بازدید 2576

پوتین: با لغو معاهده آی ان اف،مخالفیم/ پاسخ مناسبی برای لغو معاهده داریم

رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو با لغو معاهده موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) مخالف است و تاکید می‌کند که طرف روسی هرگز این معاهده را نقض نکرده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 05 December 2018

رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو با لغو معاهده موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) مخالف است و تاکید می‌کند که طرف روسی هرگز این معاهده را نقض نکرده است.

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: این تصمیمی است که مدتها قبل گرفته شده فقط بطور سری. آنها فکر کردند که ما توجهی نداریم اما توسعه این موشک‌ها در بودجه پنتاگون لحاظ شده است و بعد اعلام کردند از معاهده خارج می‌شوند. در گام بعدی به دنبال مقصر گشتند؛ خوب آمدند و گفتند روسیه مقصر است. این ساده‌ترین و عادی ترین کار برای مردم عادی در غرب است. این حقیقت ندارد ما مخالف نابودی این معاهده هستیم اما در صورت لغو، ما نیز واکنش مناسب خواهیم داشت.

وی گفت که بسیاری از دیگر کشورها همچنان سرگرم توسعه موشک‌های کوتاه برد و میان برد هستند اما روسیه و آمریکا خود را به این معاهده متعهد کردند. با این حال اگر واشنگتن معتقد است که باید این سلاح‌ها را داشته باشد مسکو هم از این الگو پیروی خواهد کرد.

پوتین افزود: حالا شریک آمریکایی ما معتقد است اوضاع تغییر کرده و آمریکا باید این سلاح ها را داشته باشد. پاسخ ما؟ ساده است ما هم به تجهیز و توسعه می‌پردازیم.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا بطور یکجانبه از معاهده موشک‌های بالستیک که یکی از توافق‌های کلیدی در امنیت بین‌المللی بود خارج شد.

آمریکا مهلت ۶۰ روزه‌ای را برای روسیه برای عمل به تعهداتش براساس معاهده موشک‌های میان برد تعیین کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر