بازدید 13029
آخرین تحولات خاورمیانه؛

طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق/ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز/مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریم های ایران/ آغاز گفت وگوهای صلح یمن در سوئد

مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریم های ایران، آغاز گفت وگوهای صلح یمن در سوئد، دیدار وزیر انرژی عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 06 December 2018

مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریم های ایران، آغاز گفت وگوهای صلح یمن در سوئد، دیدار وزیر انرژی عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در کنفرانس خبری با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی اش در بغداد تأکید کرد: ما در جریان مذاکرات خود توافق کردیم برای ایجاد یک گذرگاه زمینی از لبنان به سمت سوریه و عراق با هدف تسهیل بازگشت آوارگان سوری تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در خصوص آوارگان سوری و ضرورت بازگشت آنها به کشورشان رایزنی کردیم.

باسیل تأکید کرد: ما باید مواضع یکپارچه ای در خصوص مسأله آوارگان، تحریم ها و بازسازی مناطق ویران شده داشته باشیم. بدون حل بحران آوارگان سوری اقتصاد لبنان شکوفا نخواهد شد.

طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق/ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز/مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریمهای ایران/ آغاز گفتگوهای صلح یمن در سوئد

محمد علی الحکیم نیز در این کنفرانس خبری تأکید کرد: ما خواهان تقویت تبادلات تجاری میان لبنان و عراق از طریق سوریه هستیم و امیدواریم روند تشکیل دولت در هر دو کشور تسریع یابد. اوضاع در سوریه به سمت ثبات حرکت می کند و ما نسبت به حضور عناصر داعش در مرزهای مشترک میان سوریه و عراق نگرانیم.

مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریم های ایران

مقاماتی از آمریکا و کره جنوبی در خصوص معافیت از تحریم های ایران مذاکرات فنی را انجام داده اند.

به گزارش یونهاپ، مذاکرات اخیر بین «دیوید پیمان» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مقابله با تهدیدهای مالی و مسائل مربوط به تحریم ها و «هونگ جین‌ ووک» مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی، در واشنگتن انجام شده‌ است.

هونگ جین‌ووک از طرف آمریکایی خواسته به‌ دلیل وجود «منطقه خاکستری» در تحریم‌ها علیه ایران هرچه زودتر، یک راهنمای روشن در مورد آنچه به‌ طور مشخص هدف تحریم‌ قرار گرفته، در اختیار سئول قرار دهد.

دو طرف در مورد «مسائل فنی از جمله امور مالی، حمل و نقل و بیمه برای حمایت از نقل‌وانتقالات مالی بخش تجاری» گفت وگو کرده‌اند.

در همین رابطه دیوید پیمان نیز پذیرفته‌ از طریق کانال‌های دیپلماتیک با مقام های کره جنوبی همکاری کند.

طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق/ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز/مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریمهای ایران/ آغاز گفتگوهای صلح یمن در سوئد

گزارش تازه یونهاپ چند روز پس از آن منتشر شده که رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی اعلام کرده با راه‌اندازی سازوکاری بین تهران و سئول، نفت ایران با کالای کره جنوبی تهاتر می‌شود.

آغاز گفت وگوهای صلح یمن در سوئد

«مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که سومین دور از گفت وگو‌های یمن میان طرف‌های درگیر در این کشور از فردا پنجشنبه شروع خواهد شد.

بر این اساس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت، این گفت وگو‌ها از فردا در شهر استکهلم پایتخت سوئد برگزار خواهد شد.

به گزارش الجزیره، هیأت دولت مستعفی یمن و هیأت انصار الله هم اکنون در استکهلم سوئد هستند.

دیدار وزیر انرژی عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

«خالد فالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در وین دیدار کرد.

منابع مطلع از این دیدار به رویترز گفته‌اند، ملاقات خالد فالح با مشاور ارشد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یک روز پیش از نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین صورت گرفته و محور اصلی مذاکرات طرفین وضعیت نفت در بازارهای جهانی و تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت است.

طرح لبنان برای ایجاد گذرگاه زمینی به سمت سوریه و عراق/ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز/مذاکره کره جنوبی و آمریکا درباره معافیت از تحریمهای ایران/ آغاز گفتگوهای صلح یمن در سوئد

آمریکا که قصد به صفر رساندن فروش نفت ایران را دارد از عربستان خواسته با افزایش عرضه نفت جای خالی نفت ایران را پر کند و قیمت نفت را پایین نگه دارد.

این در حالی است که پیشتر اعلام شد قرار است امشب وزیر انرژی عربستان با همتای روس خود دیدار کرده و وی را متقاعد به کاهش تولید نفت کند.

ارزیابی یک کارشناس نظامی از توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز

«مایکل جونز» نویسنده نشریه «کالچر وارز» اظهار داشت که در صورت فرمان رهبر ایران، ایران می‌تواند خلیج فارس را بر روی ناو هواپیمابر «جان استنیس» آمریکا ببندد.

جونز گفت: در حال حاضر ناوهای هواپیمابر مبدل به فرم جدیدی از جنگ شده اند. ایرانی ها می توانند کشتی هایی که وارد تنگه هرمز شوند، متوقف کنند و آنها به راحتی و بدون امکان خروج در تنگه اسیر می شوند.

این کارشناس آمریکایی یادآور شد که مشکل دیگر این است که آیا این ناو هواپیمابر می تواند از خود در برابر حملات موشکی محافظت کند یا خیر. این پرسشی است که هیچ کس نمی تواند به آن پاسخ دهد. هنگامی که نیروهای نظامی روسیه از دریای خزر حملات موشکی به سوریه انجام دادند، آمریکا ناوهای خود را از خلیج فارس خارج کرد.

گفتنی است، برخی منابع خبر داده‌اند ناو هواپیمابر «جان استنیس» آمریکا به همراه سایر کشتی‌های این کشور تا پایان هفته به آب های خلیج فارس وارد خواهند شد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴
کره باید از امریکا اجازه بگیرد تا در مقابل مقدار کمی نفت که از ما میگیرد کلا به ما بدهند ؟!
و روسیه که آقایان انرا بهترین یار و شریک استراتژی میدانستند با عربستان کسری نفت ما را جوری جبران کرده که باعث کاهش قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار رسیده ؟!
بعد یک نشریه کملوم نیست که هست و چه هست و هدفش چیست ادعا کرده که ایران میتواند ناو هواپیما بر امریکا در خلیج فارس اسیر کند ؟!
دچار اشتباه محاسبه نشوید امریکا خطوط قرمز را برای نابودی ایران زیر پا گذاشته انها ارایش تهدید نظامی گرفته اند منطق و منافع میگوید امریکا وارد تقابل نظامی نمیشود اما اگر چهان منطق داشت امریکا منطق داشت این روزگارش نبود که به مفت دارد خوش را میزند فقط بگذارید انها حمله کنند خون بریزند ان موقع در پاسخ ترید نکنید دقت کنید این هم از ابر اشتباهات امریکا خواهد شد نمیخواهم باز کنم فقط یک ناو هواپیمابر امریکا نابود شود در هر صورت امریکا هر کاری هم بکند بازنده جهانی خواهد شد فقط مشکل عمیق این است که روسیه و چین به ایران به عنوان تهدیدی نگاه میکنند که بهترین راهبرد برای انها این است که با ان امریکا را به حاشیه بکشند مثل امریکا هم انقدر جاسوس دارند که بدانند و خیلشان راحت باشد این تقابل فرسایشی ایران با این شرایط قابل رگشت نیست دیدید در توافق برجام چقدر نگران بودند اما اصلا کار شکنی نکردند زیرا میدانستند در حد یک اتش بس میان مدت است شانس اورده اید چین و روسیه عاقلند و عمیق دارند سر امریکا را میخورند و مجبورند علی رقم تهدید عمیق ایران برای منافع راه بردی انان از ما مایت کنند و از طرفی بشدت خونخوارند و هیچ ابایی ندارند ما را در گیر جنگ و خونریزی کنند تا زمان بخرند و غرب را زمینگیر کنند دقت کنید دیدید چگونه امریکا براحتی گذاشت چک و لهستان و فرانسه با خاک یکسان شود و بعد که خوب المان ضعیف شد داخل جنگ شد روسیه هم جنایت کار تر براحتی گذاشت تا بسیاری از حتی نزدیکانش به خاک و خون کشیده شوند خلاصه این است سیاست کثیف و سرشت عمیق انسان ها که در سطوح بالا هم همان ضرباهنگ را دارد همه را گفتم که نخبه ها را دور خود جمع کنیئد تا در این نقطه عطف تاریخ بتوانید منافع کشور را حفظ کنید
مرگ بهتر از این زندگی نکبت باره
ایران می تواند تنگه هرمز را ببندد. بنده با مطالعاتهای فراوان به زرس قاته باید بگویم ما توانایی زیادی داریم. از طرفی بحث اشتغال هم باید توجه شود. بنده طرحشهبرای بستن تنگه دارم و آن را با نامه خدمت آقای دکتر احمدی نجاد که به شهرما آمده بود دادم ولی تعداد نامه بالغ بر سیصد هزار بود با اینکه جمعیت شهر ما 200هزار نفر است. به هرحال طرح بنده دیوار کشیدن بود. بجای بستن تنگه یک دیوار بکشیم که هم اشتغال زایی شود هم آب پشت دیوار را برای کشاورزی برداشت کنیم. چون ما توانایی و تجربه سد سازی زیاد دارم . مثلا سد کرخه سد کارون سد کنکور سد ازدواج ووو
پس ما میتواند بفضل پروردگار و با نیروی ایمان و کار جهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
نمکدون
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
داداش مطالعه می کردی اول ،چطور زرس قاته !!! رو می نویسن و بعد در مورد جنگ و جنگ افزار نظر می دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
زرس قاته تو منو کشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
هم بیمزه
خیلی زود خودت رو لو دادی
"فکر میکنی "نعمت" هستی ولی برای چه کسانی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
اگر هم نتوانیم ،راه وار ذات و صادرات خود را هم می‌بندیم
ذذذ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
ترهت خیلی خوبه فقت گارگرها باید از دستکش اثتفاده کنن که اب شور دریا پاهاشونو خراب نکنه
عین روز مشخصه که ایران می تونه تنگه هرمز رو ببنده و چند ناو آمریکا را غرق و پایگاههای آمریکا رو در منطقه هدف قرار بده ... اما آخرش چی ؟؟؟!!!!! یعنی ایران فقط موشک و مین داره ؟؟؟!!!! ایران فقط جنگجو داره ؟؟!!!!! اون موقع است که باید بگیم آمریکا و متحدانش هم .. موشک دارند ... بمب افکن دارند ... ناو دارن .... همه چی دارن و یک عقل سلیم می گه درسته ایران می تونه مین تو دریا بندازه اما اون موقع هستش که کل دنیا سر ایران می ریزه و کل سواحل ایران رو در شمال و جنوب اشغال می کنن و این بهانه رو کی به دست اونها داده ؟؟!!! کسائی که یکبار هم جنگ ایران و روس رو راه انداختن به بهانه یک زن و کشور ایران رو تکه تکه کردن .
بستن تنگه هرمز ما رو یه تروبست جهانی علیه اعراب، مسلمانان و دنیا قلمداد خواهد کرد که سعی دارد با جلوگیری از انتقال سوخت امنیت همه مردم جهان را بخطر بیاندازد، دذ این صورت سازمان ملل متحدو شورای امنیت مجوز لشگرکشی جهانی علیه ما را صادر و در مرحله اول کشورهای اسلامی خلیج فارس را به جنگ ما میفرستند تا همه زیرساختهای مسلمان توسط خودشان و بدست همدیگر نابود شده و اماده بدهکاری بزرگ به غرب شوند.
تبلیغات و روحیه دادن خوب است ، اما نباید دچار اشتباه شویم ، وقتی می گوییم در جنگ با امریکا پیروز می شویم یعنی آنها نمی توانند ما را شکست بدهند نه اینکه ما می توانیم امریکا را شکست بدهیم ،فکر می کنید واکنش امریکا به گیر افتادن ناو هواپیمابر چه خواهد بود ؟
این ریسک را حتی روسیه و چین هم نمی کنند ،
ضمنا فرق است بین درگیری نظامی با یک جنگ تمام عیار ،
بستن تنگه هرمز که کاری نداره. مهم اتفاقات بعد از اونه. واکنش دیگران رو باید در نظر گرفت که با این خصومت جاری بین ایران و آمریکا و اعراب، از همین الان میشه حدس زد نتیجش چی میشه و هر کس توی رسانه ها و پشت تریبونها غیر از این میگه و الکی ملت رو شیر میکنه،باید برکناربشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر