بازدید 10965

چرا اسرائیل مدعی حمله به ایران در سوریه شد؟

کد خبر: ۸۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 04 December 2018

صهیونیست‌ها بازهم با سناریوهای واهی مدعی حمله به مواضع حزب الله و ایران در سوریه شدند حال این مسئله مطرح است که چرا صهیونیست‌ها در این مقطع زمانی حمله به سوریه را طرح می‌کنند.

به گزارش تسنیم، رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه مدعی شد دهها نقطه را در سوریه مورد هدف قرار داده است که همگی متعلق به ایران و حزب الله بوده اند. این خبر از سوی جریان مقاومت تکذیب شد و صهیونیست ها نیز سندی برای مدعای خود ارائه نکردند. در همین زمینه ارتش از هدف قرار گرفتن یک هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان خبر داد و صهیونیست ها با تکذیب این خبر مدعی شدند حمله آنها به سوریه یک حمله موشکی بوده است و از نیروی هوایی خود استفاده نکرده اند.

همچنین ارتش سوریه از مهار تمامی راکت ها و موشک های شلیک شده توسط صهیونیست ها خبر داد در حالی که صهیونیست ها مدعی هستند دست کم 15 هدف مورد اصابت قرار گرفته است که همگی متعلق به ایران و حزب الله بوده است. صهیونیست ها در عین حال اعلام کردند ارتش سوریه از سامانه موشکی اس300 روسیه در این حملات استفاده کرده است اما سوری ها اعلام کردند هنوز اس300 را به کار نگرفته اند و از سیستم اس200 ارتقا یافته ای استفاده کرده اند که در حملات قبلی نیز آن را به کار گرفته بوده اند. حال در این رفت و آمدها خبری این مسئله مهم است که چرا صهیونیست ها در این مقطع زمانی به سوریه حمله می کنند.

سناریوهای محتمل

جنگ تبلیغاتی برای فرار از شکست غزه

صهیونیست ها با شکستی که طی دو هفته گذشته مقابل مقاومت فلسطین در نوار غزه متحمل شدند و سرانجام کار مجبور به درخواست آتش بس شدند در فضای سیاسی و اجتماعی خود به شدت متضرر شده اند.

در فضای سیاسی با اختلافی که در کابینه نتانیاهو به وجود آمد، وزیر جنگ کابینه او استعفا کرد و کابینه تا مرز سقوط و برگزاری انتخابات پیش از موعد پیش رفت. اختلافی که هنوز هم وجود دارد و نتانیاهو را مجبور کرد برای کنترل اوضاع پست وزارت جنگ را نیز خودش بر عهده گیرد.

در فضای اجتماعی یهودیان ساکن نوار غزه روزهای متمادی اقدام به تظاهرات علیه اقدام نتانیاهو کردند و خواستار حمله به غزه بودند. این اعتراضات به معنی مخالفت با نتانیاهو بود مسئله ای که می تواند در انتخابات آیند به شدت آراء نتانیاهو را تحت تأثیر قرار دهد.

لذا به دلیل این فضای به وجود آمده صهیونیست ها نیاز به مفری داشتند که از این مشکلات بگریزند و با تکیه به نظریه صدور بحران، خود را از مخمصه نجات دهند لذا حمله به سوریه مفری بود که می توانست نتانیاهو را نجات دهد.

خبرسازی رسانه‌های صهیونیستی علیه حزب الله و ایران

طی هفته گذشته رسانه های رژیم صهیونیستی اخبار ی را منتشر می کنند که در آنها به دو مسئله در خصوص ایران و حزب الله اشاره دارند. در خبر اول این رسانه ها اعلام کردند حزب الله با فرماندهی مصطفی مغنیه فرزند عماد مغنیه اقدام به ایجاد زیرساخت های نظامی در جولان کرده است. این مسئله موجب شده است فرمانده منطقه شمالی به همراه نماینده نظامی آمریکا در فلسطین اشغالی از منطقه بازدید کنند. خبر دوم انتقال تجهیزات حساس نظامی از ایران به لبنان بود. رسانه های صهیونیستی ادعا کردند ایران از طریق هواپیما اقدام به ارسال تجهیزات حساس نظامی از جمله سیستم جی پی اس برای حزب الله کرده است.

صهیونیست ها با این دو مستمسک تلاش می کنند حمله خود به سوریه را توجیه کنند و افکار عمومی را در خصوص حمله به سوریه آماده کنند. طی 7 سال بحران سوریه صهیونیست ها صدها حمله به سوریه کرده اند که همگی را با این توجیهات انجام داده اند.

حمله ای برای آزمایش اس300

صهیونیست ها به شدت از واگذاری سامانه دفاع موشکی روسی اس300 به سوریه نگران هستند آنها می دانند که این سامانه آنها را در مقابل سوریه و مقاومت خلع سلاح خواهد کرد. اگرچه مقاومت با ارتقای سامانه اس200 پیش از این برتری خود را نشان داده بود. حال آنها میدانند با به کارگیری اس300 دیگر جایی برای جولان آسمان منطقه نخواهند داشت به ویژه اینکه هواپیماهای اف35 آمریکایی نیز به دلیل مشکلات متعدد هنوز قدرت حضور در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را ندارند.

لذا آنها که فکر می کردند سوریه از سامانه اس300 استفاده خواهد کرد با این حمله قصد داشتند این سامانه را به قولی تست کنند و میزان مانور و توانایی آن را بسنجند که با هوشیاری مقاومت این هدف آنها تحقق نیافت.

نتیجه گیری

صهیونیست ها به شدت نگران وضعیت سوریه هستند. از یک سو سوری ها با به دست آوردن تجهیزات جدید و پیشرفته روسی به شدت قوی شده اند و از سوی دیگر همکاری نیروهای مقاومت در سوریه آنها را نگران کرده است. لذا تلاش می کنند با روش های مختلف هم به مقاومت ضربه بزنند و هم اینکه مانع ایجاد زیرساخت برای حضور مقاومت در این کشور شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر