بازدید 18483

مردود شدن سریع تجویز پزشکی «مهناز افشار» و سه نکته!

نسخه رایگانی که نه توسط یک پزشک، که توسط یک بازیگر سینما پیچیده می‌شود؛ نسخه‌ای حاوی نام «نالوکسان» یا نسخه نوشداروی افسانه‌ای برای آن‌هایی که سوءمصرف مواد دارند و از این مهم تر، نیازمند بازنشر حداکثری در جامعه برای اطلاع عموم از آن؛ تقاضایی که به نوعی متفاوت، اجابت هم شد!
کد خبر: ۸۵۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 06 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
انتشار فیلمی توسط یکی از بازیگران مشهور کشورمان، واکنش‌هایی را به دنبال داشت که بسیار جالب توجه و قابل تأمل به نظر می‌رسند.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله کوتاهی از انتشار فیلمی کوتاه در صفحه شخصی «مهناز افشار» در یکی از شبکه‌های اجتماعی، شمار زیادی از کاربران فضای مجازی و جمعی از متخصصان، به شدت به سخنان این بازیگر سینمای کشورمان واکنش نشان دادند و فضا به سرعت آنقدر داغ شد که واکنش نهاد‌های مسئول را هم شاهد بودیم.

ماجرا از این قرار بود که افشار مدعی شد، آمار‌های رسیده حکایت از مرگ بیش از ۶ هزار جوان بر اثر سوءمصرف مواد دارد، در صورتی که می‌شود با تزریق یک آمپول جلوی این آمار را گرفت؛ آمپولی که به سادگی قابل تهیه است، چون هم ارزان است و هم بدون نسخه به فروش می‌رسد.

نسخه رایگانی که نه توسط یک پزشک، که توسط یک بازیگر سینما پیچیده می‌شود. نسخه‌ای حاوی نام «نالوکسان» یا نسخه نوشداروی افسانه‌ای برای آن‌هایی که سوءمصرف مواد دارند و از این مهم تر، نیازمند بازنشر حداکثری در جامعه برای اطلاع عموم از آن. تقاضایی که افشار این گونه بیانش می‌کند: «لطفا اطلاع رسانی کنید تا خانواده‌ها در جریان قرار بگیرند تا بتونیم این آمار رو کمتر و کمتر کنیم.»

تقاضایی که بی اجابت آن، این ویدئو به شدت بازنشر یافته تا جایی که در بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز دیده می‌شود، با این تفاوت که این بازنشر وسیع نه به منظور حمایت از افشار و رساندن پیامش به گوش عموم، که در راستای مردود کردن ادعا‌های وی است؛ واکنشی که گاه با چاشنی حملاتی تند به وی و یادآوری برخی موارد حاشیه‌ای درباره این بازیگر همراه شده است.

این نخستین نکته مهم در این ماجراست. واکنش بسیار سریع و فراگیر به پست منتشره توسط یک بازیگر یا به تعبیری، سلبریتی؛ واکنشی که البته به اظهار نظر بسیاری از کاربران فضای مجازی و از آن مهم تر، متخصصان امر هم رسیده و در نوع خود بسیار کم نظیر است؛ گویی همگان قصد دارند درباره اظهار نظر یک فرد، ولو مشهور و سلبریتی، آگاهی بخشی کنند.

اما اگر از حجم واکنش‌های رقم خورده صرف نظر کرده و ماجرا را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم، سرعت عمل وزارت بهداشت در پاسخ به این ادعا هم بسیار جالب توجه است. اینکه می‌بینیم کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به ماجرا واکنش نشان داده و گفته: «این سلبریتی دارو و درمان را به اهلش بسپارد.»

جهانپور با بیان اینکه کارکرد نالوکسان، مقابله با اوردوز مواد مخدر است، تأکید کرده که «استفاده آن عموما بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد چنانکه بسیاری از دارو‌ها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود درمانی و خود تجویزی آن‌ها ممکن است فاجعه آفرین باشد.»

اظهارنظری که در ادامه آن به تخلف بودن تبلیغ این دارو و البته غیرقابل خرید بودن آن بدون نسخه اشاره و حتی تلویحا به افشار زنهار زده شده که سرش به کار خودش باشد، اما نه از پیگیری این تخلف در آن اثری به چشم می‌خورد و نه از ارائه آمار بزرگی که افشار در خصوص مرگ و میر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر ارائه داده است. نکته قابل تأملی که ظاهرا فدای سرعت عمل مسئولان برای پاسخ به ادعای افشار شده است.

نکته سوم و آخر اینکه انتشار این فیلم و بازخورد‌های سریع و وسیع آن موجب شده که برخی از کاربران فضای مجازی موارد متنوعی از شایعات مطرح در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های اجتماعی را یادآور شوند که نه مسئولان و متخصصان و نه رسانه‌ها و کاربران در پی حقیقت یابی در خصوص آن‌ها و آگاهی بخشی در خصوص واقعیت پنهان شده در آن‌ها برنیامده‌اند.

شایعاتی که ممکن است بعضا بسیار مخرب‌تر از تبلیغ یک آمپول باشند که فروش بدون نسخه در داروخانه‌ها ندارد، اما چون مطرح کنندگانشان امثال مهناز افشار نیستند، رغبتی برای شفاف سازی در خصوص شان در هیچ دستگاه و نهاد مسئولی دیده نمی‌شود؛ نقطه ضعفی که بد نیست حالا که ماجرای نسخه پیچی افشار بسیار داغ شده، تدبیری ویژه برای از بین بردن آن تدارک دیده شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
"سو مصرف مواد" !!! مگه مواد مخدر "حسن مصرف" هم داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
بله در مریضی که درد داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
اره، گاهی برای دردهای شدید پزشک ناچاره تجویز کنه. ضمننا اکثر مسکن
داخل ایران ترکیبی از مواد های
... مخدر دارند: استامینوفن و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
سلام برو مطالعه کن بفهمی
با سلام با نگاهی سریع در ویکی پدیا میتوان دید که این دارو با مجوز پزشک باید تجویز بشه. ولی با مجوز سازمان داروی آمریکا از چند سال قبل اجازه استفاده این دارو با شرایط مشخص در خانه توسط افراد خانواده فرد معتاد برای نجات او داده شده.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
مگه ویکیپدیا مرجع رسمی اطلاعات داروییه ؟
ادرس غلط به خورد مردم ندید
جالب اینه که پریروز برنامه 37 درجه کلی راجبه این دارو اطلاعات داد! و انگار نه انگار که همه هم دیدن!!!!
این نسخه پیچی ادامه بعضی از کاراییه است که آقاشون انجام دادن ا.ادامه کارهای آقاشونه .وقتی بعضیا به نوعی مصونیت پیدا میکنن همینه دیگه.!!!
بنده در این مورد نظر خاصی ندارم
پاسخ ها
جواد
| United States of America |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
خوب مجبور نیستی برادر من . نظر نده
احسان
| Germany |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نعمت جان به عنوان یه هوادار خواهش میکنم نظرتو بگو
واكنش انجام شده كاملا به جا بوده. اين پيشنهاد پزشگي كه توسط مهناز افشار انجام شده غلط اندر غلط است، نالوكسان داروى ترك اعتياد نيست و حتى اگر هم بدون نسخه قابل تهيه باشد كه نيست، نياز به تزريق وريدى دارد كه فقط توسط افراد حرفه اى ميسر است. واكنش هم شديد بوده چون حرف غلط را وقتى يك سلبريتي ميزنه بيشتر احتمال باور عمومى دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیست
خود خانم افشار معتقد این دارو را سازمان ملل برای مبارزه با مواد مخدر قبول دارد به فرض اگر این درست باشد چه مانعی برای استفاده از آن هست و البته اگر پزشک هم تجویز کند فقط ما یک چیزی را فهمیدیم ایرانی ها البته بیشتر مدیران و یه عده خاص دنیا رو قبول ندارند حتی علم غربی رو قبول ندارند بعد خودشون در هر زمینه ای علم بیهوده و ابلهانه ای را دنبال میکنند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
اطلاعات ایشان غلط است شما صرار نکنید. دکتر داروساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیست
سلام باید خانم افشار بدلیل دخالت در امر پزشکی که تخصص آن را ندارد به داداسرا فرا خوانده شود اینکه هر کسی در سطح وسیع تبلیغ دارو بکند مسیله مهمی است دادستان باید به این جرم مشهود رسیدگی کند
بالاخره نفهميديم اثر اين دارو را درست گفته يا اشتباه؟؟
مشكل فقط نداشتن نسخه پزشكه؟
این حرف ها و اظهار نظرهای عجیب و غریب از سر شکم سیری است ولا غیر. برای القا این مطلب به افکار عمومی که در زندگی شخصی خودهیچ گونه مشکلی ندارند بهترین روش طرح اینگونه مطالب است از سوی بسیاری سلبریتیها. ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
وشاید هم این خانم تجربه موفقی در استفاده از این دارو داشتند و خواسته اند به دیگران هم منتقل کنند .
به قول ایشان دکتر هم دکترهای قدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
حرف بیجایی زدند.
فرمایش خانم افشار مصداق اون شعر معروفه که مصرع دومش بیشتر صدق میکنه.بر زمینت میزند نادان دوست. خواستن مفید باشن برا جوونا و کار خیری بکنن ولی دوستی خاله خرسه رو به یادمون آورد
وقتی یه فرد، علی الخصوص زن بدون توانایی های هنری بلکه براساس مولفه های دوربین پسند، جلوی دوربین شهرت پیدا میکنه، بدیهی است دیر یا زود اسیر همین دوربین میشه و برای بقای خود در مقابل ان، اجبارا دست به کارهایی میزنه که فقط دستمزد براش مهمه، نه مخاطب و حتی سلامتی مردم
حالا میخواد یه داروی مجاز باشه یا یه داروی غیرمجاز، چون اصلا در جامعه ای که دارو تبلیغ بشه، نشانه انحطاط پزشکی در ان جامعه است به دلیل انکه شفای بيماران به تجارت خطرناک مصرف دارو و اکثرا شبه دارو برای ثروت تبدیل شده و در نهایت به ایجاد اعتیاط شبه دارویی و افزایش بازار تجارت شبه داروی غیر انسانی منجر خواهد شد.
وقتی یه فردی بدون جواز پزشکی اقدام به طبابت میکنه به عنوان کلاهبردار با اون برخورد میشه که ممکنه تعداد خاص کمی مخاطب داشته باشه، حالا چرا یه فردی بر اساس دوربین و بدون دانش پزشکی به تجویز غیر قانونی دارو انهم از نوع غیر مجازش مبادرت میکنه باهاش برخورد قانونی نمیشه؟
اگه جای افشار، یه دانشجو یا فارغ التحصیل بیکار بود باز هم به این راحتی بی خیالش بودین یا به بدترین شکل باهاش برخورد ميشد تا دم از عدالت بزنید؟
پاسخ ها
بانوی ایرانی
| Canada |
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
علی الخصوص نادانان و ناآگاهان و غیر متخصصین چه زن و چه مرد نباید در موضوعی که تخصصش را ندارند اظهار نظر کنند و یا در اون حوزه فعالیت کنند.
برخلاف خط اول نظر شما متاسفانه آقایان ید طولانی تری در این مورد دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
سلام چرا زن ؟؟؟؟؟مگه مشکل زن چیه
خانم افشار راستى از هلال احمر وشوهرتان هم خبر رسانى كنيد
ظاهرا نگارنده دلش پر بوده چرا خانم افشار مورد این حملات و یا قضاوت ها و شفاف سازی ها قرار گرفته... اصلا مشخص نیست که حمایت از افشار خانم داره میشه
متولیان بهداشت کجایند ؟
بازیگر شده پزشک
پزشک شده بساز بفروش
.....
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیست
لابد شوهر این خانوم این دفعه از آلمان این آمپول رو وارد کرده و ایشون دارن بازاریابی می کنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
منم همین نظر را دارم
با سلام
واقعا جای تعجب داره که هیچ کس براش مهم نیست که فضای جامعه آروم باشه که هر شخصی در هر جایگاهی فضای جامعه رو ملتهب میکنه و کسی هم ازش بازخواست نمیکنه این اعداد و ارقام و ادعا از کدام منبع اومده.و برای صحت حرفاش چه سندهایی داره.عدالت اجتماعی در خیلی از مواد تو کشورمون گزینشی بوده مثلا تصور کنید ما مردم عادی یه پلاکارت بگیریم و یا مثلا تو فضای مجازی مطلبی به این شکل پخش کنیم یا حتی به چیزی اعتراض کنیم.حرف من به حق و ناحق بودن نیست منظورم اینه اگه ما مردم عادی ازین کارها بکنیم نیروهای ویژه و اقدام سریع با هلی کوپتر میان در خونمون مارو میبرن میگن چرا اینو گفتی ولی افراد به اصطلاح سلبریتی در خارج(جشنواره های سینمایی) و همین طور در داخل اینگونه به هرچیزی به سادگی چه به حق و چه ناحق می کوبند وکسی ازشون بازخواست نمیکنه.افراد سیاسی هم همدیگه رو به دزدی ، سواستفاده از قدرت و بعضا خیانت متهم میکنند و کسی تهش رو‌نمیگیره ببینه کی راست میگه!!! به درستی که ما از آرمان های انقلاب چقدر فاصله رفتیم. من از گردانندگان تابناک میخوام برن این موضوع رو بررسی کنند و گزارشی تهیه کنند.آیا عدالت اجتماعی برای همه سطوح یکسانه یا نه برای دانشجوها و مردم عادی و سلبریتی تفاوتی از منظر جایگاه قائلند!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نظر شما با نظر من یکیه با شما کاملا موافقم
مردم بيچاره كه سلبريتي ها رو به عنوان فيلسوفان عصر خودشون ميشناسن ، نمونه زلزله كرمانشاه و مسايل ديگه جامعه رو هم ديديم
بنده کلا طرافدار این خانم یا سلبریتی های دیگه‌نیستم. اما توی این متن یه ابهام وجود داره که بنده متوجه نشدم. کسی دچار اوردوز شده و در حال مرگه. اگه کاری براش انجام نشه میمیره؛ و تنها راه نجاتش احتمالا یه آمپوله. حالا برای چنین شرایطی باید نگران عوارض آمپول بود؟!
پاسخ ها
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
در بیماری با چنین شرایطی نالوکسان تجویز میشه ولی به دلیل نیمه عمر پایین این دارو، بیمار پس از بهبودی اولیه چند ساعت بعد مجددا دچار علائم اوور دوز میشه. پس باید تحت نظر پزشک در بیمارستان باشه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
مقدار تزریق آن به خصوص در بیماران قلبی و.
افرادی که مدت طولانی دچار اعتیاد بوده اند بسیارمهم است و مصرف نادرست آن میتواند حتی به فوت بیمار منجر شود اگرچه مطالعات اخیر در مورد در دسترس قرار دادن آن برای افراد مستعد به مسمومیت به مواد مخدر شواهد امیدبخشی ارائه داده اند ولی هنوز توصیه قوی در این مورد داده نشده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
از پاسخ شما ممنونم . بنابراین میتوان گفت که بهتر است این آمپول در اختیار خانواده هایی که نگران اوردوز فرزندشون هستند قرار داشته باشه چون ممکنه فرد تا قبل از انتقال به بیمارستان فوت کنه. اما در هر صورت و حتی پس از تزریق ؛ فرد مسموم را به بیمارستان برسانند. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیست
خوب كجاي حرف خانم افشار غلط بوده ، اولا دارو براي اوردوز اعلام شده ثانيا اين روزها هر دارويي را كه لازم داشته باشيد داروخانه از بخش كيشه بدون نسخه ميفروشند ن نيازي هم به نسخه پ
متاسفانه خود مردم این بازیگران سینما را بزرگ می کنند نه که این ها خاصتیی برای جامعه ندارند
چه کارهایی که این سلبریتیها بخاطر پول نمی کنند!!
ملت با تمام قوا رد داده
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیستen
دکترا ترسیدن یه وقت کسی نره پول ویزیت بده ، شلوغش کردن
مگه بقیه داروها ضرر نداره و استفاده غیر مجازش باعث مشکلات برای بیمار نمی شه
الان تلویزیون اینهمه تبلیغ می کنه روغن فلان ، نوشابه فلان ، ....پولشم معلوم نیست کجامیره ،و باعث این همه ضرر هست، بهداشتم گفته نباید تبلیغ بشه ، ولی کو اینهمه خبر و جنبال واسه این
مشکل اینه همه چیز ما در داخل سیاسی هست و دنبال این هستن کسایی که بین مردم محبوبیت دارنو بزنن و عقده گشایی کنن وگرنه مدیران براشون اصلا مهم نیست وگرنه تولید ، ورود ، توزیغ ، بدون تبلیغات مواد مخدر به این خوبی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
مصرف بیجا وبدون نظر پزشک و خارج از مراکز درمانی میتواند خطرناک و کشنده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سازمان جهانی بهداشت از سال 2014 به تمام کشورها توصیه کرده نالوکسان در دسترس همه افرادی که با مصرف کنندگان مواد افیونی سر و کار دارند ازجمله خانواده آنها قرار بگیرد تا بتوانند جلوی مرگ ناشی از مصرف زیاده از حد مواد افیونی را بگیرند. جالب این است که این مرگ و میر فقط محدود به خود مصرف کنندگان مواد نیست بلکه حتی کودکان خانواده ممکن است اشتباهی مواد را مصرف کنند و بمیرند که تعدادش در کشور ما هم کم نیست
حالا این خانم یه چیزی گفته دیگه ولش کنین. اگه خیلی ناراحتین میتونین وقتی از مغازه دارین تخم مرغ می خرین, فیلمای این خانوم رو نخرین.
سلام
من پزشک هستم و میدانم تجویز نابجای این دارو در برخی بیماران میتواند به قیمت مرگ آنها تمان شود. تجویز این دارو باید به دقت و در مراکز درمانی انجام شود.
سلبریتی ها فقط به منفعت و شهرت فکر می کنند
به هیچ وجه نباید به نظرات اینها اهمیت داد مگر در زمینه کاری خودشون.
اگر بازیگر هستند فقط درعرصه بازیگری اظها نظر کنن و اگر فوتبالیست هستند فقط در حوزه ی فوتبال و بقیه شون هم همینطور.
خارج از حیطه کاریشون به هیچ وجه نباید به اظهار نظرهاشون اهمیت داد.
ما طرفداران خانم افشار از ایشان بشدت حمایت می کنیم
حالا درسته كه متاسفانه جامعه پزشكى از مردم دور شده، ولى ورود مستقيم بازيگران و افراد غيرمتخصص هم به بحث دارو ودرمان درست نيست. البته حتماً نيت خيرخواهانه اين خانم و تلاششان براى كاهش رنج هم ميهنان قابل تقديره. كاش خود جامعه بهداشت و درمان نيت خير و ابتكار عمل اين خانم را داشتند تا ايشان احساس وظيفه براى ورود به اين موضوع نمى كردند.
با ۲۵‌سال تجربه و کار کردن در حوزه اعتیاد در ارو پا
( اسپانیا ) به عرضتان برسانم. که:
۱- اوور دوز هم یکی از موارد سو استفاده مواد است .
۲- این دارو در اروپا به شکل آمپولی ، مانند آمپول های آلرژی ، در اختیار مصرف کنندگان مواد مخدر قرار داده میشود.
تا در صورت اوور دوز توسط شخص مربوطه تزریق شود
۴- آقای کیانوش جهان پور بفرمایند که چه چیز خطرناکتر از مرگ میتواند. باشد. اشخاصی که در گوشه ای از خانه یا خیابان مصرف و اوور دوز میشوند . اووردوز شده اند. و نمیتوانند. به اورژانس زنگ بزنند.
به جز بدون نسخه خریدن این دارو که خانم افشار اشاره نمودند. بقیه گفته های ایشان کاملا صحیح است.
نکته بسیار مهم: پزشکان ۲ الی ۴ واحد . و روانشناسان ۴ واحد تا پایه phd .اعتیاد میخوانند. و درس نخوانده رو نمیتوانند. بلد باشند.
( جهانپور با بیان اینکه کارکرد نالوکسان، مقابله با اوردوز مواد مخدر است، تأکید کرده که «استفاده آن عموما بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد چنانکه بسیاری از دارو‌ها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود درمانی و خود تجویزی آن‌ها ممکن است فاجعه آفرین باشد )
آقای جهانپور گفته خود را لطفا دوباره بخوانید‌ .
نالوکسان اگر خود تزریقی نباشد. سالانه ده ها هزار نفر بیشتر در جهان به دلیل اوور دوز میمیرند. اگر شما در هر رشته ای از درمانگری هستید. باید بدانید در کل ایران شاید دو یا سه محقق اعتیاد. از این بیماری اطلاعاتی کم و بیش کافی دارند.
خانم افشار اطلاع رسانی نموده اند. جناب عالی هم بدون هیچ دانشی در خصوص اعتیاد نظر داده اید. با جان مردم بازی نکنید آقا. از چهار سال پیش که به ایران برگشتم. فقط یک محقق واقعی اعتیاد دیده ام.
وزیر کشور. و اشخاصی مثل جنابعالی هر از گاهی . اطلاعاتی بسیار غلط به مردم انتقال میدهند. بلد نیستید . شما گویا هیچ از اعتیاد نمیدانید. پس با جان مردم بازی نکنید. وآقای سخنگو . در خصوص اعتیاد سخن نگویید‌. بس است.
به ده ها نفر از مسیولین ارشد این حوزه نامه نوشتم. که بتوانم کمکی کنم. کسی جواب نداده است.
افسوس. هیهات. آقایان مسیول تابناک. در ایران حد اقل مسبب یک سوم . از افزایش روزافزون معتادین کلینیک های ترک اعتیاد هستند. معتاد ها . انسان هستند. یکی کمی وجدان بخرج بده و کاری انجام بده. و الا از‌وزارت بهداشت و کشور ما کاری در این خصوص بر نمی آید. لطفا یکی از یک جا شروع کند‌ . شما رسانه عمومی هستید. وظیفه انسانی شما است. که کاری در این خصوص انجام دهید‌ کاری در مورد یک بیماری خطرناک. که اگر سیستماتیک عمل شود. روزانه ده ها معتاد از آن جهنم بیردن خواهند آمد. فقط کمی امگانان و ۲ ماه زمان میخواهد که. روزانه ده‌ها نفر از شر مواد مخدر و محرک خلاص شوند. رضانور طالب پور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
آقاجان پزشک شدن با همین دو واحد هاست که روی هم جمع می شود و طی هفت هشت سال میشود دویست و بنجاه واحد درسی و یکصدو پنجاه بار امتحان و دو امتحان جامع و حداقل دوسال خدمت در مناطق روستائی آنوقت می شود پزشک .
سلام . من داروساز مقیم کانادا هستم. این دارو در استان انتاریو بدون نسخه پزشک و با صلاحدید داروساز به افراد مصرف کننده مواد مخدر یا به اعضای خانواده آنها داده میشود. این دارو در صورت آموزش صحیح جان افراد بسیاری را نجات میدهد
چرا شلوغش میکنید ومتن ایشون را هم نیاوردید این بنده خدا هم خودش گفته که من مطمئن نیستم و کارشناس ها باید نظر بدهند منتها چون هدف کوبیدنه دیگه کاری به اینکه چی گفته ندارند فقط میکوبند...تابناک شما هم اول متن ایشون را منتشر کن بعد تحلیل کن...
داداشیام
الان ما چیکار کنیم اخرش نفهمیدیم؟
بخریم؟ نخریم؟ همون موادمونو بزنیم؟ با همدیگه بزنیم؟
گیج شدیم به مولا...
چرا کسی بفکر سلامت ما نیست؟؟؟
این افراد برای بدست اوردن پول هر کاری میکنن در این مورد که نه تخصص نه سواد نه صلاحیت این کارو داره بایستی احضار و دادگاه یک حکم جریمه سه میلیارد تومانی صادر کنه دیگه از این غلط ها نکنه
تا آنجا که به شخصیت فر هنگی طیف وسیعی از معتادان مربوط می شود وجود امثال خام افشار می تواند هم در جهت مثبت هم در جهت منفی بسیارموثر باشد .
اين موضوع جدیدی نیست که سلبریتی ها در همه مسائل شدن کارشناس بلامنازع ، واین نقص کامل وزارت بهداشت و درمان است که جلوی این لاابالی گریها نمی ایستد
با رواج روابط تاسالم مالی بین تولیدکنندگان و یا واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با پزشکان، حتی نمیشه به تجویز و توصیه ایشان مطمئن بود .در عجبم برخی چگونه به توصیه افراد بی سواد و فاقد صلاحیت اعتنا می کنند!!البته از مردمی که سرنوشت سیاسی مملکت خودشون رو با نظر سلبریتی ها تعیین می کنند ،بعید نیست.
این کیه که شما روی حرفش حساب باز میکنین....اه
تا الان حداقل ۲۰۰۰۰۰نفر از فالوورهایش با مصرف این مواد مره اند و بهتره محاکمه بشه و فرار نکنه بره خارج.
کاش همه برنامه 37 درجه هفته گذشته را یک بار ببینن بعد اظهار نظر کنن.
یک استاد اکسفورد ایرانی در برنامه تلویزیونی اتاق خبر این گفته افشاررو تاییدکرد وگفته این دارو با ید درخانوادهایی که دارای معتادمی باشند ودرصورت نیاز استفاده شود وتوصیه سازمان بهداشت جهانی است ودراکثرکشورها حتی تاجیکستان استفاده میشود.نگفته بدون نسخه تهیه بشود
با سلام ، احتراما به استحضار میرساند که آخرین دستور العمل احیا قلبی و ریوی انجمن قلب امریکا که هر پنج سال آپدیت میشود در اخرین دستور العمل 2015 توصیه های مبنی بر اموزش عموم خانواده ها دارای افراد معتاد و امدادگران اولیه استفاده از
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل