بازدید 6726
چرا هر روز یک قیمت جدید برای بنزین مطرح می‌شود؛

مجلس و دولت درباره آینده قیمت سوخت مردم را محرم بدانند/ مشکلات اقتصادی کافی است؛ لطفا برای سوخت مردم را نگران نکنید!

اگر تاکنون به نتیجه نرسیده اند، خب باز هم شفاف آن را به مردم بگویند و تأکید کنند که دنبال راه حلی برای سهولت و راحتی مردم در این زمینه هستند. قطعا افزایش نگرانی مردم از طریق انتشار اخبار ضد و نقیض در ارتباط با آینده قیمت و چگونگی مصرف سوخت، هیچ عایدی نخواهد داشت و صرفا در این شرایط نامساعد اقتصادی، نگرانی های مردم و جامعه را افزایش خواهد داد که چیزی جز تحمیل هزینه اضافی به کشور نیست.
کد خبر: ۸۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 04 December 2018

مدتی است، نمایندگان مجلس به دنبال افزایش نرخ ارز و همچنین بالا رفتن آمار مربوط به قاچاق سوخت به بیرون از مرزهای کشورمان طرحی را برای کنترل مصرف سوخت از طریق احیای مجدد «کارت سوخت» و همچنین افزایش قیمت بنزین در نظر دارند که دولت هم در این راستا، همسو و هم نظر با مجلس است. به همین منظور در گام نخست، اقدامات وزارت نفت برای اخذ کارت سوخت توسط مالکان وسایل نقلیه آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، پایگاه اطلاع رسانی دولت در کلیپ کوتاهی که منتشر کرده بود، میزان قاچاق سوخت (اعم از بنزین و گازوئیل) به خارج از کشور را ۲۰ تا ۴۰ میلیون لیتر در روز اعلام کرد؛ در حالی که پیش از این یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، میزان قاچاق بنزین به خارج از کشور را ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر در روز اعلام کرده بود؛ ارقامی که تفاوت فاحشی را با یکدیگر نشان می دهند.

عمق فاجعه زمانی احساس می شود که متوجه می شویم، میزان قاچاق سوخت کشور خسارتی حدود ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰تومان بر کشور و مردم وارد می کند. در حالی که اگر دولت «حسن روحانی» از آغاز روی کار آمدن، به جای جلوگیری از ادامه سازوکارهای نظارتی نظیر «کارت سوخت» بر افزایش این نوع سیستم های نظارتی تأکید می کرد، امروز به راحتی شاهد خروج این میزان از سرمایه های کشور و مردم نبودیم.

مجلس و دولت درباره قیمت آینده سوخت مردم را محرم بدانند/ افزایش نگرانی‌ها در مردم چیزی جز هزینه اضافی نیست

همین مسأله مجلس و دولت را برای کنترل بیشتر بر چگونگی توزیع سوخت هم راستا کرده است؛ هرچند آنها تأکید دارند، در کنار استفاده از ابزار نظارتی، باید نرخ سوخت را به گونه ای افزایش داد که این افزایش باعث جلوگیری از قاچاق سوخت و کاهش میزان آن بشود و هرچند هر روز حرف و صحبت جدیدی از دولت و مجلس در ارتباط با ساز و کار کنترل مصرف سوخت و قیمت عرضه آن شنیده می شود.

به عنوان مثال، یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی از دنبال کردن طرحی به منظور «اعطای یارانه انرژی به همه ایرانیان» سخن می گوید و در یک گفت و گوی زنده رادیویی که چندی پیش پخش شد، جزئیاتی از این طرح را بیان می کند. این نماینده تأکید دارد که در این طرح قرار است به هر ایرانی اعم از زن، مرد، کودک، نوجوان، پسر، دختر و ... چه خودرو و وسیله نقلیه داشته باشند، چه نداشته باشند، ماهیانه 30 لیتر بنزین به قیمت لیتری هزار تومان تعلق بگیرد.

این نماینده مجلس این طرح را در راستای اجرای عدالت در توزیع یارانه انرژی می داند و تأکید می کند در این طرح، هر فردی که بخواهد بیش از 30 لیتر بنزین استفاده کند باید از طریق 5 اپلیکشینی که بعدا معرفی خواهند شد، بنزین را با نرخ شناور و حدود 3 هزار تومان خریداری و مصرف کند و آنهایی که وسیله نقلیه ای ندارند و می خواهند بنزین خود را به نرخ آزاد عرضه کرده و به فروش برسانند، می توانند با این قیمت بنزین تعلق گرفته به خود را از طریق سامانه های در نظر گرفته شده به فروش رسانده و پول آن را دریافت کنند.

در طرحی که این عضو کمیسیون انرژی تأکید داشت قرار است اجرا شود، پیش بینی هایی برای عرضه بنزین به خودروها و وسایل نقلیه عمومی و حتی وسایل نقلیه و خودروهای شخصی که مثلا از طریق اپلیکشن های موبایلی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند نیز شده بود. اما این طرح فقط برای مدت کوتاهی مطرح شد و دیگر در رسانه ها خبری از آن نشد، هرچند مسئولان هم درباره چند و چون آن سخنی نگفتند.

چند روزی است که بر خلاف رویه ابتدایی دولت تدبیر و امید که تصمیم به حذف کارت سوخت به دلیل هزینه های نگهداری و ادامه به کار دادن آن گرفته بود، شاهد احیای کارت سوخت هستیم؛ موضوعی که به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است بجای تحمیل هزینه های سنگین مربوط به صدور کارت سوخت و نگهداری آن، از طریق کارت های بانکی و شبکه شتاب به مردم عرضه شود.

هرچند وزیر نفت تاکنون صرفا هدف این اقدام را نظارت بر میزان سوخت مصرفی مردم دانسته و از درون دولت هم چیزی غیر از این به مردم منتقل نشده است، بعید است احیای کارت سوخت صرفا همین مسأله باشد. با وجود اینکه «بیژن زنگنه» تأکید دارد که قرار نیست نرخ سوخت مصرفی مردم فعلا افزایشی داشته باشد، هر روز در شبکه های اجتماعی و رسانه ها خبر جدیدی از قیمت آتی سوخت منتشر می شود.

این انتشار اخبار ضد و نقیض به چیزی جز افزایش نگرانی های مردم در ارتباط با آینده قیمت و نحوه مصرف سوخت نخواهد انجامید؛ بنابراین، انتظار می رود اگر دولت و مجلس در ارتباط با آینده، چگونگی مصرف و قیمت آتی سوخت به نتیجه رسیده اند، به صراحت آن را برای مردم تشریح کرده و مردم را محرم تصمیم آتی خود برای این مسأله بدانند. در این صورت حتما علاوه بر کاهش نگرانی ها، مردم همراهی بیشتری با دولت و مجلس خواهند کرد.

اگر هم تاکنون به نتیجه نرسیده اند، باز هم شفاف آن را به مردم بگویند و تأکید کنند که دنبال راه حلی برای سهولت و راحتی مردم در این زمینه هستند. قطعا افزایش نگرانی مردم از طریق انتشار اخبار ضد و نقیض در ارتباط با آینده قیمت و چگونگی مصرف سوخت هیچ عایدی نخواهد داشت و صرفا در این شرایط نامساعد اقتصادی، نگرانی های مردم و جامعه را افزایش خواهد داد که چیزی جز تحمیل هزینه اضافی به کشور نیست.

اگر هم آقایان قصد دارند با انتشار این اخبار، اذهان عمومی را برای افزایش یکباره قیمت سوخت آماده کنند که باید گفت بدترین راه ممکن را برای این موضوع انتخاب کرده اند، چون مردم باید امین و محرم تصمیمات دولت و مجلس درباره موضوع مهمی نظیر مصرف سوخت باشند و این کار معنایش صرفا ایجاد یک هزینه اضافی خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۶
آره همون مشکلات برای بدبخت کردن مردم کافیه دیگه زحمت نکشید ما به خاک سیاه نشستیم.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Kazakhstan |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مردم بی صبرانه منتظر افزایش حامل های انرژی هستند






چون اکثرا تازه از مسافرت برگشتند.
بعد از 40 سال شما هنوز متوجه نشدید که همه این داستان قاچاقچی و گرانی ارز و ... فقط و فقط بهانه گرانتر کردن همه چیز است . برادر من بنزین رو چطور میتونند میلیون لیتری قاچاق کنند ؟ قیمت ارز رو که دستوری بالا و پائین میکنید .
هنوز آمریکا تحریمها رو شروع نکرده بود شماها پدر مردم رو در آوردید و قیمت دلار رو به بیست هزار تومان رساندید و حالا دلتون نمیاد پائینش بیارید .
مردم دستتون رو خوندن این تئاترها رو برای کسای دیگه اجرا کنید . نماینده مجلس که دلسوز مردم نیست فقط دنبال نفع خودشون هستند
کلاً مردم باید در استرس و نگرانی باشند و آب خوش از گلوشون پایین نره .................
به قیمت بنزین حق ندارید دست بزنید اگر بهانه قاچاق دارید به ماشین های خارجی بنزین ندید یا به قیمت کشورشون بدید دوما میتونید در کشورهای مرزی بنزین گرون کنید و یارانه بهشون بدید الکی کل کشور نابود نکنید
به مرگ گرفتن که به تب راضی شوید

بعد از بنزین 3000 تومنی هم راضی هستید

آفرین مردم خوب
همه ملت میدانند این مثل قوانین نیوتن اثبات شده است وقتی دولتهای ایران میخواهند بلایی به سر مردم بیاورند اول شایع میکنند ،بعد تکذیب میکنند ،بعد تصویب . بیچاره ملت همیسه در خواب .
مردم و محرم؟!!!
مردم کی محرم بودند این دفعه دومش باشه؟!!!
از این مجلس هیچ خیری به ما نخواهد رسید.
دولت؟ مردم؟ توجه؟!!
کم کم داریم به نظام سرمایه داری به سبک خانسالاری می رسیم.
سرمایه دارها هرروز پولدارتر و مردم ضعیف تر
بازگشت به دوران قاجارها نزدیک است
ببخشید امروز بچه کوچک هم میفهمد تا وقتی تورم کنترل نشود، افزایش قیمت و دستمزد و ... هیچ فایده ای ندارد. هر روز قیمتها بالا میرود و هر روز باید دستمزدها را بالا برد!!! هر روز ارزش پول ملی پایین می آید و هر روز قاچاق سوخت داریم و هر روز قیمت سوخت باید افزایش یابد و هر روز تورم و هر روز افزایش دستمزد و ...
مردم ایران لایق فشار حداکثری هستن، این ملت لایق راحتی و ارزونی نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
دقیقا
علت تغییر قیمت بنزین در آینده عین قیمت دلار خواهد بود یعنی اول ۵ هزار تومان اعلام میکنند سپس به سه هزار تومان رضایت میدهند
این دیگر چه جور اقتصادی هست که ماشین ندهرد ولی بنزین تعلق میگیرد . اول این طرح را در یک شهر یا روستایی اجرا کنید محاسن و معایب آنرا ببینید و یا روی طرح مطالعه کنید بعد اجرا کنید اگر کسی خودرو ندارد بهرحال از تاکسی که استفاده میکند خوب چرا همین پول را به حمل نقل عمومی با عرضه لاستیک و دیگر لوازم یدکی نمیدهید چرو به اتوبوس ها لاستیک نمیدهید چرا همین پول را به کامیونداران که هر روز معترص میشوند نمیکنید نه نه آقا بدرد نمیخورد
عملا خیلی وقته کارد رو به استخوان ملت رسونده اید. هیچ وقت نشد امروز ما بهتر و یا حداقل مثل دیروز ما باشد. هر روز بدتر از روز قبل بوده . همه ی شما مسئولین اگر قدری انصاف داشتید و کار را به دست کاردان و عاقل میسپاردید.
محرم کدوم محرم مجلس رفته گل بچینه
???
مادر بزرگم میگفت، بچه تا وقتی اسرارش به پدر و مادرش میگه که پدر و مادرش منعش نکنند ولی به محض اینکه بچه بفهمه با گفتن اسرار به پدر و مادرش دیگه نمیتونه اون کارو انجام بده نمیکه. این کسی که این مقاله را نوشته یا اصلا متوجه نیست چی میگه یا میخواد به شعور ما توهین کنه چون مسئولان محاله چیزایی که میدونن مردم در مقابلش اعتراض میکنند ه کسی بگن
اف به دولتی که دستش تو جیب مردمه همیشه..
اول شایهه گرانی راه میندازن بعد که مردم شنیدن و عادت کردن گرون میکنن دلار رو ۴۲۰۰اعلام کردن پس گرونی ارزی نداریم !!!
من مطمئن هستم که مسئله ، سهمیه بندی بنزین است و وقتی سهمیه بندی باشد یعنی نرخ آزاد هم داریم که حتما گرانتر از نرخ فعلی است که همان حدود ارقام مطرح شده است جون وقتی یک خانمی که از مسئولین وزارت نفت در تلویزیون داشت در مورد اتصال کارت بانکی به سوخت توضیح میداد ناگهان گفت که هر کارت بانکی که معرفی می شود ما سهمیه بنزین را به آن کارت بانکی اختصاص می دهیم.از این واضح تر؟!
این چه قاجاقی است که وانتهای تویاتا با جندین گالن توی صف پمپ بنزین می ایستند،راحت گالنها را پر میکنند،بدون ترس ومشکلی با خبرنگار صحبت میکنند و
محل تحویل بنزین را نشان میدهند وخبرنگار هم براحتی از آن محل فیلم میگیرد
به والله قسم همه این سیاه بازیها دست دولت و..... است.دست از ظلم به این مردم
قیمت یک تومانی بنزین به هزار تومان رسید ولی مشکلی حل نشد اگر بنزین لیتری 50 هزار تومان هم بشود با اینهمه دولتمردان دردی را دوا نخواهد کرد درمان بیماری خود خودی ها هستند که باید به ملت جوابگو باشند
کنگره بزنید. همایش بزارید. این گروه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی هم ظهور کرده ه! ادامه بدین اعصاب مردم رو سرویس کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار