بازدید 6308

کدخدایی: اظهارات محمودصادقی را پیگیری می‌کنیم

کد خبر: ۸۵۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 07 December 2018

سخنگوی شورای نگهبان درباره شکایت این شورا از محمود صادقی نماینده تهران گفت: اظهارات این نماینده به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد، ابتدا از وی تقاضای ارائه مستندات شد ولی چون ارائه نشد موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کردیم.

به گزارش تسنیم از اصفهان، عباسعلی کدخدایی در جمع فعالان فضای مجازی اصفهان با بیان اینکه شکوه و بزرگی انقلاب اسلامی در طول تاریخ نسبت به سایر انقلاب‌ها بی‌نظیر بوده ‌است، اظهار داشت: پیروزی این انقلاب نیز ثمره حرکتی بود که امام راحل از سال 42 آغاز کرد.

وی با اشاره به عدم تصویب قانون اساسی در اولایل اکثر انقلاب‌ها به دلیل وجود تهدیدات و تشتت آرا، گفت: اصولا برای تصویب قانون اساسی تا کسب ثبات انقلاب صبر می‌کنند ولی امام خمینی (ره) آن‌قدر به این انقلاب اطمینان داشتند که از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب بر تدوین قانون اساسی و تعیین نوع نظام و انتخابات مجلس اصرار داشتند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: با وجود اینکه در طول عمر انقلاب اسلامی هیچ‌گاه دشمن از پای ننشست و همواره در صدد رخنه و بروز آسیب بر انقلاب بوده است، امام خمینی (ره) فرمودند «اگر از خدا بترسید از هیچ‌کس نخواهید ترسید» و هیچ‌گاه از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی نکردند و اکنون نیز مقام معظم رهبری همین راه را پیشه گرفته‌اند و مشاهده می‌کنیم که اسیر رجزخوانی‌های واهی دشمنان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق اصول متعدد قانون اساسی حضور مردم زمینه پایداری اصل نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: این بر ارزش ‌قانون اساسی جمهوری اسلامی افزوده ‌و سبب شده ‌است در طول 40 سال عمر انقلاب بیش از 35 انتخابات را با حضور طیف گسترده‌ای از مردم برگزار کنیم.

کدخدایی پیرامون ضرورت فضای مجازی با بیان اینکه به طور قاطع فضای کنونی آخرین مرحله در حوزه فناوری ارتباطات نیست و قطعا در آینده نسل‌های پیشرفته‌تری از آن ‌را خواهیم دید، گفت: از نگاه قانون اساسی اتصال به این ابزارها صرفا باید در راستای اصلاح جامعه و قرار گرفتن در مسیر الهی باشد.

وی با بیان اینکه انعکاس صحیح مطالب قطعاً زمینه تأثیرگذاری را فراهم می‌کند، تصریح کرد: زمینه فعالیت ما در فضای مجازی باید منطبق بر روش‌ها و سبک‌های جدید با نگاه به اهداف تعیین‌شده در قانون اساسی در فضای مجازی باشد چراکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسائل مربوط به وسایل ارتباط جمعی مطرح شده‌ است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده ‌است وسایل ارتباط باید در راستای افزایش روند تکاملی انقلاب اسلامی در جهت ترویج فرهنگ گفتمان انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طبق این تفاسیر مطرح شده تدوین‌کنندگان قانون اساسی به بحث گسترش وسایل ارتباط جمعی نیز در قانون اساسی پرداختند، گفت: اصل دوم قانون اساسی یکی از اصول بنیادی در این زمینه است که طبق آن بر استفاده از ابزارهای نوین تأکید شده‌است.

کدخدایی پیرامون تصویب لایحه CFT نیز با بیان اینکه رفت و برگشت لایحه مابین مجلس و شورای نگهبان برای اکثر مصوبات مجلس وجود دارد و امری مرسوم است، گفت: اما در شرایط بروز اختلاف و تأکید مجلس بر نظر خود آنگاه مجمع تشخیص مصلحت به مسئله ورود پیدا می‌کند و تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

وی پیرامون بحث شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی به‌دلیل اظهارات خلاف قانون، گفت: شورای نگهبان به هیچ وجه قصد شکایت از کسی را ندارد، اظهارات این نماینده به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد ابتدا از وی تقاضای ارائه مستندات شد ولی با توجه به اینکه مستنداتی ارائه نشد موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کردیم تا تعیین تکلیف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی