بازدید 54098
۵
زنگ ورزش مدارس تهران فردا لغو می‌شود

فردا، اجرای محدوده طرح زوج و فرد از درب منازل

کد خبر: ۸۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 04 December 2018

طبق اعلام کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا با توجه به شدت آلودگی هوای تهران فردا محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان رعایت و فعالت بدنی در زنگ ورزش مدارس ممنوع اعلام شد.

به گزارش تسنیم، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا که امروز در محل استانداری تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور تمام اعضای کارگروه تشکیل شد، با توجه به گزارش اداره‌کل هواشناسی و تأکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، حداکثر تا ظهر فردا چهارشنبه مقرر شد تمام محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای روز چهارشنبه مورخ 14 آذرماه اعمال شده و تمام دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را به عمل آورند.

همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌ها در این روز مقرر شد:

محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان رعایت شود.

مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود ممنوع است.

بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم از هرگونه فعالیت‌های بدنی به ویژه در فضای باز خودداری کنند.

شهروندان از خروج غیرضرور از منزل خودداری کنند.

رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی همچون آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

شهروندان حدالامکان در استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی خودداری کنند.

رانندگان در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها به منظور جلوگیری از سرریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

انجام اقدامات پیشگیرانه به دانش‌آموزان مانند کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت‌های بدنی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

کنترل خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رؤیت دارند توسط پلیس راهور؛

با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامونی شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات،کاهش و یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
پس این همه تلف شدن وقت شهروندان در مراکز معاینه فنی توجیه کسب و کار این مراکز بود و هیچ اثری در عمل نداشته است
طبق معمول این طرح ها روز های زوج اعمال می شه ....
مسئولین شاید فکر میکنند که سرطان و سقط جنین و آسم و سکته و غیره فقط برای مردم عادیه!! شاید هم درست فکر میکنند و آلودگی به ماشینهای لوکس و دفاتر کار آنچنانی و منازل مجلل و مهدکودک ها و مدارس لاکچری نفوذ نداره؟؟
سلام من پلاکم زوج میتونم فردا ماشین ببرم
لطفا همه رسانه هایک خبر بدهندساعت 18/30می گویندطرح نیست .ساعت 20/30 همینطور صبح که حرکت می کنید به سمت محل کار متوجه می شوید که طرح بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان