بازدید 16831
تأملی بر سخنان وزیر بهداشت؛

بازگشت تحریمی ثانویه که جان می‌گیرد، اما غیررسمی‌ است!

آیا در تحریم‌ها حرفی از تحریم دارو به میان آمده است؟ این پرسشی است که هرچند به ظاهر پاسخش منفی است، شواهد از مثبت بودن جواب آن حکایت دارد؛ شواهدی که امروز یک نمونه شاخص آن از زبان وزیر بهداشت کشورمان بیان شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 04 December 2018

آیا در تحریم‌ها حرفی از تحریم دارو به میان آمده است؟ این پرسشی است که هرچند به ظاهر پاسخش منفی است، شواهد از مثبت بودن جواب آن حکایت دارد؛ شواهدی که امروز یک نمونه شاخص آن از زبان وزیر بهداشت کشورمان بیان شد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی که در مراسم رونمایی از چهار داروی ایران سخن می‌گفت، با تأکید بر دروغ بودن ادعا‌های خارجی‌ها در خصوص تحریم نبودن دارو، گفت: اگر قرار است با تحریم مقابله کنیم، نمی‌توان این کار را با شعار انجام داد و باید عمل کرد؛ تحریم ‏نوعی جنگ و حمله به منافع یک ملت است و در حوزه‌هایی مانند دارو به دروغ می‌گویند که تحریم وجود ندارد. ‏

وی برای اثبات این مدعا افزود: طی یک ماه گذشته هیچ شرکتی این امکان را نداشته است که پول خود را منتقل کند. رئیس ‏جمهوری آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی است. باید جلوی تحریم‌ها ایستاد؛ هیچ نشانی از ضعف در مردم ایران وجود ندارد و مردم به رفتار ظالمانه دشمنان تن ‏در نمی‌دهند.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که تحریم دارویی کشورمان واقعی است و حتی در یک ماه اخیر بروز و نمود یافته و قابل اثبات است. اینکه شرکت‌های دارویی کشورمان به دلیل تحریم‌های بانکی نمی‌توانند به شرکت‌های خارجی پول بپردازند و در نتیجه، قادر به خرید دارو و مواد اولیه دارویی و واردات آن به کشورمان نیستند.

محرومیتی که هرچند در متن تحریم‌ها نیامده، مشمول آن هستیم و از این رو شاید بتوان آن را تحریم جانبی کشورمان خواند. تحریمی که مخاطبان آن نه عموم ایرانیان، که بیماران ایرانی هستند. رویدادی که اگرچه با همه موازین انسانی و حقوق بشر در تناقض است، هیچ واکنشی را در جامعه جهانی به دنبال نداشته است تا مشخص شود که این تحریم ثانویه و جانبی، مورد تأیید ایشان است.

اتفاقی که البته بر خلاف تصور برخی، مسبوق به سابقه هم هست. کافی است چند سال به عقب بازگردیم تا دریابیم تحریم دارویی در دوران اوج گیری تحریم‌ها علیه کشورمان در دولت دهم نیز اعمال می‌شد و مشکلات زیادی برای بیماران و خانواده‌های ایشان به دنبال داشت. تحریم‌هایی به شدت ظالمانه که حتی منجر به شکل گیری کمپینی برای نشان دادن اعتراض ایرانیان به این تحریم‌ها به سازمان ملل هم شد.

کمپینی که ظاهرا راه به جایی نبرد تا جایی که شاهد بازگشت دوباره این تحریم جانکاه به عرصه تحریم‌ها هستیم؛ تحریمی که جان می‌گیرد، اما غیررسمی است و از این روی، مقامات غربی منکر وجودش هستند؛ افرادی که اگرچه ظاهرا طرفدار حقوق بشر هستند، در باطن از هیچ اقدام ضد حقوق بشری ابایی ندارند، ولو مسأله دارو و بیمار باشد.

امثال آمریکایی‌ها که مدعی هستند در تحریم‌های اعمال شده توسط ایشان علیه ایرانیان، حرفی از تحریم دارویی به میان نیامده، اما در عمل مانع از هرگونه نقل و انتقال پول میان شرکت‌های دارویی ایرانی و خارجی می‌شوند و در نتیجه، رقم زننده تحریم دارویی کشورمان هستند. تحریمی که تمامی جهانیان با آن همراهی می‌کنند تا جایی که می‌بینیم یک ماه از اعمال تحریم‌های جدید نگذشته، به کل مبادلات شرکت‌های ایرانی در حوزه دارو با جهانیان قطع شده و به صفر رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
تکلیف ما با تحریم ها مشخصه اما با وزیر بهداشت ؟؟؟؟؟!!!!

نه حرفهای قشنگ میزنه نه امید میده و نه به احساسات و شعور مردم احترام میزاره !!
یکروز میگن تحریمها نمیتوانند
فرداش میگن تحریمها طوفانند

دوباره میگن تحریم نیستیم
نیمساعت بعد میگن مقاومت می کنیم

بالاخره چی شد ؟

بعنوان یک ایرانی آثار تحریمها را به چشم خود میبینم و هیچ نیازی نیست دروغهای برخی مسئولان را باور کنم.

تحریم هستیم ولی مدیریت غلط شما ما را به این روزها انداخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آخه ما برجام داریم
آقایان که می گویند آمریکا منزوی شده شما می گویید همه جهانیان از تحریم آمریکا پیروی میکنند ملت کدامش را باور کند
تخم مرغ شونه ای 21 تومن . بدبخت اونی که ازدواج کرد
علی برکت الله
مسئله دارو در ایران و واردات آن مثل خیلی چیزهای دیگه در این کشور در انحصار یک عده آدم سود جو و وابسته هست که منافع اونها در در آوردن پول از بیماران نیازمند هست و هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد. خدا ازتون نگذره و امیدوارم این پولی که از این راه غیر شرافتمندانه بدست میارید صد ها برابرش رو صرف دوا و درمان عزیزانتان کنید.

در زمان زلزه کرمانشاه هم شاهد بودیم که بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی قصد کمک رسانی داشتند اما وزیر خارجه مان این کمک ها را رد نمودند وگفتند خودمان میتوانیم به زلزله زده ا کمک کنیم اما میبینید 1 سال از آن اتفاق می گذرد و هنوز هیچ اتفاقی برای آن بندگان خدا نیافتاده هست.
گناه مردم چیست؟ ایا مردم مخاطب این صحبتها هستند؟ مردم که همه متفق القول می دانستند که بازگشت تحریمها این پیامدها را به همراه دارد. ایا وزیر نمی دانست؟ همه مسیولین از بی اثر یا کم اثر بودن تحریمها صحبت کردن حالا چی شد که همه از فشار تحریمها صحبت می کنند. ایا فشار نبود یا کمبود دارو بر دوش مسیولینه؟ یا مردم بی نوا که فقط ازشون مقاومت میخواید. ایا مردم خواستن که این وضعیت بوجود بیاد؟ در یک عمر کوناه انسانی که همه دنیا در حال لذت بردن از زندگیشون هستن ما چه لذتی بردیم؟ انقلاب ، جنگ، زدو خورد داخلی، قدرت طلبی جناح ها، دور اول تحریمها، دور دوم تحریمه...... بابا یکی بگه این وضع کی تموم میشه؟ این ملت چه بهره ای از این کشمکش ها می برن؟ لابد رسیدن به ارمانهایی که حتی شبح انها هم دیگه دیده نمیشه. اگه این اوضاع برای رسیدن به ارمانهاست چرا بهش دست پیدا نکردیم؟ بجز عده ای که ازاین بلبشو جیباشون پر شد ولی بیش از همه سینه برای ارمان جر میدن. بلکه ارمانهاشون پر کردن جیب از بیت المال باشه بلکه.
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
جانا سخن از زبان ما میگویی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
کاش می توانستم هزار تا مثبت بهت بدم حیف که تابناک مثبت منفی ها رو برداشته
کانال مالی اتحادیه اروپا را هم سفیر فرانسه گفته فقط برای غذا و دارو است و برای چیز دیگری نیست.
اروپایی ها قدرتی جلو امریکا ندارند.
اروپایی ها میخواهند ایران قوانین پولشویی را قبول کند فقط برای دادن دارو و غذا؟؟؟؟؟؟؟و از ان طرف اطلاعات بانکی بدست بیاورند برای تحریم های سخت بعدی که امریکا علیه ما اعمال کند و اروپایی ها هم نقش پلیس خوب را بازی میکنند و بعد طرفین را به خویشتن داری دعوت منتهی این وسط ایران تحت فشار.
در صورتیکه این گفته ها صادق باشد ،؟ نشان از آن دارد که همهٔ کشورهای جهان همسو با امریکا میباشند ، و در اینصورت ، حق با امریکاییان میباشد ، چونکه خداوند متعال نیز بیان داشته است که حتی اگر چهل نفر مدعی درستکاری فردی باشند ،خدا وند رحمان ،و رحیم از گناهان آن شخص میگذرد ،و آنرا مورد لطف قرار میدهد ؟ اینها نشانه احترام خالق به تجمع عقیده ،و فکر انسانها میباشد ؟ پس در اینمورد که ایران منزوی کامل است آنهم بصورت عملی ،نشان از آن دارد که حکومتگران ایران دارند خارج از چارچوب قوانین ،و قواعد بین المللی عمل میکنند ؟ یا اینکه حاکم بلاع منازع جهان امریکا میباشد ؟ از این دو حال خارج نیست ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
مزخرفترین حرفی که که در یکسال گذاشته دیدم. خدا همه مریض هارو شفا بده.
واقعیت جامعه با انچه مسیولین تصور میکنند زمین تا اسمان است ؟! انها میبنید خیابانها پر از ماشین و بازار هم پر از ادم پس همه خوب زندگی میکنند و ملالی نیست جز دلتنگی برای بازنشسته ها ، فقط چند صبر کنید حساب کار دستتون میاد .وضعیت بیمارستانها در حد فاجعه است نزدیک به یکسال تاخیر در پرداخت دارند .
چرا با جهان در میوفتین که اینجوری بیماران ما زجر بکشن؟؟؟
اگر دارو هم وارد میشد اینقدر گرونه که بیمارای ما عطاشو به لقاش بخشیدن و حاضرن بمیرن تا اینکه سرمایه بازمانده ها دود شه بره هوا!!!!
اقای هاشمی انروزی که جیک جیک مستونت بود ، باید فکر زمستون هم میکرد ، بدون حساب نیرو جذب کردی و کارانه ۳۰۰ ملیونی به دوستانت میدی ؟! حالا بیمارستانها هم ورشکست ، بیمه ها که حق بیمه وسایل نقلیه رو نقدی رو به جیب میزنند و حق درمان رو نمیدن؟!
به نظرم بیان چندتا استان را مشخص کنند بگن کسانی که موافق تحریم هستند برن توی این استان ها و کسانی که مخالف هستن برن توی استان های دیگر ، تا مشخص شود کسانی که میخوان با امریکا دشمنی کنند خودشان هزینه این دشمنی را بدهند و کسانی که میخوان دوست باشن خودشان هزینه دوستی را بدهند
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مرسی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
یعنی کشور را تجزیه کنیم!
راستادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
لطفا یک بار دیگر البته اگر بدون غرض و مرض حرف نزده اید به نوشته مبارکتان رجوع کنید !!!!! در کجای دنیا چنین کشوری وجود دارد که ما دومیش باشیم . شما لطفا از این نظرات در نرساندن دارو به مردمان یک کشور صحبت کنید خیلی بهتر است
پس چرا زمان دکتر محمود وقتی میگفت تحریمها کاغذ پاره هستن کسی جرات نقد نداشت و هیچکس بهش نگفت داری با این کارات خیلی از بیماران رو به کشتن میدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
چرا نمیگفتن همه میگفتن جوری میگی نمیگفن انگار روزنامه های اصالح طلب هر روز میکفتن که شماها رای اوردید جور دیگه مردم بدبخت کردید
متن بالا صد در صد عامل کمبود دارو است!
مافیای دارو هم که خدارا شکر نداریم /
آمیودارون و اسلتامیوویر اصلا گیر نمیاد اگر هم باشه تاریخ نزدیک یا گذشته است
. . تحریمی که جان می‌گیرد، اما غیررسمی است و از این روی، مقامات غربی منکر وجودش هستند. . .

البته یادآوری میشود که رییس جمهور خودمان هم به نوعی منکر وجود تحریمها شدند.آنجا که فرمودند : یک عده میگفتند که آبان بیاید چه میشود، ولی دیدید که آبان هم آمد و هیچ اتفاقی نیافتاد.!!!
شاید انتظار داشتند بلایای طبیعی نازل شود که نشد.!!!
وزرای عزیز ، موقعی که گول امریکا را خوردید و راههای دور زدن تحریمها را دو دستی در اختیارشان گذاشتید و منتقدین را به مسخرگی و لودگی دلواپس! خواندید. کاش فکر الان را می کردید. کاش آنچه آن دلوپسان در خشت خام دیده بودند ، شما در آینه می دیدید.
پاسخ ها
راستاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
موافقم
علی آقا ۱۴.۲۶ هر وقت ما ملت ایران فهمیدیم که دکتر محمود ودکتر حسن هیچ فرقی با هم ندارند راه نجات را یافته ایم وان وقت باهم یکی می شویم ومشکلاتمان را حل می کنیم
هنوز امریکا را نشناختید اینا به هیچ کس رحم نمیکنن
برجام با همه ایراداتش واسه مملکت ما تو این شرایط سخت و نفس گیر خوب بود ولی یه عده نق نقو و بهانه گیر و یه عده مفت خور و کاسب تحریم و یه عده دشمن ولی در لباس دوستی نظام، اونقد بر طبل حماقت و جهالت و عداوت کوبیدن تا این شد.
حالا چرا روزه سکوت گرفتن؟؟؟ مگه نمیگفتن برجام هیچ فایده نداره و تحریم ها بی اثره؟؟؟
واسه مردمی که از این تحریم ها دارن لطمه میبینن چه جوابی دارن؟؟؟
پاسخ ها
راستاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
جناب چرا مغلطه می کنید ؟ اتفاقا این برجام که هیچ وقت مفادش برای مردم ایران به عنوان ذی نفعان و یا متضرران واقعی هست فاش نشد ؟ چرا نمی گید این آمریکا بود که زد زیر این برجام با اون همه امتیازاتی که دولت حسن روحانی به آمریکا و اروپا داد و الان موضوع را بر عکس تعریف می کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
دشمنی کردن رو از عربستان یاد بگیرید. به جای داد و بیداد و عربده کشی با چراغ خاموش و موذیانه ایران رو دچار انواع بحران ها میکنه. از سنگ اندازی در قضیه برجام تا هزار کار کرده و نکرده و دیده و ندیده دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
برجام رو عربستان سنگ اندازی نکرد . موشک پرانی خودمان پدرش رو در اورد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
۱۷:۳۴ اصحاب کهف هم از خواب بیدار شدند ولی شما و امثال شما بیدار نخواهید شد.
باورش سخته این ادعا که گفته می شه دارو تحریم است اما همزمان کوکاکولا و وینستون و پورشه و ... توی کشور فراوانه !!!! چطور بانک ها برای کوکاکولا و پپسی و وینستون و پورشه مبادلات ارزی انجام می دهند برای دارو انجام نمی دهند؟!!!! من دیگه به دروغ گویی مسئولین خودمون عادت کردم کی در موضوعی به مردم راست گفتن که این بار راست گفته باشن؟
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
موافقم؛بیش از 100 درصد.
باید دوگانگی در کشور سمت و سوی منافع ملی بگیرد در هیچ کشوری اینگونه که در این کشور دست به خود رنی کردند نشده است ما قبل اینکه تحریم بشویم خودمان دست به تحریم زدیم قبل از اینکه برجام منافعی برایمان داشته باشد آنرا سر بریدیم باید قبول بکنیم و حا اگر به این اصل نرسیده باشیم برای همیشه بازنده ایم کما اینکه تاکنون بردی نداشته ایم و آن این است جامعه بین المللی را در منافع ملی اشان همانند گرگ های درنده ای هستند که دور هم مینشینند و منتظرند چشمان یک گرگ بسته شود و همه می ریزد سرش و پاره پاره اش می کنند امروز ما اسیر اینگونه سیاست در صحنه بین المللی هستیم در این دنیای که این چنین زندگی می کنیم چگونه میتوان با این خصوصیات که ضد منافع ملی در کشور بیداد می کند با چهان درنده خو مقابله کرد ما باید قبل از اینکه تکلیف آنسوی مرز را روشن کنیم باید مصالح کشور و مردم بی پناه ایران را محور همه سیاست ها قرار بدهیم .امروز غرب علی رغم اینکه در دروشان دو دستگی ایجاد شده نه بر سر منافع ما که بر سر منافع خودشان و اینکه احساس خواری میکنند و نمی خواهند تن به یک تازی آمریکا بدهند و گرنه انها هم از ما دوری می جویند با همه این اوصاف تحریم ها بدتر و قوی تر و گسترده تر است امروز ساست مدار های ما منتظر تغییر در حکومت آمریکا هستند که باید دو سال صبر کرد اینکه واقعا بعد از دو سال ترامپ ذائقه آمریکا ها را عوض بکند و رای قوی تر بیارد نمی وان احتمال دور باشد آیا واقعا دو سال میتوان این شرایطرا تحمل کرد آیا می توان چهارسال دیگربه اضافه این دو سال تحمل کرد آیا اگر ترامپ برود یکی شبیه او بیایید بازهم می توان به آینده تغییر ساست آمریکا امید بست به نظر میایید که راه را باید برای سیاست کاری باز نمود که واقعا در اگر نمی توان نشست کاری که دوسال دیگر و یا شش سال دیگر می خواهید بکنید ازهمین حالا باید دست گرفت ایران توان نظامی بالای دارد اما توان اقتصادی اش دچار بحران است و این نکته ای است که باید به آن حساس بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چرا حرف مفت می‌زنی. ما سر برجام رو بریدیم؟
درفقروبدبختی زندگی میکنیم وداروهم که نیست ولی درعوض امنیت داریم
تنها راه حل مبارزه با تحریم آزاد گذاشتن ورود بعضی از اقلام ضروری مانند دارو .غذا.مواداولیه به هر طرق ممکن از جمله قاچاق است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار