بازدید 14828
پیمانه اقتصادی؛

مدیرعامل یک کارخانه لبنی پس از جریمه میلیاردی تعزیرات: به گران‌فروشی ادامه‌ می‌دهیم/ احتمال سقوط بهای نفت به 40 دلار/ مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۹۸

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واردات مواد اولیه به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف شد، سکه امامی در کانال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت، طلای جهانی گران‌تر شد، نماگر بورس پس از جهش ۶۴۵۰ واحدی، دوباره ریزش کرد، معافیت مالیات حقوق کارکنان در بودجه ۹۸ ثابت ماند و خروج ارز برای واردات ۲۵ تن دستمال مرطوب به کشور در شش ماهه امسال را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 December 2018
مدیرعامل یک کارخانه لبنی پس از جریمه میلیاردی تعزیرات: به گران‌فروشی ادامه‌ می‌دهیم/ احتمال سقوط بهای نفت به 40 دلار/ مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۹۸پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واردات مواد اولیه به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف شد، سکه امامی در کانال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت، طلای جهانی گران‌تر شد، نماگر بورس پس از جهش ۶۴۵۰ واحدی، دوباره ریزش کرد، معافیت مالیات حقوق کارکنان در بودجه ۹۸ ثابت ماند و خروج ارز برای واردات ۲۵ تن دستمال مرطوب به کشور در شش ماهه امسال را در بر دارد.

واردات مواد اولیه به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف شد

بنا بر پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، هیأت وزیران واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را مجاز اعلام کرد. جزئیات مصوبه

مدیرعامل یک کارخانه لبنی پس از جریمه میلیاردی تعزیرات: به گران‌فروشی ادامه‌ می‌دهیم

سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی نمایندگان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسی کل کشور با مراجعه به یک کارخانه لبنی، به بررسی وضعیت تخلفات پرداختند.

وی افزود: پس از چند ساعت کارشناسی نمایندگان سازمان حمایت و وزن‌کشی محصولات تولیدی این کارخانه، تخلف گرانفروشی شیر و سایر لبنیات در این کارخانه به ‌ارزش 68 میلیارد ریال محرز و پرونده به شعبه بدوی برای صدور حکم ارجاع شد.

رایگانی تصریح کرد: وزن اقلام تولیدی در این کارخانه نیز بررسی شد و خوشبختانه تخلف کم‌فروشی مطرح نبوده است. امید شهرآبادی رئیس شعبه بدوی حاضر در این گشت، گفت: برابر قانون، این کارخانه به پرداخت 5 برابر ارزش ریالی تخلف مکشوفه محکوم می‌شود و اگر سابقه تخلف نیز موجود باشد که به‌ اقرار مدیرعامل این شرکت، پیشتر هم پرونده تعزیراتی داشته‌اند، این جریمه تا 70 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

 
مدیرعامل یک کارخانه لبنی پس از جریمه میلیاردی تعزیرات: به گران‌فروشی ادامه‌ می‌دهیم/ احتمال سقوط بهای نفت به 40 دلار/ مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۹۸
 
به نقل از تسنیم بر اساس این گزارش، مدیرعامل این شرکت اذعان داشت که با توجه به گرانی شیر خام و مواد اولیه برای تولید لبنیات، امکان اعمال نرخ‌گذاری تعیین‌ شده از سوی سازمان حمایت، قابل انجام نیست و همچنان این تخلف گران فروشی ادامه خواهد داشت.

سکه امامی در کانال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت

روز گذشته به عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران، قیمت سکه تمام طرح قدیم 3 میلیون و 550 هزار تومان و همچنین نرخ سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به رقم 3 میلیون و 730 هزار تومان فروخته شد.

این در حالی است که بهای این سکه دو روز پیش، به 3 میلیون و 900 هزار تومان رسیده بود. هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات دیروز به قیمت یک میلیون و 890 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 110 هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز 650 هزار تومان ارزشگذاری شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلا هم که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و 463 هزار تومان قیمت گذاری شد. این در حالی است که روز دوشنبه هر مثقال طلا، یک میلیون و 500 هزار تومان بود. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در بازار دیروز، 337 هزار و 700 تومان بود.


طلای جهانی گران‌تر شد

قیمت طلا روز سه‌شنبه در پی توافق تجاری آمریکا و چین که به عقب‌نشینی دلار منجر شد، به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته صعود پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۲۳۵.۷۸ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۴۰.۳ دلار ایستاد. بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز" در این باره گفت: ضعف دلار، عامل اصلی بالا رفتن قیمت طلاست. اما بازارها نسبت به موفقیت آتش بس تجاری آمریکا و چین اندکی تردید نشان می‌دهند و به نظر می‌رسند اندکی محتاط باشند.

نماگر بورس پس از جهش ۶۴۵۰ واحدی، دوباره ریزش کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۶۰۲ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته، شاهد رشد ۶۴۵۰ واحدی  نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۵ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۱۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۳ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۱۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۵۰۷ واحد کاهش معادل ۰.۲۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ واحد رسید. شاخص بازار اول، با ۲۹۷ واحد کاهش معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۳۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۰۸ واحد کاهش معادل ۰.۵۸ درصد همراه بود و عدد ۳۲۸ هزار و ۸۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. 

مدیرعامل یک کارخانه لبنی پس از جریمه میلیاردی تعزیرات: به گران‌فروشی ادامه‌ می‌دهیم/ احتمال سقوط بهای نفت به 40 دلار/ مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۹۸
سهام آسیایی افت کردند/ امیدها دوباره کمرنگ شد

روز سه‌شنبه با کمرنگ شدن امیدها و افزایش تردیدها نسبت به اینکه آیا چین و آمریکا خواهند توانست اختلافات تجاری خود را حل کنند، سهام آسیایی افت کردند. بر این اساس، معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری آمریکا هم، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال رکود ایجاد کرده است. دیروز، شاخص‌های سهام چین نتوانستند خود را از محدوده منفی بیرون بکشند و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسه در خارج از ژاپن- ام‌اس‌سی‌آی- ۰.۳ درصد افت کرد. سهام شرکت‌های برتر چین در شاخص‌های شن‌زن و شانگهای نیز، مقدار ناچیزی تضعیف شدند و کامپوزیت شانگهای اندکی رشد کرد؛ ضمن اینکه سهام هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد افت کردند. سهام استرالیا ۰.۸ درصد افت کردند و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد پایین آمد. در عین حال نیکی ژاپن نیز سقوط ۱.۳ درصدی را به ثبت رسانده است؛ این درحالی است که روز دوشنبه، توقف موقت دشمنی‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث به وجود آمدن موج مثبتی در بازارهای سهام شده و شاخص کل جهان ام‌اس‌سی‌آی ۱.۳ درصد جهش کرده بود.

افزایش قیمت نفت ادامه یافت

قیمت نفت روز سه‌شنبه با انتظار بازار برای کاهش تولید اوپک و کاهش تولید اجباری در کانادا، به روند افزایشی معاملات روز گذشته ادامه داد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش، به ۵۳.۳۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۲.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص قیمت پس از این که واشنگتن و پکن با آتش بس در جنگ تجاری بین دو کشور موافقت کردند و تصمیم گرفتند به مدت سه ماه از اقدامات بیشتر علیه یکدیگر خودداری کنند، روز دوشنبه حدود ۴ درصد صعود کردند. اوپک نیز برای رسیدن به توافق درباره سیاست تولید نفت، پنجشنبه هفته جاری در مقر خود در وین اتریش دیدار خواهد کرد و روز بعد با متحدان خود شامل روسیه مذاکره خواهد کرد. بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: ما انتظار داریم اوپک درباره کاهش تولید در وین به توافق برسد. این گروه باید تولیدش را ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا روند افزایش سطح ذخایر نفت معکوس شود. این بانک در ادامه افزود: انتظار می‌رود اقدام اوپک و روسیه برای کاهش تولید، قیمت نفت برنت را به بالای مرز ۶۰ دلار در هر بشکه برساند.

احتمال سقوط بهای نفت به 40 دلار

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک هشدار داد در صورتی‌که اوپک و هم‌پیمانانش تولید خود را به میزان چشمگیری کاهش ندهد، قیمت نفت به 40 دلار در هر بشکه سقوط می‌کند و بعید است اوپک در احیای بازار موفق شود. وی گفت: «نیاز است که تولید روزانه 1.4 میلیون بشکه کاهش یابد تا از فزونی عرضه جلوگیر شود.»
 
وی افزود: ایران خودش در هرگونه کاهش تولید شرکت نخواهد کرد زیرا تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران همچنان پابرجاست. ممکن است اوپک در نشست آخر هفته در وین نتواند به توافقی برای کاهش تولید دست یابد. کاظم‌پور توضیح داد: «فکر نمی‌کنم آنها به کاهش تولید فکر کنند. آنها احتمالا می‌خواهند بهانه‌هایی بیاورند یا پیشنهادهایی روی میز بگذارند که توسط دیگران قبول نمی‌شود و بگویند: بسیار خوب! ما که گفتیم.» کاظم‌پور تردید دارد که اوپک در نهایت با تمدید توافق کاهش تولید موافقت کند. کشورهایی که «در سه ماه گذشته بشکه‌ها را به بازار روانه کردند، باید آن را کاهش دهند.» وی افزود: «با توجه به عدم موفقیتی که در سه ماه گذشته داشته‌اند، تردید دارم که این همکاری ادامه پیدا کند... چرا یک شکست نهادینه شود؟برای این همکاری اتفاق آرا نیاز است که وجود ندارد.» همچنین این مقام ایرانی هشدار داد تحریم‌ها و سقوط قیمت نفت می‌تواند اوپکی را که بیش از نیم قرن عمر دارد و از جنگ‌ها عبور کرده است را متلاشی کند. /بلومبرگ

معافیت مالیات حقوق کارکنان در بودجه ۹۸ ثابت ماند

فارس نوشت: همه ساله یکی از مباحثی که در بسته دخل و خرج بودجه سال 98 بررسی و تعیین می‌شود، مربوط به سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان و کارگران است. معافیت مالیاتی مستقیما با معیشت مردم در ارتباط بوده و میزان این معافیت می‌تواند بخشی از کاهش قدرت خرید و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.  طبق جزئیات لایحه بودجه سال آینده کل کشور سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم همانند قانون بودجه سال 1397 بالغ بر 276 میلیون ریال در سال تعیین شده است. 

تداوم رشد اوراق مسکن

روز گذشته اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) ضمن رشد 2100 تومانی به قیمت 56 هزار و 369 تومان معامله شد. صعود اوراق مسکن در هفته جاری ادامه دارد و رشد 4 درصدی سه‌شنبه باعث شد ریزش هفته قبل جبران شود و سطح بهای تسه9512 به ابتدای هفته گذشته بازگردد. سایر تسه‌ها هم روز مثبتی را در معاملات ثبت کردند. به‌نظر می‌رسد زمزمه‌های دو برابر شدن وام مسکن از لحاظ روانی بر بازار این سررسیدها اثر گذاشته و آنها را به مدار صعودی بازگردانده است. رکود تورمی بازار مسکن باعث سرکوب قیمت‌ این اوراق در ماه‌های اخیر شده است. جهش قیمت ارز و سکه به بازار مسکن نیز سرایت کرد و با رشد دوبرابری قیمت، مسکن تورم را بر این بازار حاکم کرد. سودآوری بازارهای موازی در کنار کاهش قدرت خرید نیز باعث تشدید رکود معاملات مسکن شده است.

خروج ارز برای واردات ۲۵ تن دستمال مرطوب به کشور در شش ماهه امسال

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۵ تن دستمال مرطوب از ۶ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار واردات ۲۵ هزار و ۵۱۴ کیلوگرم دستمال مرطوب باعث خروج ۱۷۶ هزار و ۶۵۸ دلار یا به عبارتی ۶ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۲۴ ریال بوده است. طبق آمار گمرک واردات از کشور‌های فرانسه، یونان، چین، آلمان، اسپانیا و ایتالیا صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، بیشترین واردات از کشور یونان به حجم بیش از ۱۶ تن و به ارزش ۹۸ هزار و ۷۱۵ دلار یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۰۲ ریال بوده است.

مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۹۸

جزئیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور نشان می‌دهد، دولت وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را 15 میلیون تومان مانند سال جاری تصویب کرده و به مجلس ارسال خواهد کرد. در بند «الف»  تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده آمده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 1398 یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله است. به گزارش فارس، ثابت نگه داشته شدن میزان وام قرض الحسنه ازدواج در حالی است که در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت ارز و تاثیر آن در بهای تمام شده لوازم خانگی، تورم،‌ مسکن و نظایر آن ارزش این رقم کاهش یافته و منطبق با شرایط روز کشور نیست. در همین باره رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفته است نمایندگان مجلس موضوع وام ازدواج 30میلیون تومانی را در بودجه 98 پیگیری می‌کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است، براساس بررسی‌های انجام شده، امکان افزایش مبلغ وام ازدواج به 30 میلیون تومان با استفاده از منابع قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد وام ازدواج 30میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله برای حدود یک میلیون و 200 هزار جوان در سال 98 نیاز به 36 هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه نیاز دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
به گرانفروشی ادامه میده چون میدونه ملت همت ندارند خرید را تحریم کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چون تولید کننده هست ناچاره تولید کنه. تولید هم باید به صرفه باشه. باید یک طرف ثالث رقم واقعی تورم را مشخص کند و قیمتها واقعی شود تا نه تولید کننده ضرر کنند نه مردم. اگر دلال بود هیچ وقت تعزیرات دستش بهش نمیرسید.
مهدی-
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
به گران فروشی ادامه می ده چون قیمت گذاری ها عادلانه نیست و اگر گرانفروشی نکنه ورشکست می شه و تعدادی یدیگر به بیکلران مملکت اضافه می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
سازمان های محترم زورشان به خودرو سازها و سایر مراکز دولیتی نرسید حالا گیر دادند به بخش خصوصی.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
به قطع شما کارمند یکی از ادرات دولتی هستید و از حقوقی که میگیرید در باطن راضی و در ظاهر ناراضی هستید. علاوه بر این احتمالا یه کمک هزینه های خوبیرهم در این مدت از ادراتون گرفتید. اما اون شرکت خصوصی چه گناهی کرده! وقتی ادراه دولتی پول پیمانکار را بابت حقوق کارکناش مصرف میکنه. و از اون طرف مواد اولیه گران میشه.. تولید کننده بره کاسه گدایی بگیره تا امورات خودشو و نیروهاشو دربیاره
ایرانی
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
اگه دولت سوبسید نمیده طبق قانون و شرع حق نداره نرخ تعیین کنه فقط در حدودی که سوبسید میده میتونه اعمال نظر کنه این یک و دو اینکه اون شرکت هزاران کارگر داره و تو این اوضاع افزایش کارگر هم داده به جای و داره صدرات محور فکر میکنه بهتر نیست بهتر نیست فقط اینطوری نگاه نکنیم که یارو فقط به فکر جیبشه بلکه داره منفعت به جامعه میرسونه و در کنارش سود حالا هم میبره
اگر اعضای هیئت مدیره شرکت های لبنی را به جرم اخلال نظام اقتصادی به زندان می فرستادند جواب ملت را اینگونه نمی دادند
دولت هنوزهم منکر تورم 300 درصدی است و اصرار می کند که تورم 8 درصد است
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
آخه چون فرزندان دولتمردان ما در آمریکا زندگی میکنن ؛ فکر میکنند خودشان هم در آمریکا زندگی میکنند !!!
بله ...مغازه دار یا تولید کننده گران میفروشد که این گرانی را فقط مصرف کننده ضررش را می پردازد
مصرف کننده متضرر به تعذیرات گزارش گرانی را میدهد
تعذیرات میرود سراغ گرانفروش و او را جریمه میکند و مبلغ جریمه را خودش برمیدارد .............
تولید کننده ای که با جریمه سنگین ، حاضر به کاهش قیمت نیست حتما دلایل روشنی دارد .
چرا بررسی نمیکنید که چرا اصرار به حفظ قیمت هایش دارد؟
بیشتر به نظر میرسد که یک توافق دوطرفه باشد که هرکسی کارش را بکند
واحدهای نظارتی جریمه و ایشان گرانفروشی و مردم هم تماشاچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
دلیلش اینه که سودش از جریمه خیلی بیشتره
وقتی نه شیر گرون شده نه بسته بندیش چرا باید گرون کنه؟نکنه دستمزدها رفته بالا؟!!!
الان 68 میلیارد یک را جریمه کردید مسئله شیر حل شد ؟ گرانی لبنیات مگر فقط مربوط به یک شرکت خاص است ؟ همه شرکت ها افزایش قیمت داده اند . مشکل جای دیگری است .
با سلام در خصوص شرکت لبنی گرانفروش که میخواهند به گرانفروشی ادامه دهند ( شرکت ...) نام این شرکت را به مردم اعلام کنید تا مردم محصولات آنان را نخرند و تحریم شوند تا حساب کار دستشان بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
واقعا نمیبینی همه شرکتها افزایش قیمت داده اند ؟ فکر کردی فقط همین یکیه ؟‌
معلومه خودت اصلا خرید نمیکنی .
تجربه نشان داده به هیچ عنوان این جریمه ها مانع افزایش قیمت محصولات لبنی نشده است!
ای کاشک بجای جریمه کردند مانع افزایش قیمت شوند .بی شک هزینه این جریمه ها را می بایست ملت پرداخت کنند زیرا مدیران لبنی بهانه افزایش قیمت را بالا رفتن دلار می دانند در حالی که هیچ ربطی ندارد.
لطفا قیمت ها افزایش داده شده را پائین بیاورید
اول ارديبهشت خانه ام را فروختم تا خانه ديگري بخرم ، حدود 40 روز طول كشيد تا كل پولمو از خريدار بگيرم. تو اين 40 روز قيمت خانه 50 درصد افزايش پيدا كرد و من به راحتي اب خوردن و به حالت باورنكردني ارزش پول خانه ام كه سالها برايش زحمت كشيده بودم و با پس اندازه و وام جور كرده بودم و خريده بودمش كم شد. تقريبا چيزي در حدود 300 ميليون تومان ارزشش كم شد . يعني الان خانه ام 300 ميليون تومان گرانتر از پولي هست كه رو دستم مونده. اي اقايان مسولين مملكتي ، شما ها كه منادي اسلام هستين كه طبق قوانينش من حق ندارم دست تو جيب كسي كنم و 10 هزار تومان از پولش را بردارم و مي گين حق الناس و حرامه ، تكليف 300 ميليون تومان پوله منه كارمند چي ميشه؟كي از جيبم برداشته؟ تو جيب كي رفته؟ اين ضرر كجا حساب ميشه؟
احتمال سقوط نفت به زیر ۴۰ دلار
یعنی یکی دیگه از حرفهای ترامپ که درامد نفتی ایران را به صفر برساند دارد درست می شود
ترامپ برخلاف مسئولین ما حرف از دهنش خارج میشه
فرض که جریمه کردید. و جریمه پرداخت شد . چه نفعی به مصرف کننده خواهد داشت؟ غیر اینکه این جریمه نزد خودتان حیف و میل خواهد شد؟ آیا مبلغ اضافی به مصرف کننده برگشت خواهد شد؟ همیشه دو سذ سود به نفع شما بوده.
ضعف عملكردي قانون و قانونگذار!!!!!!!!
قطعا جریمه ای که کردند بازهم به صرفست برای تولید کننده که حاضر نیست قیمت رو پایین بیاره!!! جریمه باید بازدارنده باشه!
مثلا 20 میلیارد از گران فروشی سود کرده بعد 7 میلیارد جریمش میکنن! خب 13 میلیارد باز عایدی داره واسه اون شرکت!!!
7 میلیارد برای یک شرکت لبنیاتی که رقمی نیست!!!
ضمن اینکه اگر اون شرکت متخلفه باید اسمش به مردم اطلاع رسانی بشه تا مردم تصمیم بگیرن که از گرانفروش خرید بکنن یا نه!!! نه اینکه خودشون بین خودشون ببرن بدوزن بعد هم معلوم نشه متخلف کیه اونم با خیال راحت به گرانفروشیش ادامه بده!!!
این شیوه جریمه کردن به تنبیه شباهتی نداره!!!!
خیلی ازاین کارخانه داران همین نظرشان است و دهن کجی به دولت وملت و تمام ارزشهای دینی میکنند از جناب وزیر و تمام کسانی که دلشان به حال ملت میسوزذ
خواهشمنداست با این افراد برخورد جدی همراه با بستن کارخانه ومحاکمه انها بدلیل اخلال در اقتصاد کشور.........................................................................
مدیر عامل کارخانه لبنی پشتش به جای محکمی گرمه. اون جریمه ای هم که شده جریمه نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
سلام دوست من پشتش به هیچ جا گرم نیست بلکه این یک تبانی است و بازنده این تبانی مردم.
68 میلیارد گرانفروشی را مردم میپردازند ؛ بعد جریمه اش میره جیب دولت !!!!
چرا مطلب رو درست نمیخونی و همینطوری اظهار نظر میکنی . نوشته مبلغ جریمه 5 برابر تخلف تعیین شده . ضمنا مدیر عامل همین شرکت چند وقت قبل بعنوان یکی از کارآفرینان موفق کشور مطرح شد .
اینا بازیه برای اینکه بگن نظارت داریم . یه نگاهی به اطرافت بنداز همه چی چند برابر شده .
شیر خام رو قبلا 1500 میخریدن حالا 2000 تومن....حالا چی باعث میشه که شیر 2000 تومنی رو بکنن تو بطری برسونن دست ما 4500 تومن! معلومه که اینقدر سود داره که هر چقدر جریمه اش هم بکنی باز ادامه میده....
تازه تبدیلش میکنه به شیر پاکتی کوچک برای مصرف بچه ها و می فروشی لیتری 10 هزار تومن! (شیر پاکتی 200 سی سی 2000 تومن. )
الان کسیه های کود شیمیایی 9 کیلوگرمی عرضه میشود که هر 10 کیسه آن، یک کیلو کم دارد. یعنی بجای 90 کیلو، 89 کیلو است و هر کسیه 100 گرم کم دارد. بماند اینکه تو بازار آزاد فراوانه ولی به نرخ دولتی گیر نمیاد
این قضیه گران فروشان خیلی جالبه!!!
اونها گرون می فروشند و سود می کنند
دولت اونها را جریمه نقدی می کنه و سود می کنه
این وسط فقط مردم هستند که گران خریدن و ضرر کردند و پولشان هم بر نمی گرده!!!!
فکر نمی کنید این وسط یه تبانی وجود داره که مردم فقط ضرر می کنند . یعنی یه جورهائی دست کاسب و دولت مستقیم و غیر مستقیم تو جیب مردمه ؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه سقف معافیت مالیاتی در سال 1398 افزایش نمی یابد یعنی اینکه دولت از کل افزایش حقوق حداقل 10% مالیات بدست می آورد. یعنی برای تامین نقدینگی مورد نیاز به جای اینکه از هزینه های غیر ضرور کم کند و پرداخت به نهادهای غیر مولد قطع کند، از جیب حقوق بگیران چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی پرداخت می کند.
ای کاش ترس از واقعیت باعث نمی شد امکان مثبت و منفی دادن به نظرات رو بردارین
با سلام:
در خبرها آمده بود که یک شرکت لبنی را سازمان تعزیرات به مبلغ 67000000000 ریال جریمه کرده است. لطفا" نام آن شرکت لبنی ،و اینکهچگونه این مبلغی که مازاد بر قیمت از مصرف کننده دریافت کرده است به مصرف کننده عودت داده می شود و همچنین این مبلغی که تعزیرات دریافت کرده است چه می می شود
ديروز خبر ١٣ شبكه خبر بدون رعايت موازين شرعي و قانوني تصوير و نام اين توليدكننده را منتشر كرد، سيستم قيمت گذاري در دنيا ٣٠ سال است كه منقرض شده، زماني كه اقتصاد ما معطل و بين زمين و هواي ليبرال و سوسيال مونده و تعزيرات و سازمان حمايت بدون دانش و علم اقتصاد و هزينه توليد قيمت گذاري ميكنن چيزي از توليد باقي نميمونه.
سلام
مشخصه که همچین اتفاقی میفته، وقتی برخور قاطع و کوبنده دستگاههای دولتی با خاطیان وجود ندارد
مثال شرکت پرشین پارس که یک شرکت لیزینگی است و 9 نفر شریک مدیران آن هستند، فقط یکنفرشان دستگیر شده و مابقی فراری هستند. چیزی که شعبه 7 دادسرای تهران اعلام کرده
قبل از فرار این کلاهبرداران، مالباختگان پیگیری میکردند ولی دتگاههای مربوطه عکس العملهای آهسته داشتند ....
معافیت مالیات حقوق کارکنان در بودجه ۹۸ ثابت ماند. معافیت مالیاتی مستقیما با معیشت مردم در ارتباط بوده و میزان این معافیت می‌تواند بخشی از کاهش قدرت خرید و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.
دولت اگر می خواهد به کارکنان کمک کند باید سقف معاف مالیات حقوق را افزایش دهد نه اینکه ثابت بماند.این امر تنها به ضرر کارکنان است چون با افزایش حقوق سال آینده میزان حقوق بیشتری مشمول مالیات خواهد شد و خالص دریافتی کارمندان تفاوت چندانی با سال 97 نخواهد داشت.
خانه از پای بست ویرانه
بدبخت افراد عادی....
یا الله
والله تقصیر نداره وقتی دولت از بیمه وآب وبرق وگاز و...داره ثانیه ای گرون میکنه وقتی داره با بالا وپایین کردن دلار امثال من کارگر نابود شده را نابودتر میکنه چه توقعی از مردم دارید،ملت اکثرا مثل مسابقه طناب کشی هرکی داره سمت خودش میکشه، واقعا ملت را به مقام والای انسانیت رسوندید...تاحالا دزدی نکردم ولی چندوقته جدا تو فکر یه سرقت نان وآبدار هستم چون اگه پول هنگفت نداشته باشی باید تا آخرعمر زجربکشی،کاری با مردم کردید که هیچکس قانع نیست فقط به فکر پووووووووله
نتیجه بعضی از جنگهای احمقانه بشر از قبل معلوم است مثلا جنگ با طبیعت (هر فعالیت عمرانی بیرویه یا بهره برداری از طبیعت به صورت نامعقول). جنگیدن با قیمتها هم یکی از احمقانه ترین کارهایی است که یک دولت بیکار می تواند برای خودش بتراشد و تنها ارزش آن مردم فریبی است اما با اتلاف وقت و نیرو اتخاذ تصمیمات درست را به تعویق می اندازد. مگر ممکن است که قیمت شیر خام، سایر مواد اولیه و اقلام بسته بندی افزایش پیدا کند و قیمت محصول کارخانه لبنی ثابت بماند؟ می خواهید از مصرف کننده حمایت کنید؟ راهش این نیست! باید از ابتدا کنترل اقتصاد را در دست خودتان نگه می داشتید و با تصمیمات درست نرخ ارز را در حد منطقی کنترل می کردید. الان دولت دارد نتیجه طبیعی مدیریت خودش را می بیند و باز هم ملت را جریمه میکند! چرا کسانی را که دارند شیر را از دامدار به قیمت بالا می خرند و شیرخشک صادر می کنند را کنترل نمی کنید؟ چون شرکتهای دولتی هستند و نمی خواهید با عزیزانتان برخورد کنید!
کار از جای دیگری "خراب " است
تعزیرات محترم بهتره اول بره نرخ ورود مواد اولیه رو کنترل کنه بعد بیاد یقه تولید کننده رو بگیره . وقتی شیر خام داره به قیمت لیتری 2800 تومان فروخته میشه آخه چجوری میشه اون رو 3400 فروخت . پس پول پاکت و کارتن و چسب و کارگر و دستگاه و لوازم یدکی خارجی و حمل و نقل و ...... چی میشه.
پس بهتره واقع بین باشیم و از اسبامون بیاییم پایین و وسط ماجرا و در حقیقت زندگی کنیم یعنی گرانی همه چیز ....
مديران لبني گرانفروش درواقع عوامل فاسد دولت اند چون جريمه ها به جيب دولت ميرود وگرانفروش هم ضروري نمي كند وپول جريمه ها را از محل گرانفروشي در مي اورد ودر پيش دولت هم شخصيتي است
چرا از مدير عاملان شركتهاي لبني و سازمان حمايت براي يك برنامه تلويزيوني دعوت نمي كنيد تا انها هم بتوانند دلايل خود را اعلام و در نهايت مردم قضاوت كنند
تشكر
در سخت بودن کارتولید کنندگان شکی نیست حقوق کارکنان ، جدال شبانه روزی با تامین اجتماعی جنگ بی وقفه با امور مالیاتی گرانی مواد اولیه رقبا سرمایه گذاران ووووووووووم طوماری از مشکلات اما واقعا گرانی دلار چقدر بر قیمت تمام شده شیر یا ماست یا میوه اثر داشته است؟ انرژی چقدر گران شده است وسهم ان در قیمت تمام شده چیست؟ بنظر شفافیت مالی جلو سود جویی وبی انصافی پاره ای نان به نرخ ورز خور را میگیرد ودر عین حال مبلغ زیان وارده به سود ودرامد اینان را نیز مشخص میکند انقدر که میگویند گرانی دلار نباید بر افزایش نرخ اثر بگذارد چراکه قیمت تمام شده ها شفاف نیست! لذا مثل تمام دنیا باید با گرانی برخورد جدی صورت گیرد نه اینکه تعزیرات با دبدبه وکبکبه وماشین وراننده ودونفر کارمند چندساعت وقت گذاشتن به شرکتی مراجعه کنند وپیگیر عدم ارسال یک دستگاه لب تاب تعمیراتی یک نفرمشتری باشند یعنی تمام گرفتاری ها همین بودواین رویه پیگیری است یا چند مغازه دار را بجرم گرانی برخورد نمایند اما مسببین اصلی در داخل وخارج از کشور راحت باشند برخورد با گرانی باید از دولتی ها وخصولتی ها شروع شود نه بی پناهترین افراد......................
هیچ نگران نباشید گرانفروش بصورت قطره ای از مردم میگیرد ودولت نیز همه ان را از گرانفروش وفقط سر مردم بی کلاه میماند وفقط مردم ضرر میکنند
تحریم مردم در نخریدن مشتقات شیر دو حمله به کارخانه
اگر دولت از خودش همتی نشان می داد انوقت اینها اینطور پرو پرو جواب قانون وملت را نمی دادن پس مشکل از قانون ودولت است ؟/............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس