بازدید 5200

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی دیدار می‌کنند

کد خبر: ۸۵۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹ 28 November 2018

«مون جائه این» و «دونالد ترامپ» روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین با یکدیگر دیدار و گفت و گو می کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه اعلام کرد بحث کره شمالی و خلع سلاح این کشور در کنار امضای تجارت آزاد میان دو طرف از مهمترین مسایل قابل بحث در این دیدار است.

آخرین دیدار سران آمریکا و کره جنوبی ماه سپتامبر و در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

'کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سومین دیدار خود با 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و همچنین نخستین دیدار خود با ترامپ در سنگاپور بر انحلال کامل هسته ای شبه جزیره تاکید کرده بود.

با این حال مذاکرات رسمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ پس از نشست آنها در ماه ژوئن صورت نگرفته است و یک نشست سطح بالا که برای اوایل ماه جاری برنامه ریزی شده بود نیز به طور ناگهانی به تعویق افتاد.

در همین حال کره جنوبی و ایالات متحده هفته گذشته برای ایجاد هماهنگی تلاش های خود به منظور خلع سلاح کره شمالی و ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره از طریق افزایش مبادلات بین المللی، یک گروه کاری تشکیل دادند.

از سوی دیگر ترامپ اظهار امیدواری کرده است دومین نشست خود را با کیم برگزار کند سئول نیز گفته است انتظار می رود کیم تا قبل از پایان سال جاری میلادی به کره جنوبی سفر کند، همانطور که در آخرین اجلاس بین کره ای در ماه سپتامبر توافق شد.

گروه 20 در سال 1999 میلادی تشکیل و به محل اجتماع و رایزنی رهبران کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور جهان تبدیل شده است این گروه 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان و دوم سوم جمعیت جهان را شامل می شود.

در سال های ابتدایی فقط وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو در اجلاس های مختلف شرکت می کردند اما از سال 2008 به بعد و پس از رکود اقتصادی در جهان، رهبران این کشورها نیز نشست هایی برگزار کردند.

از سال 2008 رهبران گروه 20 سالی یک مرتبه دیدار کردند اما بین سال های 2009 و 2010 زمانیکه اقتصاد جهان با بحران مواجه شد، رهبران جهان دو مرتبه در اجلاس گروه 20 شرکت کردند.

کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، آمریکا، روسیه، عربستان، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و اتحادیه اروپا اعضای گروه 20 هستند.

سیزدهمین نشست دو روزه گروه 20 از جمعه در آرژانتین برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها