بازدید 37553
یک تحلیلگر اسرائیلی عنوان کرد؛

چرا ایران یک «دارایی استراتژیک» برای اسرائیل است!؟

بسیاری از تحولات سیاسی و امنیتی در خاورمیانه نیز برگرفته از فضای دشمنی میان ایران و اسرائیل شکل گرفته شد. تا جایی که به باور بسیاری از ناظران، دشمن درجه یک کنونی اسرائیل، اعراب نیستند و اعراب نیز اسرائیل را دشمن خود قلمداد نمی کنند، بلکه دو طرف ایران را «other» یا دشمن خود تعریف کرده اند. در این چهارچوب، «بن کاسپیت» تحلیلگر اسرائیلی وبسایت «المانیتور» در مطلبی مدعی شد، به رغم دشمنی های میان تهران و تل آویو، ایران برای اسرائیل یک «دارایی استراتژیک» است.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 29 November 2018

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران و اسرائیل ـ که در دوران حکومت پهلوی روابط مناسبی با یکدیگر داشتند ـ تبدیل به دشمنان یکدیگر شدند و ایران به غیر مشروع خواندن اسرائیل، بر حمایت از حقوق فلسطینی ها تأکید کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، بسیاری از تحولات سیاسی و امنیتی در خاورمیانه نیز متأثر از فضای دشمنی میان ایران و اسرائیل شکل گرفته شد. تا جایی که به باور بسیاری از ناظران، دشمن درجه یک کنونی اسرائیل، اعراب نیستند و اعراب نیز اسرائیل را دشمن خود قلمداد نمی کنند، بلکه دو طرف ایران را «other» یا دشمن خود تعریف کرده اند.

در این چهارچوب، «بن کاسپیت»، تحلیلگر اسرائیلی وبسایت «المانیتور» در مطلبی مدعی شد، به رغم دشمنی های میان تهران و تل آویو، ایران برای اسرائیل یک «دارایی استراتژیک» است.

در ادامه این مطلب آمده است: یک توافق گسترده و عام در اسرائیل وجود دارد، مبنی بر اینکه ایران در بالای لیست بزرگترین دشمنان اسرائیل قرار دارد. اسرائیل تهدید ایران را تنها تهدید موجود برای آینده خود در نظر می گیرد.

ایران آخرین تهدید جدی استراتژیک اسرائیل در تمام زمینه های امنیتی است. برنامه هسته ای ایران، یک تهدید استراتژیک مستقیم به شمار می رود و توسعه طلبی ایران در خاورمیانه و محور شیعی ـ که از خلیج فارس در جنوب تا بندر لاذقیه در شمال گسترش یافته « به عنوان یک تهدید مهم در نظر گرفته می شود.

ایران به عنوان مهمترین «تامین کننده تروریسم» در برابر اسرائیل و اصلی ترین حامی مالی جنبش حماس، جهاد اسلامی و حزب الله است که همه متعهد به نابودی اسرائیل هستند. در حالی که ایران اسرائیل را «شیطان کوچک» توصیف می کند، ایران برای اسرائیل بدون شک «شیطان بزرگ» است.

در هیمن راستا، ایران را می توان یکی از مهمترین دارایی های استراتژیک اسرائیل در این زمان توصیف کرد. این یک ادعای اغراق آمیز نیست، بلکه یک واقعیت است. در ماه های اخیر شاهد آشکار شدن شمار فزاینده ای از تماس های مخفی اسرائیل با کشورهای عربی و مسلمانی در منطقه و جهان بوده ایم که اسرائیل با آنها روابط دیپلماتیک رسمی ندارد.

روابط میان اسرائیل و چندین کشور سنیِ عربی به آرامی در حال گسترش است. بابت این گسترش روابط باید از ایران «تشکر» کرد. تهدید شیعیان و توسعه طلبی ایران به سمت غرب (مدیترانه)، نگرانی بزرگی برای بسیاری از رهبران منطقه ایجاد کرده است.

اسرائیل در مرکز این عرصه به عنوان تنها پاسخ به ترس دیرین از یک امپراتوری بازسازی شده ایرانی و نفوذ رو به رشد شیعه در منطقه قرار گرفته است. نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، با کمک پر انرژی از رئیس موساد، یوسی کوهن و میان میر بن شباط، مشاور امنیت ملی اسرائیل، به طور مؤثری از وضعیت موجود برای تقویت موقعیت اسرائیل به عنوان یک پایگاه دفاع منطقه ای و یک آهنربا برای همه کسانی که از ایران بترسند، استفاده کرده اند.

ادریس دیبی، رئیس جمهور چاد، 25 نوامبر به اسرائیل سفر و در پایان نتانیاهو اعلام کرد او به زودی یک سفر متقابل به آن کشور آفریقایی مسلمان خواهد داشت. طی این سفر آن ها از احیای روابط دیپلماتیک پس از 46 سال قطع روابط استقبال کردند.

روزنامه هاآرتص نیز نوشته، اسرائیل پس از برداشتن گام‌های مهم در راستای تجدید روابط با چاد، در تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک با سودان و بحرین است.

سال ۲۰۰۹، پس از آنکه نیروهای ارتش سودان، صدها هزار آفریقایی‌تبار را قتل‌عام کرد، دادگاه بین المللی جزایی برای «عمر البشیر»، رئیس جمهور سودان به اتهام جنایت علیه بشریت و جرایم جنگی، حکم بازداشت صادر کرد.

به نوشته هاآرتص، در صورتی که روابط با سودان از سر گرفته شوند، زمان پرواز از فلسطین اشغالی به سمت برزیل کوتاه خواهد شد.

روز یکشنبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، پس از سفر اخیرش به عمان قصد دارد به کشورهای عربی دیگری سفر کند. پیش از این، «هانی مرزوق» سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود، بحرین مقصد بعدی سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

روز ۲۶اکتبر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفری از پیش تعیین نشده، وارد «مسقط» پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس، دیدار کرد؛ این اولین سفر نتانیاهو به یک کشور عربی بود.

از سوی دیگر، روابط مناسبی بین محمد بن سلمان و اسرائیل برقرار شده و در ماجرای قتل خاشقجی، اسرائیلی ها برای حفظ بن سلمان به عنوان یک ضد ایران تمام عیار، تلاش زیادی کردند.

همه این موارد، تنها بخشی از رخدادهای واقعی است که اسرائیل را به یک بازیگر حیاتی در محیط امنیتی خاورمیانه تبدیل می کند.

همان گونه که پیشتر گفته شد، هیچ یک از این تحولات نمی توانست بدون حضور رو به رشد ایران در خاورمیانه رخ دهد. اسرائیل به عنوان تنها پاسخ واقعی به تهدید ایران و تنها کسی که قادر به مقابله با آن است، درک می شود. کشورهای حوزه خلیج فارس، از جمله سعودی ها، اعتماد چندانی به دونالد ترامپ ندارند؛ او در مصاحبه خود با روزنامه واشنگتن پست در روز 28 نوامبر گفت: ایالات متحده حضور خود را در خاورمیانه برای دفاع از منافع اسرائیل حفظ می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲۹
کاملا درسته

واین بود یک از ثمرات صدور انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
!البته
اما اشتباه نکنیم بعد از انقلاب در مدت حیات اقای خمینی ملاحظه این مقوله می شد و تقریبا هم موفق بود که کشور های عربی به سمت اسراپیل هل داده نشوند
حتی بعد از آن هم تا سال 84 سیاست دوست نگاه داشتن حتی المقدور عربها بویژه عربستان سعودی دردستور کار دولتها بود که آن هم تا حدودی هم موفق بود
اشتباهات ( شاید هم تعمدات) حاکمیت فعلی بود که کار را به اینجا رسانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
عربستان دارایی اسرائیل است که فضا را توانسته علیه ایران و به نفع اسرائیل مدیریت کند.

البته اخیرا روزهای خوشی را نمی گذراند و جو در دنیای اسلام اصلا به نفع عربستان و اسرائیل نیست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
احسنت به این مطلب.لول تابناک داره میره بالا.اسراییل تاسیس شد تا سدی در برابر انگلیس و اروپایی باشه که از جنگهای صلیبی با عثمانی زخمهای تاریخی خورده بودن.بعدا کشورهای اسلامی طوری عقب افتادن که اروپا دیگه خطر چندانی از جانب اونها احساس نکرد و رقبایی مثل چین و شوروی سر بر اوردن.لذا اسراییل رو مثل سابق حمایت نکرد.اما امریکا با نفوذ لابی صهیونیست جای اروپا رو گرفت.حالا هم که فعلا شیعه و سنی با هم درگیر شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
اتفاقا این مساله باعث خواهد شد حماس و جهاد اسلامی فلسطین چشم امیدی به اعراب نداشته باشند و خود با باور اینکه دیگر خود باید فکری به حال خود کنند به عنوان دشمن قوی اسرائیل با نوعی جنگ چریکی موجودیت اسرائیل را به صورت جدی تهدید نمایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
آقای حسام بلوچی عزیز
به شما پیشنهاد میکنم ی بار دیگه متن این خبرو بخونید تا بهتر متوجه نتیجه صدور انقلاب در این خبر بشید
در این خبر از قول یک غیر ایرانی(اسراییلی)در یک سایت غیرایرانی گفته شده که: هیچ یک از این تحولات نمی‌توانست بدون حضور « رو به رشد ایران»اتفاق بیوفته و در جایی دیگه میگه: محوری از خلیج فارس در جنوب تا بندر لاذقیه در شمال گسترش یافته
لطفاً در این دو گفته به عبارت «حضور رو به رشد ایران»و محدوده جغرافیایی که مشخص شده توجه کنید و اینو هم بدونید که این محدوده رو به رشد بزودی بزرگتر خواهد شد و همین الان هم این محدوده خیلی بزرگتر از چیزیه که این اسراییلی گفته (از شرق کشمیر و افغانستان از غرب لبنان و فلسطین از شمال قفقاز و جنوب یمن و دریای سرخ) وضمنا در مورد کلمه «انقلاب» اینو در نظر داشته باشید که انقلابهارو مردم یک کشور بوجود میارن نه حکومتی که داره توی اون کشور حکومت می‌کنه ، پس اینکه حکام این کشورهای عربی به اسراییل نزدیک شدند به معنی نزدیک شدن اون کشور به اسراییل نیست و اتفاقا این نزدیکی بین حکام عربی با اسراییل ممکنه باعث نزدیکتر شدن زمان انقلاب در اون کشورها و همون صدور انقلاب مورد نظر شما بشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ایکاش مدیران به جای ادامه سیاست های غلط گذشته به حرف های مردم عادی کوچه و بازار عمل میکردند .. قطعا نتیجه بهتری میگرفتند.. .
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
بزک نمیر بهار میاد!
صهیونیست های ترسو بایدم دلشونو به این تحلیلا خوش کنن!
ایران قوی شده دلیلشم همون مطالب بالاست که اسرائیل غاصب ایران رو بزرگترین تهدید و دشمن خودش میدونه و از ترسش دست به دامن حکام خودفروخته عرب شده!
اما کور خونده اسرائیل سال 2040 رو نخواهد دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
خوب البته پیامبر اکرم در مورد همین قوم که دارایی استراتژیک شما هستند گفت که دانش را در ثریا خواهند یافت و البته در آخرالزمان همین دارایی استراتژیک تکلیف آخرالزمان را مشخص خواهد کرد. پیامبر در مورد آن سودانی که رئیس جمهورش آمده در اسرائیل چیزی نگفته
است و شما اینرا می دانید..
اسرائیل از ایران و سیستهای غلط ایران در مقابل اسرائیل به عنوان حربه ای برای سیاستهای خود در دنیا استفاده میکند و این باعث شده اسرائیل و کارهایش به چشم دنیا نیاید .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
من هیچ دلیل قانع کننده ای برای دشمنی با اسراییل نمی بینم. تاریخ اینجور بوده که روابط ما با اسراییل بهتر از اعراب بوده است .به رسمیت شناختن دولت اسراییل بایستی پیگیری شود. هر دو کشور ما و اسراییل عضو سازمان ملل متحد هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
اتفاقا سیاست کلی ایران در منطقه کاملا درست است ولی دولت و وزارت خارجه منفعل هستند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
احسنت.زمانی نتانیاهو میگفت ایران دنبال ساخت سلاح هسته ایست تا با سوار کردن اون روی موشکهای بالستیک اسراییل رو تهدید کنه.ما هم دقیقا داشتیم همین پیام رو از داخل بدنیا میدادیم.واقعا موندم اقایون نمیدونستن با این فیلمها که عده ای به عنوان مردم به احمدی نژاد میگفتن بمب هم بساز و او هم میخندید وقتی در دنیا پخش بشه و بعدتر روی موشک شعار بنویسیم نتیجه چی میتونه باشه؟.واقعا اونها الان میتونن به غزه حمله کنن کودک بکشن و بگن ما داریم در برابر عوامل ایران از خودمون دفاع میکنیم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
جناب۱۷:۳۹
شما برو از اول دین اسلام را از نو بخوان و نه طوطی وار از پدرت به ارث بردی وگرنه اینطوری راحت نمی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
حسین آقا
بهترین دلیل برای دشمنی با اسراییل و البته فقط یکی از ده ها دلیل برای دشمنی با اسراییل ، فلسفه پرچم اسراییله ،
پرچم اسرائیل یعنی کشور یهودی بین دوخط آبی که نماد نیل و فرات هستند تشکیل میشه و فرات همین چند ده کیلومتری غرب ایرانه ،
حالا به نظر شما اسراییل کوچولوی الان که میگه من به زور می‌خوام از نیل تا فرات رو اشغال کنم اگه یک روز به فرات برسه و اونقدر بزرگ بشه که از نیل تا فرات رو کنترل کنه برای ایران خطرناک نیست؟
اگر این اتفاق بیوفته و اسراییل به فرات برسه قطعا اون اسراییل خواهد گفت که ببخشید منظور ما از این خط آبی رنگ روی پرچممون فرات نبود و منظورمون رودخونه سند بوده
من پیشنهاد میکنم برای عادی سازی روابط بین ایران و اسراییل ، بعنوان اولین قدم اسراییلیا پرچم خودشون رو عوض کنند تا بعد از اون دوطرفه بشینند صحبت کنند تا شاید بقیه مشکلات بین ایران و اسراییلم حل بشه
تحلیل درستی است.
ترس اصلی برای اعراب ایران و برای ایران اعراب است و برای هیچ کدام اسرائیل در درجه اول تهدید نیست آینده منطقه خاورمیانه سوای تبلیغات توخالی سیاسی رقابت و جنگهای نیابتی و شاید مستقیم عربها و ایران است هرچند یک طرف قضیه هم ترکیه است اما این کشور ترجیح میدهد منافع خود را در آرامش پیگیری و به دست آورد هر چند به نظر من طرف موفق در این قضیه ترکیه خواهد بود چون این کشور دارای دمکراسی نسبتا خوبی است و توان دیپلماسی بالائی دارد و میتواند همزمان در جبهه غرب و شرق ایفای نقش نماید و با اسرائیل هم دارای روابط سیاسی است بازنده اصلی اوارگان فلسطین هستند که برای همیسه به فراموشی سپرده خواهند شد اگر این روند ادامه داشته باشد
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
شما جز همان کسانی نیستید که کوروش پرست هستند؟
پس هنوز مانده به ان دوران و حکومت سرزمینی که تا اروپا بوده برسیم پس بخواب و وقتی رسیدیم بیدارتون می کنم
!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
برو پی کارت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
طرف فکر کرده چه جمله سنگینی گفته!
امان از نادانی
بگذارید اینطور بهتون بگم که اسرائیل برای حفظ و دوام بقای خود ، احتیاج به دشمنی هرچند بی اثر به نام ایران دارد. اگر دشمنی های حکومت ایران نبود ، چه بسا چندین سال پیش حیات اسرائیل پایان یافته بود!
هر چه موضع گیریها و اظهارات و تحرکاتی که ایران علیه اسرائیل انجام میده بیشتر و افراطی تر و شدیدتر باشه ، اسرائیل نفع بیشتری میبینه و کشورهای منطقه و دنیا رو راحت تر با خودش میتونه متحد کنه!
پس این کاملاً حرفی درست و منطقی است که بگیم ایران برای اسرائیل ، یک دست آویز استراتژیک و حیاتی محسوب میشه!
دقیقا...
اسرائیل هم برای ایران یک دارایی استراتژیک است.
گوش اسرائیل در دست ایران است و اگر کسی عیله ایران اقدامی کند ایران این گوش را بشدت خواهد پیچاند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
امروز عراق دستور داد که به مسافران راهی ایران دلار داده نشود چند ماه دیگر با اتمام ذخیره ارزی وضعیت بسیار فاجعه بارتر از امروز خواهد شد بی زحمت گوش اسراییل را همین امروز بپیچانید
دشمن دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
احسنت با همین فرمون برید جلو تخت گاز لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ناشناس ۲۰:۳۷
بیخود جوسازی نکن،،شماها خیلی وقته که به هر روشی میخواید بین مردم ایران و عراق دشمنی ایجاد کنید ولی نه حالا و نه هیچوقت نمی‌تونید.
.
این مسأله هم برای ندادن دلار به مسافرین یک تصمیم دوجانبه در دوتا کشور ایران و عراقه و دلیلش هم اینه که دوکشوذ تصمیم گرفتند دلار رو از مبادلات تجاری بین خودشون حذف کنند
دقیقا درسته به واسطه ایران مظلوم نمایی میکنه
عالیه!
حضرت آقای دانشمند!
ایران یک دارایی استراتجیک برای همه دنیاست. اسراعیل حداکثر تا 2سال دیگر نابود میشه و آمریکا هم حداکثر تا6 سال و چهار ماه آینده نابود است.
از طرفی عمق استراتجیک ما هر روز در حال افزایش است و از جنوب جزایر پانکرهاس تا شمال قاره اسکاندیناو و از شرقِ شطِ می سی سی پی تا غرب هیمالایا.
ایران بزودی اقتصاد اول یا دوم جهان میشود. بفضل پروردگار و با نیروی ایمان و روحیه جهادی جوانان ما.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
چی زدی ؟!! با با خیلی تو توهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
این نعمت خودمونه، نمی شناسیش؟ خیلی جوک میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
نعمت نگو. بگو نسترآداموس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
حسین یعنی نفهمیدی که این نعمت داره همیشه افعال منفی به کار میبره و قصدش انتقاده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
از سوادت معلومه. اینجوری میخوای دنیا رو تسخیر کنی؟ استراتچیک نه استراتژیک ، اسراعیل نه اسرائیل. همین شماها هستین که با بی سوادی بر مسندهای وزارت و غیره مینشینید و با خود دکتر پنداری هاتون پول ها را به جیب زن دوم و سوم و چهارم و بچه های بی عرضه و مشکلات را به سوی مردم بی پناه روانه میکنید.
mm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
تا امثال این نعمت ها در کشور هستند مملکت هم همین طور می ماند و پوشکِ بچه هامان هم محتاج خارج هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
بسیار خندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
بنده با 63درصد حرفهای شماموافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
خیلی. بعیده اقتصاد اول و دوم شیم. ولی احتمالا سوم میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
آفرین من هم دیروز رفته بودم جزایر پانکرهاوس دیدم چه عمقی داریم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
نعمت جان من و تمام دوستان کامنتهای زیبای شما را هر روز میخانیم اصلا فقط برای کامنتهای شما ماییم تابناک. و کلی میخندیم. خدا قوت برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
استراتجیک؟؟
فکر کنم منظورت جزایر لانگر هاوسه! درسته؟
تا خود بزرگ پندارانی مثل شما هستند ما بدبختیم. شایدم اسراییلی هستی که داری نفع می بری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
خخخخ نعمت دست وردار
ناشناس
| Austria |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
خوب میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
برو شیرین بازی هاتو با کمیته امداد و بچه های یتیم تقسم کن بانمک
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
برادر اينهايي كه گفتي تنهايي كشف كردي؟
اينها حتي جزو سند چشم انداز هم نيست واقعا توهم زدي.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
بسمه تعالی اینجانب نعمت باتشکر از حرف وحدیثهای دوستان باید بگویم با نظراتهای شما موافقم. البته فقطبا کسانیکه با بنده موافقند من هم موافقم که معمولا 95 درصد مردم موافقند و 2 درصد باقی هم مخالف که باید اعدام شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
این نعمت و نعمتای دیگه توی همه سایتها و همه جای فضای مجازی هستند و با روشهای مختلف بابت حقوق دریافتیشون کار میکنند
یکی از روشهاشونم همینه که این جور حرفها رو مینویسند و بعد هم پایینش یکی دو تا جواب میدند تا افکار و نیت خودشون رو بین جامعه رواج بدند و مردم هم که از همه جا بی خبر
مثلاً الان اینجا بعضیا فکر میکنند این کامنت رو ی آدم حکومتیه دو آتیشه اما پرمدعا نوشته و شروع میکنند به جواب دادن بهش ، حالا یا با حرف منطقی جوابشو میدند و یا بعضیا با فحش و تمسخر ، در هر صورت هدفش تخریب ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جزایر پانکرهاس؟ اگه منظورت لانگرهانسه، اون جزیره نیست دوست عزیز بلکه سلول هایی داخل لوزالمعده هستند که به خاطر کاشفش معروف به جزایر هانگرهانسه
پس بیشتر از اینکه به اسراعیل ظربه بزنیم بهش سود میرسونیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ضربه!!!
اگر ایران علیه اسراییل کار نمی کرد الان باید در مرز با انها می جنگیدیم به خاطر استراتژی این رژیم که دارد از نیل تا فرات
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
نيل تا فرات كجاش تو خاك ايرانه؟ كي ساكن نيل تا فرات هست كه با اسراييل در حال جنگه.
كمي به واقعيات توجه كنيم نه توهم حمايت از همسايه و بباد دادن اقتصاد و امنيت كشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
پرچم کانادا هنوز نمی دانی دجله و فرات کجا هست؟
نقشه بدم خدمتتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
مثل اینکه شما از ۳۰ سال پیش و ۶۰ سال پیش خبر ندارید چه اتفاقی افتاده و یک کمی تاریخ جنگ ورزی این اسراییل را بخوان تا روشن شی ونه با دوپینگ
خطاب به۱۷:۴۰
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
مثل ما که میگفتیم غنی سازی ۲۰ درصد تا دنیا به ۳ درصد رضایت بده اسراییل هم شعار داده.مگر الان دوره ای هست که دنیا اجازه بده یک کشور براحتی به بقیه حمله کنه و مرزهاشو گسترش بده؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
از نیل تا فرات اسراییل شعار پوچی بیش نیست چون نه 15 میلیون یهودی موجود در جهان می توانستند بر صدها میلیون مسلمان خاورمیانه ای غلبه کنند و نه غربی ها اجازه می دادند یهودی ها بر خاورمیانه و منابع نفتی غنی اش سلطه پیدا کنند

عقل هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
اگر همین الان به مریخ حمله نکنیم مریخیها به ما حمله خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
ساکنین نیل هم ایران را دوست خود نمی دانند جناب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
آقایونی که ادعای عاقل بودن دارید و یا میگید مگه دنیای الان اجازه اشغالگری میده و یا صدتا دلیل دیگه میارید
همین الان اسراییل جولان سوریه رو سالهاست که در اشغال داره ، همین الان اسراییل برخلاف قطعنامه های متعدد سازمان ملل که حتی آمریکاییها تاییدشون کردند و از حق وتو برای تصویب نشدنشون استفاده نکردند سرزمینهای وسیعی رو که بعد از جنگ ۱۹۶۷ اشغال کردند تخلیه نمی‌کنند و به فلسطینیها تحویل نمی‌دهد و حتی دارن توی این زمینهای فلسطین که سازمان ملل هم اونا رو فلسطینی می‌دونه شهرک سازی میکنند و این یعنی بعداً هم نمی‌خواند این زمینهارو پس بدند، همین الان اسراییل بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل به آوارگان فلسطینی اجازه بازگشت نمی‌دهد
حالا بعضی از شما عزیزان صلح طلب که اصلا اهل دشمنی با کسی نیستید حتی اگه دشمن خودش رو به مرزهاتون برسونه بفرمایید که وقتی این اسراییل کوچولوی امروزی تونست از نیل تا فرات رو اشغال کنه و کنار ما برسه بی خیال ایران میشه ، و وقتی این اسراییل امروزی بدترین دشمنیهارو با ایران انجام میده اگر به اون میزان از قدرت برسه با ایران چکار خواهد کرد
اصلا چرا سرنا رو از سر گشادش میزنید؟ شما که اینقدر صلح طلب هستید به اسراییل بگید که پرچم خودش رو عوض کنه و یک پرچم جدید معرفی کنه که اینقدر آدمای جنگ‌طلب از اون سواستفاده نکنند و اسراییل مهربون رو متهم به اشغالگری نکنند و وقتی به فرموده یکی از دوستان اصلا دنیای امروز دنیای اشغالگری نیست پس چه لزومی داره اسراییل ادعای نشدنی برای تصرف از نیل تا فرات داشته باشه ، و ضمنا حالا که دنیا دنیای اشغالگری نیست بی زحمت به اسراییلم بگید از جولان سوریه و زمینهای فلسطینیا که حتی سازمان ملل هم به رسمیت شناخته برند بیرون ، به حرف دنیا که گوش نمیدند شاید به حرف شما گوش بدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ناشناس ۱۹:۵۹
واقعا هم که عقل چیز خوبیه
الان ۷۰ ساله که ۹میلیون یهودی کشور فلسطین رو اشغال کردند و ۷۰ ساله که اون صدها میلیون مسلمون مورد نظر شما میخواند بیرونشون کنند ولی به دلیل حمایت آمریکا و غرب و خیانت حکام عرب نتوانستند
ضمنا اگه از نیل تا فرات شعار پوچی بیش نیست پس لطف کنید به اسراییلیا بگید برای راحت شدن خودشون هم که شده و برای گرفتن بهونه از دست بعضی آدمای جنگ‌طلب دست از این شعارشون بردارند و دیگه این شعار پوچ رو ندند ،اونوقت منم به شما قول میدم که به بعضیا بگم که دیگه این شعار پوچ مرگ بر اسراییل رو ندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
الان کشور عزیزمان پروژه برات تا نیل رو داره اجرا میکنه
نیروهای ما از فرات سوار ماشین می شند و کنار سواحل مدیترانه پیاده میشوند این قضیه رو دستکم نگیرید
سیاست کشور ما عالی بود توانستیم از موقعیت زمان وجود بهترین استفاده رو بکنیم و برای نسلهای بعدی ایران
یک کشور با مرزهای بزرگ رو باقی بگذاریم
تازه فهمیدید؟ من سال هاست این رو می دونم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
سیاستمداران ما تازه بیست سال بعد ملت به چیزی را میفهمند اون موقع هم همیشه دیر شده الانم مثل موارد قبلی
قبلا فعالیتهای ایران در کشورهای عربی پنهانی بود اما حالا که مرگ برال سعود میگوید ودرتمام کشورهای عربی علنی نیرو دارد مسلم است که حکومتهای عربی احساس خطر کرده اند و اکنون با اسراییل دوست میشوند
ایران با دشمنی با اعراب کمک بزرگی به اتحاد اعراب واسراییل کرد و اسراییل را از انزوا در اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
ایران با دشمنی با اعراب؟!ای خود باخته.
جالبه که این مقاله رو نوشتین !!!
واقعیت اینه که همانطور که زیاده روی در هر کاری نامناسب است ، بزرگ کردن تشیع در خاور میانه ، با هر نیتی ، در بلند مدت ما را به زمین خواهد زد .
البته همگی می دانیم که تهدید خواندن ایران ( ایرانی پرمشکلی که می بینیم و می شناسیم ) صرفا یک بازی از طرف اسراییل برای رسیدن به منافعی است که قسمت کوچکی از آن در این مقاله آمد اما چیزی که تعجب برانگیز است اصرار ما بر بازی کردن در زمینی است که هر دو دروازۀ آن متعلق به خودمان است ( آن هم با این مدیریت افتضاح و ... )
بله و خیلی ممنونیم از مسولان ما که از جیب ما هزینه کردن و اسراییل و اعراب رو با هم آشتی تاریخی دادند!!!
اسراییل هم دارایی خوبی برای ایران بوده است.
ولی باید از خیر این دارایی بگذرد چرا که تاریخ مصرف آن گذشته است و ایران دیگر نیازی به این دارایی ندارد.
واقعيت:
فلسطين و اعراب با اسراييل وارد جنگ شدند.
مصر و بتدريج تمامي اعراب بجز ٢ گروه كوچك با اسراييل مصالحه كردند.

ايران اين وسط نه سر قضيه است و نه ته آن.
ايران توسط اسراييل مورد حمله قرار نگرفت بلكه توسط عراق و حاميان عراق به خاك و خون كشيده شد.

خلاصه اينكه ايران نقش دايه كه نه ، نقش غريبه مهربانتر از مادر را براي چه كسي بازي ميكند ؟؟؟؟!!!!و به چه قيمتي؟ اگر ايران درست عمل كرده بود كه الان اينهمه كشور عربي به خون ايران تشنه نبودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
دقیقا درست هستش. متاسفانه ما با سیاست اشتباهی که در پیش گرفتیم نه تنها به فرایند مشروع سازی اسرائیل کمک کردیم، بلکه از متحدان خود نیز دور شدیم و دوستان قدیمی خود را به دشمنان درجه یک تبدیل کردیم. شاید در دهه اول و دوم انقلاب کشورهای عربی متحدان استراتژیک ایران نبودند و یا دوستان مورد اعتماد، اما حداقل دشمنان علنی و درجه یک ایران هم نبودند. ببینید با سیاست های غلط و اشتباه دو دستی کشورهای عربستان، مصر، اردن، بحرین، امارات و ... را به اسرائیل تقدیم کردیم. در مقابل هزینه های مالی سرسام آوری رو متقبل شدیم، تا به کمک سوریه، عراق و یمن برویم. قبول دارم هر کشوری در جهت تامین منافع امنیتی خود بایستی اقداماتی رو انجام بدهد. اما منطق حکم می کنه هر جا منافع ملی ما در خطر باشه بایستی هوشمندانه قدم گذاشت. متاسفانه مسئولین ما در حال حاضر در مسیری قرار گرفتند که خود این مسیر را انتخاب کرده اند( یا آگاهانه و یا از روی نا آگاهی و عدم تسلط به سیاست های منطقه و عدم تعریف درست منافع ملی). متاسفانه امکان برگشت از این مسیر وجود ندارد، بهترین راه کار مراجعه مستقیم به رای و داوری مردم است. مسئولین محترم شک نکنند در صورتیکه مثلا در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش اسرائیل به رای و داوری ملت مراجعه کنند، علاوه بر اینکه چهره و سیمای ایران سربلند را در جهان بیش از بیش درخشان خواهد کرد، مقبولیت بسیار زیادی نیز پیشگاه ملت ایران کسب خواهند کرد. در هر صورت رای و داروی مردم هر چه باشد یک برد بزرگ و تاریخی برای مسئولین مملکت خواهد بود. امیدوارم این مطلب را منتشر نمایید. یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
معاذالله. که این جماعت بخواهند چیزی بپذیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ناشناس۱۹:۱۱
از این مطالبی که نوشتید معلومه خیلی آدم با سوادی هستید و شاید حتی پروفسور تاریخ هم باشید و احتمالا در آسمون ریسمون بافتن هم مهارتی داشته باشید ولی در ابتدای این مقاله کاملا علمی و مستند شما یک سوالی برای من ایجاد شد که امیدوارم بتونم جوابشو پیدا کنم ، اونجایی که فرموده بودید که با سیاستهای غلط ، دوستان و متحدان خودمون رو به دشمنان درجه یک تبدیل کردیم و یا این جمله که ، شاید در دهه اول و دوم انقلاب کشورهای عربی دشمن علنی و درجه یک ایران نبودند و از مصر اردن امارات بحرین و عربستان نام بردید ، سوالی که ایجاد میشه اینه که دقیقا همین کشورها و البته چندین کشور دیگه همون کشورهایی هستند که در زمان حمله صدام به ایران در شهریور ۱۳۵۹ که فقط حدود ۱۹ماه از انقلاب گذشته بود از صدام حمایت کردند و تا آخر جنگ با صدام همکاری کردند و علاوه بر کمک مالی و تجهیزاتی و اطلاعاتی حتی سرباز هم به صدام دادند چنانچه از همه این کشورها اسیر هم گرفته شد ،از زمان شروع جنگ‌ تا زمانیکه شما میگید پایان دهه اول و دوم انقلاب بوده خیلی فرق هست و اگر دلیل دشمنی این کشورها با ایران سیاستهای غلط ایران در دهه اول و دوم انقلاب بوده پس دلیل کمک اونها به صدام بعد از فقط ۱۹ ماه از انقلاب چی بوده و آیا دشمنی و مخالفتی علنی تر و آشکارتر از جنگ وجود داره که شما میگید اونها از دشمنی علنی با ایران خودداری میکردند؟
ضمنا این هزینه های سرسام آوری که می‌فرمایید ما در سوریه و عراق و یمن متقبل شدیم رو اولا سرسام آور نبود چون اگر این کار رو نمی‌کردیم هزینه های که بعداً باید متقبل می‌شدیم بسیار سرسام آورتر بود و دوما اصلا ما متقبل نشدیم بلکه به ما تحمیل شد ، میدونید چرا، چون این جنگها در واقع با عراق و سوریه و‌یمن نبود و به قول خود اونها و به گفته خودشون اینها جنگ نیابتی با ایران بود و این جنگها هم اول از طرف اونها تهاجم صورت گرفت و نه از جانب ایران و یا دوستان ایران
شما هم دوست عزیز بهتره بجای اینکه همیشه خودمون رو و ایران رو مقصر بدونید و مقصر و‌متهم‌جلوه‌بدید حداقل یک کمی ریشه مسائل رو بررسی کنید ب بعد نظر بدید
متاسفانه اکثر ما ایرانیها تحت تاثیر جو رسانه ای و تبلیغاتی بیگانگان همیشه و بدون هیچ شکی و تردیدی در همه موارد ایران رو خطاکار و مقصر میدونیم و بعضی وقتا با یک جهش زمانی و با نادیده گرفتن اتفاقات و شرایط در زمان بین دو اتفاق ، فقط این دو اتفاق رو کنار هم میزاریم و نتیجه ای میگیریم که کاملا اشتباهه
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دوست عزیز 03:04 اولا خوشحالم که نظر این حقیر رو نقد کردین( بدون تهمت و افترا) اما در خصوص دشمنی کشورهای عربی به قول شما عربستان و ... در زمانی که صدام به ایران حمله کرده بود. تا حدودی با شما هم نظر هستم. اما نباید از واقعیت هم فرار کرد. در همون زمان صدام ملعون رابطه ما با عربستان چطور بود؟ رابطه عربستان، امارات، بحرین، مصر، اردن و ... با اسرائیل چگونه بود. دوست عزیز اشتباه می کنی و من نوعی تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار نگرفته ام و ضمنا نه آدم خیلی باسوادی هستم و نه پروفسور تاریخ. اما واقعیت چیزیه که کسی نمی تونه از اون فرار کنه. البته در این هیچ شکی نیست که همیشه ایران و سیاست های مسئولان اشتباه نیست. من نگفتم که اونا (کشورهای عربی، اسرائیل و غرب) فرشته هستن و ایران خدایی نخواسته اهریمن. نه اصلا اینجوری نیست اما اگه از بعد سیاست و منافع ملی به هر دو طرف نگاه کنی، کاملا مشخصه که همه طرفهای این به اصطلاح دعوا منافع ملی خودشون رو در اولویت قرار می دهند. در خصوص هزینه هایی که می فرمایید سرسام آور نبوده، چرا مسئولین محترم شفاف سازی نمی کنند (البته کاملال قبول دارم که به نفع امنیت ملی ما نیست که در این مقطع زمانی در خصوص کمک ها و هزینه هایی که ایران متقبل شده و یا به قول شما بهش تحمیل شده، شفاف سازی کرد). اما در هر صورت جامعه ای می تونه به تکامل برسه که در اون نقد و انتقاد سازنده وجود داشته باشه. پس از شما خواهش می کنم بدون تعصب رفتارهای ما در چند دهه اخیر را در کنار رفتارهای آنها قرار دهید و سپس راه کار درست ارائه کنید. من به هیچ عنوان نگفتم که اونا بی تقصیر هستن.به قول یه بنده خدا چهره عربستان چهره یه قدیس نیست. اما متاسفانه اگه ما هوشمند نباشیم حمایت های غرب و البته سیاست های اشتباه ما می تونه از اونا یه قدیس درست که در برابر ما. تمام حرف بنده حقیر اینه که ما با دستای خودمون کشورهای اسلامی رو به سمت اسرائیل هل دادیم.ببینید دوست عزیز افراط در هر کاری درست نیست، همانطور که افراط در دشمنی نیز می تواند عواقب بسیار بدی برای ما داشته باشه. منطق و عقل حکم می کنه که در این دنیایی کنونی با مغزمون تصمیم بگیریم نه با قلبمون. درسته که قلب های ما شیعیان به ما جکم می کنه که در برابر وهابی گری و سلفی گری عربستان باید ایستاد، اما ایستادن بدون تعقل و منطق، حکم مرگ ما را خواهد داشت. پس چرا هوشمندانه بازی نکنیم، چرا اسیر بازی های هوشمند آنها بشیم .
عنایت بفرمایید بعد از هلال شیعی فکری به حال مردم کنید.
وضعیت خطرناکی شده.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
نه ما همینطور شاخکی و سرخپوستی پیش می رویم بقیه باید فکری بحال ما کنند!
ما همیشه به نفع دیگران خوب کار کردیم بجز خودمون
اسراییل امریکا روسیه اروپا و چین همه وهمه از وجود ایران خوب به نفع خودشون استفاده میبرند
عوضش اعراب جزو بدهی های نزولی ما هستند که باید در غم آنان بنالیم و جان و مال و هستیمان را بدهیم و هیچوقت بدهی ما تمام نشود که هیچ بدهکار تر هم میشویم.؛
چیز جدیدی نبود سالها است که دلسوزان میگفتند که این تندرویها بنفع آمریکا و اسراییل تمام می شود آنها همیشه دنبال خالی کردن جیب اعراب بودند و تنها راه آن هم ایجاد دشمن فرضی بود متاسفانه موفق هم شدند ولی کو گوش شنوا فعلا همه منابع جهان اسلام به جیب استعمار گران میرود و حاضر هم نیستیم که بپذیریم و رفتارمان را اصلاح کنیم حالا هم میگویم اوضاع داخلی خصوصا اقتصادی کشور را بزانو در خواهد آورد وتوان ما را خواهد گرفت ضعف ما دشمنان را جر ی تر خواهد کرد انتهای این را پشیمانی است
اسرائیل از این نظر برای ایران یک دارائی استراتژیکه که باعث شده ماهیت واقعی حکومتهای عربی بر ملا بشه
هلال فقر!!
از نيك شهر و زابل تا گورخواب هاي اسلام شهر
از خوزستان تا سرپل ذهاب
از سرخس تا آبادان
از بانه تا بستان آباد
كلا هلال تو هلال!!
هلال فقر و بيكاري از هفت تپه تا ......
ازاول اين حكام وپادشاهان عرب بااسراييل همپيمان وهمپياله بودن،منتهى الان ديگه نميتونن زمان ومكان رودرست تشخيص بدن،لذاعلنابااسراييل نرددوستى ميبازن
یک زمانی اسراییل وایران دشمن مشترک صدام بودند!!!
اشتباه نکنید این روابط پشت پرده وجود داشته اما جرات رو کردن آن را نداشتند اما اکنون این شاهان مفلس عرب چنان تاج وتخت خود را از دست رفته دیده اند که حاضر شده اند هر بی آبرویی را بجان بخرند تا آن را حفظ کنند ولو رابطه علنی با رژیم غاصب صهیونیست واین است یوم تبل السرائر
آمریکا هم ایران را تهدیدی برای اعراب نشان می دهد تا اسلحه هایش را بفروشد
اسرائیل نه دشمن ایران و نه هیچ کسور دیگر نیست .بلکه داره با دوشیدن آمریکا کشور ش را آبادتر می کند . .بیچاره مردم ایران که دود این دشمنی به چشم اوناست و از جیب اونا خرج میشه
رفتارها و علامتهای غلط کشور ما در سیاست هاش ، کلی به کشورهایی مثل اسرائیل کمک کرده تا رشد کنن و توجه دنیا را به خودشون جلب کنن ، اونا از این بازی استفاده می کنن تا دنیا را متاثر کنن و کشورهایی رو مثل آمریکا بدوشن ، واقعیت اینه که ما چه در زمان جنگ و جه و در زمان صلح ، با رفتارهای و تصمیمات شتاب زده نتونستیم چند تا دوست مطمئن پیدا کنیم . ما منزوی هستیم ولی نمی خواهیم قبول کنیم . بیش از 7000 سال تاریخ پیشینه تاریخی ، ولی حالا چی داریم ؟
البته اگه مثل نوح ع ، عمر می کردیم من مشکلی نداشتم ولی جوانی ما تمام شد و زندگی ما تیر بار جنگ و تحریم از بین رفت .
خدا در هیچ کجای قرآن نگفته ، دنیا محل زجر کشیدنه بلکه لقب انسان مختال فکور که یعنی خودش باید دنیاش را بسازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
با سلام
لطفا وقتی شناختی از قران ندارید از قران استفاده
نکنید
در آیه آمده است "ان الله لا یحب کل مختال فخور
خداوند هرگز مردم متکبر خودستا را دوست ندارد
متاسفانه کاملا درست گفته ، حقیقتی انکار ناپذیر که مردم عادی مدتهاست آنرا فهمیده اند اما دولتمردان پر مدعا از فهم آن طفره میروند
این که تحلیل نمیخواست! عربها و اسراییل فقط در ظاهر با هم مشکل دارند و در باطن هر دو شریک آمریکا هستند دیگه.
من کاملا با این تحلیل موافق هستم.
ایران کمک بسیار بزرگی برای نزدیکی اسرائیل و عراب به هم کرده است.
در واقع ایران با تهدید اسرائیل، بیشترین کمک را به اسرائیل کرده و اسرائیل هم بیشترین استفاده را برده است.
اسراییل وآمریکانابغه استفاده ازدشمنانشان هستندبزرگترین دشمنی به آمریکاچسبیدن بیشتربه اون ماباسیاست هایمان بزرگترین خدمت به این دوکشوردرمنطقه میکنیم خیلی ازکشورها باکشوردیگرمشکل دارن اماهرروز مرگ براین وآن رانمی اندازن درضمن آمریکا واسراییل هم برای بعضی درداخل دارایی باارزشی هستند
خدا خیرت بده که راستشو گفتی
نظامحاكم برجهان كه انرا دولت پنهان هم مى نامند تا اين اواخر حتى دوران بوش پسر با قدرت كامل جهان را ازراهى كه برايش تعيين كرده بود عبور ميداد امريكا اسرائل اروپا وعربستان درموقعى كه با پيروزى نهايى فاصله جندانى نداشتند براى مقابله با اين ابر سازندگان نظم جديد جهانى به ميدان امد نتيجه اين شد بشار اسد نرفت سوريه وعراق تجزيه نشد داعش به كشور ما نرسيد تركيه قطر پاكستان از دستشان درفت دريمن هم جايى براى انهاباقى نمانده وامپراطورى حاكم دروضعى قرار دارد كه قادر به حفظ خود نيست الان براندازان درامريكا حاكمند اتحاديه اروپا درصورت بيرون رفتن انگليس دراستانه فروپاشى قرار ميگيرد اينها ودهها مورد مهم ديگر محصول مقابله ايران با اسرائيل است ما مى مانيم ديگران تغيير ميكنند
تحلیل درستی است .
ایران برای آمریکا هم یک نعمت بزرگ حساب میاد . با ترسوندن عربها چند میلیارددلار سلاح به عربستان و کشورهای عربی فروختند و حالش رو بردند . خوب معلومه که ترامپ علاقه ای به تغییر حکومت درایران نداره . روسیه هم که عشق دنیارومی بره با این سیاست های ایران ...
کشورهای حوزه خلیج!! کدوم خلیج؟لطفا دقت بیشتری به خرج دهید.
يك ايران قوي فقط در يك دكترين نظامي قوي ميشه تعريف كرد جدا از مشكلات اقتصادي كه بعضي از مسولين خيانت كار كه با فساد و رانت مردم را به بدترين حال ممكن فقير و ازرده خاطر كردن اما ايران ما قويتر از هميشه به راه خود ادامه خواهد داد و كشورهاي نظيري رژيم صهيونيستي و اعراب در مقابل اراده اهنين ايران عزيزمانرچارهاي جز تسليم و اطاعت كردن چارهاي ديگر ندارند پاينده ايران
سیاست وشعارهای ایران به نفع اسراییل شده وباعث نزدیکی اسراییل واعراب شده وشعار محو اسراییل باعث کمک جهانی اسراییل شود وکارهای خلاف او دیده نشود اگر ایرا ن شعار انتخابات ازاد دراسراییل را بجای محو اسراییل بیان کند بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
دنیا علیه اسراییل شده و فشار از طریق مردم بر دولتهاشون برای علیه این رژیم
درست میگه. حقیقتا اسراییل هیچ زمینی را از دست نداد. تنها از جنوب لبنان بدلایل متعدد عقب نشینی کرد
آن زمان که اعراب با اسراییل جنگیدند و نتوانستند شکستش دهند سالها قبل انقلاب بود و نتیجه آن صلح کشورهایی چون مصر با اسراییل بود.به هر حال آنچه مسلم است و آنچه بسیار بسیار بدیهی است این است که تنها بحکومت رسیدن حکومتهایی چون ایران در آمریکا و اروپا و روسیه و چین است! که ممکن است اسراییل را به انحلال کشاند و یهودیان ساکنش برگردند کشورهای هشتاد سال پیششون. اشغال فلسطین تنها یکی از هزاران بی عدالتی موجود است.
فلسطین تنها یک راه حل دارد آنهم فعال شدن خود ملت فلسطین و پیگیری آن است، خواه این تصمیم صلح باشد خواه جنگ. در هر دو صورت آنکه باید هزینه تصمیماتش را بدهد فلسطین و بالتبع اسراییل است. در این درگیریها ایران تنها میتواند یکی از چند بازیگر پشت مردم فلسطین باشد. همین!
یکی از بزگترین موفقیت های دیپلماسی همین کشاندن رژیمهای مرتجع عربی به سمت اسراییل است، رژیم کشورهای عرب شاید چند صباحی بتوانند با اسرییل رابطه داشته باشند ولی مردم کشورهای عربی هرگز، شیخک های عربستان یا باید خادمین حرمین شریف باشند یا رفیق صهیونیست ها، تحلیلگر مقاله هم این موضوع خوب میداند وگرنه سراغ آب خنک نمیرفت
برای آمریکا و روسیه هم برای فروش اسلحه بیشتر سرمایه خیلی بزرگی است
چه ربطی داره مهم اینه ایران کاری کرده که دیگه اسرائیل یکی بزنه دوتا خورده.مهم اینه از نیل تا فرات حتی یک رویا هم نیست دیگه برای اسرائیل.مگه کشورهای عربی کی با ما خوب بودن که حالا از ترس ایران برن سمت اسرائیل.در جنگ ایران با عراق تنها دو کشور عربی که با ایران خوب بودن سوریه بود لبنان.اتفاقا برعکس این تحلیل ، ایران جهان عرب الان دو دسته کرده به نفع خودش.الان عراق یمن تونس قطر مردم بحرین همه تو جبهه ایران هستند. تنها کشور های عربی تاثیرگذار که الان با اسرائیل جدیدا رابطه برقرار کردن عربستان و امارت که هر دو از 60 سال پیش اسرائیلی بودن فقط الان علنی شده
تابناک ....
کشورهای حوزه خلیج فارس درسته نه خلیج
اسرائیل اگر بیل زن بود باغچه خودش رو بیل میزد. قدرت اسرائیل به خاطر تسلط بر سیستم حاکم آمریکاست. جالب بدونید این اسرائیلی ها از تبار همونایی هستند که حاضر نشدند همراه با پیامبرشون با کفار بجنگند حالا می خواند همراه کفار با اسلام بجنگند. اینا الکی خودشون رو باد کردند که مردم ازشون حساب ببرند. صبر کنید خواهید دید که اولین سوزنی که بهشون بخوره مثل بادکنک تو آسمون خواهند چرخید. اون نویسنده اسرائیلی هم خواسته ما رو بندازه توی موضع شک و مثلا خواسته زرنگی کنه.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
کاملا درسته !! ولی اون کسی که اون سوزن رو بزنه مسلما این مسلمانان نیستند پس اسراییل هزاران سال دوام خواهد آورد .
تحلیل عالی بود البته این تحلیل از خیلی قبل تر وجود دادگره ولی مسئولین ما سرشون را توی برف کرده اند و بدبختمون کرده اند و البته خودشان را خوشبخت تر
چی از این بهتر که همه سرکارند
تحليلي سطحي و ناظر بر ظاهر تحرکات ديپلماتيک رژيم صهيونيستي و حکام عرب است. نفوذ انقلاب در ملتهاي مسلمان اساس سياست خارجي جمهوري اسلاميست. بسيار ديده ايم و ميدانيم که حکام عرب نماينده واقعي ملتهاي خود نيستتد. پس نگران چند صباح عشق ورزي اين حکام وابسته و رژيم صهيونيستي نباشيد. اين نيز بگذرد.
حتی روس ها و ترکیه و چین که از دوستان کنونی ایران هستند در برابر غیر مشروع خواندن اسراییل موضع گیری قاطعی بسود اسراییلی ها دارند.
عراب دوست اسرائیل نیستن نوکرش هستن خودتونم میدونید اینها بهانست وقتی امریکایی ها میان فیلم میذارن به اسم فلان عراب زانبی نشون میدن ما مشیشم دشمن شون ما اگه دشمن بودیم اعراب از داعش که ساخت امریکا ست که خود ترامپ این را گفت
با سلام به نویسنده مطلب با ید توضیح بدهم که اسرائیل همیشه از موضوعاتی که نشان دهنده مظلومیت برای آن است حداکثر استفاده را کرده است . دریک کتاب که چند سال پیش به نام راز پنهان توسط انتشارات ساقی منتشر شد، ترفند های اسرائیل در استفاده از نمادهای مظلوم نمائی مخصوصا هولوکاست،به خوبی توسط یک روزنامه نگار اسرائیلی افشا شده است و درآنجا نشان داده شده که چقدر آن دولت غاصب از داشتن چنین نمادهائی خوشحال است وهر ساله تورهای متعددی برای نگهداشتن یاد آن حوادث در ذهن مردم ترتیب می دهد. متاسفانه عوامل حکومتی در ایران خواسته یا نا خواسته کارهائی می کنند که به اسرائیل امکان مظلوم نمائی می دهد وهمیشه فرصت های ایران را برای حل مشکلات خود ناکام می گذارند . چه میدانم شاید عده ای نفوذی این کارهارا می کنند ولی بزرگان جرا سکوت و یا حتی حمایت می کنند. این رازی است که خدا می داند کی افشا خواهد شد. چه زیان ها و هزینه از این رهگذر بر ملت ایران بار شده است .پناه به خدا ببریم شاید خوابیده ها را بیدار کند.
موقعی که اعراب مصر و سعودی و عمان و بحرین و کویت و قطر و...نتانیاهو را می پذیرند و با ایران دشمنی می کنند حتما دلایلی دارند
خوشبختانه عقلاى نظام دارند متوجه موازنه مثبت
يعنى رابطه با همه در چهارچوب منافع ملى مى شوند
سياست دشمنى كاملا يك روش غلط و توطعه بعضي
إز نفوذى ها و قدرت ها است
اسراییل که هیچ هم غیر مشروع است و هم یهودی چرا ما با مصر و عربستان که دو کشور بزرگ مسلمان هستند هم قطع رابطه کرده ایم؟
ناشناس مینگارد:
«...خلاصه اينكه ايران نقش دايه كه نه ، نقش غريبه مهربانتر از مادر را براي چه كسي بازي ميكند ؟؟؟؟!!!!و به چه قيمتي؟ اگر ايران درست عمل كرده بود كه الان اينهمه كشور عربي به خون ايران تشنه نبودند. »
جناب محترم ناشناس،‌ اسراییل دست دراز شده صنایع نظامی،‌ انرژی و بانکهای وال استریت ام.آمریکا در منطقه میباشد.
ناپلئون جهت مستعمره کردن شمال آفریقا یهودیان اروپایی را به فلسطین کوچ داد و سپس آن‌ها را به انگلیسی‌ها هدیه کرد. این هدیه پسا جنگ جهانی دوم برای استعمار فرتوت باصرفه نبود، زیرا در مقابل فرزند خلفش یانکی ها یال و کوپال خود را از داده بود و متقابلا به ام.آمریکا هدیه داد. از همان زمانِ پساجنگی پسا فوت استالین کسی که فاشیسم را در استالینگراد شکست مفتضحانه ای داده بود، سازش روسها با صهیونیست های یهودی و گروه مک کارتی صاحبان اصلی صهیونیست ها در پشت پرده شروع گردید که منجر به جنگ شش روزه و شکست مصر و عبد الناصر، پاتریس لومومبا… گردید.
در‌واقع اسراییل از آنزمان به ایالت ۵۲ آمریکا تبدیل گردید و شکست وی شکست آمریکا خواهد بود و کلیه منافع وال استریت، بخشی که تحت تسلط صهیونیست ها (روتشیلد ها صاحبان بانک مرکزی با دستگاه چاپ دلار) میباشد در منطقه از بین خواهد رفت.
من از این همه صبر کارگران و زحمتکشان ایران که اکثریت شکننده جامعه ایران را تشکیل میدهند و بعنوان «سربازان حرم زینبی» فرسنگها دور تراز خانه و کاشانه خود بجنگ این آدمخواران و مزدوران عرب، عجم، کرد و ترک آن‌ها میروند، در شگفتم. این چنین صبر و تحمل را در شمال شهرها جا خوشکردگان و آقازادگان حتی یک برای یک لحظه در چنته ندارند و مایه ننگ ا میباشند.
اشتباه است اگر ما آنرا فقط متعلق به ایرانیان بدانیم! شخصی کتابی بنام امپریالیسم نوشت که آنرا کتاب خوبی نامیده بوده است. آری در این کتاب کلیه این خواص استعمارگری و انحصار گری (همانند سویفت بانکی) و قوانین بانک جهانی... و در ید قدرت داشتن بازارهای فروش… که اجبارا چون «فواره بلند شود سرنگون شود» به نقطه افول خود رسیده است و چاره‌ای جز نابودی ندارد و این نابودی اجباری بهایی دارد که در منطقه، شرایط موجود آنرا بعهده ایرانیان آنداخته است. هر کس که خیلی بداند مسولیت تاریخی اش هم بهمان نسبت بزرگ‌تر است.
هرگونه کمکی به مردم و حکومت مبارز سوری، عراقی و لبنانی بخصوص فلسطین قهرمان باضریبی دو یا چند رقمی بنفع و کمک به خود ایران و ایرانیان است. در‌واقع فلسطین سوریه… سپر بلای ایرانیان گردیده اند. ایران کافی است که فقط یک لحظه از در سازش با این آدمخوران در آید همانا و چندی بعد بمستعمرگی ام.آمریکا در آمدن همان. حتی روسیه مدتهای زیادی شهر ها و جمهوریهای زیادی را بخاطر همین سازش که بصورت رسمی آنرا گارباچف شروع کرد از دست داد و همین اواخر (کمتر از ۷ سال است) از ایران فرا گرفت.
اگر ایران توانسته است سی و خورده‌ای سال مقاومت کند و ام.آمریکا هیچ علطی نتوانسته است بکند چرا ما روسها نتوانیم که هم بزرگ‌تر و هم ابزار کارمان از ایرانیها جلوتر. آری بهوش باشید، روسیه از ایران فرا گرفت تا در مقابل ام.آمریکا بایستد که امروزه قادر است غرب را در دریای سیاه میخکوب کرده و به آن‌ها نشان دهد که چکاره اند.
سخن کوتاه اگر کار باین خسارت ها برای کارگران و دیگر زحمتکشان و برزگران کشیده است اولاً مقصر همان لاکچری ها و سیلبریتی ها هستند که در ازای هرکدام آن‌ها هزاران ایرانی قربانی میشوند. این اشخاص از فرهنگ و تمدن ایران و ایرانی بودن بویی نبرده اند.
اگر به امریکا و اسرائیل امتیاز یا پول هنگفتی بدهیم که بیائید با ما دوست شوید آنها دو برابر
آنرا به ما می دهند که ما با آنها دشمن بمانیم.
کشورهای حوزه خلیج؟!!!!
پس فارس ش اوووو؟؟؟؟
فقط همینجوری ترجمه نکنین...لطفا کمی دقت و بازنگری

فقط
واقع گرا باشیم درست که باید مواظب باشیم و تلاش کنیم اشغالگران از دشمنی ما سو استفاده کنن اما نمی تونیم و نامردی اونا رو و ظلمشون به رسمیت بشناسیم. نیست؟
خیلی از نظرات رو که خوندم بیشتر نظرات نظرات سکولاریسیمی بود .
دشمنی ما با اسرائیل به این خاطره که حق نداریم با ظالم صلح کنیم (هیهات) . همون طوری که امام حسین (ع) این کار رو نکرد .
نه بر این اساس که دشمنی با اسرائیل برای ما سود داشته در گذشته و چون الان دیگه سود نداره و دیکتاتور های عربی رفتن سمت اسرائیل دیگه این دشمنی برای ما صرفه نداره و باید صلح کنیم !
جوانی ، میانسالی و حالا پا به سن بالای پنجاه گذاشته ام که همه اش با جنگ و بعد از اون هم با تحریم ها پی در پی سپری شد همه اش منتظرم که شاید وضع بهتر خواهد شد ولی نمی شود بیکاری فرزندان و فشار اقتصادی همه را بیچاره کرده است بعضی وقتها با خودم می گویم چه ظلمی به بچه هایم کرده ام که این ها را در این شرایط نگه داشته ام اگر مهاجرت می کردم به کشور دیگری شاید بهبودی حاصل شود ولی بقیه خانواده چکار کنند تورا به خدا از روی احساسات و تعصب حرف نزنید بیایید به فکر این مردم بدبخت باشید
اينشالله آقاييون كمي به تاثير نهايي حرفها و سخنراني هايشان توجه كنند
تحلیل فوق العاده سطحی بود
مثلا کی واقعا کشور هایی مثل عربستان و اردن وبحرین مقابل اسرائیل ایستادند؟ مصر و سوریه که واقعا ایستادگی کردن مصر قبل از انقلاب اسرائیلی شد و سوریه که هنوز مبارزه میکنه و طرف ایران
خاندان هایی مثل ال سعود و آل خلیفه و... از اول هم طرف اسرائیل بودند فقط رو نمیکردن الان بخاطر ایران منافق ها رسوا شدند
متاسفانه تهدید های ایران همواره باعث شده دیگر کشور ها به اسراییل ملعون کمک مالی کنند.
سیاستهای اشتباه ایران در منطقه منجر به اتحاد بیشتر اعراب با اسراییل شد چون ایران دشمن مشترکشونه/.الان عمان و بحرین و مراکش وعربستان دارن با اسراییل رابطه ایجاد میکنند
اوضاع منطقه خوارمیانه از دیرباز همینطور بوده و همیشه همسایگان ما با ما دشمنی داشتن و هروقت که تونستن زهرشون رو ریختن ، سازش کاری و مذاکره هم فقط در کوتاه مدت جواب میده و هیچوقت آتش زیر خاکستر رو خاموش نمیکنه ، تنها راه ما برای بقا در این منطقه پر آشوب اینه که روز به قدرتمند تر بشیم روز به روز بیشتر در منطقه نفوذ کنیم بیشتر دشمنانمون در غزه و یمن و امثال اینها درگیر کنیم،
برناهه از روز اول همین بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر