بازدید 2417

روی آوردن لبنان و رژیم صهیونیستی به شورای امنیت/نشست نمایندگان یونیفل، تل‌آویو و بیروت

مسؤولان سازمان ملل، لبنان و رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) طی نشستی تحولات مرزهای لبنان و اراضی اشغالی را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 05 December 2018

مسؤولان سازمان ملل، لبنان و رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) طی نشستی تحولات مرزهای لبنان و اراضی اشغالی را بررسی کردند.

به گزارش تابناک، نشست سه جانبه‌ای با مشارکت مسؤولانی از ارتش لبنان، رژیم صهیونیستی و نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در مقر سازمان ملل در منطقه راس‌الناقوره واقع در مرزهای اراضی اشغالی و لبنان برگزار شد.

شبکه ۱۰ اسرائیل گزارش داد، در این نشست تحولات این مرزها پس از اعلام آغاز عملیات "سپر شمال" توسط رژیم صهیونیستی با هدف شناسایی و انهدام تونل‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مقامات رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را متهم به حفر این تونل‌ها می‌کنند.

همچنین جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان دستوراتی را برای تنظیم گزارشی به شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی صادر کرده است. دلیل تنظیم این گزارش علاوه بر حفاری‌های اسرائیل و متهم کردن حزب‌الله لبنان به ایجاد "تونل‌های هجومی" نقض‌های عدیده اسرائیل است که ماهانه به ۱۵۰ مورد نقض می‌رسد.

این در حالی است که تل‌آویو از شورای امنیت درخواست کرد، جلسه‌ای برای بررسی "تونل‌های هجومی" حزب‌الله در مرزها و محکومیت این "تهدید تروریستی" ترتیب دهد.

در این راستا، دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متعهد شد که تصاویر این تونل‌ها را ارائه دهد و "حزب‌الله" و "ایران" را به ارتکاب جنایت جنگی در مقابله با اقدامات خصمانه متهم کرد.

وی گفت: حملات نظامی به نفع اسرائیل نیست اما همه تلاش خود را برای حفاظت از تمامیت ارضی و مرزهای خود به کار می‌بندد.

دانون عملیات سپر شمال را محدود خواند و مدعی شد، اسرائیل عملیات محدودی در مرزها برای شناسایی "تونل‌های تروریستی" که حزب‌الله در جنوب لبنان حفر کرده و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است، انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه از دبیرکل سازمان ملل خواسته نقض‌ها را محکوم کند، گفت، ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان ممانعت از وجود داشتن تسلیحات و زیرساخت‌های نظامی از سوی حزب الله است اما اقدام درخوری انجام نمی‌دهد و ارتش لبنان هم به وظیفه خود عمل نکرده و جنوب این کشور را در اختیار کامل حزب‌الله قرار داده تا دست به حملات علیه اسرائیل بزند.

از طرف دیگر هم جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده از عملیات سپر شمال اسرائیل و تلاش‌های این رژیم برای دفاع از حاکمیت خود حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس