بازدید 17628

پیشنهاد خانواده زندانیان آمریکایی در ایران برای لغو ویزای بستگان مقامات ایرانی

دو منبع نزدیک به خانواده‌های آمریکایی‌های زندانی در ایران به NBC گفته‌اند، این خانواده‌ها از دولت ترامپ خواسته‌اند، ویزای آمریکا برای فرزندان مقامات عالی‌رتبه ایرانی را رد کرده و باطل کند، اما کاخ سفید هنوز اقداماتی را در این خصوص انجام نداده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 04 December 2018

دو منبع نزدیک به خانواده‌های آمریکایی‌های زندانی در ایران به NBC گفته‌اند، این خانواده‌ها از دولت ترامپ خواسته‌اند، ویزای آمریکا برای فرزندان مقامات عالی‌رتبه ایرانی را رد کرده و باطل کند، اما کاخ سفید هنوز اقداماتی در این خصوص انجام نداده است.

به گزارش «تابناک»؛ خانواده‌های زندانیان آمریکایی، پاسخ و واکنش دولت به درخواست خود را بخشی از ناتوانی وسیع‌تر در جهت تضمین آزادی بستگان خود می‌دانند، که علی‌رغم وعده‌ی رئیس‌جمهور برای حل این مسأله است.

حداقل چهار شهروند آمریکایی و یکی از مقیمان قانونی ایالات‌متحده در حال حاضر در ایران پس از محاکمه محرمانه به اتهام جاسوسی، در زندان هستند.

خانواده‌های این افراد در پی این درخواست فهرستی از نام چندین تن از اتباع ایرانی که در ایالات‌متحده آمریکا زندگی می‌کنند و فرزندان یا بستگان مقامات ارشد ایرانی، ازجمله بستگان رئیس‌جمهور حسن روحانی هستند، را به دولت و قانون‌گذاران آمریکایی ارائه کرده‌اند.

دو منبع در نهاد جامعه ایرانی ـ آمریکایی به NBC گفتند، این فهرست در شناسایی بستگان مقامات ارشد ایران در آمریکا بسیار دقیق است.

از جمله اعضای درون این فهرست پسر معصومه ابتکار است که در حال حاضر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دولت ايران است. بر اساس مشخصات درج‌شده در رسانه‌های اجتماعی، پسر او در لس‌آنجلس دانشجو است.

پیشنهاد خانواده زندانیان آمریکایی در ایران برای لغو ویزای بستگان مقامات ایرانی

نام دختر علی لاریجانی، سخنگوی مجلس ایران، نیز در لیست قرار دارد. طبق مستندات هویتی پزشکی، او در بیمارستان اوهایو مشغول کار است.

بر اساس اطلاعات لینکدین، برادرزاده حسن روحانی، در حال حاضر در دانشگاه نیویورک است. پدر وی مشاور پیشین روحانی بود که بعد از انتقادات سخت مخالفان روحانی ایران از سمت خود کنار گذاشته شد.

دوستان خانواده‌های آمریکایی که در ایران بازداشت‌شده‌اند می‌گویند، ویزاهای صادره برای فرزندان مقامات برجسته ایرانی باید تحت بررسی دقیق‌تر قرار بگیرند و به‌ عنوان یک اهرم بالقوه فشار استفاده شود.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مورد گزینه لغو یا تهدید به لغو ویزای آمریکا برای بستگان مقامات ایرانی گفته: «ایالات‌متحده در حال تلاش برای استفاده از هرگونه گزینه‌ای برای فشار بر حکومت ایران برای پایان دادن به بازداشت‌های خودسرانه شهروندان آمریکایی است و همچنان بر این پرونده فشار خواهد آورد تا زمانی که این مسأله حل‌وفصل شود. این مقام رسمی که مجاز به افشای نام خود نبود، اضافه کرد: من نمی‌توانم جزئیات بحث‌های دیپلماتیک خصوصی یا مشورت‌های سیاست داخلی را در این خصوص ارائه دهم.

تعدادی از قانون‌گذاران هر دو حزب از این ایده حمایت می‌کنند؛ از جمله سناتور جمهوری‌خواه تد کروز از تگزاس و نماینده دموکرات الیوت انگل از نیویورک که انتظار می‌رود رئیس بعدی کمیته امور خارجی مجلس باشد.

یکی از مقامات که نخواسته نامش فاش شود، گفت: انگل از هر گونه اهرمی که باید برای آزادی آمریکایی‌ها استفاده شود، حمایت می‌کند. ماریا جفری، سخنگوی کروز، گفت: دولت باید برای حکومت ایران روشن کند که آن‌ها هیچ منفعت و برگ برنده‌ای از نگه‌ داشتن گروگان‌های آمریکایی به دست نمی‌آورند. اگر این مسأله هنوز روشن نیست، باید اقدامات بیشتر انجام شود.

یک کارمند ارشد جمهوری‌خواه کنگره، که نخواسته است نامش فاش شود، گفته: کنگره بعدی در مورد توافق در مورد چند مسأله باید تصمیم بگیرد، اما حتی بیشتر دموکرات‌های مجلس نیز این فاجعه را فهمیده‌اند که ایران می‌تواند بدون عواقب وخیم گروگان‌های آمریکایی را در حبس نگه دارد.

در ماه آوریل، مجلس آمریکا مصوبه قانون حقوق بشر و حسابرسی گروگان‌گیری ایران را تصویب کرد که تحریم‌هایی را علیه مقامات ایرانی که مسئول بازداشت آمریکایی‌ها و سایر اتباع خارجی هستند، تحمیل می‌کند. همچنین این قانون پیشنهاد اعمال تحریم‌هایی بر اعضای خانواده این مقامات را در نظر گرفته است.

در اوایل سال جاری، کروز نیز با یک قطعنامه مشابه به نام «قانون گروگان‌گیری ایران» پیشنهاد کرد: اعطای ویزای آمریکا به خانواده‌های مقامات ایرانی منع شود.

دونالد ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری در توییتر متعهد شد، اجازه نخواهد داد که شهروندان ایالات‌متحده در ایران زندانی شوند و سختگیری‌های دولت او باعث ایجاد انتظاراتی برای خویشاوندان آمریکایی که در زندان‌های ایران شده بود.

اما این امیدها به ناامیدی رسیده‌اند. از زمان سوگند ترامپ، دولت او در سایر کشورها موفق بوده و آزادی آمریکایی‌ها را در کره شمالی، مصر، ترکیه و ونزوئلا تضمین کرده است. اما در سال جاری یکی دیگر از آمریکایی‌ها به نام مراد تهباز، که در ژانویه 2018 بازداشت‌ شده بود، در ایران حبس شده است.

وزارت امور خارجه آمريکا گفته که رئیس‌جمهور در اوایل امسال، رابرت اوبريين، را به‌عنوان نماينده ويژه در امور زندانیان "به‌منظور هماهنگ کردن رويکرد ديپلماتيک در مورد اين مسائل و موارد ديگر،" تعیین کرده است. این مقام همراه با یک گروه بازیابی گروگان‌ها در زمان دولت اوباما ایجاد شد.

حتی برخی از این خانواده‌ها و وکلای آن‌ها به کاخ سفید پیشنهاد دادند که اعطای مجوز استثنا از تحریم‌های ایران به سایر دولت‌ها منوط به آزادی بازداشت‌شدگان آمریکایی شود. بعضی از مقامات ایالات‌متحده به این ایده باز توجه جدی کرده‌اند اما درنهایت دولت تصمیم گرفت که این دو موضوع را پیوند ندهد.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه هنگامی‌که از او در خصوص این پیشنهاد سؤال شد، گفت: ایالات‌متحده سیاست عدم اعطای امتیاز را در این خصوص پیش‌گرفته و رئیس‌جمهور مشخص کرده است که ما برای زندانیان مجدداً هیچ امتیازی نخواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۶۹
فرزندگان مسئولین ایران دلیلی ندارد در کشورای غربی زندگی کنند. در صورتی که پدرانشان تو ایران مرتب شعار مرگ بر امریکا سر میدهند
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خیلی خوبه اگه اخراج بشن، ولی می دانم اخراج فقط برای آدمای عادی است،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فكر بسيار خوبي است و دولت امريكا بايد سريع در اين مورد تصميم بگيد. لزومي ندارد فرزندان آقازاده ها در شرايط ايده آل و در دامن به قول بعضي ها استكبار جهاني رشد و پرورش يابند و زندگي و تحصيلات مناسب كسب كنند و بقيه مردم هزينه هاي آنها را پرداخت كنند.
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اگر این کار را بکنند که عالیه
ناشناس
| France |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بایدقانونی وضع بشه که یکی ازشروط جذب مقامات لشگری وکشورعدم زندگی یاتحصیل اعضای خانواده درجه یکشان درسرزمین شیطان بزرگ ومتحدانش باشد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کشورهای غربی امکان نداره اینها را بیرون کنند ، چون
اولا قانون آنها بر اساس انتقام و گروکشی نیست
ثانیا پولهایی که این آقازاده ها و خانم زاده ها از کشور با خودشون به آنجا برده اند بسیار منافع مالی برایشان دارد
سید محمد
| Canada |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
سابقا مثبت و‌منفی مقابل نظرات داشتید، از کجا دستور دادند حذف شان کنید!؟
آمریکا حق چنین کاری رو نداره چون باعث اختلافات خانوادگی میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
نظرت واسه تحریم های جهانی علیه ایران بخاطر برخی چیه که باعث فروپاشی خانواده ها شده ؟
فقط مرگ بر امریکا برای مردم هست
جالبه کسی که سفارت امریکا رو تسخیر کرده پسرش داخل همون امریکا درس میخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
و خودش هم مرتب به امریکا میرود و میاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
من هر حرف و رفتاری از این مسئولان میبینم فقط و فقط باعث میشه نفرتم از مردم بیشتر بشه !!
کار مسئولان کاملا طبیعیه. هر سیاستمداری دنبال کسب منافع خودشه. این مردم هستند که باید بفهمند در کجاها منافع مسئولین و مردم یکی میشه. ولی در مملکت ما مردم ناآگه هستند.. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
منم.ببین مردم اگاهن ولی حال ندارن
اخ که اگه بشه چی میشه. حال میکنیم اساسی
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آخ گفتی ....
بسیار عالی . ماهم استقبال میکنیم.
بستگان مقامات ایرانی در کشور شیطان بزرگ چه شکری میخورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اره والا موافقم مرگ بر آمریکا ۴۰ سال گفتیم ۴۰ سال بدبختی تحمل کردیم برای کشورمون حالا چطور اینا بچه هاشون میرن اونجا
خدا کنه آمریکا این کار رو انجام بده
از دولتهای انگلیس و آمریکا و استرالیا و... خواستار اخراج فرزندان دولت مردان ایران از خاک خودشان و عدم صدور ویزا برای آنها هستیم.
خبر خوشحال کننده برای مردم ایران .
انشاالله اجرا شود.
فرزندان مسئولان در آمریکا چه کار میکنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
زنده باد
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
انشاالله
چه معنی میده وقتی والدین این افراد شعار مرگ بر امریکا سر میدن بچه هاشون تو امریکا باشن
دمشون گرم ...بهترین کار ممکن هست
قرارا نیست امریکا دشمن به قول مسئولین دشمن باشه ولی پسرانشون اونجا راحت باشند...
ملت ایران هم با این نظریه کاملا موافق هستند
ایوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل....
همینه.......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خیلی لایک داری کاش همه اروپا و کانادا هم همینکارو بکنه
سلام مگر اینکه خود امریکایها این ژنها از کشورشون اخراج کنند
انشالله بشود و همگي به استقبال ژن هاي خوب و خانواده هاي شهيدپرو امريكايي برويم.
والا این خواسترو ما هم داریم از ایران!!
برخلاف گفته های دولتمردان آمریکا آنها فقط ملت ایران را هدف گرفته اند
دمشون گرم
قطعا" در سریعترین ثانیه ها و بخاطر انساندوستی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آزادشون میکنن.....
خب کاری نداره
جمع میکنن میرن کشور کانادا
بستگان سران و برخی مسئولین دیگر در آمریکا تشریف دارند!!!! بسیاری از فرزندان و بستگان بقیه مقامات هم که در انگلیس تشریف دارند!!! حالا ما مانده ایم چطور این همه مرگ بر آمریکا گفته می شود!!!!!!
با این تهدید...اگر هم بدترین جرمها رو مرتکب شده باشن هم، ممکن است به سرعت آزادشون کنن!!!
واقعا دمشون گرم
انشا...که این اتفاق بیفته و همشون رو از ایالات متحده اخراج کنن
ولی از یه طرف جنبه منفی هم برا کشور داره و اگر ااینا اخراج شن از آمریکا میان و پست های کشور رو با رابطشون جارو میکنن و جوونای با استعداد و واقعی این کشور که با تمام سختی ها تو این مملکت تلاش کردن سرشون بی کلاه میمونه
مثلا یکیشون که الان تو ی بیمارستان تو امریکا کار میکنه نیمده کم کمش میشه رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ....
از الان آزاد شده بدونیدشون!!
واقعا عالی میشه، ولی حیف که ....
ای کاش اسم این افراد جز لیست تحریمی های سازمان ملل هم میرفت که نتونن هیچ کجای دنیا برن و پول این کشور رو ببرن اونجاها
نه دیگه....این دیگه شوخی نیست ها....مسئولین محترم الان سریع وارد عمل میشن
مگر با این همه مرگ بر آمریکا گفتنهامون
مقامات فرزندانشون رو میفرستن آمریکا !!!!!؟؟؟؟
خدا بدور . گوش شیطون کر
مگه میشه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در ایران میشه !!!!
این دیگه نون و آب و زندگی مردم نیست ها که براحتی بشه ازش گذشت!!!!.....ویزای دلبندانتون هستش ها
پیشنهاد کاملا منطقی هست. همه این افراد باید ویزایشان لغو شود. به خصوص فرزندان کسانی که در گرفتن سفارت آمریکا در تهران دست داشتند و این آتش را در آن موقع برافروختند و ما را هنوز از نتایج آن بهره مند می کنند!. من حتی این پیشنهاد رو دارم که تمام مایملک و حساب های بانکی آن ها در آنجا ضبط شود و بعد آنها را از کشور بیرون بکنند . چرا بیماران ما فقط باید نتایج این تحریم هارو لمس کنند!
مسئولین محترم سریع اقدام بفرمایند.... واگرنه زبونم لال عزیزانشون رو برمیگردونن به میهن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزندان مسئولان در بلاد کفر و کشورهایی که والدینشان در داخل کشور از روی پرچمشان رد میشن چکار مثبتی انجام میدن ؟
چه خوب
بسیاری‌ از این فرزندان شهروند آمریکا هستند و امکان لغو ویزای آنان وجود ندارد!
خداوکیلی پیشنهاد بسیار عالی دادند یعنی اگر یه کار خوب قرار باشه توی تمام عمر انجام بشه باید این کار باشه آقازاده ها اونجا پزشکی میخونن در حالیکه تمام رشته های تخصصی پزشکی رو تا آخرین مقطع توی ایران داریم
ببخشید ... ولی پیشنهاد خیلی خوبی هستش با این طرح مردم ایران هم موافق هستند و اگر عملی بشه خوشحال خواهند شد.... خخخخخ
آخه اگر برگردوننشون... خدای نکرده نمازشون از کیفیت میفته هاااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بهترین خبری بود که تو چند سال اخیر خوندم
بستگان نه
فرزندان و خانواده های مقامات
لطفا تحریف نکنین
هر چند که این آقازاده ها به ایران برنخواهند گشت بالاخره یه جایی تو کانادا و استرالیا و اروپا خودشونو جا می کنند، ولی واقعا دلم خنک میشه اگه از آمریکا اخراجشون کنند
نمیشه که پدرانشون اینجا شعار مرگ بر آمریکا بدن بعد اینا تو آمریکا کیف و حال کنند!!!!
کاش یه امضای اینترنتی از مردم ایران هم می گرفتند تا ما هم رای به اخراج اینا می دادیم!!!
آمریکا فقط برای ما شیطان بزرگه؟؟؟؟؟
برای شما یه فرصت رشد و پیشرفته؟؟؟؟
این انصافه؟؟؟/
حالا حداقل آمریکا رو قلم می گرفتید م یرفتید جای دیگه
اگر برگردن اونوقت کی از پنجره اتاقش به چراغهای همیشه روشن دانشگاهشون نگاه کنه؟؟؟؟
اشک تو چشام جمع شد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تحت تأثیر قرار گرفتم وافعاً :))
حرف درستیه!
یک بام و دو هوا که نمیشه!
نمیشه اینجا به مردم بگید مرگ بر آمریکا بعد کل خانوادتون را بفرستید آمریکا!
کسی که وارد آمریکا میشود یعنی من طابع قوانین ملی و فرامرزی آمریکا هستم و به تمامی آنها احترام میگذارم!
من نميدونم تو این مملکت بیمارستان و ... نداریم که فرزندشون میره امریکا؟؟؟؟
درسته هر کسی آزاده هر جا دوست داره بره ولی پدراشون و خانوادشون که نتونستن این اینا رو در مورد آمریکا قانع کنن که با ما دشمنه چطور میخوان بقیه مردم رو قانع کنن؟ ؟؟ چطور از دشمنی با آمریکا برای مردم حرف بزنن وقتی حرفاشون حتی خانواده خودشون رو هم قانع نمیکنه
طرف بچشو و اقوامشو میفرسته اروپا و آمریکا و از سختی دورش میکنه، خودشون هم که خونه هاشون همشون بالای شهره (از اتوبان همت به بالا) درکی از سختی مردم ندارن پس نباید غصه پدر و مادری که جوونش بی کار و بدون اینده جلو چششه رو درک کنن
من یکی که نمیگذرم
تابناک تو رو خدا بدون سانسور پخش کن
من موافقم . مقامات ایرانی اوتجا چیکار میکنن؟ تو ایران مرگ بر امریکا میگن بعد بچش رو میفرسته امریکا
دیگه تهدیدها جدی شده.... صحبت تحریم و اعزام ناو و جنگ و ...نیست ها.....صحبت لغو ویزای آمریکاست!!!!!!!!
بسیار عالی خواسته ی ما مردم ایران هم همینه
الان مسئولین محترم صبح و شب ندارن....
خیلی عالی .... اگر آمریکا برای ما بده ...برای بچه های ژن خوبشون هم باید بد باشه .....
همه بدبختیهای این چند سال یکطرف..... این قضیه هم یکطرف!
مرگ بر آمریکا ! هاهاها
اااای ووووول

ما هم موافقیم به شدت!

برشون گردونید، پدر مادرهاشون ۲۲ بهمن می یان شعار می دن،
دیگه الان وارد خطوط قرمز مسئولین شدین!!!
امیدوارم همشونو بندازن بیرون
بعضی موقعها فکر میکنم آمریکا فقط با مردم ایران مشکل داره نه با مقامات وگرنه چطور انقدر راحت بهشون ویزا میده در حالی که برای افراد معمولی پدرشونو درمياره
البته خب از سه جهت اگر جیبت پر پول باشه که جیب اکثر مسئولین هست زیاد ویزا گرفتن سخت نیست
این مسئله گرونی نیست که بشه ازش راحت گذشت....مسئله ویزای شیطان بزرگه!
اقازاده ها وخانم زاده هاشون همه درامریکا مشغول زندگی وتحصیل هستند بعدخوداقایان دایماشعارمرگ برامریکاسرمیدهند!!!
قبل ازاینکه امریکاانهارااخراج کند مجلس خودمان بایدبرای فراخواندنشان به کشور یاحداقل نقل مکان از مرکزشیطان بزرگ فکری بکند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
موافقم
پیشنهاد خوبیه
ما هم استقبال میکنیم
چرا فقط ما باید بسوزیم
80 میلیون جمعیت ایران حاضریم این درخواست را امضا و تایید کنیم
اصولاً کسانی که مرگ بر آمریکا می گویند نباید سر از آمریکا در بیاورند . زندگی در سرزمین شیطان بزرگ چه معنا دارد ؟ آمریکا باید در اولین فرصت همه این افراد را بدون استثنا دیپورت کند .
تو را به خدا به آمريكا بگيد اين كار رو نكنه. وگرنه اين ها بر ميگردن ايران و همين يه لقمه نوني هم كه باقي مونده بايد تقديم اونا كنيم.
ملت ایران هم از این طرح حمایت می کنند
با حضور آقازاده ها و فرزندان برخی مسئولان در آمریکا ، وجود و نامگذاری یک روز در تقویم بنام روز دانش آموز ( ۱۳ آبان ) عملا بی معنی و از اعتبار ساقط است.
فرزندشان در آمریکا درس میخواند و پدر در این روز برای دانش آموزان از آمریکا و جنایاتش سخن میگوید !!!!!!!!!

بخدا این چیزها در هیچ کشوری دیده نمیشه مگر ایران
خیلی پیشنهاد عالی هست، آقازاده ها برگردن
((( رئیس‌جمهور مشخص کرده است که ما برای زندانیان مجدداً هیچ امتیازی نخواهیم داد.")))
خواهیم دید
ما هم استقبال می کنیم،چه دلیلی دارد مردم در سختی باشند و فرزندان مقامات در امریکا باشند؟
مسئولین ما که ایران را جای خوبی برای فرزندانشون نمیدونن و همه فرزندانشون را برای زندگی به بلاد کفر می فرستند.
باز خوبه امریکاییها به فرزندان مسئولین ویزا نمیدن
الان احساسات انساندوستی و گذشت ورافت برخی برای گذشت از گناه زندانیان !!!!! فوران و غلیان خواهد نمود!!!!
افرادیکه در امریکا مشغول به کار یا تحصیل هستند بدلیل انکه پدر یا مادرشان از نظر قوانین فدرال حتی تحت تعقیب باشند بواسطه انتساب قابل محرومیت از حقوق اجتماعی و اقتصادی و مدنی نیستند. مگر انکه خود این افراد مرتکب تخلف گردند.
از نظر من هر کسی را بیرون نکردند اشکالی ندارد ولی پسر ابتکار را همین امروز بیرون بیندازندش ،
چون ایشان و دوستانشان که هنوز بر اشغال سفارت اصرار دارند و اتفاقی که شروع مشکلات کشور شد و دنباله آن جنگ و محاصره و تحریم...
این تنها تصمیم است که دل تک تک مردم ایران را شاد می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
درسته حرف دل همه مردمه
در عبارت "علی لاریجانی، سخنگوی مجلس ایران" کلمه انگلیسی speaker اشتباه ترجمه شده است. در عالم سیاست این کلمه معادل رئیس مجلس است.
آفرین. باید لغو ویزا شوند و در مملکت خدمت کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!پ
این پیشنهاد در ایران نیز با استقبال عمومی مواجه خواهد شد شک نکنید
این پیشنهاد در ایران نیز با استقبال عمومی مواجه خواهد شد شک نکنید
خواهشا" درخواستهای مردم ما رو هم بیارن تو درخواستاشون.....چون قطعا" به نتیجه میرسه و رسیدگی میکنن مسئولین محترم!!
مگر آمریکا دشمن ما نیست؟
واقعا پیشنهاد خوبیه
ما به شدت استقبال میکنیم
امیدوارم تو این خواسته موفق شوند
پسر معصومه ابتکار خخخخ
پیشنهاد خیلی خوبیه. معنی نداره فرزندان مسئولین در یک کشور که با مردم ایران دشمنی میکنه رفت و آمد کنند. اگر مسئولین میگند مرگ بر آمریکا چرا فرزندانشون اونجا هستند؟
پیشنهاد عالی
عالی همه مردم در شناسائی این مسئولین به دولت آمریکا کمک می کنند
کاملا موافقم
من پدرم در آمریکا فوت شدند و مادرم اونجا تنها و مریض هستند ولی با این حال برای ورود به آمریکا مجاز نیستم,چطور اونها که خانواده هاشون همه جوره علیه آمریکا اقدام میکنند کجازند اونجا باشند
کاملا کار منطقی هست اخراجشون
اگه این کار انجام شود میلیونها ایرانی دعاشون میکنن. بهتره هم لغو ویزا کنن و هم اسامی رو اعلام کنند. بسیار پیشنهاد خوبیه. اینکه تا بحال این کار انجام نشده هم جای تعجب داره.
این خانم ابتکار همونی نیست که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت!!! حالا چطور فرزندشو فرستاده آمریکا!!!!!!!!!!!!!!
دمشون گرم، به آمريکا پيشنهاد مي دهم که يک وب سايت باز کنن تا ايراني هاي همه جاي دنيا بتونن برن و نام فرزندان آقايون رو توش بزارن و حتي مدارک هم بتونن آپلود کنن، بعد آميرکا مدارک رو بازرسي کنه و اگر درست بود فرزندان آقايون رو از آمريکا اخراج کنه يا ويزا آمريکا رو تمديد نکنه و تحريم بين المللي هم بکنه که همه حساب هاي بانکيشون در همه جاي دنيا بسته بشه و يه جوري تحريم کنه که نتونن تو هيچ کشور اروپايي زندگي کنن.بله شايد اين وسط يه عده ايراني معمولي هم فدا بشن اما ارزشش رو داره.
ما اينجا داريم با تمام بدبختي ها زندگي مي کنيم چرا فرزندان و خانواده آقايون نباشن در کنارمون.
تازه برگردند هم بيکار که نمي مونن با اون ژن هاي خوبشون.
اطلاح طلب و اصول گرا و چپ و راست هم نداشته باشه، حتي اگر فرزند و خانواده آقايون مخالف صد در صد ایران بود هم باز همين کارها رو بکنن تا برگرند ايران تا در دادگاه محاکمه بشن يا آواره کشورهاي بيچاره تر از ما بشن.
يه عده از اين مخالف هم نشستن اون ور براي ما نسخه مي پيچن و فقط حرف مي زنن!

ببينم تابناک چاپ مي کنه کامنت رو يا نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
جالبه که يک قسمت هايي رو يرايش کردي و بعد منتشر کردي
اما همين که منتشر کردي هم جالبه براي من
راستش این تقاضای بسیاری از ایرانیان هم هست .
تابناک ، تو این لیست اسامی خیلی خیلی جالبتری هم از معصومه ابتکار وجود داره .
لغو روادید (لغو ویزا) یک امتیاز ویژه محسوب می شود یعنی دیگر افراد مذکور نیازی به طی بروکراسی برای ورود به آمریکا نداشته و راحت تر به آمریکا رفت و آمد کنند ، درسته؟
با این پیشنهاد خانواده زندانیان آمریکایی کاملا موافقم

ایول
پیشنهاد خیلی عالی ای هست و ما مردم ایران هم از آن استقیال میکنیم. البته باید در دنیا یک اجماع جهانی ایجاد شود که خوشبختانه مدت هاست شکل گرفته و همه وابستگان مقامات رو از اروپا و آمریکای شمالی اخراج نمایند و حتی سفارت خانه ها رو هم تعطیل کنند.
واقعا پیشنهاد موثری است.
فکر خوبیه ماهم از این نظر استقبال می کنیم
من هم کاملا موافق این طرح امریکا هستم چون یک عده که سردمدار مرگ بر امریکا هستند خودشان فرزندانشان را به کشور شیطان بزرگ می فرستند که آنجا در آسایش باشند. بنظر من باید این اسایش و رفاه آنان گرفته شود تا بفهمند در ایران زندگی کردن یعنی چه و مرگ بر آمریکا یعنی چه
بنده به عنوان یک ایرانی نیز با این پیشنهاد موافقم و به نظرم هر مقامی فرزندیا برادر و خواهری و بستگانی در خارج به خصوص امریکا دارد خودش نیز باید برود دنبالش
گناه ما چیه که حالا باید بازگشت این دوستان را تحمل کنیم... یکی کمتر هم باز خدا رو شکر... اقا بزارید همونجا بمونن
کار خوبیه
منم موافقم
بسیار فکر خوبی هست .. امیدواریم همه کشورهای پیشرفته غربی این کار رو بکنن که علاوه بر اخراج اونها ، اموالشون رو هم توقیف کنن ...
در نام بردن اسامی منصف باش تابناک جان ...
عدو شود سبب خیر
آمریکا مگه شیطان بزرگ نیست؟ پس خوبیت نداره فرزندان و نوه های مسولان و مدیرانش در آنجا باشند.
ما هم از این قانون حمایت میکنیم. مرگ بر امریکا
خدا یعنی میشه؟؟
ما هم میخواهیم این ادم هارا از کشورتان اخراج کنید
ما هم موافقیم
ايده بسیار جالی است خودمان که نتوانستيم مسئله آقا زاده ها را حل کنيم بلکه آنها بتوانند
به خدا بهترین کاری هست که حداقل در این مورد می تواند انجام شود
ان شالله که همه این ژن ها مثلا خوب را بندازند بیرون
مرگ برآمريکااااااابه جزجاهايي که آقازادهاوخانم زادهاي مديران ومسعولين اون جاهازندگي لاکچري دارن
از همه جای دنیا باید اخراج بشن چرا نمیان تو ایران سرزمین مقدس زندگی کنند چرا نمیان با هم دوام بیاوریم؟
دوام اوردن فقط برای ماست؟
چرا نمیان از سیستم خدمات درمانی پیشرفته و دارو های ایرانی استفاده کنن.
چرا تو بهشت ایران زمین نه ولی تو جهنم امریکای اره؟
پاسخ ها
خلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
داداچ فرانسه چه خبر؟
تو تظاهرات تکست میدی؟
بهترین پیشنهاده
تابي جان فقط وابستگان دولتي ها در آنجا حضور دارند ؟
خیلی هم خوب !
من موافق این طرح هستم.کسانی که مرگ برآمریکا می گند حق ندارند بچه هایشان در آمریکا زندگی کنند
اگر اینکار رو انجام بدن که خیلی خوبه
اگر با آمریکا دشمنی داریم و مرگ بر آمریکا میگوئیم پس سفر فرزندان مقامات به این کشور چه معنی دارد همین بهتر که لغو بشود
مامردم ایران هم بالجد از این طرح همایت می کنیم.
ما هم همین رو می‌خواهیم. لطفا برگردونید عزیزان را که ما سخت دلتنگیم.
ما كه زورمون نميرسه مگر اينكه آمريكا يه كاري بكنه كه اونها به شعار مرگ برامريكاشون متعهد بمونن!!!
مگر امریکا ایشان را به آغوش وطن بازگرداند
خدایش عجیب است که حتا یک نظر مخالف هم با این طرح اخرج فرزندان مقامات ایرانی از امریکا در اینجا ندیدم. به نظر شما این چه چیزی را بیان میکند؟
درود بر این قانون‌خوب
البته مسلما" اونا هم الان اونجا دلشون گرفته و با آغوش باز خودشون با پای خودشون فرارررررررررررررررررررررررر میکنن میان آغوش وطن!!!!!
زود قضاوت نکنین عزیزان....میدونین این بزرگواران با چه سختی و مشقت و رنجی دارن اونجا به ظاهر زندگی میکنن!!!!!! بیچاره ها تازه رنج غربت رو هم به جون خریدن............!!!!!!!!!
بزرگواری فرموده بودن که خوب هر کس هر طور خودش میخواد میتونه زندگی کنه.......!!! به خودش مربوطه!
سئوال : ما هم اگه بخواهیم اونجا بریم و وارد بشیم و با شرایط و هزینه های اونجا زندگی کنیم میتونین یعنی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یا از بعضی لحاظ باید ساپورت بشیم؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید قانونی تصویب شود کسی ک تابعیت کشور دوم دارد تابعیت کشور اولش حذف شود وقتی وطنت را نمی خواهی چرا باید تابعیتش را داشته باشی
امدورام این اقدام امریکایی ها عملیاتی شود البته سیاسیون امریکا موافق اخراج اینان نیستند هرچند بازگشتشان بار اضافه ای است برای کشور
یه چیز برام خیلی خیلی عجیب و سواله؟؟!!! من حدود پنجاه و خرده ای سن دارم......
من هیچ نقش و حمایت و تاثیری هم در انقلاب 57 نداشتم...الانم حدود 40 -30 ساله که به هر دری زدم که برم آمریکا ......اما نتونستم و نشد و نذاشتن !!!!!!
حالا قضیه چیه که اونایی که حتی تاثیر آنچنانی !!! تو انقلاب داشتن مثل آب خوردن رفتن و میرن اونور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به امید اخراج تمامی آقازاده ها از آمریکا و اروپا
امريكا بيرون كنه،ميرن كانادا،استراليا،اروپا...يك اتحاد كلي بايد بين چند كشور بشه كه همونطور كه ما رو تحريم مي كنن اينها رو هم راه ندن
امريكا بيرون كنه،ميرن كانادا،استراليا،اروپا...يك اتحاد كلي بايد بين چند كشور بشه كه همونطور كه ما رو تحريم مي كنن اينها رو هم راه ندن
ما که استقبال میکنیم :) حداقل دلار کمتر از مملکت بابت سوگلی ها خارج میشه
نه فقط مردم آمریکا بلکه مردم ایران هم خواهان لغو حضور فرزندان مسئولین ایرانی تو آمریکا هستن
اخ که اگه امریکا این طرح اجرا کنه. البته بیشتر اینا یا پاسپورت امریکا یا گرین کارت دارن
كامران نجف زاده خبرنگار از قلم نيفته.من نميدونم چرا اين رو نمي فرستن جای دیگه خبر تهيه كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کامی جون با آمریکا عهد بسته که هیچوقت ترکش نکنه :))
كاشكي امريكا همين موضوع را براي موافقان اين طرح يك نظر خواهي در اينترنت از ملت ايران هم مي كرد .
بسمه تعالی
صد در صد موافقیم، اقازادهها رو بریزید بیرون ولی قطعا ایران نمیاند میرند کانادا، انگلیس و فرانسه و آلمان،
مطمئن نیستم ولی حدس میشه زد که وابستگان اینها فقط ویزا ندارن بلکه اقامت دایم و حتی شهروندی امریکا دارن از جمله فرزند خانمی که خودش در حمله به سفارت نقش داشت
پس معلوم شد این همه مرگ بر آمریکا گفتن اگر برای مردم آبی نداشت اما برای برخی خسابی نون داره!!!!!
اگر اینکاروبکنن.اجرکم عندالله
اتفاقاً به نفع ایران است اگر آمریکا اینها را اخراج نکند و ما هم آمریکایی های اسیر را در ایران نگه داریم. آمریکا اقازادهها ما را بگیرد و ما هم محققین و مغزهای آمریکایی که اینجا گیر افتاده اند. ما برنده این مبادله هستیم.
مشکل آنها نیستند بلکه پولهایی است که به واسطه پدرانشان آنجا برده اند/..
سلام،
عدو سبب خیر شود اگر خدا بخواهد
این مرفهین بی درد برگردند، می نشینیم چشم در چشم نگاهشان می کنیم و سوال می کنیم که کجای این مملکت را نمی پسندند که آمریکا را برای زندگی ترجیح می دهند.
اگر می خواستند محیط زندگی شان آمریکایی باشد، که قبل از انقلاب چنین بود، پس چرا پدران آنها از پیروزی انقلاب و تداوم آن حمایت می کردند و یا هنوز ادعا می کنند که حمایت می کنند!
و من ا... التوفیق
مردم ما چقدر ساده هستند گیریم برگشتن ایران اینجا مگر امکاناتشون کمتراز اونجاست ماییم که هزینه یه دندون پزشکی نداریم اونا با درامدهای نجومی هرجا براشون امریکاست
تابناک چرا یه بار به وظیفه رسانه ای خودت عمل نمی کنی و از این آقایان و خانمها نمی پرسی چرا فرزندانشون رو ر نمی گردونن تا به آمریکای جهانخوار کمک نکنن و با مردم شهیدپرور در شرایط مساوی و برابر کار و زندگی کنن.
تابي جون نوکرتم خيلي آقايي اينکه نظربنده حقير راحتي يک درميان ميگذاري متشکرم خداشمارابراي مامردم مظلوم حفظ کند عاجزانه تقاضادارم يه وقت شماهوس خارج رفتن به سرتون نزنه مابيچاره ميشيم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر