بازدید 37339
۵
سیدبندی یوفا تحت تأثیر اختلافات سیاسی؛

قرعه‌کشی یورو 2020: هلند و آلمان در گروه‌ مرگ/ ویروس عربستان سعودی به گروه‌بندی اروپایی‌ها هم سرایت کرد+جدول‌ها

دور مقدماتی یورو 2020 که برای نخستین بار قرار است به میزبانی دوازده شهر اروپا برگزار شود، دقایقی پیش قرعه کشی شد و 55 تیم این قاره با فرمول و سیدبندی پیچیده، در گروه های دهگانه قرار گرفتند که سخت ترین قرعه همنشینی آلمان و هلند همسایگان مدعی است. پنج گروه 5 تیمی و پنج گروه 6 تیمی در این رقابت ها حضور خواهند داشت که اختلافات سیاسی باعث شد تیم‌هایی مثل روسیه، اوکراین و اسپانیا،جبل الطارق در یک گروه قرار نگیرند.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 02 December 2018

جام ملت‌های 2020 اروپا اساسا با تمامی رقابت های یورویی که تا به امروز برگزار شده، متفاوت است. این دوره از مسابقات، نخستین یورویی خواهد بود که دوازده شهر از سراسر اروپا، میزبانی اش را بر عهده خواهند داشت و هیچ کشور خاصی میزبان بازی ها محسوب نمی شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شهرهای آمستردام (هلند)، باکو (آذربایجان)، بخارست (رومانی)، بوداپست (مجارستان)، کوپنهاگ (دانمارک)، دوبلین (ایرلند)، گلاسکو (اسکاتلند)، مونیخ (آلمان)، رم (ایتالیا)، سن پترزبورگ (روسیه)، لندن (انگلیس) و بیلبائو (اسپانیا) شهرهای میزبان یورو 2020 خواهند بود اما جالب اینجاست که برخی منابع خبری نام شهرهای مینسک، بروکسل، سوفیا، بیت المقدس، سولنا، استکهلم، کاردیف و اسکوپیه را هم به این لیست اضافه کرده اند که نادرست است!

قرعه‌کشی یورو2020:هلندوآلمان درگروه‌مرگ+جدول‌ها

55 تیم در رقابت های مقدماتی یورو 2020 حضور خواهند داشت و به علت تعدد میزبانی، کشورهای میزبان نیز برای اولین بار در دور مقدماتی حضور خواهند داشت، ولی بیش از دو میزبان در یک گروه قرار نخواهند گرفت؛ اما از این 55 تیم، 20 تیم از رقابت های مقدماتی راهی دور نهایی یورو خواهند شد و چهار تیم باقی مانده، در حقیقت قهرمان لیگ‌های A تا D لیگ ملتهای اروپا خواهند بود که از امسال آغاز شده است. در صورتی که تیم قهرمان لیگ در مقدماتی توانسته باشد، صعودش را قطعی کند، تیم دوم گروهش مستقیم به یورو صعود خواهد کرد.

پنج گروه پنج تیمی و پنج گروه شش تیمی در این رقابت ها حضور خواهند داشت که قوانین محدود کننده از جمله اختلافات سیاسی باعث خواهد شد تیم‌هایی مثل روسیه – اوکراین و اسپانیا – جبل الطارق در یک گروه قرار نگیرند. به این ترتیب دخالت سیاست در فوتبال به سبکی که عربستانی ها در فوتبال آسیا باب کرده اند، گریبان فوتبال اروپا را نیز گرفته است.

دیدارهای مقدماتی نیز در ماه مارس، جوئن، سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2019 برگزار خواهند شد. قرعه رقابت های مقدماتی یورو 2020 به شرح زیر است که در جدول می بینید؛

گروه A: انگلیس - جمهوری چک - بلغارستان - مونته نگرو - کوزوو

گروه B: پرتغال - اوکراین - صربستان - لیتوانی- لوگزامبورگ

گروه C: هلند - آلمان- ایرلند شمالی - استونی - بلاروس

گروه D: سوئیس- دانمارک - جمهوری ایرلند- گرجستان - جبل الطارق

گروه E: کرواسی- ولز - اسلواکی- مجارستان - آذربایجان

گروه F: اسپانیا- سوئد- نروژ - رومانی - جزایر فارو - مالت

گروه G: لهستان- اتریش – رژیم صهیونیستی - اسلوونی - مقدونیه - لتونی

گروه H : فرانسه- ایسلند - ترکیه - آلبانی - مولداوی - آندورا

گروه I: بلژیک، روسیه،اسکاتلند، قبرس، قزاقستان، سن مارینو

گروه J: ایتالیا،بوسنی، فنلاند، یونان، ارمنستان، لیختن اشتاین

قرعه‌کشی یورو2020:هلندوآلمان درگروه‌مرگ+جدول‌ها

نکات قرعه‌کشی این دوره

قرعه‌کشی مرحله انتخابی یورو 2020 به گونه‌ای صورت گرفته است که چهار تیم انگلیس، پرتغال، هلند و سوئیس از سید لیگ ملت‌ها (تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا) در گروه‌‌‌هایی پنج تیمی قرار بگیرند و فرصت انجام بازی‌های‌شان در مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها را داشته باشند.

از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند و 4 سهمیه باقی‌مانده هم از طریق باز‌های پلی‌آف مشخص می‌شود. آن دسته از تیم‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا در گروه‌های خود صدرنشین شده‌‌اند، از هم اکنون سهمیه حضور در پلی‌آف را دارند و در صورتی که نتوانند از مرحله انتخابی صعود کنند یک شانس مجدد برای حضور در مرحله نهایی یورو 2020 خواهند داشت.

بازی‌های مرحله انتخابی یورو 2020 از ماه مارس سال 2019 تا ماه نوامبر و مرحله پلی‌آف هم در ماه مارس سال 2019 برگزار می‌شوند. تیم ملی آلمان به دلیل نتایج ضعیفی که در لیگ ملت‌های اروپا کسب کرد و سقوطش به لیگ دوم این رقابت‌ها، در سید دوم قرعه‌کشی قرار داشت.

سید بندی قرعه‌کشی مرحله مقدماتی به شرح زیر است؛

سید یک: سوئیس*، پرتغال*، هلند*، انگلیس*(تیم‌های سید لیگ ملت‌ها) بلژیک، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی و لهستان
سید دو: آلمان، ایسلند، بوسنی و هرزگوین*، اوکراین*، دانمارک*، سوئد*، روسیه، اتریش، ولز و جمهوری چک.
سید سه: اسلواکی، ترکیه، ایرلند جنوبی، ایرلند شمالی، اسکاتلند*، نروژ*، صربستان*، فنلاند*، بلغارستان و رژیم اشغالگر قدس
سید چهار: مجارستان، رومانی، یونان، آلبانی، مونته‌نگرو،، قبری، استونی، اسلوونی، لیتوانی، گرجستان*
سید پنج: مقدونیه*، کوزوو* بلاروس*، لوکزامبورگ، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، مولداوی، جبل‌الطارق و جزایر فارو
سید شش: لتونی، لیختن‌اشتاین، آندورا، مالت و سن‌مارینو

ساز و کار قرعه‌کشی و برنامه بازی‌های یورو 2020

تیم‌های تیم‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا شرکت داشتند، در پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها، دارای رتبه‌ای از یک تا 55 شده‌اند که این رتبه بر اساس جایگاه آنها در گروه‌شان، امتیازاتی که کسب کردند، تفاضل گل، گل‌های زده و ... صورت گرفت. تیم‌های لیگ A دارای رتبه‌های یک تا 12، تیم‌های لیگ B دارای رتبه‌های 13 تا 24 و ... بر همین اساس یوفا سید‌بندی قرعه‌کشی مرحله یورو 2020 را هم انجام داده است: سید سهمیه لیگ ملت‌های اروپا: چهار تیم برتر لیگ A (تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌‌ها)

سید یک: تیم‌های پنجم تا دهم لیگ ملت‌ها (6 تیم)
سیدو دوم: تیم‌های یازدهم تا بیستم (10 تیم)
سید سوم: تیم‌های بیست‌و‌یکم تا سی‌ام (10 تیم)
سید چهارم: تیم‌های سی‌و‌یکم تا چهلم (10 تیم)
سید پنجم: تیم‌های چهل و یکم تا پنجاهم (10 تیم)
سید ششم: تیم‌های پنجاه‌و‌یکم تا پنجاه و پنجم

طبق قوانین یوفا، آن دسته از تیم‌هایی که در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، در گروه‌های خود در 4 لیگ A، B، C و D سرگروه شده‌اند، از امتیازی ویژه برخوردارند؛ به این صورت که اگر نتوانند از مرحله مقدماتی، جواز حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا را کسب کنند، این فرصت را خواهند داشت که از طریق پلی‌آف بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به یورو 2020 امتحان کنند. (این تیم‌ها با ستاره مشخص شده‌اند). امتیاز ویژه دیگر یوفا برای تیم‌‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا خوب نتیجه گرفته‌اند این است که 4 تیم صدرنشین جدول گروه‌های 4 گانه لیگ A که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده‌اند را در سید اول قرعه‌کشی یورو 2020 قرار داده است. این تیم‌ها عبارتند از سوئیس، پرتغال، هلند و انگلیس.

تصاویر برخی مربیان سرشناس تیم های ملی اروپایی در قرعه کشی امروز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
پس ایتالیا؟
تموم زندگیتون شده عربستان. اینم سوژه جدید واسه سرگرم کردن مردم گرسنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ﺳﻼﻡ ﺭﺑﺎﺕ
امین بدیعی
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
متاسفانه بعضی ها وقتی کامنت میگذارند آنهم از نوع ناشناسش بوی زننده لجن پراکنی را به مشام میرسانند ! مردم گرسنه شرف دارند و آبرویشان را جار نمیزنند !
خاشجقچی کدوم گروهه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار