در حال بررسی در کارگروه تنظیم بازار است، درباره اعلام برخی خودروسازان مبنی بر فروش خودروهای خود به قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار، تصریح کرد: هر آن چه در قرارداد خودروسازان با مشتریان وجود دارد ملاک است. بسیاری از افزایش قیمت خودروها تا کمتر از 5 درصد قیمت بازار سخن گفته‌اند که اینها بر اساس حدس و گمان و نظر شخصی است.

هم اکنون سازمان حمایت در حال‌ انجام بررسی‌های لازم بر اساس اسناد و مدارک خودروسازان است و در این زمینه ان‌شاء‌الله نظر خواهد داد. رحمانی با تأکید بر این که من به دنبال ساماندهی صنعت خودرو در بخش‌های مختلف از جمله قیمت، ساخت داخل، ارتباط با قطعه سازان و قراردادهای پیش فروش هستم، خاطرنشان کرد: قطعا آن چه درباره فروش خودروی خودروسازان به قیمت 5درصد کمتر از قیمت بازار مطرح شد، تصویب نخواهد نمی‌شود. آن چه در این زمینه مطرح شد آن بود که برخی از خودروسازان پیشنهاد کردند خودروهایی را که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند، به قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت ها را کاهش دهند. اما در این زمینه قطعا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهد کرد. همچنین چهارشنبه گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران گفت: «قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم و نباید اجازه دهیم در بازار رانت و دلالی پیش بیاید». وی در آن تاریخ افزوده بود: «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول اعلام قیمت خودرو و تنظیم بازار است و رسیدگی خواهد کرد.»

به نظر می آید که بقیه خودروها نیز به سمت نرخ گذاری با فرمول جدید ایران خودرو حرکت کنند و به زودی شاهد افزایش قیمت سایر خودروها در چهارچوب آزادسازی نرخ خودرو باشیم. آزادسازی که در حال حاضر به صورت شبه‌آزادسازی در پیش گرفته شده است.

پس با توجه به توضیحات بالا به طور مشخص شرکت ایران خودرو اقدام به گران فروشی کرده است، زیرا پیش از اعلام وزارت صنعت مبنی بر مجوز افزایش قیمت، اقدام به گران فروشی کرده است و در این میان انتظار می رود که نهادهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود کنند تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

و در پایان ذکر چند نکته و پرسش مهم است؛ نخست ایکه آیا دمینوی آزادسازی قیمت خودرو با شروع فروش فوری چهار خودروی ایران خودرو آغاز شده است؟ آیا سیاست 5درصد زیر نرخ بازار که به نظر می رسد توسط ایران خودرو در پیش گرفته شده، به زودی به تأیید وزیر صنعت هم خواهد رسید؟ و نکته مهم تر آنکه ایران خودرو اعلام کرده است محصولات عرضه شده در این طرح، تعهد معوق یا تأمین نشده ندارند؛ یعنی چهار محصول ایران خودرو در این طرح قرار است با قیمت قطعی و فروش فوری عرضه شوند و ۱۵ روزه نیز تحویل می‌شوند. این در شرایطی است که بسیاری از ثبت‌نام‌‌کنندگان خودروهای داخلی که موعد تحویل خودرویشان هم نزدیک است، بلاتکلیف مانده و نمی‌دانند در نهایت خودروهای خود را با چه قیمتی تحویل خواهند گرفت.

باید یادآور شد که در قرارداد پیش‌فروش این خودروها قید شده که قیمت‌ها به‌روز محاسبه خواهند شد؛ بنابراین قیمت‌گذاری در حاشیه بازار سبب می‌شود ثبت‌نام‌کنندگان با قیمتی بسیار بالاتر از آنچه تصور می‌کردند، خودروهایشان را تحویل بگیرند. و پرسش مهم تر آن که منظور از «قیمت روز» دقیقا کدام روز است؟ آیا روزی که قرار بوده خودروهای ثبت‌نامی تحویل شوند یا روزی که خودروساز اقدام به تحویل می‌کند؟ به‌عنوان مثال، مشخص نیست مشتریانی که قرار بوده خودرو خود را در مهر امسال تحویل بگیرند، اما خودروساز تأخیر کرده و قصد تحویل در آذر را دارد، کدام قیمت مبنا قرار خواهد گرفت؛ قیمت روز مهر است یا قیمت روز آذر؟

در پایان باز هم باید تأکید کرد که این مدل بی توجهی به قانون، موجب تلاطم و ضرر و زیان بیشتر در بازار خودرو خواهد شد و در طرف مقابل هم این انتظار می رود، هرچه زودتر جمع بندی نرخ گذاری خودرو را اعلام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۷
نمیدونم چرا بادیدن این اوضاع آشفته اقتصادی و مسابقه افزایش قیمت ها بی اختیار یاد مهلت صدروزه روحانی برای حل مشکلات افتادم فکرکنم منظورش صد روز نوری بوده !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
این ملت لایق بتر از این هاست حاکمیت بعلاوه دو جناح تحت سلطش با خیال آسوده بتازند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تمام وعده های داده شده دروغ از کار دراومدن و خود دولت بر نرخ ارز به نرخ های بالاتر از ۱۲ هزار تومان صحه گذاشتند .
و وقتی اتومبیل های خود را به نرخ دلار ازاد بالای ۱۲ هزار تومان میفروشد و قطعا دلالها هم باید سودی از این نرخهای جدید ببرند
لذا منتظر یک پرش قیمت جدید باشید و این بازی بالا رفتن ادامه دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
اشکال ازکلیدنیست قفلش زنگ زده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تمام تلاش برای در آوردن صدای قشر مستضعفه.
البته نوش جان کسانی که از ترس دیوار کشیدن و دلار پنج تومنی به ایشون رای دادن
ناشناس
| France |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خودرو ساز مطمئنه که دلار کافی برای واردات خودروی نوی خارجی وجود نداره و بهمین دلیل تعرفه واردات کاهش نخواهد یافت.بنده قبلا گفتم باز هم میگم راه حل واردات خودرو تمیز زیر ۵ سال ساخت با قیمت زیر ۵ هزار دلار(که تنها با دلاری که به وارد کنندگان قطعات خودرو داده میشه میتوان نیاز خودرو کشور رو تامین کرد)هست.که البته نباید بهیچ عنوان انحصاری باشه چرا که باز مافیا تشکیل میشه و سانتافه و سوناتا ۲۰۱۲ رو میخرن ۵۰۰۰دلار اینجا میفروشن ۲۰ هزار دلار.باید هر کس بخواد بتونه یا ثبت نام در گمرک هر چقدر میخواد اتومبیل با کیفیت دست دوم وارد کنه
ناشناس
| France |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خطاب به ۱۲‌.۵۴
نه عزیزم.ملت لایق بدتر از اینها نیست.ملت اتفاقا عاقلانه برخورد میکنه و میدونه در خاور میانه ای که انبار باروت هست یک جرقه مساوی انفجاره و مدل فرانسه مهد دموکراسی اینجا جواب نمیده.جنگیدن با فقر و جهل ونا اگاهی و فریاد کشیدن بر سر مسئولین البته بهتر از دنبال پناهگاه بودن برای فرار از گلوله و موشک و بمب تروریستهاست.چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
تابناااااککک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
حق این ملت بیشتر از ایناست. منم بجای مسولین بودم همین کارو انجام میدادم. وقتی خود ملت میرن تو صف خریدش و میخرن یعنی ظلم و ستم و گرونی رو دوست دارن...نوش جون مسولین بی کفایت و نالایق. بچاپید ملتوووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
چون نیک نظرکردپرخویش در ان دید
گفتارکه نالیم ازماست که برماست
سلام دوستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نخیر اقتصاد برجامیه عزیزم
اگه به هشدارها گوش میدادن و از اول اقتصاد مقاومتی رو رعایت میکردن الان توگل گیر نمیکردن
علی برکت الله !!!!
خبر نگار عزیز
آیا راه حلی برای جلوگیری از سفته بازی خودرو داری ؟
اگر نه تنها راه حل افزایش قیمت خودرو به اندازه کشش بازار می باشد؟
تنها مرجع تعیین کننده قیمت بازار می باشد(چه داخلی چه وارداتی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
به شرطی که 10 تا شرکت تولید کننده خودرو داشته باشیم و باهم رقابت کنند توی کیفیت و محصولات ، ولی الان شما نگاه کنید ایران خودرو و سایپا حتی یک عدد ماشین ندارند که توی یک رنج از هر لحاظی باشن این یعنی رفاقت و توطئه علیه مصرف کننده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بشرطی که واردات خودرو آزاد شود آنوقت هرچه قدر که می خواهند گران کنند . ببینند به قیمت پارسال هم کسی خودرو اینها را میخرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بله شما درست ميگيد.ولي به نظرتون بازار ايران آزاد هست يا انحصاري كه بتونه بازار تعيين قيمت كنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
قیمت بازار دست خودروسازه که با هماهنگی با دلالان قیمت خودرو را افزایش می دهند . در این میان سفته بازی هم اتفاق بیافته، اگر قیمت خودرو توسط دولت و با نظارت سازمانهای نظارت کننده و با توجه به قدرت خرید مصرف کننده تعیین شود کسی به سراغ دلال برای خرید نمی رود.که دلال بخواهد با سفته بازی قیمت را بالا ببردو در نهایت قیمت بازار هم متعادل خواهد شد..
آقای روحانی ما از طلا گشتن منصرف شدیم مرحمت فرموده مارا حلب کنید !!!
وزیر صنعت : قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم
مملکت به حال خود رهاشده ! هرکسی هرکاری دلش میخواد انجام میده هیچکس هم پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
توان پاسخگویی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بجاش‌ خوب شعار می دهند و خوب سخنرانی میکنند و قولهای قشنگ میدهند .
روحانی مچکریم
قیمت ها لحظه ای افزایش پیدامیکند حقوق ها سالی یکبار انهم قطره چکانی خدایاخودت به داداین ملت برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
الان قیمت اتومبیل طبق همین نرخهای رسمی امروز نشان دهنده تورم ۵۰ درصدی است
پس چطور باز دولت ادعا میکنند که تورم ۲۰ درصد است ؟!
باز هم بگید مملکت قانون داره !!!! این دادستان مدعی العموم محترم کجا تشریف دارن !!!!
سال ۹۱ سراتوی فول آپشن ۲۰۰۰ سی سی کره ای راقسطی خریدم ۴۸ میلیون تومان (با۱۶ میلیون پیش پرداخت) حالا قیمت همان ماشین بالاس ۳۰۰ میلیون تومان هست !!! سال ۷۸ اپارتمان ۷۲ متری درمیدان نور را ۱۵ میلیون تومان خریدم الان همان اپارتمان را ۵۰۰ میلیون نمیشه خرید ! به کجا داریم میریم ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
شتابان به قهقرا می رویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خدا نکنه گذرت به تعمیرگاه بیفته و گرنه قیمت 300 میلیون الان ماشینت رو حس میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
حق این ملت بدتراز ایناس. ملتی که بهم رحم نمیکنن و سر هرچیزی که گرون میکنن حجوم میارن واس خرید چه انتظاری داری که دیگران به ملت رحم نکنند. ملتو در این 40 سال اینجورب بار اوردن
چپاولاز نوع زور خودرو/
لازمه که مردم یکبار دیگر ایرانخودرو وسایپا را تحریم کنند و بقول مسولین جنس گران نخرند قرارنیست ریخت وپاش ایرانخودرو وساییا که هرکدام سالی 1000 میلیارد تومان به نهادهای خاص پرداخت میکنند را مردم بدهند وبعدا اظهار کنند که دخل وخرجشان نمی خواند. فقط با تحریم توسط خود مردم جواب این گستاخان را بدهند والا امیدی به دولت وسازمانه های نظارتی که رفیق دزد و شریک قافله اند نیست باید مثل فرانسه عمل کرد تا دست از پررویی و توهین به شعورمردم بردارند. مردم را چی فرض کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
از این مردم توقع نخریدن نداشته باش....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
مثل دور قبلی که مردم کمپین تحریم نخریدن خودرو صفر داخلی راه انداخته بودن دولت وام میگذاره روش، سریع همه میرن می خرن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خیالتون راحت امروز ملت همیشه در صحنه تمام همین خودروها را ظرف ۵ دقیقه میخرند و کلی هم
! خوشحال میشوند
واقعا حکومت کردن بر چنین ملتی چقدر راحت و پرسود است .
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
دیگه هیچ وقت هیچ زمانی از ین مردم انتظار اتحاد و انسجام نداشته باش...کسی به کسی رحم نمیکنه!!
خدا به داد حکومت برسه اگه بخواد جنگ بشه هیچکس بداد نمیرسه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مردم عادی که در پول مایحتاجشون موندن مطمئن باش نمیتونن لگن های اینا رو بخرن این راهزنان و دلالان تولید کننده و واسطه دارن بازار گرمی میکنن یا سرگرم پولشویی اند
بنده اسفند پارسال تندر پارس خودرو ثبت نام کردم، با موعد تحویل خرداد. و تاکنون خبری از ماشین نیست، جالب است که نه می گویند کی می دهند، یا اصلا نمی دهند، اصولا وقتی با نمایندگی و یا با بخش فروششرکت صحبت می کنید، در کمال وقاحت می گویند اگر نمی خواهید بیاید پولتان را پس بگیرید.
بنده موقعه ثبت 20 میلیون واریز کردم(حدود 5000 دلار ان موقعه) الان با سود مشارکت 15 درصد (24، 25 میلیون تومان) 1300، 1400 دلار می شود، اگر قرار است پول بنده را پس بدهند، همان 5000 دلار اونموقع منو بدهند نه ماشین می خواهم و نه سود مشارکت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خیالت راحت امروز نقدی ۸۳ میلیون میفروشندش و شما هم مجبور میشی بری و اصل پولت با بهره اش را بگیری
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
این واقعیت تلخ جامعه ماست که شما وامثال شما که با پولشون اومدن واز صنعت این مملکت حمایت کردن اینجوری متضرر میشوند در حالی که دولت خودشو موظف میدونه کسانیکه با نصف قیمت امروز سکه پیش خرید کردن سکهاشونو تحویل بده . این یعنی اینکه دولت خودش داره چراغ سبز نشون میدن به اقتصاد دلالی و واسته گری
دستشون درد نکنه خیلی هم ازشون ممنونیم. همین که هستند و به مردم خدمت می کنند خودش خیلیه.والا ... حتما باید شرکتهای کلاهبردار از بلاد کفر بیان ماشین بدرد نخور به دست مردم بدن؟!!! خدا سایه مسئولین نظام رو بر سر ما حفظ کنه انشالا که باعث و بانی این هستن که حداقل چهار تا شرکت دارن به اقتصاد کشور خدمت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
پس همگی با هم براشون سوت و کف بزنیم و هورا بکشیم و تشویقشون کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تنها کاری که نمیکنن خدمت به اقتصاد کشوره!!! کمک به جیب پول سهام دارا و سهمیه برداراست!!!
کی میشه دست از حمایت این خودرو سازان بی کیفیت برداشته شود باور کنید کشورهای دیگر حاضر هستد حقوق کارگران را بدهند و با نصف قیمت این کارخانجات افسار گیسخته ماشین با این کیفیت تحویل بدهند اخه وقتی وانت بشه 36 میلیون ، حتما پراید هم میشه 40 میلیون یعنی حقوق 40 ماه کار یک کارگر
قشنگه خیلی هم قشنگه
کلید تدبیر پوسیده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
به جایش عزت داریم با چه بزرگی !!!
این نشانگر مافیای پرقدرت خورو سازها می باشدو متاسفانه این افزایش قیمتها فقط و فقط در قالب پاداش به جیب مدیران این مجموعه واریز میگردد
آخه سمند هم شد ماشین گذاشتید 80میلیون؟؟اسمشو کردن دنا
این اقدام خودروسازان مصداق بارز دهن کجی و ظلم به ملته
تو پیش فروش قطعی کل مبلغ ماشینو پرداخت کردیم ، الان چند ماهه از موعد تحویل گذشته هیچ کس هم جوابگو نیست ، حالا به جای اینکه به تعهدات قبلی عمل کنند میان فروش فوری با قیمت های جدید میزارن ، سوال من اینه اگه قطعه ندارین این ماشینا رو چجوری تولید کردین ، اگه قطعه دارین خوب ماشینای مردمو تحویل بدین
پاسخ ها
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تا وقتی امثال شما پول پیش می‌دین همین آش و همین کاسه است اگر عین ماشینی که پیش خرید کردی داران با قیمت جدید تحویل فوری میدن ونمی ری دره کارخونه چادر بزنی واعتراض کنی بی عرضه ای
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
جناب فریدون هنوز اینقدر بدبخت نشدیم واسه یه ماشین بریم دم کارخونه دراز بکشیم ،درسته کارخونهبازی درمیارو بی قانونیه گی
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تا زمانی که یه عده پول به حساب این خودروسازای مفت خور میریزن و اینجوری حمایتشون میکنن ، بهتر ازین نمیشه
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
گل گفتی . اگه اینا ماشین ندارن پس اینارو از کجاشون در اوردن
اي مردم يک دفعه براي هميشه اين رانتخواران فاسد انحصارگر را خودتان به سزايشان برسانيد کجا رفته غيرتتون. فرانسه را نديدي چي کار کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
ما توصف وایستادیم میگیم تعداد نفرات را بیشتر کن .
ما از مسئولین این مملکت چیزای دیدیم و شنیدیم که اینا جور چیزا در مقابلش هیچی نیست
دست بند ، شلاق در ملاء عام و زندان ( ترجیحا کمپ های بد آب و هوا ) باید سزای گرانفروش باشد چه خرده پا چه مافیا .
یکبار هیئت مدیره همین خودرو سازها را به همین طریق تنبیه کنید مشکل خودرو حل میشود .
بی لیاقتی، بی کفایتی و بی تدبیری در تمام جامعه بی داد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بقول ظریف خودمان خواستیم
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
قوه قضائیه کجاست؟
خیلی هم خوبه.تکرار کنید و بدوید توی صف خرید.بخرید دیگه گیر نمیاد.بدو بدو خودروی 40 سال پیش داریم که سالی 10 بار باید توی تعمیرگاه باشید زود باشد.ملت ما لیاقتش بیشتر از این حرفهاست! آنچنان باید گرون کنن تا مردم با سمند 80 میلیونی برن کنسرت.عشق است.ملت باید طعم ماشین گران قیمت را بچشند.
آخر این قضیه همین قیمت ها است ... یه قوم سر کار هستند ...
کشور رو به انحطاط و نابودی است .
در دولت، دهم قیمت خودرو دو ،و نیم برابر شد ، دلار هم سه برابر ، در دولت دوازدهم ، نیز همان اتفاق افتاد ؟ همهٔ این اقدامات از پیش طراحی شده است ؟ چونکه مردم ایران ، مبارزه با گران فروشی ،و تحریم بازار ،و همبیتگی ملی ندارند ؟ هر کسی در این آشفته بازار بفکر خود میباشد ،و حکومتگران هم از آن بهترین بهرهبرداری را میکنند ؟،،مقصر اصلی مردم ایران است ،که مانند گوسفند میباشند ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
احسنت...موندم از زیر دست سانسورچی چجوری متنت در رفته!
مثل اینکه واقعا اتفاقاتی داره میافته .

هیچکس حرفی نمیزنه.
همه به دروغ میگن وضعیت عادی است.
خدا وکیلی کار غیر قانونی یعنی چی ؟
ای کار مگه غیر قانونی نیست ؟
نظارت کجاست ؟
دست ایران خودرو درد نکند،می ریم که داشته باشیم هجوم ایرانی های بافرهنگ و باکلاس را در خرید محصولات به روز و باکیفیت این تابوت ساز اعظم را،رکوردی دیگر ثبت خواهد شد.
چاره کار نه دست دولته نه مجلس و نه هیچ ارگان دیگر چون همشون ذینفعن
فقط باید نخریم والسلام...
این آزاد سازی قیمت نیست،
در واقع فقط و فقط افزایش از قبل برنامه ریزی شده قیمت میباشد.

رئیس جمهور و وزیر و شورای رفاقت هم مخالفتشان مانند همان مثل معروف قدیمیه که میگه ( به میش میگن بدو ، به گرگ میگن بگیر)
همه دولتیان و نمایندگان و غیره هم با این افسار گسیختگی موافقند و فقط نمایش مخالفت برای تطهیر اجرا می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بسیار عالی عالی گفتی ..کیه که متوجه بشه ........
تیر ماه سال 96 مبلغ 60 میلیون تومان جهت خرید پژو 2008 پرداخته ام قرار بوده بهمن 96 تحویل بدهند یعنی زمانی که دلار افسار گسیخته نشده بود طبق مصاحبه های آن موقع (سال 96) مسولان ایران خودرو و شرکت ایکاپ کلیه قطعات پژو 2008 را تامین کرده بودندولیکن تاکنون خودرو مرا تحویل نداده اند ودر حال حاضر جوک های اقتصادی از مسئولین را باید بشنویم و خم به ابرو نیاوریم
الان در جراید از ضرر های اقتصادی خودرو سازها و قطعه سازها صحبت می شود ولی در پایان سال مالی هر کدام از این شرکت ها به دلیل سودهای سرسام آور که با جیب مردم محقق شده پاداش های کلان بین مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره پخش می شود
نخرید تا بگندد شعار قدیمی‌ها موقع گران فروشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
اون شعار مال قدیما بود ..الان هرچه گران تر فروش بیشتر .مشتری بیشتر ..
با بدبختی یه تیبا تحویل آبان ثبت نام کردم که ۱۴ تومن باقیشو جور کردم آخر آبان بدم میگن فعلا خبری نیست نمیدونم ماشینی که تحویل آبان بوده و تحویل ندادن اگه گرون بشه شامل این میشه یا نه هیچکی هم نمیدونه دارم سکته میکنم
سزای گرانفروشی نخریدن است اقا ملت که چند تا چند تا ثبت نام می کنید نکنید این کار رو اقایون می گن ضرر دارن می دن اقا ویل کنید تعرفه ماشین های خارجی آزاد کنید بعد ببینید چه کسی میره ارابه های مرگشون می خره
واه
پس مديران و رييس هاي ايران خودرو و شركت هاي تابعه حقوقهاي نجوميشون رو أز كجا تامين كنند
سال دیگه که حقوق ها رو بیسسسسسسسسسسسسسسسسست درصد افزایش دادن میرم یه خوبشو میخرم ، والا ، تازه مدل شم بالاتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
با بقیه اش چکار میکنی
آقا بیان تعرفه ماشین های خارجی صفر کنند , با این زر و زیانی این دو خودرو ساز به دولت و ملت زده سالانه هزاران کشته و هزاران نفر معلول که هزینه های اینا رو حساب کنی دولت حتی بیاد حقوق گارگران این دو خودرو ساز بده باز سود داره برای جامعه
ايران خودرو حق داره قيمت خودرو ها رو افزايش بده ، حتي حق داره قيمت رو به سه تا ده برابر قيمت فعلي برسونه ، نياز به اين همه داد و بيداد نيست ،
اين داستان فقط يه راه حل داره ، آزاد سازي ورود خودروهاي خارجي به كشور ،
بعد شاهد خواهيد بود كه خودروهاي داخلي آقايون حتي به عنوان آهن قراضه هم خريد و فروش نشه
شک نکنید که اول اخر زور خودرو سازها به دولت میچربه وحرفشون رو به کرسی میشونن .وما همه سر کاریم
دولت به اصطلاح امید کجاست؟؟؟!! ببیند تورم تک رقمی مردم فریب را؟؟؟!!!در این مملکت همه دزد شدن !!! دزدهائی که فقط جیب مردم را خوب میزنند؟؟!!! اخه کس نیست بگوید مد حسابی با چه جرئتی در روز روشن داری دزدی میکنی و به مردم اجحاف میکنی؟؟؟!! برج 4 پارسال ماشین ثبت نام کردی و پول مردم را جمع کردی و تا حالا هم ماشین تحویل ندادی !!! دزدی از این واضح تر .خداوند عاقبت همه ما را بااین دولت امید مردم فریب به خیر بگذراند!!! خدا کند زمانشان سریعتر به پایان برسد چون تصمیم به نابودی گرفتن تا سازندگی و آرامش.عجب غلطی کردیم به دولت امید رای دادیم .
مردم همه الکی شعار میدن موقع ثبت نام همه هجوم میارن 5 دقیقه طول نمیکشه که تمام ظرفیت فروش پر میشه خب نتیجش هم این میشه.کافیه دو سه ماه کسی خودرو نخره وهمه ثبت نامیها پولشون را پس بگیرن اونوقت ببین خودروسازان چطور التماس میکنند
سلام.مجوز افزایش قیمت........ متاسفانه قیمت همه چیز را بردن بالا ....از مواد خوارکی گرفته تا پوشاک .موبایل و وسایل برقی .لوازم ساختمانی..لوازم تحریر.. ...هیچ کدام هم مجوز افزایش قیمت نگرفتن...خودرو ساز ها هم که دیدن مملکت صاحب نداره و هر کی به هرکی هست..آنها هم محصولات خودشون را بدون مجوز افزایش دادن.
اگر دولت و حکومت جلوی اون حضرات را تونسته بگیره ( که همه شاهد هستید نتونسته) جلوی خودرو سازها را هم میگره...
تعرفه واردات خودرو را بردارید-قیمت خودرو های داخلی را هم افزایش ندهید متوجه خواهید شد که هیچکس خودرو های داخلی را نخواهد خرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
کی میخواد برداره واقعا حرف مسخره ای می زنید
مگه امسال چنددرصدبه حقوق کارمندان وکارگران اضافه شده که می خواندقیمت خودرورااینطوری بی حدوحساب افزایش دهندوخریدخودروبرایمان مثل رویاباشد!
بابا چه خبره مگر نمی گفتید قیمت های بازار تصنعی و هجوه، دولت و بنگاه دارا و اروپا و آمریکا و شرق و غرب باید به این ملت ظلم کنند.
من که دیگه با این قیمت ها نمی خرم
یه سه چهار سالی صبر می کنم میاد پایین اون موقع مجبورن قسطی هم بدن
به همین راحتی !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
به همین خیال باش
5 سال دیگه قیمت آریسان و سایر محصولاتشان را بالاتر از 500 میلیون می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
با این ملت فهیمی که داریم 5 سال بعد قیمت آریسان به 600 میلیون تومن میرسه.به دو دلیل: یکی داشتن ملت فهیم و دوم داشتن ارزش پول ملی بسیار بسیار بالا و اقتصاد بسیار بسیار قوی
تابناک عزیز رسالت خودت رو دوباره نشان بده و چاپ کن مشکل فقط و فقط خود مردم هستند که خرید میکنندفقط همین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مجلس و دولت هم با قوانین خود کمتر از مرد
یک هفته مشتری اعتراض و قیمت روی نرخ جدید تثبیت میشود.
خسته نباشید.
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بنده خدا همین الان برو توی سایت پیام ظرفیت تکمیل می باشد ببین تو به شعور مردم اعتقاد داری
مدیران ،اعضای هیئت مدیره و کارشناسان شرکت های خودرو سازی را بر اساس شایسته مداری انتخاب کنید بعد از 5 سال تحولی شگرف در خودروسازی ایران رخ خواهد داد
هزینه های جاری اقایان و آقازاده ها باید یه جوری جبران بشه، اگر گران نشه چه طور به گروه های مختلف عربی کمک کنند
اگر بعد از چهل سال تولیدخودرو وابسته به خارج است پس بگذارید حداقل مردم خودرو درست سوار شن دارن صحبت از نفوذیهای در اقتصاد میکنند همین جور که چهل ساله نداشتید کسی به انحصار خودرو که توی دست خودتونه وارد بشه به نفوذی در کارهای دیگه هم اجازه ندین این داستان خودرو یه لکه ننگه برای کسانی که ادعای درستی میکنند هر وقت مافیای خودرو جمع شد میشه گفت اراده‌ای برای حل مشکلات هست
بابا نخرید
یکسال با دوچرخه برو سر کار
یکسال مسافرت نرو
عوضش برو پارک
به جای دادن پول برای این ماشین بی کیفیت آشغال، برو دوچرخه بخر
فقط یکسال
ببینم در این دو تا گاوداری بسته میشه یانه.البته بلا نسبت گاو. چون حداقل یک خاصیتی داره ولی این لگن هاشون ارابه مرگه.
در سال 65 مجروح جنگی شدم دکتر در یکی از بیمارستان های تهران شکم مرا بدون بی حسی جهت لوله گذاری سوراخ کرد دکتر جراح پیشنهاد کرد تا برای اینکه درد نکشم در دهانم بالش بگذارم .
آقای رئیس جمهور ،وزیر صنعت، نمایندگان مجلس شما چه پیشنهادی برای مردم دارید تا این تصمیمات زجر آلود ، خانمان برانداز شما را چگونه تحمل کنند قطعا با بالش نمی شه
امان از دست این مردم نادان... امان ...امان و فریاد
واقعا این نوع مدیریت و برنامه ریزی باعث شرم هست
همه ی مردم شاکیند، دوباره بوی شورش و آشوب میاد فقط هم دولت مقصره
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
این شورش واشوب نیست بلکه عدالت خواهی و رفع ظلم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نترس داداش ترسو تر از اینا هیچ جای دنیا نیس
شاید حدود ده سال قبل یک حرکت جدی علبه مافیای خودروسازی انجام شد و عوارض خودرو خارجی داشت به شدت کاهش پیدا میکرد اما خودروسازها با یک کودتا مانع پایین آمدن خودرو و رقابتی شدن بازار شدند الان نمیشود گفت این کودتا را چه کسی هدایت کرد
واردات رو آزاد کنید ببینید اونوقت به کی میخوان بفروشن.
دستاورد چهل ساله
وقتی دولت با افتخار درصد افزایش حقوق کارمندان در سال جدید را 20% اعلام می کنه خب مبنا افزایش قیمت اجناس و کالاها را هم روی 20% ببنده سازمان حمایت از مصرف کننده هم همینطور. بخدا اینا ما کارمندان زیر خط فقر رو گیر اوردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ما این دولت و مجلس اصلاحات را انتخاب کردیم حالا دارند ایفای نقش می کنند.
از کجا معلومه که خرید 60 هزار خودرو در عرض چند دقیقه واقعی است و آمار سازی و زد و بند خود خودرو ساز نیست؟؟؟ مگر تابحال کم از این عدد سازی ها و فروش های صوری در کشور دیدیم. من مطمئنم که خودرو ساز اینقدر خودرو پیش فروش نکرده و فقط این شو را برای نشان دادن تقاضای کاذب و مشروعیت بخشی به گرانفروشی خودش به راه انداخته است.
تا زمانی که از هر خودرو مبلغی خاص به نفع گروهایی خاص برداشته میشود اوضاع همین است این پول شیرین و راحت برای بعضی ها حسابی مزه کرده و اگر ملت به فساد کشیده شود یا در جاده ها بمیرند هم برای آنها مهم نیست
خلایق هرچه لایق.
درافزایش خودورسه گروه درگیرهستند1-تولیدکننده2-مصرف کننده3-واسطه ها ---تولدکننده دنبال حداکثرسازی سودخودمی باشد-دلالان هم دنبال سودخودهستند-فقط مصرف کننده بدبخت هست که بایداین خودروهای بی کیفیت رواستفاده کنه ولی چیزی که مهم است اینه که اکثرخریدارهای خودروهای داخلی ازاقشارمتوسط هستندواگه این پولهاروداشته باشن سراغ ماشین های دست دوم خارجی میرن نه این ماشینهای بی کیفیت -واینکه تولیدکننده هرچی میخوادقیمت روببره بالاوقتی قدرت خریدمردم پایین هست بازم خودروهای تولیدی روی دست تولیدکننده بادمی کنه ودوباره یه معزل جدیدایجادمیشه بهترین راه کاهش هزینه های تولیدخودروباافزایش بهره وری وافزایش اندک قیمت خودروها می باشد.
اونایی هم که ثبت نام کردن باید برن انصراف بدن تا این خورد رو سازان حساب کار دستشان بیاید.........البته اگر مردمی در کار باشند...........دیگه مردم هم از دست رفته نای نفس کشیدن هم ندارند
همه ماها که داریم نظر میدیم با سر میریم میخریم.
واقعا بیاید به هرکس هم که میشناسیم بگیم نخریم
دادستان از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند؛ بنابراین، نباید بگذاریم که این‌ها بتوانند اهداف خودشان را محقق سازند.
به نظرم یکی از دستگاه های اقتصادی که باید به سرعت رصد شود شرکت های خودرو سازی است
دولت دروغگو.مرغ هم 12 تومن رو رد کرد.مطمئنا قیمت دلار هم مصنوعی پایینه...
دولت در حال فشار به ملت ایران هست ، ولی مردم هم نادان نیستند
تمام تلاش برای در آوردن صدای قشر مستضعفه.
اگر نمي توانيد قيمت را پايين بياوريد واردات خودرو را آزاد كنيد اينقدر به مردم ظلم نكنيد از خدا بترسيد دست مردم را بستيد فقط ماشين ايران خودرو و يا سايپا را به خريد و اينها هم به مردم ظلم مي كنيد و شما هم شريك ظلم هستيد
وقتی که بازار خودرو در انحضار دو خودرو ساز بی تعهد و خود محور و از نظر حقوق مصرف کنندگان رعایت نه مال و نه جان آنان را می کنند و از طرفی از نظر اقتصادی ورشسته هستند قراردادن اینگونه نرخ گذاری یعنی بره ای را در شب تاریک بدست گرگ داده اید خدا را باید شاهد گرفت که این مردم هیچ فریاد رسی در مقابل این دو صنعت گر دلال ندارند و با اسن شکل چنان اجحاف و ستمی به مردم برود که تاکنون هیچ کس به چشم ندیده یعنی چه دولت بعنوان مالک این دو شرکت فقط به دنبال رفع کسر بودجه خودش است این همه به سرمایه و هستی مردم لطمه وارد شد بدلیل بی کیفیت بودن و به روز نبودن صتعت داخل خودرو هوا آلوده و میلیاردها دلار از سوخت بنزین اضافی ضرر رسانده شد آیا بازهم باید در مقابل این سیستم بی مسئولیت اینگونه عمل کرد آیا افزایش قیمت دلار و طلا به قیمت بی ارزش کردن ریال و اعتبار اقتصادی کشور کافی نیست دولت باید از اینگونه تصمیم گیری ها که مردم را به تنگ آورده است واقعا خجالت بکشد و از عوافب این گونه تصمیمات یک طرفه بترسد.
خودتون رو بذارید جای دولت
چرا نباید این کارها رو بکنه؟
مگه کسی ناراحت شده یا آخ گفته؟
همه خوشحالیم و جوک و لطیفه میگیم دلار 50 هزار تومن هم خواهد شد 100 هزار هم خواهد شد 200 هزار هم خواهد شد یک میلیون تومان هم خواهد شد...یک میلیارد هم خواهد شد ...
دولت دنبال ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه است
از ماست که بر ماست ....
حقمونه ....
ما که در داخل نمیتوانیم جلو خلاف خودروساز را بگیریم چطور میخواهیم به جنگ اقتصادی با دشمن بریم
دولت و یا سازمانهای نظارتی هیچ کدام حریف خودروسازها نیستند خودتان را دلخوش نکنید تنها چیزی که میتونه خودرو سازها را سر عقل بیاورد حکم حکومتی مقام معظم رهبری هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بعید میدونم دوست عزیز. چون همه این دوستان دارن منتفع میشن
دوستان همگی در اخبار دیدن که اون شرکت لبنیاتی علنا گفت با هر افزایش مواد اولیه ما هم افزایش قیمت داد یم و با قلدری تمام به قاضی تعزیرات گفت از این به بعد هم گران می کنیم ! این یعنی همون بی قانونی وهرج ومرج ! ایران خودرو هم دومیش وبعد نوبت بقیه .هر کی قویتر توجه به قانون کمتر !!
بی لیاقتی این دولت زبان زدشده آخه بدبختانه چیزی دسته این افرادنیست این افرادیک عده عروسک خیمه شب بازی تواین جامعه بیش نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بنظرم لیاقت مردم همینه. خلایق هرچی لایق. بجای تحریم خردی ملت میرن دوتا دوتا میخرن شک نکن
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
همه چیز دست خودشونه. معلومه به اینا رای دادی که حتی در کامنت می ترسی به اشتباهت اعتراف کنی.
اگه قیمت همه چیز افزایش پیدا کرد وامسال برای بار دوم افزایش 80 درصدی خودرو های تولید داخل ایران خودرو داریم چرا همین میزان افزایش حقوق روی قشرحقوق بگیر نداریم
باهماهنگی بوده جهت بررسی اوضاع و واکنش مردم به گرانی که معمولا مردم ماست تشریف دارن و در آخر همه محصولات گران می شوند.
من مطمئنم ایران خودرو با هماهنگی قبلی با دلالان بازار الان کلی از محصولات اعلام شده را ولو بصورت صوری به فروش رسانده تا این را در بین ملت جا بیاندازند که قیمت همینه و کلی هم مشتری داره. دقیقا مثل کاری که سلطان سکه انجام می دادکه بعد از بدست گرفتن بازار می گفت قیمت امروز این قیمتی است که من می گم. کاش دست قضا سلطان خودرو را هم مثل سلطان سکه بالای دار می کشید تا از افساد فی الارض خودرویی جلوگیری شود.
تمام مافیاهای ایران پشت سر دولت جمع شدند گفتند دلار رو افزایش بده تا تو دلار رو افزایش ندی ما نمی تونیم گرانفروشی کنیم دولت هم دلار ۳ هزار تومانی را کرد ۱۹ هزار تومان و آن وقت راه برای همه بازوهای مافیا باز شد خودروسازی یکی از این بازوهاست
کمپین دوم نخریدن خودرو بمدت 2 سال استارت خورده...
به کمپین 2 بپیوندید!! ایندفه ترفندهای دولت رو هم میشناسیم!!
#کمپین 2
در این وانفسا فقط باید به مردم فرانسه رشک برد!!!
بلی یه روز مردم ماشیناشونو تحریم کردن و نمی خریدن ، وام دادن و التماس کردن که مردم بخرن ....کم کم اومدن واردات خودرو رو ممنوع کردن و ما موندیمو این دو شرکت و محصولات پلاستیکیشون. الان تازه اونا ناز می کنن و مردم التماس تو رو خدا وادر بازار کنینوآدم یاد سیرک و شیر می افته.
خطاب به ۱۳.۵۱ ملتی که آزادیش را فدای امنیت بکند لایق همه بدیهاست
ایران خودرو با این روش فروش فقط پول توجیب دلال ها در حدقل زمان میکند، قشر حقوق بگیر ومصرف کننده خودرو که توان پرداخت این مبالغ را ندارد
با این وضع به دو دلیل افزیش قیمتها برای همه کالاها و خدمات انجام شده و خواهد شد : 1- داشتن ملت فهیم که بجای تحریم خرید زحمت میکشند و میرن تو صف خرید و چند تا چند تا میخرن 2- به دلیل ارزش بالای پول ملی و اینکه دلار دیگر توان رقابت با ریال را ندارد و هر روز دلار بدبختر شده و گرانتر میشود
قرار نیست تمام جهان خودرو ساز باشن موقعی که به صرفه نیست توان رقابت نداره درشو تخته کن این مایه فساد و رانتو....ماشین اشغال سوار میشین به قیمت خودرو روز دنیا فقط بخاطر اینکه هزار نفر کارمند داره با حداقل حقوق
سود مادی ، معنوی و سیاسی فروش خودرو به همون نهادی میرسه که نهادهای نظارتی رو مدیریت میکنه. مشکل دقیقا همینجاست. نهادهای نظارتی مستقل نیستند، خودروسازها هم مستقل نیستند. ریشه مشکلاتمون رو فراموش نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
دقیقا ریشه مشکل همون نهادیه که جای 80 میلیون ایرانی نظر میده با دنیا سر جنگ داره و از خودرو سازا سهمیه برمیداره!!!!
وقتی ایرانخودرو قیمت 207 صندوقدار را بدون مجوز با دو برابر قیمت اعلام کرد کسی پیگیری نکرد هر چه تلاش کردم از طریق 124 و سازمان حمایت و گفتم این شروع افزایش قیمت است حالا ببنید!
124 به من گفت حقته وقتی ثبت نام کرده نوشته قیمت زمان تحویل، بله حق ملت است!
ببنید چه مدیریتی تو کشور حاکم است که یک شرکت علی رغم اعلام غیر قانونی بودن افزایش قیمت ها، قیمت ها را افزایش می دهد ککش نمی گزد جالبتر که قوه قضائیه دست یک دزد گوسفند را قطع می کند ولی این خلافهای علنی را حتی پیگیری هم نمی کنه.
من دی ماه پارسال ۲۴ میلیون دادم دنا پلاس تحویل تیر ماه خریدم.
هنوز دعوتنامه هم نیومده.
یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
من دلار میخریدم با اون پول الان میتونستم دنا پلاس توی بازار رو بخرم با همون ۲۴ میلیون
حالا بیا در تولید ایرانخودرو مشارکت کن
به تولید ملی کمک کن
هیج اعتمادی به این دولت ها نیست
متاسفم روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
این مزد کاری که میرین تو صف میخرین و ایران خودرو هم میبینه ملت میخرن چرا نندازه بهشون. نوش جونشون
به کدامین گناه تابوت چهار چرخ با این قیمت.مثل زالو افتاده اید به جون این ملت.ایران هیچگاه .تکرار می کنم.هیچگاه خودروساز نبوده.نیست ونخواهد بود.
دولت بیاید بجای اینکه پول زور به خودروساز بدهد آن پول را در قالب بیمه بیکاری به کارگران بدهد این پول حداقل کفاف دو سال بیمه بیکاری هر کارگر را میدهد تا بدین وسیله خودروساز به خودش اجازه ندهد دولت و مردم را مرتب تهدید به تعدیل و اخراج کارگران کند.
دولت بیاید بجای اینکه پول زور به خودروساز بدهد آن پول را در قالب بیمه بیکاری به کارگران بدهد این پول حداقل کفاف دو سال بیمه بیکاری هر کارگر را میدهد تا بدین وسیله خودروساز به خودش اجازه ندهد دولت و مردم را مرتب تهدید به تعدیل و اخراج کارگران کند.
راه حل را درفرانسه باید جست
پاسخ ها
رضا کردبچه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ایول خوشم میاد از یک لایه زیر پرده هم خبر داری
خوشحالم از اینکه تو آشفتگی اخیر بازار،تونستم دو نفر از بستگان نزدیکم رو از ثبت نام خودرو منصرف کنم.فکر می کنم اگر هر ایرانی به جای حرف زدن و ابراز نارضایتی صرف، بتونه فعالانه در جهت کاهش تقاضای خرید وارد عمل بشه خیلی موثرتره!این نسخه برای سایر گروه های کالائی که افزایش قیمت نامتعارف داشته اند نیز صدق می کند.
آدم حال میکنه با این دولت!!!!!!!!!!!!!!
در صورتیکه قیمت قطعی واگذاری در زمان تجویل قطعی نسبت به قیمت فروش قطعی در زمان تحویل تعهدی فروشنده تفاووت داشته باشد ، مابه التفاووت مدکور خسارت خریدار ناشی از قصور فروشنده بوده وچبران این خسارت بعنوان خسارت تاخیر بر اساس کلیه قوانین شرعی(اصل لاضرار) وقانونی( ماده 222 قانون مدنی وسایرقوانین حاکم) برعهده فروشنده( مقصر تاخیر) میباشد شروط قرارداد هم نمیتواند مغایرقوانین حاکم بوده و در صورت عدم توجه مراتب از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری میباشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان