بازدید 36287
حرف‌های سام درخشانی که نادیده گرفته شد؛

چه اتفاقی برای ایران افتاده که آقای بازیگر، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟

قطعاً سام درخشانی در این فضا تنها نیست و طیف وسیعی از چهره‌ها، از جمله گروهی از سینماگران اقامت یا تابعیت دیگر کشورها را به دست آورده‌اند و گروهی دیگر نیز در پی تابعیت دوم هستند. سری به صف‌هایی که مقابل برخی سفارتخانه‌های خارجی شکل گرفته و بلندتر از قبل شده نیز نشان می‌دهد، این بازیگر تنها شخصی نیست که چنین تفکری دارد؛ اما بی‌شک از معدود اشخاصی است که صادقانه ه ایران برای او یک قلک است و زندگی جای دیگری است.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 02 December 2018

چه اتفاقی برای ایران افتاده که آقای بازیگر، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟هرچند اظهارات سام درخشانی درباره اینکه «اقامت کانادا» را یک هدیه برای فرزندش تلقی و به همین دلیل این امکان را برای او فراهم کرده، واکنش‌هایی در پی داشت، عمده ناظران ترجیح دادند از کنار این اظهارنظر دردناک بگذرند و هیچ واکنکشی به آن نشان ندهند و از کنار این پرسش عبور کنند که چه اتفاقی برای ایران افتاده که بازیگر مملکت، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟!

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش سام درخشانی در برنامه‌‎ای در پاسخ به این که «چرا بچه ات را در کانادا به دنیا آوردی؟» گفت: «من اقامت کانادا دارم و به عنوان یک هدیه ارزشمند، این امکان را در روز تولد بچه ام به او کادو دادم»؛ اظهارنظری قابل تأمل که واکنش‌هایی را در پی داشت اما نه تنها اغلب هنرمندان، بلکه اغلب رسانه‌ها نیز از کنار آن گذشتند. شاید این عبور از کنار ماجرا، بی‌ارتباط با صف طولانی برای اخذ اقامت در سایر کشورها نباشد و چه بسا بسیاری حق را به این بازیگر داده‌اند.

بدون شک این اظهارنظر از سوی یک شخص عادی قابل پذیرش‌تر است، تا شخصی که به عنوان بازیگر (آن هم عمدتاً آثار متکی به بودجه‌های عمومی) به شهرت نسبی رسیده و از این محل درآمد قابل توجهی دارد. قاعدتاً اظهارنظر درخشانی این بخش ناگفته را دارد که ایران جای زندگی نیست و به همین دلیل، زمینه را برای فرزندم فراهم کردم که وقتی بزرگ شد، بتواند تصمیم بگیرد از ایران به کانادا نقل مکان کند! این خوشبینانه‌ترین برداشت از سخنان این بازیگر است و باید در نظر داشت که این برداشت نیز پذیرفته نیست.

چه اتفاقی برای ایران افتاده که آقای بازیگر، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟

به تعبیر ساده‌تر، بسیاری از این چهره‌ها، شهرت‌ و ثروت‌شان را در ایران به دست آورده‌اند و اگر در دیگر کشورها زندگی می‌کردند، بسیار بعید بود موقعیت مشابهی داشته باشند. با این حال ایران را محل مناسبی برای زندگی نمی‌دانند و صرفاً به عنوان موقعیت کسب درآمد می‌بینند. این گروه ایران را مشابه یک منطقه بد آب و هوا بدون امکانات مناسب تلقی می‌کنند که باید تا جای ممکن از آن کسب درآمد و در جای دیگری نظیر کانادا، این درآمدهای هنگفت را هزینه کرد. آیا این تعبیر منطقی و قابل پذیرش است؟

اکنون می‌توان دوباره این پرسش را تکرار کرد که چه اتفاقی برای ایران افتاده که بازیگر ایرانی، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟ مسئولان چگونه عمل کرده‌اند و چه بر سر این کشور آمده که چهره‌هایش علنی به دست آوردن فرصت رفتن از ایران و اقامت در آمریکای شمالی را دستاوردی مهم و در حد هدیه تولد تلقی می‌کنند؟ چرا طیفی از مسئولان کشور دوتابعیتی می‌شوند تا قانون گذاران مجبور به قانون گذاری برای عدم فعالیت این طیف در دستگاه‌های دولتی و جلوگیری از مشکل بعدی شوند؟

قطعاً سام درخشانی در این فضا تنها نیست و طیف وسیعی از چهره‌ها از جمله گروهی از سینماگران اقامت یا تابعیت دیگر کشورها را به دست آورده‌اند و گروهی دیگر نیز در پی تابعیت دوم هستند. سری به صف‌هایی که مقابل برخی سفارتخانه‌های خارجی شکل گرفته و بلندتر از قبل شده نیز نشان می‌دهد، این بازیگر تنها شخصی نیست که چنین تفکری دارد اما بی‌شک جزو معدود اشخاصی است که صادقانه بیان کرده ایران برای او یک قلک است و زندگی جای دیگری است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۲۲۶
با همه بدبختی ها نابود شده ایم ولی بازم وطنم تمام تاریخم عشقم و زندگیم
این همان نگاه هتلی است که همه ما به کشورمان داریم ! پولش را دوست داریم و درامدش و تبدیل ارثش را به ارز خارجی ، ولی خودش را دوست نداریم ! عملا کشور را هتلی می بینیم که اگر خدماتش خوب نبود باید عوضش کرد ! جالب است که تازه طلبکار هم هستیم که چرا اوضاع خراب است ، انگار نه انگار که کسی جز خودمان وظیفه ندارد درستش کند ! فکر نمی کنم هیچ ملتی به بی معرفتی ماها باشد ! ژاپن و المان بعد از چهل سال از جنگ جهانی دوم یک خرابه را به سرامد کشورها تبدیل کردند ولی ما فرار می کنیم و تازه طلبکار هستیم و مثل این اقا به ان افتخار هم می کنیم ! جدا که بیچاره ایران !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دوست عزیز قبول دارم تا حدودی خود مردم هم مقصی وضعیت موجود هستن اما نباید فراموش کرد که همون ژاپب و المان چه دولت هایی دارند. نمیشه همیشه یه طرفه به قاضی رفت. بدون شک کار درستی نیست که به تنهایی دولت و نظام رو مسئول وضعیت موجود بدونیم و از نقش مردم به راحتی بگذریم. اما باید قبول داشت نقش مردم خیلی خیلی خیلی کمتر هستش.چرا ریشه ای به موضوعات مختلف نگاه نمی کنیم. همین بازیگر سینما که شما می فرمایید تو همین مملکت به اینجا رسیده، آیا این حق رو نداره که از سرمایه های خودش محافظت کنه. وقتی یه جوانی مثل من با هزار جون کندن دنبال خرید خونه میره ( بعد از کلی کار کردن ) و درست زمانی که پول هایی که با بدبختی به دست اورده به اندازه یه خونه قدیمی و کوجیک میرسه، یه دفع یه شوک وحشتناک جامعه رو میگیره و مثلا دلار از 1200 تومان تا 3900 تومان می ره بالا و به همین دلیل هم خونه ای که می خواستی بخری یه دفع 3 برابر و یا بیشتر میشه.در این صورت من بذبخت کی و چگونه می تونم دوباره این همه پول رو چمع کنم. قسمت خنده دار اینجاست که باز هم جون می کنی وبعد از چند سال دوباره همون دلار لعنتی رو از 4000 تومان میبرن 14000 تومان و قیمت خونه رو خودتون حدس بزنین. در این چنین شرایطی آیا مردم حق ندارند که سرمایه های خود رو جمع کنن و دنبال یه سر پناه تو کشورهای دیگه باشن.لطفا انصاف داشته باشید و فقط به این ملت گیر ندین.مقصر بالای 95 درصد وضعیت موجود مشخصه کی هست و مردم هم خیلی خیلی خوب می دونن
ما معمولیا هم هر روز نرخ دلارو چک می کنیم...
اصلا بنده این بازیگر را نمیشناسم و قصد ندارم بشناسم. فیلمهای ایرانی فقط دهه 70 و قبل از آن دیدنی بودن الان اصلا
اخه این چه تیتری هست
یعنی شما نمی دونید چه بر سر این مملکت امده
وجدانا تحریم ها با عث این نابسامانی شده یا مسئولین کدوم ؟
وقتی هیچ ثباتی نیست و آشفته بازار هست ؛ انتظار ندارید اقامت کانادا رو تولد بدونند
؟
موضوع بسیار جالبی بود. اما به نظر من باید از مسئولین هم پرسید که چه بر سر این مملکت آورده این که خودتان دوست ندارین فرزندانتان در این مملکت تحصیل و زندگی کنند. هر چند مطمئنا جوابی به جز سکوت یا حاشا نخواهیم شنید.
وقتی سازندگان ومعماران این آرمانشهر وتمام خدم وهشم شأن پاسپورت یک کشور دیگر در جیب بغلشان دارند چرا بقیه نداشته باشند
زمانیکه بچه های مظلوم شهر وشیران ژیان جبهه ها نامحرم شوند ! زمانیکه آقایان برای به دنیا آوردن بچهایشام به کشورهای کانادا، آمریکا حتی یواشکی به اسرائیل می روند تا بتوانند شناسنامه برای فرزندانشان انتخاب کنند.کسیکه هیچگونه عرقی به کشورش ندارد پس انگیزه ای هم برای خدمت به مردم و شورش نخواهد داشت. زمان گذشته بیاد آوردی برخی وقتی صاحب فرزندی می شدند همزمان با تولد فرزند بیمارستانی در کشور افتتاح می شد
از همین جا خدمت نویسنده محترم این مقاله سلام عرض می کنم و می پرسم که بالا غیرتا تو واقعا نمی دونی چه اتفاقی برای ایران افتاده؟! خوابی؟! خودتو زدی به خواب؟! فاز روشنفکری برداشتی؟! دنبال قاتل بروسلی می گردی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قاتل بروسلی رو خیلی خوب اومدی. واقعا چرا مثل کبک سرمون رو تو برف کردیم. همه می دونیم که تو مملکت چه خبره!!!
اتفاقا همین که میگید آقای درخشانی یهو به پول و ثروت هنگفت رسیده، دلیل بر اینه که کشور جای زندگی نیست
الکی دنبال مقصر نباشید.
به نظر من این که بچش رو میخواد کشور دیگه ای به دنیا بیاره کار خوبیه ولی این که میگه اینو هدیه میدم یه یچم مسخرس احتمالا هول شده یه چیزی گفته
با خواندن مطلب فوق باید به یک نکته حتما اشاره کنم که میان یک هنرمند به معنای واقعی و یک بازیگر فقط بازیگر تفاوت فاحشی است بیشتر کسانی که امروز ه خود را هنرمند یا هنر بیشه می‌شناسند تنها در حدو اندازه یک بازیگر قرار می‌گیرند و به جای آنها میلیونها نفر می‌توانند همان نقش را شاید بسیار با کیفیت تر بازی نمایند این ادمهای معمولی رفتار و نگاهشان و ارتباطشان با جامعه نیازی به ارزش گذاری نیست تعداد هنرمندان واقعی و مردمی که از جایگاه هنری خود احساسات و علایق و درد ها ورنج ها ی واقعی مردم رابازتاب می‌دهند از تعداد انگشتان یک دست در جامعه ما ودر عرصه هنر سینما بیشتر نیست البته با سقوط ارزش های هنر سینما در یکی و دهه اخیر به جز موارد بسیار اندک و تبدیل این هنر ارزشمند که شخصیت های بزرگ و ماندگاری برای آن زحمت کشیده‌اند به عمیق ترین سطح ابتذال فرهنگی و اجتماعی و قرار گرفتن در ردیف تجارت کسیف و بی‌ارزش جای تعجبی نیست که بازیگرانی به مانند آقای یاد شده چنین رفتاری داشته باشند درود بر شرف آن کارگر درود بر شرف آن معلم استاد کارمند برستار و آن رفتگر که برای این سرزمین عمر و جان خود را هدیه کرده‌اند
فقط ایشون نیست که این نظر رو داره. اکثریت قریب به اتفاق نخبگان و چهره های هنری و ورزشی و پزشکان و طبقه ای از جامعه که سرشون به تنشون میارزه ، همین عقیده رو دارند. لازم به گفتن نیست. راه نریم ، با سفر به همین کشورهای اطراف خودمون ، به راحتی متوجه تفاوت اوضاع و احوال فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ایران با سایر کشورها میشیم که این تفاوت از زمین تا آسمان است.
والا این آبدارچی ما هم میخواد بچه اش رو بفرسته فرنگستون!
ساعت خواب عموجان؟ تازه مي گه "بايد پرسيد چه اتفاقي افتاده" هيچي فدات شم هيچ اتفاقي نيافتاده. مي گن مصدق رفته اما تو اصلا نگران نباش.
نويسنده فرموده "قابل پذيرش نيست" اين كه كسي بچه اش رو تو به كشور ديگه به دنيا بياره بايد براي شما "قابل پذيرش" باشه؟ يعني بايد بياد اجازه بگيره؟ چه ربطي به شما داره آخه؟
اتفاقا بسیار درست است. حتی این گونه فکر هم به نفع مملکت است. به شرطی که اگر سرمایه ای در این کشور کسب شده و طرف نیز ایرانی است و سرمایه از راه سالم بدست امده باشد موقع خروج سرمایه مالیات خروج گرفته شود.
این یک اصل در تمام کشور ها است ولی در ایران اجرا نمی شود چون راه را برای بسیاری از اقازاده ها و اقایان می بندد.
در کشور نروژ اگر بخواهی از یک مبلغ مشخصی بیشتر خارج کنی باید بین 25 تا 45 درصد را مالیات بدی.
بر عکس برای ورود سرمایه باید مشوق گذاشت.
ایران جای زندگی نیست یعنی هست ولی نه برای همه ، ما هم مجبوریم اینجا زندگی کنیم چون امکان رفتن به کشورهای دیگر را نداریم.
سوال پرسیدید که : مسئولان چگونه عمل کردند که اینطوری شده ؟
برخی مسئولان فرزندان خودشون رو با سرمایه های دولتی در حالی که مردمشون فقیر هست ، به همین کانادا و امریکا و اروپا و استرالیا میفرستند
مسئولان خودشون عامل این فقر و خودباختگی ملی هستند
مسئولان متناقض رفتار میکنن و شعار و عملشون بفاصله شلمچه تا تورنتو هست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آفرین
مردم نابود شدند
چرا اینطور برخورد میکنید؟!
واقعا نمیدونید چرا آقای درخشانی اقامت کانادا رو هدیه میدونه یا خودتونو به خواب زدید؟ حتما خودتون میدونید و نیازی به گفتن نیست اما میگم.
من یک مادر بیست و نه ساله (لیسانسه)هستم، من و همسرم نه خانه داریم و نه ماشین، همسرم داره هفت روز هفته کار میکنه(دکترای هوش مصنوعی)
با کلی برنامه ریزی و امید میخواستیم تابستانی که گذشت خانه و ماشین بخریم اما یهو همه چیز بهم ریخت! پول ما بی ارزش شد! خانه هشتاد متری که میتوانستیم بخریم شد چهل متر! ماشین پوچ شد!
قصد داریم از ایران بریم و دلمون میخواد تا جوان هستیم بتونیم از زندگی لذت ببریم و نه حسرت و این فقط درجایی امکان پذیره که همه چیز اصول و پایه درستی داشته باشه!
خیلی ناراحتم تابناک
تک تک ذرات وجودم فدای این کشور و این خاک
درسته برخی نا اهلان دارند آبرو و عزت رو از بین میبرن درسته شایسته ها را منزوی کردن و نخبگان رو فراری
ولی با همه این وجود
بازم ایران رو دوست دارم و عاشق مردم کشورم هستم
دست اون کارگر و معلم و جوان و زنان آزادی خواه و بازنشستگان و نویسنده مقدمه های کتاب اندیشه سازان کنکور رو میبوسم
پدرم به من شرافت یاد داده... شرافتی که لال مونی نگیرم
پدر من یک معلمه
یک جانبازه جنگه

...
چه اتفاقی برای ایران افتاده که بازیگر ایرانی، اقامت کانادا را هدیه به فرزندش می‌داند؟ مسئولان چگونه عمل کرده‌اند و چه بر سر این کشور آمده که چهره‌هایش به شکل علنی به دست آوردن فرصت رفتن از ایران و اقامت در آمریکای شمالی را یک دستاورد مهم و در حد هدیه تولد تلقی می‌کنند؟ چرا طیفی از مسئولان کشور دوتابعیتی می‌شوند تا قانون گذاران مجبور به قانون گذاری برای عدم فعالیت این طیف در دستگاه‌های دولتی و جلوگیری از مشکل بعدی شوند؟
الان اتفاقی نیفتاده، اتفاق وقتی افتاد که اقایان در ایران مرگ بر امریکا و انگلیس گفتن و اقازاده هاشون رو با رانت فرستادن همون امریکا و انگلیس! اتفاق اونموقع افتاد!
خدایش کانادا رو با ایران مقایسه می کنید؟ .
نباید انتظار داشت یه بازیگر اینقدر بفهمه.
اقا جای زندگی نیست دیگه
ای کاش یکی بود اقامت کانادا رو هم به ما هدیه میداد. خسته شدیم به خدا
چرا دردناک
پیامبر (ص) هم هجرت کردند
هر کسی هرجایی بخواد باید امکان کار و زندگی داشته باشه
پاسخ ها
آنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
هدیه رو باز نکرده پس نفرستاد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کار اینجا و اقامت انجا
مثلا مقایسه کردی
90درصد قهرمانان ورزشی در سطح بین المللی ما دارای اقامت و گرین کارت هستند

صدایش هم در نیامده

تا آنجا که میدانیم...گفته شده مدیران و مسئولین دولتی تابعبت نداشته باشند.نه افراد آزاد
کلاه تون را قاضی کنید هر روز استرس هر روز بدتر از دیروز. آقا یا خانمی که نگارنده این متن هستید خداییش قبول دارید ؟ هر روز به قیمت اجناس اضافه میشه همزمان کار هم سخت تر گیر میاد با حقوق حداقلی. هر کسی دوست داره هر جور دلش می خواهد زندگی کنه به دیگران چه ربطی داره. آقاجان کله گنده های مملکت خودشون هم این حرفو قبول دارند. مگه بادتون رفته مدیر عامل بانک ملی تون را؟!! یه ذره منطق هم چیز بدی نیست که آقای درخشانی و امثالهم دارند.
تمام
اين خوبشه ، بيمه درماني و حقوق بازنشستكي هم ميكيرن و خرج اونجا ميكنن ، يك ريال هم ماليات نميدن تو ايران ولي تا دلت بخواد براي ماليات دادن تو خارج دست و دلباز و لارجن .
اتفاق خاصی نیافتاده شما آروم بخوابین
خودشو ناراحت نکنین
جواب خیلی ساده است:
پاسپورتمون اعتبار داره؟
محیط زیستی برامون باقی مونده؟
اب اشامیدنی تا 20 یا 30 سال دیگه داریم؟
شغل مناسب با حقوق مناسب میشه پیدا کرد؟ ( البته اگه آغا زاده ! نباشی ! )
مردممون به هم رحم می کنن؟
دولت به فکر مردمه؟
وضعیت بهداشت و درمان در حد قابل قبوله؟
اقتصاد شکوفایی داریم؟
آخه به چی دلمون خوش باشه ؟ حداقل کار منطقی اینه که یک پلان ب داشته باشی بتونی زندگی کنی. خود سیاستمداران فعلی هم ،همینکار رو با کیفیت بهتری واسه آغا! زاده هاشون کردن. ولی این بنده خدا رو راست واقعیت رو گفته.
این واقعیته که بعضیا نون اینجا را میخورن ولی برای اونور له له میزنند....
کدام ادم عاقلی اگر امکانش باشد . اینکار را نمی کند.
مدیران عمدتا دو دسته‌اند:
دسته اول مدیران سخت کوش و سالم، اما با اهداف و برنامه های ناشی از جهان بینی تعریف شده در ابتدای انقلاب.
دسته دوم مدیران ناکارامد که تنها برای بهره مندی از منافع، تظاهر به پایبندی به جهان‌بینی دسته اول می‌کنند.
به نظر من راه حل: پذیرش تکثر و کنار نهادن ایدئولوژیک است. ایران احتمالا تنها کشوری است که بر مبنای ایدئولوژی اداره میشود. با تغییر یک قانون یا تغییر تعدادی از مدیران اوضاع تغییر نخواهد کرد.
پذیرش تکثر، تنوع سبک زندگی، اداره مملکت بر مبنای مشترکات.
در تلاش برای اجبار به یک سبک خاص زندگی
تابناک شاید برای شما خوب باشه ولی الان همه به فکر در رفتن هستن
اتفاق از این بدتر که هیچکسی حتی خود مسئولین نمی دانند فردا چه عاقبت در انتظار مردم است!
تابناک همون مسئول هایی که میگی بد کار کردن خودشان تابعیت کانادا و آمریکا دارند و بچه هاشون اونور زندگی میکنن
اتفاقی که افتاده بی ثباتی وعدم امیدبه اینده است !
با توجه به روشن بودن پاسخ چرای شما هم خود یک چرا دارد.
اگر شرایط فراهم باشد خود نویسنده هم لحظه ای درنگ نمی کند .
من هم به عنوان یک مادر برای دخترم نگرانم که در این کشور بزرگ شوداگه مسائل حقوقی جاری در نظام خانواده نبود لحظه ای برای رفتن و بردن دخترم درنگ نمی کردم.حتی یک لحظه.
همه می دانند ایران برای زندگی جای سختی است.پس همه باید احساس مسولیت کنیم و تلاش کنیم تا حداقل زندگی برای زنان و دختران ما و سرزمینمان در این کشور تا این حد طاقت فرسا نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
من چرا نرفتم؟
کار هم انطرف دارم
دروغ وتبعیض را کنار بگذاریم آنگاه نه هر کسی بدون زحمت پولدار میشود و نه کسی سوال می کند چرا فلانی ،فلان کشور دوست دارد زندگی کند.......
سام درخشانی ؟ کی هست اصلا ؟؟
دروغ نگفته ما که توان رفتن را نداریم فقط حسرت می خوریم دیروز در مملکت گاز و نفت برای شارژ یک کپسول ۱۱ کیلو گاز مبلغ ۲۸هزار تومان و دو گالن بیست لیتری نفت سفید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کردم در شهر زابل
واقعا نمی دونید چه اتفاقی برای ایران افتاده؟
می پرسید چه اتفاقی در کشور افتاده است ؟؟؟؟
من هم اگر پول کافی داشتم میرفتم.
سلام،
جمله خوبی است:ایران برای عده ای قلک است!!! این حمله در مورد برخی پزشکان نیز صادق است که خانواده را به کانادا، انگلیس و.... فرستاده اند و خودشان برای پول اینجا مانده اند.
همه ما نه قوی هستیم و نه جسور ونه قابل اطمینان. بزدل و ترسو که ازمشکلات فرار میکنیم. نه غم وطن داریم نه غم دین و فرهنگ. فقط سودای یک ریال اضافی به هر طریق. شرم مان آید که با این خاک و آب چه کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دوست ناشناس، لطفا فقط خودمون رو مقصر ندونیم. کدوم انسان با عقلی تصمیم می گیره که خودش با دستای خودش شرایطی رو به وجود بیاره که تو نکبت و بدبختی زندگی کنه. وقتی به ما میگن خودتون انتخاب کردین که این جوری زندگی کنین.
ببین ایران به چه روزی افتاده که اونهای که دستشون به دهنشون میرسه حاضر نیستند بچه شون رو تویه ایران به دنیا بیارند برای اینکه در اینده بچه شون بتونه راحت هرجا خواست راحت بره
ایشان یک ایرانی هست قبل از اینکه یک بازیگر باشه بنابراین سخنانش قابل پذیرشه چون واقعیت رو گفته!
سلام
همین اتفاق افتاده که کسانیکه تریبونهای مهم دستشون هست خودشون میزنن به اون ور و یه همچین سوال و دارای جواب بدیهی رو برای تیتر خبر انتخاب میکنن. سوال اصلی اینه "چرا جراید ما ۲۰ سال از بدنه جامعه عقب ترند؟"
ارزوي اكثر ايرانيان رفتن از وطن است سرتان را زير برف نكنينن
چه اتفاقی افتاده؟ وجدانا نمیدونید یا...! خوش بحال فرزندش، ای کاش منم توی اروپا یا کانادا یا آمریکا متولد شده بودم، ژن خوبیم، نه اختلاسگریم، نه به نصبت تلاشمون درآمد داریم! چی داریم؟
ایرانی خواهیم ساخت که .... چه جمله ی قشنگی زده شد .
چرا اینقدر رسانه ای میکنین چرا آقایون و صاحب قدرتهای ایران را نمیگین که همه این کار و میکنن؟ چرا نظر رو فیلتر میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب اینه این هنرمند ها خودشون رو از جنس مردم میدونن و ادعا میکنند مردمی هستند
من و تمام ملت فهیم با این کارش موافقیم چون بچش تو ایران آینده ای ندارد
با سلام
تابناک عزیز به نظر شما اینگونه نیست؟؟
واقعا با این رویه که در پیش گرفتن و بی اهمیت دانستن مشکلات مردم از سوی سران، مشکلات عمده زیست محیطی ، خشکسالی و کمبود آب که منجر به جنگ بین استان ها و قومیت ها شده و هیچ راهکاری از سوی دولت مردان ارائه نمیشه؟؟
افزایش سرسام آور نرخ تورم و پیرو اون هزینه های زندگی، بیکاری و اعتیاد و......
فقط خاک بر سر من............
واقعا نمی دانید؟ یا نمی خواهید بدانید؟
شک نکنید هدیه است.
واقعا ما دهه 60 ها چه چیزی عایدم شده تا حالا که بخواهیم بچه هامون وضعشون از ما بهتر بشه. الان قشر متوسط جامعه به فکر مهاجرت هستند
کاش ما هم این امکان رو داشتیم که یه زندگی بهتر به فرزندانمان هدیه میدادیم
الان هركي بتونه بره از ايران و نره مغزش تاب داره. چرا ي نفرم كه صادقه بهش گير ميديد. افرين به صداقتش
نویسنده متن انگار خواب است! یعنی واقعاً نمی‌دونید چه بر سر این مملکت آمده؟ نمی‌دونید یا خودتون را به خواب زدید؟ شاید سخن گزافی بحساب بیاد ولی واقعیت است که ۹۰ درصد نسل جوان کشور مخصوصاً سنین ۲۰ تا ۳۰ سال تمنای رفتن و رحل اقامت گزیدن در ممالک خارجی با سطح کیفیت زندگی بالا را دارند. تابناک یک نظر سنجی صادقانه بگذار تا همه آزادانه شرکت کنند. مطمئنم که شوکه خواهید شد!!!!!!!
رفتن از این کشور بحثش از دانشگاه ها به دبیرستان ها رسیده ولی در مورد خودم به ابتدایی رسیده به پسرم می گم درس بخون و الا همیشه باید مثل من همین جا بمونی.
بهش می گم سالها به امید خوب شدن منتظرم.
مثل اینکه شلوغ بازی رسانه ای در ایران هم مثل غرب و شرق جای خود را باز کرده است
این در حالی است که قرار بود ما نه شرقی باشیم و نه غربی و نه وارد بازیهای رایج آنها بشویم
عزیزان در مملکتی که کارمندان وزارت خارجه و سایر نهادهایی که دارای مأموریت خارجی هستند و دولتی و رسمی و طبعا متعهدتر محسوب می شوند برای به دنیا آوردن فرزند در برخی کشورها ( به منظور دریافت گذرنامه آنها برای فرزندشان ) تلاش و اقدام می کنند ؛ پیچیدن به پر و پای چند هنرپیشه و خواننده و بازیگر و امثالهم چه معنی دارد ؟!
اگر در سلسله مراتب تقید هم نگاه کنیم ؛ این عزیزان در ته صف قرار می گیرند
پس اگر عیبی در کاری هست ( که خب اول باید با تحلیل درست آن عیب را اثبات کرد ) باید از بالا به پائین رفع کرد و نه از ته به سر ...
شما هم که این خبر رو میزنی همین مدلی که !!!!! شما چرا هیاهو میکنی
کجای کاری تابی تنها بازیگران دستشون توی قلک ایرات هست مگر
پزشکان، مدیران و .... را یادت رفت که ایران برایشان فقط چاه نفت است برای خوشی زندگی اهل و عیال و خودشان در فرنگستان
بنظرتون چه اتفاقی افتاده؟بهتره بگم قراره دیگه چه اتفاقی بیفته؟با کارهایی که کردن چیزی برای نسلهای آینده باقی نمونده.
شک نکنید اگه این امکان برای سایرین هم می بود دقیقا همین کارو می کردن.
خواهش می کنم حرفهای قلمبه سلمبه و پر طمطراق تحویل ندین مثل عرق به وطن و میهن و ....
که این قبیل چیز ها اول باید در مدیران وجود داشته باشه که متاسفانه نیست چه اینکه اگر وجود می داشت مساله ای بنام "منافع ملی" در اولویت کارها قرار می داشت.
یا حق
آقای سام درخشان تولد فرزندانتان را به شما و همسر محترمتان تبریک می گویم. زنده باد بر شما فرد فرهیخته که بهترین هدیه را به فرزندانتان دادید. شما هنرمند محبوب ملتید. به اینهم توجه نفرمائید.
فقط کافی است یک دقیقه کانال اخبار شبکه ایران را ببینید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده و اگر هنوز نفهمیدی که چه اتفاقی افتاده واقعا ....
دیروز توی بی بی سی در مورد یک قانون در انگلستان مطالعه کردم که به خوبی تفاوت ایران و اروپا را تنها در یک قانون می شد مشاهده کرد.
چرا اگر کسی امکانش رو داره از این امکان استفاده نکند کلیه مسولان فرزندانشان را به آنجا فرستاده اند.
اینا فقط دوس دارن در بهترین و رفاترین کشور باشن دیگه دلیلی وجود نداره باور کنید اگر توی همون کشورها هم بهشون نقش بدن نمیان ایران، جالب هر از چندگاهی پست سیاسی هم میزارن و یکی از علت هایی که امروز کشور ما دچار مشکل هست همینا بودن که در انتخابات ورود کردن و فارق از هر گونه بینش سیاسی هواداری می کردن.
جواب اين سئوالاتان را آن کشاورز ( که شايد بتوان گفت ازقشري هستند که کمتر دنبال سياستند داد) به وزير کشاورزي گفت : حالا خودتان مي دانيد و مملکتتان !
وطن فروشی باب شده.وقتی سال ها ملی گرای سرکوب بشه این اتفاق می افته هر کسی هم به این رفتار اعتراض کنه یکی پیدا‌می شه که بیاد بگه اگر خودتم این موقیت داشتی می رفتی ما وطن فروش شدیم همین
شما یک سر بزن به گرجستان ببین جه خبره، نمی خواهد تا کانادا و آمریکا بروید
وقتی خود مسئولین فرزندانشان را به خارج می فرستند و اکثراً یا اقامت در خارج دارند یا سرمایه هایشان در خارج است دیگه چه کسی می تونه از مثلا هنرمندان سوالی بکنه؟!!! این وسط فقط مردم تنها مانده اند با حجمی از مشکلات و گرانی.
لطفا برید یقه دولتمردانمون رو بگیرید!
: کاملا منطقی
اگه من هم کمی سن و سال پایین تری می داشتم حتما همین کارو می کردم هر روز یک خبر بد یه استرس جدید هر چی دلتون بخواد وعده و وعید همه اینا روی هم کاری کرده تا کسایی امثال منو هم که تا همین اوایل امسال جز خیرخواهی برای کشورم چیزی نمیخواستم به فکر زندگی تو کشوری به غیر از کشور خودم باشم و به بچه هام سفارش کنم که هر کاری می تونید بکنید از ایران برید واقعا برای سالهایی که فکر می کردم دارم زندگی می کنم و نکردم واقعا متاسفم!!!
نمیدونین چه اتفاقی برای ایران افتاده یا خودتون رو زدین به اون راه
مسئولین وتهیه کنندگان وکارگردانان بایددرانتخاب بازیکن دقت بیشتری داشته باشندوازبکارگیری این افرادجلوگیری کنندملت که شناختی ندارن واین افرادرانمی شناسند
مسولین ب ودجه فرهنگی بخصوص صداوسیمابیشترین مقصرین هستند
وقتی کسانی که خود را انقلابی می دونند وسفارت فتح کردند فرزندانشان را به امریکا وکانادا فرستادند ........وقتی مسئولین فرزندانشان دراروپا زندگی می کنند برهنرمندان ایرادی نیست این روزها هرکس بتونه ازایران میره ......
اقا من به عنوان یه کارمند پارسال وقبل گرانی دلار وارز دنبال همین موضوع(تولد فرزند در کانادا)بودم و حتی حاضر شدم که تقریبا نصف دارایی ام را بابت این موضوع هزینه کنم
واقعیت را باید بپذیریم .
جوان ایرانی از ابتدای زندگی به فکر سربازی،دانشگاه،شهریه دانشگاه،هزینه های ازدواج،کار پیدا کردن،توان مالی خرید خانه،هزینه های بچه دار شدن و صدها مورد دیگر هستش که به لطف مسئولان هر روز فاصله توان مالی یه ایرانی با هزینه هاش هم بیشتر میشه
اما در کشوری مثل کانادا فرزند شما امکان رشد داره،امکان پیشرفت داره،از نظام اموزشی وبهداشتی کاملا رایگان بهره مند هستش و صدها مورد دلیل دیگه
کاش من هم توان همچین کاری را داشتم کاش کاش کاش
این سوال راازسام درخشانی نباید کردباید ازآنهایی کرد که وضعیت کشوررابه این روز نشاندند.بیکاری فقر سن بالای ازدواج آماربالای طلاق شرایط بداقتصادی وده ها مورد دیگردست به دست هم داده اندتاامروز شاهد فرارنه تنهانخبگان که افرادعادی ازایران باشیم.
جواب این پرسش را در رفتار ها مسولین ، ..... و بقیه پیدا کنید .
چرا فقط هنرمندان تابلو شده اند و دیگر اقشار کنار گذاشته شده اند؟
الان اکثر پزشکان متخصص ایران برایشان قلک شده و زندگی خودشان و زن و بچه شان در کانادا و یا آمریکا است.
من در فامیل خودم سه نفر پزشک متخصص هستند اولی متخصص گوش و حلق و بینی یود و خانمش متخصص زنان و زایمان. الان فقط در حوزه ی عمل زیبائی دماغ دارای شهرتی خاص است. ایشان شش سال پیش هجرت به کانادا کردند. در کاناد نه مرد و نه زنشان نتوانستند امتحانات استاندارد دوره های پزشکی را قبول شوند و الان مطب و منشی شان در ایران وقتهای عمل آقا دکتر را ست میکنند و ایشان می آیند و پولها را پارو کرده و بر میگردند و بقول خودشان زندگی میکنند.
یا یکی دیگر متخصص ارتوپدی در ایران بود که به سوئیس رفتند جالب است خودشان تعریف میکردند که برای تعویض کشکک زانو به ایشان اجازه نداده بودند و گفته بودند باید ابتدا روی 10 تا جسد انجام بدهی تا اجازه ی انجام عمل زنده به شما داده شود و ایشان میگفت من در ایران حداقل 100 تا عمل آن تیپی داشتم بالاخره الان ایشان در ایران فقط مطب دارند و وفتهای عملشان می آیند و میروند.
پرسیدم چرا آنجا ساکن دائم نمیشوی فرمودند آنجا رئیس بیمارستان 20000 فرانک حقوق دارد و من نهایتا" 15000 فرانک بیشتر درآمد ندارم . الان ایران حداقل یک میلیارد در ماه درآمد دارم.
ایران برای خیلیها شده است قلک
وقتی تو این شرایط سخت به کسی دستمزد میلیاردی بدهند، من هم باشم این جوری می شوم شاید بدتر. البته بنده با پول تپلی که بدست آورده ام باید یکجوری خرجش کنم، وقتی با ساعت چند میلیونی و خانه چند میلیاردی و لباس های مارک و سفرهای مختلف احساس ارزشمند بودن کنم حتما باید چنین رفتاری داشته باشم.
بلا که روشن است . کاش میشد رفت
واقعا نمیدونی چرا؟یه نظر سنحی بکن تابناک ببین اگه مردم امکان مالی مهاجرت داشتن تو ایران میموندن یا نه؟
خود شما حاضری جایی که ثبات نداره شب میخوابی صبح پا میشی میبینی انگار از خواب اصحاب کهف پاشدی مردم همه دستشون تو جیب هم زندگی میکنن زندگی کنی؟
هر پدري بايد نگران آينده فرزندش باشد . ما هم نگران و در پي خوشبختي فرزندمان كه در قبال آنها مسئوليت داريم مي باشيم .بنابرين كار عاقلانه كرده و صورت مسئله را مثل هميشه پاك نكنيد و آسيب شناسي كنيد.
اینان اکثرا اینجوری هستند ازاین اقا باید پرسید ایا اگر ایران جای مناسبی برای زندگی نیست پس چرا تا بحال نقل مکان ننموده ای؟چون میدانند بجز اینجا انها نمیتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.از نظر من کسی که به اصالتش پشت کند قابل اعتماد نیست چون به همه چیزش پشت میکند.
شما و دولتمردان بگويند چه اتفاقي براي ايران افتاده كه همه به فكراین موضوع هستند
به بازیگران اضافه کنید خود مسئولان را که ایشان هم ایران را فقط محل کسب و کار می دانند. لابد دریافت حقوقهای نجومی را هم به دلیل این بدی آب و هوا حق خود می دانند!!!
یه روزی به این قضیه مهم اهمیت میدیم که کار از کار گذشته
واقعا نمی دونی چه اتفاقی افتاده
علت روى خوش مردم به هنرمندان قبل ،سادگى و صداقت
أنان ، و اينكه مثل باصطلاح هنرمندان امروزى دورو نبودند
بعضی مواقع حرف حق هست هرچند تلخ باشه و واقعیت امروز اینه که تولد فرزند در کشور اروپایی بزرگترین کاری هست که میشه برای فرزند انجام داد و این برای من ایرانی تلخ و اشک اوره ولی واقعیت هست و غیر قابل کتمان
تفاوت در اینجاست که در ایران تا زمانی که بازیگر است در آمد دارد اما در کانادا تا وقتی زنده است زندگیش تامین است...
واقعا جای زندگیه؟
کاش مسئولین یه کم فکر میکردند که چه بلائی سر ایران آوردند که افراد مطرح ایران را محل زندگی نمدانند
و افراد عادی چاره ای جز سوختن و ساختن ندارند
سرزمینی که ملتش از گرانی مینالند و پشتشان خم شده
باز هم فردا و گرانی
کاش مسئولین ملت را ملت میدانستند
اما ..........افسوس
بی خودی به حاشیه نرید. خود شما بهتر از همه می دونید ته این حرف چیه
اقای درخشانی و امثالهم روزی می رسه که شما رو به ایران راه نخواهیم داد و شما بعنوان بیوفا به مردم شناخته خواهید شد.اون روز ایران خوش آب و هوا و با امکانات خواهیم داشت ولی تو امثال تو هیچ وقت توش جایی نخواهید داشت.
مسولان فقط خارج رفتن برای آقازاده ها عزیز ایشان خوب است!؟
طبق قانون اساسی هرکسی حق داره هر جایی که تمایل داره زندگی کنه.

اما در مورد کسانی مثل بازیگرها و مقامات که تابعیت و اقامت خارجی هم می گیرن ؛ به نظر من بهترین کار اینه که حق فعالیت در ایران رو نداشته باشن.

بازیگارای ما اگه چیزی بلدن ، می تونن برن هالیوود.

دستمزد و مزایاشون چند برابر می شه.
باز هم یک تحلیل احساسی دیگر از مشکلات رو به تزایدی که در این مملکت داریم!
به تعبیر ساده‌تر بسیاری از این چهره‌ها، شهرت‌ و ثروت‌شان را در ایران به دست آورده‌اند و اگر در دیگر کشورها زندگی می‌کردند، بسیار بعید بود موقعیت مشابهی داشته باشند. با این حال ایران را محل مناسبی برای زندگی نمی‌دانند و صرفاً به عنوان موقعیت کسب درآمد می‌بینند. این گروه ایران را مشابه یک منطقه بد آب و هوا بدون امکانات مناسب تلقی می‌کنند که باید تا جای ممکن از آن کسب درآمد کرد و در جای دیگری نظیر کانادا، این درآمدهای هنگفت را هزینه کرد. آیا این تعبیر منطقی و قابل پذیرش است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در زمان کنونی هر کس که این ظرفیت را داشته باشد کار سام درخشانی را انجام میدهد. واقعا سوال این است چند درصد مردم ایران اگر ظرفیت سام درخشانی را داشته باشند کار ایشان را انجام میدهند . این موضوع هیچ ربطی به استفاده از بودجه عمومی و ... ندارد. وظیفه پدری این حکم را کرده که بهترین شرایط و امن ترین وضعیت را برای فرزندش فراهم کند.
راست گفته دیگه!!!!
مملکتی که شب بخوابی صیح بیدار شی ببینی تمام هست و نیستت یک سوم شده، جایی برای اعتراض نیست که بتونی فشار اقتصادی روی خانواده ات رو فریاد بزنی و .... جای موندن نیست که!!!! متاسفانه خیلی از مردم عادی پولش رو ندارن وگرنه حتماً خیلی ها این کار رو میکردن!
برای انتخابات های عمومی دوره بعد، ایشان و همه همپالگی هایشان به عنوان گروه های مرجع دارای حق رایی دانسته می شوند که سرنوشت ایران اسلامی را تعیین می کند.؟؟؟
علی برکت ا...
خودت را به نااگاهی زدی یا واقعا نااگاه هستی؟ ( پاسخ این تیتر که زدی)
..لطفا از دستاورد های 40 ساله در زمینه های اجتماعی بنویسید
اتفاق خاصي نيافتاده، بلكه قدر خوبيهاي زندگي در كشوري آرام و مرفه و در محيطي شاد و دوست داشتني را نمي دانند. مثل آن بازيگر خارجي تيم تراكتور كه پس از چند ماه حضور در ايران از زيادي خوشي افسردگي گرفت و يا آن متهمي كه قدر حكم دادگاه به زندگي اجباري در ايران را ندانست و آنرا بعنوان تنبيه مي دانست و خيلي چيزهاي ديگه
نویسنده این متن دو ادعای بزرگ مطرح کردند که بدیهی فرض شده اما من دلایل بدیهی فرض شدن انها را متوجه نمیشوم : اول اینکه ادعا میکنند این افراد (و خیلی از افراد موجود در صف ها) جایگاهی در ایران دارند (به دست اورده اند) که در کشورهای دیگر لزوما نمیتوانستند ان را داشته باشند (عبارت : اگر در دیگر کشورها زندگی میکردند بسیار بعید بود موقعیت مشابهی داشته باشند). سوال من از نویسنده این است که تصور کنید هم زمان با به دنیا امدن سام درخشانی در ایران ، سام درخشانی مشابهی در کانادا به دنیا می امد، سام ایرانی در مقایسه با سام کانادایی چه امتیازات ویژه ای داشته که سام کانادایی انها را ندارد و شما از ان این نتیجه عجیب را گرفتید ؟

ادعای دوم که بسیار از ادعای اول عجیب تر است ، این است که ایران را یک قلک که این افراد درامد خود را از انجا دارند اما در کشورهای دیگر خرج میکنند معرفی کردید! من اصلا این فرض که بازیگران درامد بالایی دارند را رد نمیکنم ، اما این ادعا به نحوی مقایسه درامد ها در ایران و کانادا را در خود دارد، یک مثال میزنم تا موضوع کمی روشن تر شود : اقای فرخ نژاد مدتی پیش در یک مصاحبه ادعا کردند که برای خانواده خود ۱۰۰۰۰ دلار میفرستند و انها در امریکا مستقر هستند ، در زمان این ادعا ، معادل این مبلغ در ایران هزینه زندگی مرفه برای ۱۵-۲۰ خانواده بود اما ایا در امریکا هم همین است ؟ ایا سالی ۱۲۰ هزار دلار برای یک بازیگر سرشناس ( اقای فرخ نژاد حد اقل در یک دوره زمانی یکی از بازیگران مطرح و پر کار بودند علی رغم اختلاف سلیقه ای که با ایشان دارم ) مبلغ قابل توجهی است یا بیشتر به یک طنز شبیه است ؟

این دو ادعای عجیب در کنار هم به من خواننده این پیام را منتقل میکند که در ایران برای بازیگری و کسب درامد زمینه ها و امکانات و امتیازاتی مهیا است که در کانادا هم نیست بنابراین افراد در ایران به جایگاهی میرسند که در ان کشور ها بعید است به ان دست یابند و البته به علت شرایط اقتصادی هم میتوان گفت که در ایران کار کردن و در امریکا و کانادا خرج کردن خیلی کار اقتصادی است چون ایران شبیه به یک قلک است !!!

اگر واقع نگر باشید میبینید که در طیف گسترده ای از زمینه های علمی و هنری و ... ایران هیچ امتیازی در قبال بسیاری از کشورهای غربی ندارد و بر همین اساس اگر در ایران کسی به جایگاهی میرسد میتواند ادعا کند که اگر در ابتدا در ان کشور ها بود به جایگاه به مراتب بهتری میرسید و در این صورت خیلی بدیهی است که دادن این امکان به فرزند یک کادو است !

البته سوال اخر متن کاملا به جا است که چه بر سر ایران امده که هیچ امتیازی در قبال بسیاری از کشور ها ندارد که فرزندان ان مجبور به ترک ان میشوند !
مردم حاضرند حتی اقامت کشور هایی مانند گرجستان را به عنوان هدیه ای ارزشمند بپذیرند.
باسلام ودرود:آنچه مسلم است هیچ کجاخانه خودمان نمیشود ،بنده بعلت مهاجرت فرزندم دونوبت به همین کشورهرنوبت ۵ماه و۳ماه مسافرت کردم ودریافتم زیباترین عمل مردم احترام به حقوق ومنافع ملی وشخصی هرشهرونداست دروغ وتظاهرورانتخواری یکی اززشت ترین اعمال فردی می دانند،همه افرادبایدتلاش کنندتابتوانندزندگی خودرابگذرانند.
تابناک تو حالت خوب نیست
لطفا بزارين پاي ناکارامدی مديران در برنامه ريزي
و بدتر ميز دوستي
شما واقعاً نمیدونی چه اتفاقی افتاده؟!!!
چطور آقازاده هايي كه از بيت المال ما مردم ثروت كسب كردند رو رسانه اي نمي كنيد . پدران و مادران همون آقازاده ها تو ايران پدر ما رو در آوردن از بس مگن تو خيابون تا مرگ بر آمريكا بيگيم اونوقت فرزندان خودشون ...
فرقي هم بين اصلاح طلب و اصول گرا نداره!!!
اکنون می‌توان دوباره این پرسش را تکرار کرد که چه اتفاقی برای ایران افتاده؟!!!!!!!
چرا ناراحت میشی جای زندگی نیست با این همه تو رم اختلاس من بدبخت با ده سال سابقه کاری هنوز نمیتونه یکی ماشین های مونتاژی دهه 1970 فرانسه رو بخرم هوا الوده است راه ها خرابه مواد غذای همه الوده اشست جرات نداری راحت یک محصول بسته بندی بخوری چون دیگه یقین داری تقلبی توش شده منم نه بچه به دنیا خواهم اورد نه ازدواج هم خواهم کرد تو این محدوده جغرافیایی منتشر کن
آیا مسئولان اصلا قبول دارند که چه بلایی سر این کشور با تمام سرمایه های ان وبا تمام استعدادهای بالقوه آن آورده اند که بعد ببینیم دلایل آنها چی بوده؟
شماها راست میگید نگذارید دو تابعیتها چه مسئولان چه بازیگران در کشور فعالیتی داشته باشند .خوب یه جوری جلوی اینارو بگیرید تا به قول شما ثروتی که از ایران در میارن را نرن یه جایی دیگه خرج گنن
شماها راست میگید نگذارید دو تابعیتها چه مسئولان چه بازیگران در کشور فعالیتی داشته باشند .خوب یه جوری جلوی اینارو بگیرید تا به قول شما ثروتی که از ایران در میارن را نرن یه جایی دیگه خرج گنن
واقعا نمیبینید چه اتفاقی افتاده؟؟ شما اینده خوبی میبینید؟؟ بی ارزشی پول رو
وقتی کسی در کشور نیست که دلش به حال جوانان این کشور بسوزد و یا اگر دلش به حال آنها بسوزد خودش هم باید بسوزد چه انتظاری از بازیگر و فوتبالیست و غیره ای که دستشان به واسطه هر چی به دهنشان می رسد دارید ، اختلاس ها بزرگ ، پولشویی های گسترده ، تسویه حسابهای جناحی و .... باعث شده هر کس که امکان رفتن از ایران را داشته باشد هر چه سریعتر فرار را بر قرار ترجیح دهد. وقتی مسولین حتی فرزندان و همه افراد همگی برای خود یک تابعیت در کشورهای دیگر دست و پا کرده اند و آینده فرزندان و خودشان را بیمه کرده اند از بازیگر و هنرمند و ورزشکار چه انتظاری غیر از این می شود داشت .
کسانی که با بودجه عمومی بزرگ شده اند و ظرفیت خدمت رسانی به کشور را ندارند باید وادار به پاسخگویی کرد.
سلام از نوع قلم زدنت خیلی خوشم امد دمت گرم که اولا بازیگران را هنرمند خطاب نکردید دوما کاملا با نظر جنابعالی موافقم که کسانی که عرق به این اب و خاک دارند باید از نمنابع ان استفاده کنند
باید ممنوع الفعالیت بشوند.
اینکه هر کسی حق داره هر گوشه دنیا خواست زندگی کنه توش شکی نیست.
اما تو این سالها و برخورد ایرانیها تو خارج از کشور یه چیزی رو برام هویدا کرده که ما ادعای فرهنگ غنی داریم. درصورتیکه که فقر فرهنگی بیداد می کنه. چه خوبه هر جا که هستیم پیام آور و حامی فرهنگ کشورمون باشیم و هر فرصتی رو برای تعالی کشورنون غنیمت بشناسیم. نه اینکه خودمون رو با فرهنگ تر و جدای از مردم و مسئولین و کشورمون بدونیم.
هرجا که باشیم با هر ملیتی قطعا ژن ایرانی داریم و دیگران این رو در نظر خواهند داشت.
هیچ اتفاقی نیفتاده اکثر شرقی ها اینطوریند. ایرانی ها از نوع افراطی ترش.
والا
حالا کاره اینا اشتباه یا درست یه مقاله هم در مورد آقازادها و پنج هزار نفر از فرزندان مسئولین که اونو ر آب هستن بنویسین -از نور چشمیا که با یک سرما خوردگي تو بهترین بیمارستانهاي دنیا با پول مردم بستري میشن و از همه بدتر کسانیکه شعار مرگ بر آمریکا میگن اما گرین کارت امریکا دارن تازه این یه سر داستانه حسابهاي بانکي بماند- وقتي مردمي که امکاناتش دارن و میبین صحبتهاي مسئولین فقط در حد حرف هست اونام میگن چرا ما انجام ندیم
یعنی واقعا نمیدانید ایران جای زندگی نیست ؟ این مورد هیچ ربطی به پول و ثروت ندارد . شما اگر یک ماشین 3 میلیارد تومانی هم داشته باشی باید از همین جاده ای که هر سال حداقل 40000 نفر توش کشته میشوند بری شمال ! شما اگر هزاران میلیارد پول داشته باشی در همین بیمارستانهای پر از قصور پزشکی باید درمان شوی ! شما اگر هزاران میلیارد داشته باشی باید در هوای آلوده و سرطان زای شهرهای بزرگ مثل تهران کم کم بمیری ! شما اگر .... شما اگر ... شما اگر ........!!!!!؟!؟!؟!؟!!؟
باسلام،
بنظر شما تا کی ما باید سرمان را زیر برف کنیم و وانمود کنیم که چیزی نمی بینیم ، جهت اطلاع، آقای بازیگر که در بوجود آمدن وضعیت کنونی مملکت تأثیری نداشته و خیلی صادقانه نظرش را عنوان کرده ، الان در همین کشور مسئولینی وجود دارند که در ایجاد این وضع مملکت دخیل بوده و هستند نیز نظر مشابه و یا حتی غلیظتری نسبت به این بنده خدا دارند ایشان اکنون فرزندانشان را در دیگر کشورها ساکن نموده و از همین پول این کشور برای خوشگذرانی و گذران زندگی آنها استفاده می کنند ولی آنقدر صادق نیستند و مردانه پای کاری که کرده اند نمی ایستند .
ملخص کلام اینکه نه ایشان و نه فقط بقول شما چهره ها بلکه تقریباً اکثریت مردم اگر توانائی مهاجرت را داشته باشند مطمئن باشید که صفوفی که اشاره کردید خیلی طویل تر خواهد بود ، والسلام
حق دارند!
مسئولان چکار کرده اند که قریب به 5 میلیون ایرانی در خارج زندگی میکنند! مسئولین چه کرده اند که هرکسی به دنبال خروج از ایران است! چرا افراد از کشوری با این همه ثروت، تنوع آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی باید فرار کنند؟ چرا بیشترین آمار درخواست پناهندگی مربوط به ایرانیان است؟ این اتفاقات چه چهره ای را از ایران به نمایش میگذارد؟ آقای مسئول........ ایران برای همه ایرانی هاست!!!!!
حالا من این سوال را از شما دارم آیا ایران جای زندگی کردن است؟ یا بسیاری از مردم مجبور به زندگی در این کشور هستند؟
نکته قابل توجه اینجاست که همین آقای سام درخشانی به دیگر بازیگران تئاتر گیر داده که چرا در فلان کشور اجرا دارند؟
چرا امسال این اقا نباید مالیات بدهند؟ این به اصطلاح هنرمندان چه کاری برای این مملکت کردند؟ پول از این مملکت در میاره طرف بعد با وقاحت تمام میگه اقامت در یک کشور دیگه مایه افتخار است؟
ایشون تو کدام کشور دیگه ای بود که پول هنگفت در می اورد بعد مالیاتم نمی داد و در اخر با پرویی وطنشم میبرد زیر سوال؟
این اقا و امثال ایشون چرا ایران موندن... چرا نمیرن ؟
اون خام شیلا خداد اگر خارج از کشور بود همسرشون به خاطر جراحی زیبایی میتونست این همه درامد داشته باشه و از زیر بار مالیات دادن هم در بره؟!
اگه مماهم پول داشتیم ههمین ککاررو میکردیم
خوش به حالش. كاشكي باباي ما هم يه هم چين هديه ارزشمندي به ما ميداد. يا كاشكي ما عرضه داشتيم و يه هم چين كادويي به بچمون ميداديم.
نه فقط سام درخشانی که بیشتر آدم های تحصیل کرده و با شرایط مالی مناسب و متوسط دنبال این کار هستند
این جمله " ه تعبیر ساده‌تر بسیاری از این چهره‌ها، شهرت‌ و ثروت‌شان را در ایران به دست آورده‌اند و اگر در دیگر کشورها زندگی می‌کردند، بسیار بعید بود موقعیت مشابهی داشته باشند." غلطه و شما حتی خودتونم نمیدونین معنی جمله چیه اتفاقاً بلعکس اگر ایران یه مملکت معمولی بود بسیار بیشتر از این مبالغی که الان ما درآمد داریم میتونستیم درآمد کسب کنیم و نفرات نخبه چه بازیگر چه مهندس و صنعتگر و ... در خارج از کشور اگر واقعاً مستعد باشن بسیار موفق تر خواهند بود نمونه های قابل مثال داریم مثل فرهادی و ... که با بردن نامشون قطعاً شما نظر بنده رئ منتشر نمیکنین ولی فقط فکرکنین آیا تمام ایرانی های خارج از کشور با بودجه دولتی از ایران زندگی میکنن؟
حرف درستي زده
چون فرزندش از ابتدا اقامت يك كشور توسعه يافته ، مدرن ، آزاد و دور از عقب ماندگي و تحجر را دارد و لازم نيست براي كسب آن سالها دوندگي كند
چون فرزندش هر وقت بخواهد مي تواند از فضاي تنفس در ايران به سمت هواي آزاد نقل مكان كند
چون فرزندش قرار نيست هر روز فقير تر از روز قبل شود
چون عاشق فرزندش بوده و اين امكان را برايش فراهم كرده
اي كاش از دست من هم بر مي آمد براي فرزندم چنين هديه اي گرانبها تهيه كنم
حق داره حق
راستی ما هم منتظریم کسی پاسخ دهد چرا هرکسی که توان دارد...به هر دلیل و شیوه ای قصد خروج از ایران را دارد؟؟؟؟هر کس تلویزیون را ببیند فکر میکند تمام مردم دنیا برای مهاجرت به ایران صف کشیده اند!!!!!!!!!!!
مسئولان چگونه عمل کرده‌اند چه بر سر این کشور آمده که چهره‌هایش به شکل علنی به دست آوردن فرصت رفتن از ایران و اقامت در آمریکای شمالی را یک دستاورد مهم و در حد هدیه تولد تلقی می‌کنند؟
سر از خاک بردار و ایران ببین
که بی تو ویران است ایران زمین...
سلام . من نميدونم چرا شما خودتون رو به ندانم كاري ميزنيد . متاسفانه شرايط سياسي و اقتصادي حاكم اكثر افراد رو به فكر مهاجرت انداخته . اكثر مسولين اگه خودشون اقامت جايي رو نداشته باشند فرزند و كس و كارشون دارند .. . حالا اگه يكي راست و حسيني بياد بگه ميخام خودم و بچم يه جاي ديگه زندگي كنه بايد سيبلش كنيد . ضمنا اين هيچ ربطي به ميهن پرستي و غيره هم نداره . چون نميتونه شرايط رو عوض كنه ترجيح ميده خودش بره .
چرا اسرار داريد که سر در برف نماييد و واقعيت ها نبينيد... اکثرا" اگر بتونه الان سعي دارن فرزندانشون را به خارج بفرسته ... نگاهي به سيل مهاجرت نخبگان ... سرمايه داران...بيندازيد ، حتي در ميان مهاحران غير قانوني هم ايران جزء بالاترين آمارهاست ...
ایران شده شبیه باغی که درختاش تواین باغ ریشه زدن ولی تو باغ همسایه میوه میدن
خیلی از دوستان ایران پول در میارن و خارج از ایران سرمایه میکنن
وقتی رسانه های فارسی زبان ۲۴ ساعته با پشتیبانی دشمنان ایران دارند مغزهای ملت را شستشو می دهند که غرب بهشت است و اینجا جهنم و در کنارش تبلیفات خرید ملک و املاک معلوم است این حرکت ها
به نظرم به بازیگران 2 تابعیتی نباید فرصت هنرنمایی در ایران رو هدیه کرد! همونجور که این امکان سال هاست از شادمهر عقیلی و گلشیفته فراهانی و سایر خواننده های اونور آبی سلب شده!!
برای ایران هیچ اتفاقی نیفتاده. موضوع خیلی ساده و روشن است . عده ای که برای حفظ کیان این سرزمین کمترین رنج و سختی نبرده اند و غرق در عافیت طلبی و خوشگذرانیند طبیعی است که هر جا امکان لذت مادی بیشتر فراهم است را به وطن خود ترجیح دهند.
یعنی نمیدونی
خب مگه دروغ گفته؟ این آدم که بازیگره و جای خود داره. این همه نابغه از این کشور فراری داده شدن چون اینجا براشون جای کار نبود. خیلیاشونم همینجا درس خوندن و رشد کردن. یارو نابغه اس همش سرش تو کتاب و درس بوده بعد تو مصاحبه ها ازش میپرسن کفن میت چند تیکه اس، فلان نماز چند تا سجده داره و ... . بله این آدم اینجا به هر جون کندنی بوده معروف شده و پول درآورده و بچه ش رو کانادا به دنیا آورده و طرز فکرش کاملا درسته. آقا یا خانم نویسنده این مطلب؛ شما خودت آینده ای برای بچه ت تو این مملکت میبینی؟؟؟
تابناک عزیز واقغا نمیدانید چه اتفاقی درابران افتاده یا بقول معروف خودرا بکوچه خاکی میزنید.فقط نگاهی به مهاجرت ایرانیها به ترکیه وگرجستان بیاندازید .نگاهی به کشورهای پذیرنده ایرانیها بیاندارید که مهاجرایرانی حاضراست هزاران خطر وخفت وخواری را برخودش هموارکند که فقط درایران نباشد ،آنوقت متوجه میشوید چرا اقامت کانادا ازسوی درخشانی برای فرزندش هدیه است آنهم هدیه ای گران بها.
به نظر من که حق داره.منم بودم همچین کاری میکردم.ایران یه مکان نیست. ایران ، مردم ایران هستن. یه کسایی یه زمانی برای خاک ایران جون میدادن ، اما الان کسی واسه خود مردم ایران جون که هیچ ، ککش هم نمیگزه !
من هم جای او بودم و می توانستم این کار را می کردم ما خسته خسته شدیم عمرمون رفت و این هم از عمرمون که چیزی نصیبمان نشد . وضع بیکاری و گرانی و اختلاف طبقاتی را ببینید انها که دم از دین و دیانت و تحمل و صبر می زنند ایا حقوق 1/400می گیرند و انهم با تاخیر بعضا 6 ماهه . یک بام و دو هوا را زیاد دیده ایم و دیگر حرف راست هم که بسیار کمیاب است و فقط در دکان عطاری شاید یافت شود را هم دیگر باورمان نمی شود .البته اگر برچسب خائن به مملکت را به پیشانی ما نچسبانند . ما خسته ایم خائن نیستیم و کشورمان را همانند جان دوست می داریم.
اگه کسی جواب سوال تیتر رو ندونه ، دو حالت داره یا تو باغ نیست.یانمی خواد بیاد تو باغ.!!
واقعیت تلخ که همه میگن ایران خوبه ولی اینقدر نابخردی زیاد شده که همه فرار میکنن
خیلی خیلی خیلی بیشتر از هدیه تولد ارزش داره همه آرزوشونه و بقیه عمر در آرامش باشن حالا کانادا نشد موریتانی
وقتی نوه و نتیجه مدیران در کانادا و آمریکا زندگی می کنند از اینها چه توقعی باید داشت
آدم برای سعادت فرزندش مسئوله و باید بهترین امکانات رو برای اون فراه مکنه نه مثل بسیاری از هموطنان که عین ماشین جوجه کشی هستند و تربیت فرزندان را به امان خدا واگذار میکنند و نتیجه آن این میشه که بیش از 80 درصد مردم ایران در فقر به سر مبرند و در تامین نیازهای اساسی خود درمانده اند و فقر و فلاکت روز به روز در این کشور بیشتر میشه.

انصافا فرند آوری در ایران بزرگترین اشتباهه
اگر انسان عقل و منطق داشته باشه کار آقای درخشانی و بسیاری که تابعیت کشورهای آمریکای شمالی یا اروپا رو گرفتن تایید میکنه
بهتر است تعارف را کنار بگذاریم. از مسئولین محترم بپرسید ایا اولویت کار شما و سیاست شما ایران است؟ یا از اقتصاد و معیشت مردم ایران بیش از حد برای سایرین هزینه کرده اند تا جایی که کشور به وضعیت کنونی دچار شده و فرزندان برخی مسئولین و بازیگران و هر آنکه که بتواند در جستجوی راهی برای رفتن است؟
یعنی تو نفهمی ، نَوَفهمی چه اتفاقی برای ایران افتاده؟
شما فقط 24 ساعت اخبار خودتون رو بخونید....متوجه می شید که تولد در کانادا نه تنها یک هدیه که یک موهبت الهی هم هست.
شما و امثال شما خوب می دانید که بر سر ایران چه آمده
واقعیت همینی بوده که گفته.اشتباهش کجاس،؟مگه آقایون وزرا و مدیران اونوقت خانوادشون خارج از کشور زندگی میکنن
واقعیت این هست یعنوان یک جوان ایرانی خودم و هم سن و سالهای من یکی از رویاهاشون اینه که بتونن اقامت بگیرن و از ایران برن ، دلیلش کاملا واضح و روشنه چطور میتواند یک جوان ایرانی شغل بدست بیاورد و ازدواج کند و صاحب خونه شود الان شما میتونید آپارتمانی کمتر از 800 میلیون در تهران به من نشان دهید ؟
قطعا هرکدوم از این موارد به مراتب رویایی بسیار سخت تر و دست نیافتنی ترند تا گرفت اقامت.
هرکی بتونه میره با وضع اسفناک موجود شرمنده آیم که ایرانی هستیم. توی مشهد ما توی کوچه بازار هرجا میری پر عربه. تو خیابان عربا دلار میفروشن. این‌همه آفریقایی هندی پاکستانی چطور شدن همشهری ما؟ آیا سرمایه گذاری کردن و اقامت گرفتن؟
اگه درهاي مملكت رو باز كنند چند درصد حاضرن بمونن؟؟؟
مشکل از من وامثال من نوعی هست که له چنین افرادی فرصت درآمدزایی می دهیم وبعد اینها از کانادا یا آمریکا در حال عیش ونوش هستند به امثال من نیشخند می زنند هیچ فرقی بین اونی که ۳۰۰۰ میلیارد برد و اونی که به اینطریق میبره چون هردو مارو بازی می دهند
با شنیدن این خبر از این بازیگر (که دیگر دلم نمیخواهد اسمش را ببرم) متنفر شدم.
ایران هر چه و هر جور که باشد وطن من است و برای آن جان خود را میدهم.
اگر از امثال این بازیگر راجع به ایران نظر خواهی شود چنان جملاتی به زبان می آورند که گویی تن و روحشان به ایران دوخته شده و قابل تفکیک نیست. اما با این جملات و این اقدامات بزرگترین توهین را به کشورمان و مردمانش میکنند.
اصلا شما کی هستید؟ چی بودید؟ و چه گلی به سر کشور و مردم زدید؟ چرا فکر میکنید که آدم فهیمی هستید؟....
دلم میخواد کلماتی راجع به شما بنویسم ولی حیف که نه در شان من است و نه در شان خوانندگان. فقط در شان امثال شماست که کشورتان را حقیر میشمارید...
وقتي اكثر فرزندان مقامات و انقلاب كننده ها اقامت كشورهاي ديگرو دارن چه انتظاري از بقيه مردم دارين!!!!!
اگه جرات دارين ليست فرزندان اونارو هم اعلام كنيد
سلام
متاسفانه برداشت شما کاملا غلط است.
من دوستان بسیاری دارم(البته با تحصیلات بالا و استعداد مناسب) که اگر در ایران بودند استعدادشان به هدر می رفت، مطمئن هستم بعضی از آنها با توجه به بازار کار رشته تحصیلی آنها در ایران بیکار و مستاجر و یا محتاج نون شب بودند و الان در شرایط بسیار عالی در کانادا یا آمریکا و حتی اروپا زندگی می کنند. اتفاقا سالی یکی دو ماه با حقوق مرخصی گرفته و پیش خانواده شان در ایران می آیند که خیلی از ماها در ایران هم نمی توانیم به این اندازه با پدر و مادرمون یا خانوادمون باشیم. داشتن یک پاسپورت تنها یک فرصت برای استفاده بهتر از توانمندیهای خود شماست. اگر شما بتوانی از توانمندیهایت در کشورت استفاده کنی که می مانی اگر نه با رفتند به کشور دیگر فرصتها را در جای دیگر جستجو می کنی. آقای درخشانی در ایران توانسته اند استعدادشان را استفاده و همین جا کار و زندگی کنند ولی می بینند که کشور و مسئولین نه به فکر آینده جوانان هستند و نه توان و تجربه این کار را دارند و کشور به هر سمتی ممکن است برود. حال همانطور که شما با فرستادن فرزندتان به باشگاهی شرایط سلامتی جسمی را برای آن دنبال می کنید و امیدوارید از این مسیر در آینده سالمتر زندگی کند از پاسپورت یا اقامت یک کشور خارجی هم فقط توقع یک فرصت بیشتر را در آینده برای فرزندتان دارید. باور کنید خیلی از مردم دیگر هم که این فرصت را نتوانسته اند برای فرزندشان فراهم کنند از این بابت اگر ناراحت نباشند، لااقل خوشحال نیستند. بحث در کشور ماندن و ساختن سر جای خودش. اصلا هر کی می تواند و انجام ندهد وجدان ندارد. ولی دکترای فیزیک از دانشگاه شریف بگیری و با اسنپ خرجتو در بیاری، مطمئنا کشورتو نخواهی ساخت و دنیا را از استعداد خودت محروم کردی و اون دنیا هم برای این امر مواخذه خواهی شد.
حق داره. اینجا جای زندگی نیست. همش استرس و ویرانی و دزدی
مسئولان چه کرده اند؟ مالیات ازشون نگرفته اند.
مبنای حقوق این بیهنرها مشخص بشه بعد مالیات بدن بعد هر جهنم و بهشتی خواستن برن بزان
واقعا نمی دونید چه اتفاقی افتاده؟؟؟
چند روز پیش یکم وسایل کهنه و کفش و اهن پاره .... به یک پیرمرد حدودا 60 70 ساله که اشغال از سطل های زباله جممع می کرد دادم انقدر خوشحال شد که به من می گفت چه سرنوشت و بخت اقبال بزرگی نصیبم شده امروز ....,واقعا به چه روزی افتادن مردم ما
متاسفم
متاسفانه واقعیت تلخ اینه که اغلب مردم دوست داستن این امکان براشون فراهم باشه . باید پذیرفت این واقعیت تلخو. اما باید کسان دیگه جواب بدن که چرا؟
تعجبی نداره ؟ مایی هم که موندیم نداریم که بریم . بهترین کار رو ایشان داره انجام میده .
هر کس می تونه نره نه تنها به خودش خیانت کرده بلکه به آیندگانش نیز خیانت کرده
جواب این سوال کاملا روشنه همانطور که می بینید این انتخاب فقط مربوط به قشر بازیگران نیست حتی سیاسیون ما نیز اگر توچشم نباشند دوست دارن اقامت کشور دیگری را هم داشته باشن و مردم عادی هم هرکدام توان دارن قطعا به این موضوع فکر می کنن مقصر مسولان کشور هستند نه مردم که این شرایط را ایجاد شده
واقعا نمی دونید چه اتفاقی افتاده ؟ اگه یه سری به کشورهای دیگه بزنید کاملا متوجه می شید
همچین بازیگر مطرحی هم نیست - یه چند تا سریال آبکی بازی کرده
متاسفانه قلک خیلی هاست بلاخره هرکی دستش برسه. و مردم عادی گروگان
حالاچراچسبيديدبه بازيگرا خيليها بي زحمت فقط ازجيب بيت المال دارن ميرن اروپا وآمريکا مردم محروم بايدبگن مرگ برآمريکا
چه اتفاقی افتاده ما برای فردامون نمی تونیم تصمیم بگیریم مردم ایران مدتها همش امروز فردا میکنن 100میلیون امروز باهزار خفت وام میگیری که یه کاری یه زمینی یا چیز دیگه بخری وقتی پول دست میرسه میبینی قیمت ها دوبرابر شده اونا میتونن و میرن ما بدبخت ها هم باید تحمل کنیم
اگر جوابی پیدا کردی به ما هم بگو
با سلام
شاید علاوه بر مسئولان، کسانی که پیشرفت بازیگران را ناشی از رانت در ایران بودن میخوانید و عملا تنگ نظری را به جامعه پمپاژ میکند باعث مهاجرت باشند . اکثر ایرانیانی که به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند از شکوفائی بیشتری برخوردار شده اند . میتوانید به امار مراجعه کنید . با تشکر
اولا که نه شما نه قانون نه هیچ کسی حق ندارد به کسی بگه شما باید اینجا زندگی کنین
و نمیتونین اونجا زندگی کنین . افتاد
دوما کار کرده پول درآورده میخاد بره جایی دیگه زندگی کنه . مالیاتش رو داده
پس اون همه سرمایه گذار که از سراسر دنیا میان دبی سرمایه گذاری یا میرن سنگاپور سرمایه گذاری و پولهاشونو میبرن سنگاپور یا چین برای سرمایه گذاری
باید به اونها گفت خائن و اعدامشون بکنن !!!!؟؟؟
سوما مشکل مملکت و گرونی ها برگردن بازیگرامون هست ؟
مملکت دست بازیگرامون هست که مردم اینگونه بدبخت شدن ؟
چهارما شما چرا فرار مغزها و دانشگاهی ها و دکترها رو نمیگین که سالانه چند هزار نفر دارن
میرن کانادا استرالیا آمریکا انگلیس آلمان و ......
پنجما خودت جواب خودت رو دادی که : مملکت چی شده که همه حتی فرزندان مسئولین دارن فرار میکنن
بهتر نیست تا بجای زیر سوال بردن این و آن که ظاهرا و در شرائط فعلی ، نقطه پایانی هم در مورد آن متصور نیست ، اول به فکر رفع عیوب موجود در مملکت ذاتا غنی خود باشیم؟؟؟؟
ایران در حال احتزار است، یک خوزستانی می گفت عدم حمایت مردم تهران و سایر نقاط از اهوازی ها بمنزله عدم همبستگی ملی است و مردم خوزستان محق برای استقلال در اینده خواهند شد
اتفاقا کانادا خیلی بد آب و هوا ست و هست ماه سال زمستونه!
کمتر چرت و پرت ببافید!
من هم بنا به دلايل زير حق را به آقاي سام درخشاني مي دهم كه نگران آينده فرزندش باشد .:

1-آموزش و پرورش كشور هيچ برنامه اي براي آموزش بروز فرزندان اين مملكت ندارد.
2- وزارت آموزش و پرورش كشور سالهاست كه بارمسئوليت آموزش فرزندانمان را به مدارس خصوص داده و خودش را راحت كرده است.
3-باوجود رشد قارچ گونه مدارس غير دولتي و بي كيفيت بودن اين مدارس متاسفانه هيچ نظارتي از طرف آموزش و پرورش انجام نمي شود.
4-محتواي آموزشي وزارت آموزش و پرورش ايران بسيار پائين و بي كيفيت است و جوابگوي نسل جديد نيست وفرزندانمان را سر در گم كرده است.
5- با توجه به راه اندازي "نون خانه اي" به نام فرهنگستان زبان فارسي و ترجمه بي معني و بي محتواي اصطلاحات علمي و فرهنگي بين المللي درآينده نزديك فرزندانمان درمجامع بين المللي حرفي براي گفتن ندارند.
اینارو به مسئولین بگین که شرایط لازم برای یه زندگی بدون دغدغه و آرامش رو برای مردم فراهم نمیکنند.همش میخان مردم سرگرم دغدغه ها باشن
دولت روحانی برخلاف ادعایشان باعث ناامیدی و آمار چندبرابری به مهاجرت شد
خوب کرده جایی که تبعیض همه جا باشه نبود حقوق اقوام -برابری استخدام-توزیع ثروت-آزادی بیان وعقیده-
اتفاقی که افتاده خیلی ساده است وپاسخ را باید از متولیان سینما وتلویزیون جویا شد.وقتی تنها فیلم هایی مجوز اکران میگیرند که مضمون انها خالی از واقعیت های جامعه است.وبه صرف داشتن چند صحنه طنز سطحی ویابرداشتهای آبکی ازدین وآب وخاک.عدم ایجاد نوع دوستی وانسانیت .هنر پیشه هایی که همواره با ماشینهای آخرین مدل در فیلم ها جولان میدهند.اشاعه خود بزرگ بینی وقهرامان پروری دروغین.در طی این سالها توقع داریم چه شخصیتی تربیت وبه اجتماع تحویل شده باشد.بی اختیار ما را یاد برخی فیلم های آبگوشتی زمان شاه می اندازد.فقط جای شکرش باقیست که آقای سام درخشان صداقت ورو راستی را دارد.که این هم در بین هنرمندان جزو جواهرت نایاب است.
یعنی شما نمی دانید چه شده؟
اكثر آنهايي كه دو تابعيتي مي شوند در حقيقت اصالت ندارند و اكثرا" دنبال بي بند و باري هستند . در ايران با اينكه به قول خودشان محدوديت دارند وضعيت ظاهري ناموسشان خجالت آور است حال در كاناد كه به نوعي مدينه فاضله ي آنان است چه افتضاحي خواهند كاشت خدا داند .
از شعار متنفرم و از این جامعه شعار زده هم دل خوشی ندارم ولی هر چقدر هم مملکت مون خرابه باشه توی این کشور بزرگ شدیم از آب و خاک و هوای این کشور استفاده کردیم آخر بی انصافی و بی وجدانی هست که کشور خودمون رو رها کنیم و بریم جای دیگه
ما انقلاب کردیم
کمترین کاری که میشود در مورد افراد دو تابعیتی انجام داد . به کار نبردن آن ها در انجام امور هست بخصوص کارهای مدیریتی . مدیر دو تابعیتی یعنی هر لحظه آماده فرار و شانه خالی کردن از جوابگویی در برابر مسئولیت ها . در مورد بازیگر ها هم استعداد های جوان و لایق زیاد هست و حداقل می توان از این استعداد ها استفاده کرد . کسانی که با پول و با وقت گران بهای مردم ایران به جایی رسیدند . بیشتر از این ها باید قدردان این مرز و بوم باشند .
به شما چه
تابناك وجدانا خوابي يا خودتو زدي به خواب ؟؟
يعني تو نميدوني چرا ؟ ميليارد براش ارث گذاشته بود در مقابل اين هديه هيچه .
احسنت به درك و فهم آقاي درخشاني و همسرشون
واقعا باید تاسف خورد.اون موقعی که جوانهای این مملکت از وجب به وجب این خاک دفاع میکردن این اقا کجا بود حتما مادرشون تو کانادا ایشون رو بدنیا اورده. بجای اینکه دست به دست هم گوشه ای از مشکلات مملکتمون رو درست کنیم واقعا چکار داریم میکنیم ایا تابعیت کانادا افتخاره شما رو در کانادا به همون دید نگاه میکنن که ما به افغان ها.سخنی هم با مدیران این مملکت فکر نمی کنید دیگه بسه گرفتن حقوق های کلان ملیونی ونجومی مملکت رو به نیستی بردین بلایی سراین کشور اوردین که حاضر نیستن فرزندشون در مملکتشون بدنیا بیاد.بر احوال این مردم باید گریست که دخل مملکت بیست وخرجش هیچ نیست.
تابناك جون واقعا نكنه تا حالا فكر ميكردي ايران جاي زندگيه!!!!!!
انقلاب شده
دررسانه های بیگانه ایران را کشوری صاحب زرادخانه موشکی و انواع واقسام سلاح های جنگی با مردمی گرسنه و سطح زندگی فلاکت بار معرفی می کنند که مسولین آنها را فراموش کرده و حتی در روزنامه ای اطلاعیه تقاضای کمک های بشر دوستانه در زمینه غذا و دارو برای کمک به مردم گرسنه ایران درج شده.
کسانی که از ایران رفتند تازه می فهمند
یعنی واقعا شما نمی دانید چه اتفاقی برای ایران و ایرانی افتاده؟ اگر نمی دانید واقعا متاسفم.
اتقاقا منم یه سوال دارم
مگه دانشگاههای ایران چشونه که آقای قالیباف پسرش رو فرستاده ملبورن؟
هيچ اتفاقي براي ايران نيافتاده ! اوضاع اقتصادي عااااالي ! وضعيت اشتغال جوانان بينظير ! هواي پاك ، محيط زيست سالم فراوان ! امنيت در مدارس به خصوص براي پسران عاااالي ! رضايت مردم از زندگي و مسولان مثال زدني ! كيفيت اجناس و پوشاك ايراني بسيار خوب !اگه كمه بازم بگم
خاک برسر این مردم که باانتخاباشون
وقتی مسئولین و بچه هاشون دوتابعیتی هستن دیگه چه انتظاری دارین؟
هیچی نگذاشتن برامون بمونه حتی امید!
فقط یه تاریخ از ما مونده
به عنوان یه جوان ۳۲ ساله هیچی ندارم!
سام درخشانی نمیخواد بچهش مثل من با ناامیدی زندگی کنه
هیچ ربطی به جناح ها هم نداره همشون مثل همن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل