بازدید 2275

پیام رئیس‌ جمهور به مناسبت روز جهانی معلولان

کد خبر: ۸۵۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 04 December 2018

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولان ابراز امیدواری کرد که با تلاش منسجم دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های مجدانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد در حسن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، امکان رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد فراهم گردد و در سایه فراگیرسازی فرصت‌های کار و تلاش برای معلولان، شاهد ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی آنان باشیم.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

دوازدهم آذرماه (سوم دسامبر) روز جهانی معلولان را که یادآور لزوم توجه به نیازهای عزیزان معلول و اهتمام مسئولان کشور در رفع مشکلات و ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی آنان می‌باشد، گرامی می‌دارم.

دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر کوشش بسیاری را جهت رفع موانع حقوقی و اجتماعی فراروی معلولان و تقویت مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف به عمل آورده و تصویب و ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان، را می‌توان نمود بارز این اقدامات دانست.

دولت همچنین حمایت از حرکت‌های مدنی و گسترش سازمان‌های مردم نهاد از جمله تشکل‌های غیردولتی فعال در امور معلولان را به طوری جدی در دستور کار خود قرار داده است. بی‌تردید حضور پررنگ نخبگان معلولان در محافل علمی و کانون‌های هم‌اندیشی و رایزنی مؤثر آنان با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سیاست‌گذار، فضای حاکم بر اذهان عمومی را بیش از پیش برای پذیرش توانمندی‌های معلولان مساعد و مسیر مشارکت فعالانه آنان را در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی کشور، هموارتر ساخته است.

امید است با تلاش منسجم دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های مجدانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهادهای حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد در حسن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، امکان رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد فراهم گردد و در سایه فراگیرسازی فرصت‌های کار و تلاش برای معلولان، شاهد ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی آنان باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان