بازدید 16328
نقدی بر پاسخ حناچی به یک سؤال حاشیه‌ای؛

آقای شهردار، وارد بازی جنجالی «دشمن سازان داخلی» نشوید!

اما از جهاتی هم باید به شهردار جدید تهران حق داد، چون او از ابتدای مطرح شدنش برای مسئولیت شهرداری تهران، با این موضوع که «یکی از بستگانش در سازمان منافقین عضویت دارد» تحت فشار قرار گرفت و سه هفته با همین موضوع، او به یکی از سوژه های خبری رسانه ها تبدیل شده بود؛ موضوعی که حتی بسیاری از نهادها و مسئولان نیز در مورد آن صحبت کردند و عامل مهم و عمده ای بود که سر راه شهردار شدن او قرار داشت.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 03 December 2018

چند روز پیش پیروز حناچی، شهردار جدید تهران در حاشیه مراسم ختم والده رئیس سازمان پدافند غیرعامل، اولین مواجهه جدی را با خبرنگاران داشت. او در پاسخ به این پرسش که آیا عضویت برخی نزدیکانش در برخی گروه‌های مخالف و معاند نظام صحت دارد یا خیر، پاسخ جالبی داد و گفت: «کسی را در قبر کسی دیگر نمی‌خوابانند. شما هم بروید برای آخرتتان کار کنید!» پاسخی که بسیاری آن را به معنای امتناع شهردار تهران از شفاف سازی یک موضوع برای افکار عمومی خواندند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند در دوره مطرح شدن تا صدور حکم حناچی، این مسأله در بسیاری از رسانه ها به صراحت مطرح شد و شاید خیلی ها امروز از چند و چون آن باخبر باشند، برخی فعالان سیاسی، رسانه ها و خبرنگاران این پاسخ شهردار تهران را به معنای عصبانیت آقای شهردار از یک پرسش دانستند و بر این نکته تأکید کردند که حناچی باید در مقابل طرح مسائل حاشیه ای کنترل بیشتری در پاسخ دادن داشته باشد و به اصطلاح زود از کوره در نرود.

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به پاسخ شهردار تهران به طرح این پرسش از سوی خبرنگاران ابراز عقیده کرده که او (حناچی) باید پاسخ روشنی به این سؤال می‌داد. عبدی در توییتر خود نوشته است: «آقای حناچی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا عضویت برخی نزدیکانش در گروه‌ معاند نظام صحت دارد، گفت: کسی را در قبر کسی دیگر نمی‌خوابانند. شما هم بروید برای آخرتتان کار کنید! به نظر پاسخ درستی نیست. اگر قرار باشد از ابتدا عصبانی شود مشکل خواهد شد. بهتر بود یا پاسخ نمی‌داد یا در یک کلمه می‌گفت: بله»

آقای شهردار، وارد بازی جنجالی «دشمن سازان داخلی» نشوید!

برخی روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای نیز نظری مخالف با عبدی دارند و اعتقاد دارند که شهردار تهران پاسخ مناسبی به این پرسش داده و عده ای هم طرح چنین پرسشی را ـ آن هم در حاشیه یک مراسم ختم ـ زیر سؤال برده و ابراز عقیده کرده اند که نباید در چنین مراسمی این گونه سئوالات از مسئولان پرسیده شود.

اما «حسن نمکدوست»، استاد علوم ارتباطات و مدیر مرکز آموزش مؤسسه همشهری نیز ضمن موافقت با نظر عباس عبدی، بر لزوم پاسخگوی شهردار جدید تهران تأکید کرده و یادآور شده است: «یکی از ده‌ها مصیبت یک نظام به‌ غایت سیاست‌زده گزینش این است که آدم یا واقعیت خود را می‌پیچونه و یا کتمان و انکار می‌کند؛ تأسف‌بارتر وقتی که خطا و خلافی هم مرتکب نشده.»

اینکه شهردار تهران باید با آرامش و سعه صدر بیشتری به سؤالات رسانه ها و نمایندگان افکار عمومی پاسخ بدهد، موضوعی درست و منطقی است که نه در مورد شهردار، بلکه در مورد هر مسئولی که مسئولیتی را به عهده می گیرد، صدق می کند. شاید بهتر بود حناچی در این مورد با آرامش بیشتری پاسخ می گفت و توضیح اضافی هم به خبرنگاران در مورد اینکه بروند و برای آخرت خودشان کار کنند، نمی داد.

اما از جهاتی هم باید به شهردار جدید تهران حق داد، چون او از ابتدای مطرح شدنش برای مسئولیت شهرداری تهران، با این موضوع که «یکی از بستگانش در سازمان منافقین عضویت دارد» تحت فشار قرار گرفت و سه هفته با همین موضوع، به یکی از سوژه های خبری رسانه ها تبدیل شده بود؛ موضوعی که حتی بسیاری از نهادها و مسئولان نیز در مورد آن صحبت کردند و عامل مهم و عمده ای بود که سر راه شهردار شدنش قرار داشت.

به واسطه همین موضوع استعلام شهردار جدید تهران برای تصدی مسئولیت شهرداری توسط یکی از نهادهای ذیربط نمی آمد و همین عامل باعث شد که سرانجام پس از رایزنی های گسترده، در وقت اضافی حکم تصدی کرسی خیابان بهشت برای پیروز حناچی از سوی وزارت کشور صادر شود. برای همین می توان فشارهایی که به شهردار جدید تهران از این ناحیه وارد شده است را قابل درک دانست.

در حقیقت او خوان بزرگی را پشت سر گذاشت. در طول مدت مطرح شدن حناچی برای شهرداری تهران، هیچ نقدی به سابقه و عملکرد و تحصص او نشد و صرفا به واسطه اینکه یکی از اقوامش در یکی از گروه های معاند نظام است، شهردار تهران مورد نقد و ارزیابی قرار می گرفت. در حالی که باید به بخش مربوط به سوابق، تخصص و عملکرد او در مجموعه هایی که مسئولیت داشته بیشتر توجه می شد.

درست است که باید یک فرد تمامی ملاک ها و معیارها برای تصدی مسئولیت بر عهده داشته باشد، ولی به هم زدن تاریخ برای پیدا کردن نقاط صرفا تاریک در مورد افراد باعث می شود که سنگ روی سنگ بند نشود و البته این موضوع در جامعه اسلامی خلاف اخلاق هم هست. برای همین بهتر است در مورد شهردار جدید تهران، حالا که نهادهای رسیدگی کننده که باید صلاحیت او را تأیید می کردند، به تأیید این مسأله پرداخته اند، نقد عملکردی کنیم.

بهتر است برای بهبود وضعیت پایتخت و مردم چشم انتظار اقدامات آقای شهردار و تیمش بمانیم و در این مورد نظارت و دقت نظر به خرج بدهیم تا در نهایت رضایت شهروندان حاصل شود. پاسخ اخیر شهردار تهران به رسانه ها را می گذاریم روی حساب فشارهایی که او در سه هفته اخیر برای تأیید شدنش تحمل کرده است، اما از این پس حناچی باید در مورد اقداماتش برای بهبود وضعیت شهر تهران با سعه صدر، آرامش و متانت پاسخ بدهد.

ملاک و معیار برای سنجش عملکرد شهردار جدید و تیمش چیزی جز رضایت مردم و مشاهده عینی بهبود کیفیت زندگی در تهران نخواهد بود، لذا انتظار می رود پیروز حناچی ـ که اتفاقا تحصیلات مرتبطی با حوزه مسئولیتش دارد و به زعم اصلاح طلبان در امور شهری متبحر است ـ ضعف ناشی از تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران طی یک سال و نیم اخیر را جبران کرده و ضمن رفع کاستی ها به بهبود شرایط شهر تهران فکر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۹
آقای شهر دار محترم لطفا پیاده راه را درست کنید مخصوصا تو محله های کوچک که معلولین و ویچر سوارها راحت حرکت کنند.
نه اینه بیان تو خیلبان و تصادف کنند.
خودتون مسخره کردید یکی شهردار می کردید به جای حرف عمل کنه فقط عمل کنه
به من توي گزينش گفتن نماز جمعه ميري،منم واقعيت رو گفتم كه نميرم و يه پست مسسول ساده توي شهرداري ندادن،انوقت ببين چه خبره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
لابد اصلا به کمبود بنیه ی علمی تان ربطی ندارد! عجب مغلطه ای کردید!
از تابناک این تیتر بعید
بهترین پاسخ را داده.
خبرنگاران اگر نیت شان خیر است همین سوال را از برخی مسئولان که بستگانشان از اعضای منافقین بوده و هستند بپرسند.
اگر جای شهردار بودم دستور میدادم ماموران سد معبر بیان خبرنگاران فضول و بی خاصیت رو فله ای بریزن تو وانت ببرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خوبه که شهردار نیستی!
شورا شهر عمدا افراد مسأله دار را بعنوان شهردار معرفی می کند. درست است که هر کس را در قبر خودش می گذارند ولی تاثیر دلبستگی های خانوادگی را در کار افراد نمی توان نادیده گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حرف مفت زدن که خیلی راحتح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حرف الکی نزن بابا
عموی پیامبر هم ابولهب بود .این که ملاک نمی شود !بهتر است رسانه ها به جای آنکه مردم را دنبال نخود سیاه بفرستندعملکرد افراد را نقد کنند و مشکلات اصلی را بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حمزه هم بود.
خیلی از فرزندان مقامات بالای نظام فرزند شان جزو منافین بوده اند و تا سر حد اعدام پیش رفته اند ولی از هیچ کدامشان چنین سوالی پرسیده نشد.
جواب جامع و کاملی بود . نیاز به توضیح بیشتری نیست.
آقایان منتقد هم دنبال اهداف خودشان هستند.
دلشان برای کسی نسوخته.
پاسخ آقای حناچی کاملاً درست و منطقی بوده. هر کسی مسئول کارهای خودش است و نمیتوان انتظار داشت که پاسخگوی رفتار دیگران که در تکلف او نیستند باشد.
حالا خوبه که حداقل 80 میلیون ایرانی میدونن قضیه رو. حتی من که نمی دونستم!
چند وقت دیگه در روزنامه های زنجیره ای اصلا طلب خواهید خواند:
برخی! که می دانستند حناچی توانایی اداره تهران را ندارد، با وجود مشکلات امنیتی، به حناچی مجوز دادند تا ناکارآمدی وی به اصلاح طلبان ضربه بزند. وگرنه اصلاح طلبان می توانند. فقط عده ای نمی گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خخخخ یعنی تا حد قالیبافم نیست یا اون چون اصول گراست و وابسته کسی چیزی نمیگه
اقای شهردار وهمه مسئولین هرسئوالی که ازشان پرسیدند که نباید جواب دهید مگر در حوزه کاریتان باشد
اگر همانند نجفي و افشاني به نهادها و سازمانهاي خاص در اجراي پيمانکاري پروژه ها باج ندهد اينهم بر ميدارند واقعيتي است که مملکت را نابود کرده است
تابی جان بجای اینکه شهرداری که هنوز برنامه منسجمی در شهرداری ارایه نداده هنوز کارش را شروع نکرده فعلا نباید سخنی گفت . ولی چرا در مورد سخنان امروز لاریجانی روز مجلس تیتر خبری شما نبود مثلا خبر نگار از ایشان پرسیدند که چرا تمام کشورها عضو اف ای تی اف شدند ولی ایران هنوز نتوانسته پس رفراندوم بگیرید . ایشان گفتند این کار باید دست حقوق دان ها باشد . مردم نمیتولنند نظر بدهند . یعنی باز بقول احمدی نژاد که گفته بود مردم انقلاب کردند باز میگویند مردم نمیفهمند یعنی مردم صلاح خود را نمیدانند . قضاوت کنید و نظر دهیید
دشمن سازان داخلی یعنی اینکه اصلا مثل نجفی پرونده ها را رو نکنی !!!!!
اتفاقا پاسخ آقاي حناچي بسيار درست و به جابوده است. سوال آن خبرنگار دقيقا از روي عمد بوده است و خوشحالم آقاي حناچي بسيار خوب پاسخ او را داده است. همانطور كه در ادامه توضيح داده ايد خيلي از مسئولان كشور بستگاني دارند كه يا مخالف بوده اند و يا شده اند اگر قرار است اين مورد ملاك ارزيابي مسئولان باشد تعداد قابل توجهي از آنها مرخص هستند. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نوبتش گم شد.
ایشان پست های بسیار مهمی داشته اند . اصولگراها دنبال نفوذ و رخنه در شورای شهرند و هی بامبول در میارن
شورای شهر فعلی هم با همه ناکارآمدی این مساله را خوب میداند که نباید بی گدار به آب بزنند
گروههای معاند ومنافقین میزان حال کشور وامنیت فعلی است پس از اقدام به ترور فرقان ومنافقین و پیوستن منافقین به لشکر صدام این گروهکها عملا مردند مردم ازهر قشرو طیفی منافقین فعلی را مزدوران بیگانه میدانند وبرای همیشه از این گروهکها متنفرند وچنانچه سر نخی از آنها بدست بیاورند با واحدهای اطلاعاتی همکاری میکنند منافقین وداعش از منفورترین معاندین اسلام وایران هستند این تمام اما بریم سر امنیت ملی خب چه کسانی صنایع فولاد و هپکو ونیشکر هفت تپه را به عشری ازاعشار به آدمهایی مثل مدیرعامل فعلی نیشکر واگذارکردند واگذاریها بایستی بسیار شفاف ودرتمام رسانه های عمومی اطلاع رسانی کامل بشود اصلا 99 درصدمردم از نحوه این واگذاریها بی اطلاعند چرا چندین هزارکارگر را با جوانکی که معلوم نیست چه شکلی پول درآورده وحرف زدن خودش رابلد نیست طرف میکنیم این برای امنیت ملی خطرناک است یک روز بانک ثامن یک روز هپکو یک روز فولاد ونیشکر خوب قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود من مانده ام خب وقتی بازرسی ودستگاه قضا متوجه میشوند که شرکتی بارانت وزیر قیمت واگذارشده سریعا به دولت برگردانند وبه حساب واگذارکنندگان ومتخلفین برسند الان چندین سال است که از حقوقها وپاداش پایان خدمت نجومی میگوئیم مگر قصه شیرین وفرهاد رو میخونیم چرا حقوق یک بازنشسته درحد سدجوع ویک مدیر که باخواهر فلانی ازدواج کرده چند ده برابر متوسط حقوق بگیران است این بیعدالتیها همه چیز را از پای درمی آورد من طرفدار بی حجابی وکج حجابی و بدحجابی نیستم ولی فکرمیکنم گنده کردن این مسائل برای خوردن نیشکرها وفولادها ودستگاههای هپکو ودریک کلام راه گم کردن مسولین است این مسائل برای امنیت ملی خطرناک است
بنظر اینجانب ورود افرادهایی که سران فتنه بوده به عرشه سیاست خوب نیستند. بنده همچنین با نظر سردار نقدی را تایید میکنم گرچه نمیدانم نظر ایشان چیست.
لازم است به تذکر که بگویم باتوجه به تحولات بسیار مثبت هفته های اخیر ما در شاهراه رشد اقتصادی قرارگرفته ایم و بزودی دلار به قیمت 1560 الی 1567 ریال میرسد. الان خود فرانسه درحال انقلاب هستند و بیداری اسلامی بزودی تمام اروپا میگیرد. امریکا هم که نصفش در آتش قضب الهی سوخت و نصف باقی مانده هم حرفی برای گفتن ندارد و منزوی تر شد. اسراعیل هم که شکست خورد و.نتانیانهو بازداشت میشود
پس دنیا باید توسط ما مدیریت شود. و امروز بیش از هر رئیس اصلاحات به یک مدیر جهادی و شجاع مثل دکتر احمدی نجاد نیاز داریم که تجربه مدیریت بر عالم را دارند.
خداکنه چاها نفت وگاز خشک بشن ما که یه ریال ازش خیری ندیدیم
نیامده توهین می کنید بعد انتظار جواب درست و منطقی از ایشان دارید؟
من این اقای منتخب شهرداری را نمی شناسم
ولی

اقای خبرنگار ایا این روش شما ترور شخصیت نیست؟
ایا جرات می کنید این حرف را به هرمقامی بگید؟!!!
ایامنظور سویی ندارید؟
نکنه گماشته کسی باشید؟
بترسیم از عذابی که خدا در قران نوید داده
هر کس بیشتر رسانه ای بود کمتر کار میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل