بازدید 5456
۷

توئیت دانشجویی حداد عادل و پاسخ ضیا نبوی

در آستانه روز دانشجو و در شرایطی که فضای بسیاری از دانشگاه‌های کشورمان داغ و گاه حتی ملتهب شده، فضای مجازی نیز شاهد اظهارنظر‌ها و گاه مباحثه‌ها و مناظره‌های داغ دانشجویی است.
کد خبر: ۸۵۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 06 December 2018
در آستانه روز دانشجو و در شرایطی که فضای بسیاری از دانشگاه‌های کشورمان داغ و گاه حتی ملتهب شده، فضای مجازی نیز شاهد اظهارنظر‌ها و گاه مباحثه‌ها و مناظره‌های داغ دانشجویی است.

به گزارش «تابناک»، از جمله اتفاقات جالب توجه در فضای مجازی در آستانه روز دانشجوف اظهار نظر دکتر حداد عادل، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی است که در توئیتی نوشت:

«۱۶ آذر، دانشجویان دانشگاه تهران به علت اعتراض به سفر نیکسون به ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند. یادآوری این نکته به کسانی که می‌خواهند در مراسم ۱۶ آذرمردم را برای حل مشکلات اقتصادی به سازش با آمریکا دعوت کنند لازم است.»
 
توئیت دانشجویی حداد عادل و پاسخ ضیا نبوی

توئیتی که می‌توان گفت: جان کلام آن بسیار درست و قابل تاکید است؛ اینکه در خاستگاه این روز مهم در تقویم کشورمان، مبارزه با دشمنان و افشای دشمنی‌های ایشان نقش کلیدی دارد و بر این اساس، شایسته‌تر آن است که در چنین روزی، به جای نقد مسائل داخلی و گاه نگاه به دورن، رویکرد‌های خصمانه جهانی در اولویت نقد دانشجویان قرار گیرد.

مساله‌ای که امسال و با توجه به آشکار شدن خصومت امثال آمریکایی‌ها با کشورمان که با خروج یک طرفه ایشان از محصول توافقات چند جانبه و بازگشت تحریم‌های ظالمانه توسط ایشان، آشکارتر از قبل شده و مهم‌تر جلوه می‌کند.

این در حالی است که اگر کمی در توئیت عادل دقیق‌تر شویم، درخواهیم یافت که بخشی از این توئیت به نوعی همراه با نیش و کنایه، بخشی از سیاست‌های داخلی را نشانه رفته و به نوعی نقض غرض کرده است. آنجایی که وی عملکرد برخی برای حل مشکلات اقتصادی را تلاش برای سازش با آمریکا خوانده است.

اما جز این نکته، یکی دیگر از مواردی که در توئیت حداد عادل جلب توجه کرده و ضیا نبوی، یکی از فعالان دانشجویی را به واکنش واداشته، سکوت رئیس اسبق مجلس به برخی رویداد‌های مهم کشور و واکنش نشان دادن جامعه دانشجویی به آنهاست. توئیت نبوی را در پاسخ به عادل بخوانید:

«۱۶ آذر دانشجویان دانشگاه تهران به استبداد داخلی بر آمده از کودتای ۲۸ مرداد نیز معترض بودند. یادآوری این نکته به آن‌هایی که چشمشان را بر فقدان آزادی‌های اساسی و در زندان بودن فعالین مدنی و کارگری در کشور بسته اند نیز واجب است.»
 
توئیت دانشجویی حداد عادل و پاسخ ضیا نبوی

مساله مهمی که هم به سکوت برخی مسئولان سابق و فعلی در قبال برخی حوادث مهم کشور مانند مشکلات کارگران پرشمار هفت تپه اشاره دارد که به دستگیری برخی فعالان کارگری منجر شده و حواشی جدیدی به دنبال داشته و هم به نکته مهم دیگری که از ابتدا همرا با روز دانشجو بوده است؛ نقد سیاست‌های کشور.

سیاست‌هایی که روزگاری بر اساس آن‌ها سفر نیکسون به کشور برنامه ریزی شد و دانشجویان در مخالفت با آن تجمع کردند و در نهایت خونشان ریخت تا روز دانشجو شکل بگیرد و حالا هم به اشکال دیگر در حال بروز است و حتی رئیس جمهور کشورمان به صراحت از آن استقبال کرده است. سیاست‌هایی که ظاهرا در مسائلی مانند مشکلات کارگران، به سکوت گره خورده است و از این رو مورد اعتراض دانشجویان است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
حرف نبوی تکمیل زیباتر سخن حداد است.
آقای حداد زیاد به آمریکا گیر نده
دمت گرم ضیا
حداد عادل مرد چند شغله و غیر قابل بازنشسنگی
دمتان گرم که تویت وجوابش را درج کردید
ابوالمشاغل
تاریخ صدساله اخیر ایران هیچ گاه از دیدگاهها مختلف از نظر اقتصاد ی، سیاسی اجتماعی با دانشجویان با دیدگاههای مختلف مورد بحث واظهار نظر قرار نگرفته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار