بازدید 12630
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

بیش از 2300 کامیون قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شود/ ده‌ها میلیارد دلار مغایرت کمرگی در کشور وجود دارد

یکی از انتقاداتی که همواره از گمرکات کشور در سال‌های اخیر مطرح بوده، قاچاق کالا از راه‌های رسمی کشور بوده است؛ موضوعی که بار‌ها بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی برخی مسئولان انتظامی کشور نیز به آن اشاره‌هایی داشته اند.
کد خبر: ۸۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 01 December 2018

بیش از 2300 کامیون قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شود/ صدها میلیارد دلار مغایرت کمرگی در کشور وجود داردیکی از انتقاداتی که همواره از گمرکات کشور در سال‌های اخیر مطرح بوده، قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور است؛ موضوعی که بار‌ها بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی برخی مسئولان انتظامی کشور نیز به آن اشاره‌هایی داشته اند.

به گزارش «تابناک»؛ سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، بار‌ها در این باره عنوان کرده که حجم چشمگیری از قاچاق به کشور از مبادی رسمی انجام می‌گیرد و در این مدت نیز بار‌ها پرونده‌های مختلفی از قاچاق در گمرک کشف شده که ریشه برخی از آنها به برخی از مدیران گمرک کشور می‌رسد. مثلا یکی از مباحث مطرح در طرح تحقیق و تفحص از گمرک کشور، مربوط به بحث واردات خودروست.

محسنی اژه‌ای در این باره گفته است: برخی از کارکنان و مدیران گمرک کشور و وزارت صنعت و معدن و تجارت دستگیر شده اند و مورد دیگر مربوط به واردات ۲۱۰ کانتینر کالای قاچاق بود که چند وقت پیش خبرساز شد. موارد دیگر، مربوط به پرونده‌ای است که سال گذشته مطرح شد و هفت تن از کارکنان گمرک به اتهام اخذ رشوه ۱۴ میلیاردی از ترخیص کاران دستگیر شده بودند.

امسال نیز طبق اعلام اژه‌ای، مدیر کل گمرک بوشهر به جرم دریافت رشوه به پنج سال حبس محکوم شد. البته از این دست خبر‌ها زیاد است و همین باعث شده تا مجلس دست به کار شده و به انجام تحقیق و تفحص از گمرک کشور اقدام کند.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: آمار واردات قاچاق کالا از مبادی رسمی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است و این حجم از کالا در حالی وارد کشور می‌شود که هیچ یک از مسئولان رسمی وزارت اقتصاد و گمرک در این خصوص پاسخگو نیستند.

این نماینده مجلس گفته است: نمونه این گمرکات کشور، گمرک دلوار و نیز سجافی است که ۲۳۰۰ کانتینر از آن خارج شده است. در بندرعباس پرونده مدیر آن با ۴۳ صفحه تخلف به دادگاه فرستاده شد؛ البته این مدیر با وجود این تخلفات از شهریور ۹۵ از کار برکنار نشده و توسط برخی مدیران بالا دستی حفظ شده، ولی در فروردین ۹۶ با ۶ نفر دیگر از مدیرانش دستگیر و روانه زندان شد.

به جز این نیز رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس گفته بود: بنا بر آمار‌های موجود، در دهه ۸۰، ۱۲۷ میلیارد دلار در واردات از امارات متحده عربی به ایران و طی سال‌های ۸۴ تا ۹۴، ۴۶ میلیارد دلار مغایرت گمرکی در واردات از چین به ایران وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اصلاح نظام‌های تصمیم‌گیری در کشور، بیان کرد: متأسفانه در همه بخش‌های کشور، روند‌های فاسد در عین ابهام و عدم شفافیت شیوع پیدا کرده است. حال آنکه باید نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی در کشور، به‌ گونه‌ای اصلاح شود که منابع حاصل از فروش منابع طبیعی به ‌عنوان سرمایه‌های طبیعی تنها مجاز به انواع سرمایه‌های دیگر انسانی از قبیل: سرمایه‌گذاری در آموزش، پژوهش و سلامت و نیز سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ماندگار تبدیل شود و به سرمایه‌ها و منابع طبیعی در امور غیرمولد سرمایه‌گذاری بدل نشود.

البته در سال‌های قبل کار‌هایی هم در خصوص مبارزه با فساد در گمرک صورت گرفته که از جمله می‌توان به نصب دستگاه‌های ایکس رو و این قبیل موارد اشاره کرد؛ اما گویا اقدامات صورت گرفته در این زمینه، نتوانسته نظر نمایندگان را به خود جلب کند و به همین دلیل، طرح تحقیق و تفحص در مجلس کلید خورد.

بنا بر این گزارش، موضوع قاچاق از مبادی رسمی بار‌ها در مجلس از طریق نطق‌های میان دستور و مصاحبه از سوی نمایندگان مطرح شده و حتی یکی از محور‌های استیضاح وزیر اقتصاد سابق نیز همین موضوع بود.

اکنون نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند، به موضوع قاچاق از مبادی رسمی برای همیشه پاسخ دهند. به همین منظور طرح تحقیق و تفحص از گمرک کشور کلید خورده و محور‌های پنج‌گانه تحقیق و تفحص به شرح زیر است؛

۱_ برای جلوگیری از قاچاق کالا چه اقداماتی صورت گرفته است؟

۲_ علت حجم بالای قاچاق کالا از مبادی رسمی گمرک چیست؟

۳_ برای اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و برخورد با متخلفین از کارکنان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

۴_ علت ناکارآمدی ساماندهی گمرکی و سوءاستفاده از آن از طریق ارزیابی از دور و اقدامات انجام شده جهت اصلاح سریع آن چیست؟

۵_ گمرک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از قاچاق سازمان‌یافته از مبادی رسمی (گمرک) از جمله اختلاس و تبانی در استرداد سپرده‌ها، جعل اسناد گمرک، جعل آرای هیأت‌های حل اختلاف گمرک، واگذاری سامانه جامع گمرکی و انعقاد قرارداد‌ها اعم از باسکول، انبار و سایر موارد و همچنین کارشناسان مجازی چه کارهایی انجام داده است؟

نمایندگان امیدوارند که بتوانند از این طریق بخشی از فساد سازمان یافته در کشور را شفاف سازی کرده و به یکی از سرچشمه‌های فساد اقتصادی پایان دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۴
کار کی میتونه باشه غیر از ...... ؟
پاسخ ها
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
همه چيز که داره از گمرک رد ميشه ...
بهترين راه حذف گمرک است تا مردم حداقل روي ارزاني را ببينند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
می گفت یا نمی دونی قاچاق چیه
یا دهها ملیارد دلار را نمی دونی چقدره؟!
اینا خبر سازیه برای سخن بدون سند ظریف
دهه شصتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اتهام نزنید
مدرک ندارید چرا حرف میزنید .
ظریف یه وزیر بود بابت این حرف چکار دارن میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
این همه قاچاق را که مردم عادی نمی توانند انجام دهند !پس برخی از مسئولان در این قاچاق دست دارند که کامیون های به این بزرگی را توقیف نمی کنند !
اینها بخشی از پولشویی است که محمد جواد ظریف عنوان نموده بودند.
به نظر شما جلوی این همه قاچاق را گرفتن دشوار است ؟؟؟ اگر این کامیون ها اسلحه بار می کردند جرائت داشتند یک متر وارد خاک ایران بشوند ؟؟
مردم قاضی خوبی هستند
کاری با واقعیت قاچاق و مشکلات گمرکی در ایران ندارم، ولی واقعاً صدها میلیارد دلار قاچاق!؟ یا دوستاننمی دانند صدها میلیارد دلار چی هست، یا ابعاد اقتصادی ایران را نمی دانند!
ضمناً اگر انقدر قاچاق داریم چگونه پولش وارد سیستم کشور می شود، غیر از پولشویی!؟ ایا این تایید همان حرف آقای ظریف نیست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
بله برای خوش رقصی در قبال خارجی ها
دایی جان قانون داریم ولی همین دولتی که اقای ظریف در ان کار می کند رها کرده تا پول شویی شود
امید
| Japan |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اره ...تو هم هرجا رسیدی فقط ببین میتونی راهی و یا بهانه ای پیدا کنی و اراجیف سر هم کنی !!! این پولشویی مربوط به دولت نیست بلکه خارج از دایره و اختیار دولته میدونی که !!! از خدا بترس اینقدر کیلویی حرف نزن !
کل واردات سالانه کالا به کشور کشور حدود 50 میلیارد است لذا چگونه می شود گفت صدها میلیارد ... » !؟ احتمالا ایشان معنی دقیق " صد ها " را نمی داند!
صدها میلیارد دلار مغایرت ؟؟؟؟!!!!!!!!

یا خدا .
این حجم از قاچاق کار افراد عادی جامعه نیست

رانت و فساد بیداد میکنه.

درست شدنی نیست
همه در ایران از مقامات مسئول تا مردم عادی می دانند که در ایران قاچاق گسترده از مواد مخدر تا بنزین و گازوییل و تا لوازم خانگی و کالاهای مصرفی و خلاف ها و فسادهای سنگین در مورد واردات خودرو و و ارز و الکل و در نتیجه پولشویی گسترده درامد ناشی از این اقدامات در ابعاد بسیار گسترده ای جریان دارد که شاید به راحتی به بالای 20 میلیارد دلار برسد و غیر ممکن است که تصور کنیم همانطور که در جریان ثبت سفارش و ورود چند هزار خودرو ثابت شد همه این قاچاق فقط توسط عده ای کوله بر فقیر مرزی جریان دارد. مثلا باور کنیم چند ده یا چند صد لنجی که همه روزه سوخت چند تنی تا چند ده تنی را بارگیری کرده و به انور اب انتفال می دهند بارگیری انها توسط دبه بنزین و پمپ بنزین روستاهای دور افتاده ساحل جاسک یا بندر لنگه می باشد؟ یا خیر جواب در برخی گمرکات و اسکله ها و... نهفته است که هنوز هم دستگاههای عریض و طویل دولتی و انتظامی و اطلاعاتی نتوانسته اند یا نخواسته اند سازماندهی این حجم عظیم قاچاق را شفاف سازی کنند. حالا این جور که در این یادداشت اورده شده ایا منطقی است از هر شخصی که این واقعیات را بیاورد حتما انتظار مدرک و سند و جزییات ادعای خود بطلبیم که حتی همان دستگاههای عریض و طویل دولتی و مربوطه در چند ده سال گذشته نتوانستند بیاورند؟!
واو عجب مملكتي شده . 39 سال جانانه از نظام دفاع كردم اما تو اين چند ماه ديگه واقعا نميتونم دفاع كنم خيلي قاراش ميش شده اوضاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اين بالا كامنت خود منه ،تو همين يك ساعت كه اين كامنت را زدم فهميدم اشتباه كردم. نه چون ما راهمان درسته همچنان به دفاع از راهمان خواهم پرداخت. خدايا منو ببخش .اين مشكلات هم به فضل خدا حل خواهد شد. حرفمو تو كامنت فوق پس مي گيرم.
خود گمرک هم همه مشغول تبانی و اختلاس کوچک و بزرگ هستند همون بهتر که از طرف گمرک نیومده!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
در کل خط ساحلی .. شناورهایی هستند که با رانت و ارتباط های مافیایی سهمیه گازوییل لیتری ۸۰۰ تومان را گرفته و ۲۱۰۰۰ تومان برابر با ۲ دلار در سواحل امارات میفروشند و از لنجهای ماهیگیری تا شناورهای فلزی به تعداد بسیار زیاد هستند و جالبه که لنجهای ماهیگیری حتی ماهیهای ممتاز و درجه یک و دو را هم همراه گازوییل قاچاق به اماراتی ها با دلار میفروشند و ماهی های درجه ۳ و ۴ خودشون را به بنادر ایران میاورند و هیچ کنترل دقیق و کاملی وجود ندارد
پیدا کنید سود ها را که که میبرد و که میخورد
نرخ دلار در ایران هرگز به 19 هزار تومن و حتی 16 و 15 هزار تومن نرسیده. البته در یک روز به 19 تومن و یکی دو هفته به بالای 15 هزار تومن رسید ولی این نرخها هرگز معاملاتی و به قول دانش اقتصاد نرخ موثر نبود. معمولا در علم اقتصاد نرخی را نرخ موثر می دانند که حداقل برای یکماه دوام اورد ولی این نرخ 19 تومن حتی برای یک روز کامل هم دوام نیاورد.ولی خبر خوب این است که قیمتها در ایران نشان می دهد که نرخ ارز موثر و معاملاتی همان حدود 11 تا 12 هزار تومن است ولی خبر بد این است که بسیاری از اقلام و حتی اقلام وارداتی هنوز به این نرخ هم نرسیدند و قیمت پایینتری دارند و هنوز این نرخ در بازار کالا تخلیه کامل نشده و قطعی بدانید که نرخها و به خصوص اقلام اساسی رو به بالا خواهند بود که دولت فعلا در مواردی انها را ممنوع کرده و لی نمیتواند همیشه ان را ممنوع کند چون اقتصاد را با خطر عظیم مواجه می نماید. نمونه همان نرخ های خودرو و لوازم خانگی داخلی و البته کالاهای اساسی مانند سوخت و بنزین و برق و ارد و برنج و....
در مورد کانال انتقال ارز اروپا از اول هم هرگز به ایران هیچ قول و تعهدی نداده بود. این اقای ظریف و تیم سیاست خارجی کشور بود که باز مانند برجام با دادن گزارش نادرست به مردم ایران و مسئولان ایران مانند اینکه تحریمها همگی در یکروز لغو و تمام می شود مردم و مسئولان را دوباره وعده سر خرمن تعهد و قول و قرار اروپا داد. همه حرفی که اروپاییها زدند این بود که تلاش خود را می کنند. و الان هم می بینید که دروغ نگفتند و دارند تلاش خود را می کنند. انهایی که سالها در غرب زندگی و کار کردند می دانند وفتی کسی به شما بگوید تلاشش را خواهد کرد یعنی اینکه 20 درصد هم امیدوار نیست و روش نباید حساب کرد. ولی مثل اینکه اقای ظریف هرگز در غرب زندگی نکرده یا به نفع منافع شغلی او این است که تلاش را تعهد و قول و قرار جا بزند. مانند مدیران اقتصادی که تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا می کنند و از ان به عنوان قرارداد نام می برند یا به راحتی اسم هر گونه روابط نزدیک با چین یا روسیه را روابط استراتژیک یا راهبردی نام می برند. در حالیکه رابطه استراتژیک تعریف خود را دارد و هرگز و هرگز روابط ایران با چین و حتی روسیه را نمی توان استراتژیک نامید. یاد معاون اقای اخوندی در خرید هواپیما بخیر که می فرمود انقدر ما خوب چانه زدیم که ایرباس قبول کرده غلاوه بر فاینانس همه هواپیما ها یک هواپیمای مجانی هم به ما بدهد! مانند برخی تبلیغات در غرب که یکی بخر دو تا ببر! و البته هیچکس هم از این مدیران برای انحراف افکار عمومی و مسئولان داخلی بازخواست نمی کند و این میشود دلیل که انها همچنان به این گزارشهای اشتباه ادامه می دهند.
پاسخ ها
حمید
| Japan |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
برادر هموطن شما چه انتظاری داری از ابر قدرت امریکا که شما پرچمش را در پارلمان رسمی مملکت به اتش بکشی اونوقت ایشون برای شما هواپیما بسارند تا شما سوار بشید و کیف بکنید !!!!! مگر ظریف میتونه در حالیکه شما روی موشکها برای شریک استراتژیک امریکا یعنی اسراییل حکم نابودی صادر می کنی و میفرستی ، معجزه بکنه و هواپیما بخره ؟!! طریف باید حرف شما را برنه و گفتگو بکنه و طباره بخره ، حالا وقتی که شما مدام پرچم میسوزونی ظریف باید مثلا در نشست با فروشنده هواپیما چه بگوید ؟!!!
قابل توجه انهایی که در مجلس وسایر تریبونها مخالف وجود فساد سازمان یافته وپول شویی هستند وسردارانی چون دکتر ظریف را بواسطه گفتن حقیقت ملامت ونکوهش میکنند ،
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
قدرت مافیایی قاچاق و پولشویی در کشور بسیار بسیار قوی هستند
بودجه عمومی کشور در سال 97 حدود 430000 میلیارد تومان هست که با فرض دلاری 10000 تومان میشود 43 میلیارد دلار. حال ببینید عدد 127 میلیارد دلار کجای کار هست!!
وقتی که با شفاف سازی مخالفید و ادعای دور زدن تحریم ها را دارید معلوم است که پنهان کاری لازم است و آمارها مغایرت پیدا می کند
هروقت رسیدگی شد اعلام کنید وگرنه این روند ناسالم که همه مردم ازان اگاهی دارند
مشخصه چه نهادی بدون رعایت قوانین اقدام به واردات بدون پرداخت عوارض گمرکی می کند
می بینم در مورد حرفهای دشمن شاد کنی که آقای صالحی زدن هیچ مطلبی و گزارشی در سایت تابناک وجود نداره

حقیقت ماجرا من پدرم کارش آزاده
حالا کارش چی؟ کارش اینه که صبح علی الطلوع میره سر میدون همراه با بیست سی نفر دیگه اونجا میشینن تا ینفر پیدا شه بیاد که نیاز به کارگر داشته باشه و سوار ماشین اون بشن برن کار کنن
و اگر بخت باهاش یار باشه شاید هفته ای سه چهار روز براش کار باشه

من همیشه خبرها رو از کانال ها خبری و سایت شما دنبال میکنم امروز میخواستم توی سایت شما از اینکه پدرم مشمول سبد کالا نشده است گلایه کنم اما وقتی که مصاحبه یکی از مقامات بلندپایه کشور را با شبکه آمریکایی دیدم از خیر نظر دادن در رابطه با این موضوع گذشتم

ما با با اینهمه فقر و نداری داریم سر میکنیم صدامون رو کسی نشنیده تاحالا اما یک مسئول بلند پایه کشور با حقوق و درآمد کافی میاد در مقابل دشمن دانسته یا ندانسته اظهار فقر میکنه و پیام ضعف اقتصادی معیشتی رو به دشمن مخابره میکنه این چه معنی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای نماینده؛ همین مصداق پولشویی است. بعد میگویید چرا ظریف گفته پولشویی داریم. نه بابا همه چی گل و بلبل است. خود را فریب ندهیم!!!
نه اقا پولشویی نداریم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
نه پس.
قالیشوییه !!؟؟؟؟؟
وقتی آقایون در حجره ها و و مسولان در دفترشون نشسته اند وبا یک تلفن همه چیز رو راست و ریس میکنند انتظار بیشتر از اینها رو باید داشت
بله، تو گمرک .... کالا رو ترخیص میکنن، ۲۰ میلیون از صاحب کالا میگیرن تا کالا رو ترخیص کنن و اگه ۲۰ میلیون رو پرداخت نکنه کالاش ترخیص نمیشه، بعد از اون ۲۰ میلیون یه مقداری میریزن به حساب دولت بابت ترخیص و بقیشو خودشون برمیدارن، به این ترتیب هم رشوه میگیرن و هم سر دولت کلاه میذارن
اکنون نیزبه خاطررشوه کلان میبایست کلاها نیزدر انبارگمرک کشور بماند رقم رشوه ازرقمی که میبایست به حساب دو لت بابت انبار داری واریز گردد بیشتر است ،که باید تاسف خورد و مسئو لین چرا با این گونه کارکنان برخورد و یا کارکنان را هر یکسال ویا شش ماه جابجا نمی کنند .
در رابطه با این خبر باید به ارزتان برسان که بنده نظر خاصی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
همون بهتر که شما چیزی ارز نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
یه دونه ای نعمت جووون
امام خمینی با قاچاق مبارزه میکرد و در این کار جدیت داشتند...مسئولین این نکات را فراموش نکنند
در هر کشوری که تحریم باشد قاجاق هست رانت هست آقازاده هست ودر نهایت پولشویی هم هست. مسولین باید واقع بین باشند وبیاندیشند تحریم برای چی.؟ برای کی؟
قبل از انقلاب اسلامی و نیز بعدا اغلب در گمرکات فساد بوده و خواهد بود . سیستم و قوانین باید اصلاح شوند . چند نفر از کارمندان دزد و فاسد را در محوطه اداره گمرک در داخل قفس آهنی آتش بزنند تا درس عبرتی برای دیگران شود . ضمنا از کارمندان شریف و سالم باید سپاسگزار کرد . با زندان و اخراج کار ها درست نمی شود .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اتش زدن در قفس اهنی کار داعش است
اگر واقعا خواستار مبارزه با فساد هستید از حاکمیت بخواهید تا رسانه ها و احزاب را آزاد کنند و نظارت استصوابی را بردارند تا خبرگان متخصص و حرفه ای دلسوز و نمیندگان واقعی مردم امور را بدست بگیرندتا کشور از این فلاکت نجات یابد ولا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
این فسادهای کلان ریشه در مصوبات دولت ها و قوانین دارد به کارمندان ربطی ندارد
بعد یک کولبر بی نوا که از سر ناچاری کولبری می کند برخورد می شود اما دهها میلیارد دلار کالای قاچاق که از مبادی رسمی وارد می شود را نمی بینند خب خیلی روشن است که قاچاق این حجم از کالا افراد حقیقی گمنام و بی نام و نشان نیست
گمرک برای جلوگیری از قاچاق سازمان‌یافته از مبادی رسمی (گمرک) از جمله اختلاس و تبانی در استرداد سپرده‌ها، جعل اسناد گمرک، جعل آرای هیأت‌های حل اختلاف گمرک، واگذاری سامانه جامع گمرکی و انعقاد قرارداد‌ها اعم از باسکول، انبار و سایر موارد انجام داده است
تصمیم‌گیری‌های اساسی در کشور، به‌ گونه‌ای اصلاح شود که منابع حاصل از فروش منابع طبیعی به ‌عنوان سرمایه‌های طبیعی تنها مجاز به انواع سرمایه‌های دیگر انسانی از قبیل: سرمایه‌گذاری در آموزش، پژوهش و سلامت و نیز سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ماندگار تبدیل شود و به سرمایه‌ها و منابع طبیعی در امور غیرمولد سرمایه‌گذاری بدل نشود.
محسنی اژه‌ای در این باره گفته است: برخی از کارکنان و مدیران گمرک کشور و وزارت صنعت و معدن و تجارت دستگیر شده اند و مورد دیگر مربوط به واردات ۲۱۰ کانتینر کالای قاچاق بود که چند وقت پیش خبرساز شد. موارد دیگر، مربوط به پرونده‌ای است که سال گذشته مطرح شد و هفت تن از کارکنان گمرک به اتهام اخذ رشوه ۱۴ میلیاردی از ترخیص کاران دستگیر شده بودند.امسال نیز طبق اعلام اژه‌ای، مدیر کل گمرک بوشهر به جرم دریافت رشوه به پنج سال حبس محکوم شد. البته از این دست خبر‌ها زیاد است و همین باعث شده تا مجلس دست به کار شده و به انجام تحقیق و تفحص از گمرک کشور اقدام کند.
1400 سال پیش یکی از بهترین بندگان خدا در آخرین لحاظ عمر که غالباْ مهمترین نصایح گفته می شود عبارت شما را به تقوا و نظم وصیت می کنم را به عنوان بهترین جمله بیان کردند با وجود عدم توجه عملی به تقوا ولی در بیان بسیار روی آن تمرکز می شود اما در خصوص نظم نه در بیان و نه درعمل به آن توجه نمی شود. ریشه تمام مشکلات کشور ما هم همین موضوع نظم و انضباط است. نظم در انتخاب مدیران / نظم در استفاده از خبرگان و کاربلدان/ نظم در صدور بخشنامه ها / نظم در بازرسی ها /نظم در ترافیک شهری / نظم و شفافیت در اطلاعات / نظم در فرایندها و جلوگیری از موازی کاری چه در زمینه فعالیت های اداری و چه فعالیت های خیریه و ... / نظم در بیمه ها / نظم در تنظیم دستمزدها / واقعاْ اگر خواهان پیشرفت کشور هستیم باید بر اساس سلسله مراتب نه رفاقت و روابط افرادی را در راس امور قرار دهیم که نه در ظاهر بلکه در عمل متقی و بی علاقه به ظواهر دنیا باشند و افرادی که منظم و پایدار در تصمیماتشان هستند و عمل گرا کار را به پایان می رسانند نه اینکه از این شاخه به آن شاخه پرش می کنند و بیشتر مشغول حاشیه گویی و پرحرفی هستند
یعنی کار کی میتونه باشه!؟
سالهاست که داریم فریاد میزنیم جلوی این قاچاق را بگیرید.کسی توجه نکرد.همه شما از دولت مجلس وخود شما رسانه ها مقصرید.همه شما از این حجم قاچاق اطلاع داشتید ودم برنیاوردید.در طی این سالها قوه قضاییه کدام قاچاق را اتش زد وکدام قاچاقچی را از هستی ساقط کرد؟مگر میشود کسی را از هستی ساقط کرد ولی ابرویش را حفظ کرد که میگویید اعلام نمیکنیم.حالا کار از کار گذشته دیگر نه تولیدی مانده نه صنعتی.در این چند ماه گذشته متوجه شدیم که حتی توان تامین پوشک بچه را هم نداریم چه برسد به صنایع سنگین.وتا فساد هست هیچ اتفاقی در این مملکت نمی افتد.
این همان مسالهٔ پولشویی است که آقای ظریف فرمودند ،و متنعمین بر آشفتند ؟،،
کسی که این امار را داده خواسته حرفهای ظریف را به جاده خاکی بندازه و افکار مردم را از صبحبتهای ظریف منحرف بکنه
بنده با عرضیات شما موافق نیستم اصلا و ابدا
بیچاره ظریف.
با این همه قاچاق چرا هیچ وقت از کسانی که قاچاقچی هستند اسمی برده نشده، یعنی تو این چهل سال نمی دانید کار چه کسانی بوده اگر شما هم که رسالت خبری دارید، اعلام کنید،،
سلام من مسیر گمرک... محل ترددم میباشد انصافا تو مسیر سلامتی کار دیدم البته محل تردد کمی دارد ماشینهای غریبه را خوب میگردن مورد پیدا کنن البته برای راه اومدن اما چیزی در ماشینت نداشته باشی خارج از نوبت راه میاندازنت تا زود بری ومانع کسب نشی ولی تو بارنامه تریلی ها لای بارنامه پول میزارن میرن وجالبتر از مسافرین خارجی هم بشدت تمام ونعره کشان بدون ابا میگیرن بقول آنطرف مرز.... تلافی میکنن ورشوه را حرمت مینامند دلال وهمه کارکنان رشوه دیدم میگیرن شما در هر شهری مال ومنال ارزیاب ها را بسنجی متمول ترین هستن جالب است کاغذ بازی امضای ده نفر تو ورقه هست بیشترین اختلاس ولی اونور بیشتر الکترونیکی وسرعت بیشتر هست پس دولت الکترونیک را نمیزارن برادر راه بیوفته
گمرک سجافی کی ۲۳۰۰کانتینر بار خالی کرد که ما ندیدیم
گمرک همیشه تعطیل هندیجان که سجافی باشه به عمرش یک جا ۲۰کانتینر بار نداشته شما میگی ۲۳۰۰کانتینر
یعنی فقط
1 - کسانی که به آقای ظریف حمله می کنند آدمهای همانهایی هستند که در این کشور به پولشویی مشغولند
2 - چقدر قاچاق زیاد است که فرمانده نیروی انتظامی و نمایندگانی مجلس هم به صدا در آمده اند .
3 - مجلس مقصر است بدلیل اینکه قوانین وضع شده آن راه فرار برای قاچاقچیان باز گذاشته و حاضر نیست آنرا اصلاح کند .
4 - وقتی 2300 کانتینر قاچاق فقط از دو گمرک استان بوشهر خارج می شود حساب کنید از بقیه گمرکات کشور چه مقدار کانتینر قاچاق خارج شده است .
5 - با این وضعی که کشور دارد نباید انتظار خوب شدن اوضاع اقتصادی کشور را داشت حالا حالاها در روی همین پاشنه می چرخد .
6 - با توجه به تعدد افراد و گروه ها، نباید تمام کاسه کوزه ها را سر دولتی ها شکند !
اونوقت میان کولبرهای فقیر هم وطنی کرد که فقط برای گذران زندگیشون مجبورن این کارو بکنن رو باهاشون برخورد میشه. !!!!!
آقایون ظریف و روحانی .مجلس به جای اینکه دنبال حل مسایل تحریم های آمریکا باشند به فکر فساد و رشوه گمرک و مالیات و بیمه و بانک ها و....باشند که ۶۰ میلیون نفر در فقر مطلق باشند و ۲۰ میلیونی که زیر مجموعه این ارگان ها هستند به تاراج اون ۶۰ میلیون بپردازند
بفرمایید که همه ناکارامدند
به این می گن فساد.
مسئولین مقصر اصلی هستند چون چشمشان روی این موضوع وجدیت در ان را بستند؟/
بسیار جای تاسف و تامل دارد براستی این تعداد کامیون ، میتواند توسط افراد عادی قاچاقچی وارد کشور شود ؟ کجایند مسئولین مثلا" دلسوز و متعهد ؟ ....
توجه توجه توجه اتق ا... اتق ا...
بعضی نه میدانند دلار چیه نه میدانند میلیارد چیه اولا اگر حجم قاچاق در این حد باشه اگه تمام کوه های مملکت دلار باشه کم میاریم .ثانیا تمام قاچاق از گمرک میاد؟؟؟؟ثالثا اگر قاچاق از گمرک بیاد الزاما کارمندان گمرک دخیل وشریک هستند.مثلا گمرکی که روزی 2000 کانتینر ازش خارج میشه واقعا اگه بخوان همه کانتینر هارو بازرسی وارزیابی کنند تمام کارخونه ها تعطیل نمیشن؟رابعا درصدی از کاکنان با کالا سروکار دارند شاید حدود 30 درصد ،چه درصدی از این بخش که اصطلاحا نیروی فنی هستند اهل تبانی هستند که اگر 20درصد اینا چنین باشند چه درصدی از کل را تشکیل میدهند .وچقدر نیروی مومن وسالم در گمرک حضور دارند؟؟؟اینجا رو میگم اتق ا...بترسید که قیامت حتی یک نفر هم که تو این مجموعه درستکار باشه کافیه سر پل صراط یقه مونه بگیره اونوقت بگیم وا نفسا. قطعا فساد وجود دارد امابزرگ کردن مسائل برای اهداف دنیوی خیلی عواقب سخت اخروی روهمراه خواهد داشت .انما بعض ظن اثم.
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛
بیش از 2300 کامیون قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شود/ ده‌ها میلیارد دلار مغایرت کمرگی در کشور وجود دارد همینه دیگه طفلی ظریف حق گفت بایستی برای نمایندگانی که معنی پولشویی رونمیدونند یک دوره فشرده بذارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر