بازدید 11158

سناتور دموکرات: ترامپ به برجام بازگردد

کد خبر: ۸۵۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 05 December 2018

سناتور دموکرات «الیزابت وارن» با اشاره به پایبندی ایران به برجام گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد.

به گزارش ایرنا به نقل از دیفنس نیوز، این سناتور ایالت ماساچوست اظهار داشت: اگر ایران پایبندی خود را [به برجام] حفظ کرده است، به اعتقاد من رئیس جمهوری باید از تصمیم غیرمسئولانه خود مبنی بر خروج از توافق هسته ای و اعمال مجدد تحریم ها بازگردد زیرا این توافق آمریکا و دنیا را امن تر می کند.

وارن یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 به شمار می آید. او این اظهارات رادر جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا که برای بررسی صلاحیت ژنرال «کنت مک کنزی» نامزد ریاست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه تشکیل شده بود، بیان کرد.

ترامپ 18 اردیبهشت برخلاف هشدار جامعه جهانی به ویژه طرف های دیگر برجام از این توافق خارج شد. وی همچنین تحریم هایی را طبق این توافق برداشته شده بود، طی دو مرحله بازگرداند.

اروپایی ها گفته اند از شرکت هایی که به روابط تجاری به ایران ادامه می دهند، حمایت خواهند کرد و سازوکار تازه ای به منظور ادامه مبادلات مالی با ایران ایجاد خواهند کرد.

علاوه براین، بسیاری از کشورها از جمله هند، ترکیه و کره جنوبی با تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده و خواهان ادامه خرید نفت از ایران هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر