بازدید 4029

نگرانی فرمانده ناجا از افزایش کلاهبرداری‌‌های اینترنتی

کد خبر: ۸۵۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 06 December 2018

فرمانده نیروی انتظامی ضمن ابراز نگرانی از افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، توضیحاتی را نیز درباره حضور ارتش در برخی از مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به‌ گزارش ‌ ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش مدیران و فرماندهان پلیس فتا با حضور در جمع خبرنگاران، درباره چرایی واگذاری بخشی از مرزهای شرقی این کشور به ارتش ، گفت‌: ناجا در تمامی مرزها حضور دارد و مسئولیت پلیس در مرزها کما فی السابق ادامه‌ دارد. اما در بخشی از مرزها با تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح ممکن است مسئولیت با ابعاد امنیتی به یگان دیگری نیز ارجاع داده شود، اما ما نیز حضور داریم و حتی حضورمان بیشتر از قبل است.

افزایش 71 درصدی جرایم فضای مجازی در سال جاری

وی با اشاره به همایش مدیران و فرماندهان پلیس فتا گفت: در این همایش ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس فتا در سال جاری، اقدامات و ماموریت‌های پیش رو نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که فضای مجازی امروزه با زندگی مردم عجین شده است، گفت‌: پلیس نیز در این فضا حضور داشته است تا از رسیدن آسیب به شهروندان جلوگیری کرده و همان طور که در فضای حقیقی امنیت را تامین می‌کند امنیت فضای مجازی را نیز تامین کند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که جرایم فضای مجازی در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 71 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: البته قدرت کشف پلیس نیز افزایش داشته است به طوری که بالغ بر 80 درصد جرایم در این فضا کشف می‌شود که این آمار نشان می‌دهد که ما از بسیاری از کشورهای دیگر در حوزه کشف جرایم جلو هستیم.

وی در ادامه‌ آمار کلاهبرداری های تلفنی و اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب ها را نگران کننده دانست و گفت‌: در همین راستا تمهیداتی را در نظر گرفتیم که با پیگیری پلیس و دستورالعملهایی، استفاده از رمزهای یک مصرف به بانک ها ابلاغ شده است.

تشکیل پلیس فتا در تمامی شهرهای با بیش از 150 هزار جمعیت

اشتری با بیان اینکه پلیس فتا در 146 نقطه از کشور استقرار دارد، گفت‌: ان‌شاء‌الله تا پایان امسال تعداد مراکز پلیس فتا بیشتر خواهد شد و ما در نظر داریم در تمامی شهرهای با بیش از 150 هزار جمعیت حتما مراکز پلیس فتا را دایر کنیم که این امر در سال آینده محقق خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر بیکاری در جرایم فضای مجازی نیز گفت: این مساله قطعا تاثیرگذار است.

وی درباره زمان کشف پرونده‌های پلیس فتا نیز، خاطر نشان کرد: با توجه به نوع پرونده و پیگیری‌های ما، زمان کشف متفاوت است، اما به طور میانگین قدرت کشف پلیس فتا از زمان ثبت شکایت تا کشف جرم 15 روز است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره شهادت ماموران پلیس در درگیری با مجرمان و ضرورت استفاده پلیس از تجهیزات گفت‌: فعالیت ناجا در سال‌های اخیر افزایش داشته و می‌توان این را در اقصی نقاط کشور مشاهده کرد. در برخی از موارد نیز شاهد افزایش جرایم بودیم، اما با توجه به این که پلیس حضور گسترده ای دارد و فعالیتش نیز مضاعف است به همین دلیل برخی از ماموران ما در درگیری با مجرمان به شهادت رسیده اند.

وی اضافه کرد: تجهیزات پلیس نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و البته کفایت نمی‌کند و ما به دنبال این هستیم تا با تامین اعتبارات لازم تجهیزات را به روز کرده و افزایش دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر