بازدید 23541
هزار و چهارصدمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

واکنش متفاوت رقیب انتخاباتی روحانی به اظهارات «حجاریان»/جلسه محسن هاشمی با وزیر اطلاعات درباره حناچی/نیلی: همسرم از من خواست از دولت کنار بروم

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اتهام احمد عراقچی اعلام شد/خداحافظی ۹ مقام از نهاد ریاست جمهوری/جریان از گوگوش تا سروش را چطور می‌شود مرزبندی کرد؟! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 24 November 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش متفاوت رقیب انتخاباتی روحانی به اظهارات «حجاریان»

سعید حجاریان تئوریسین اصلاح طلب اخیرا در گفت وگویی اعلام کرد: دولت روحانی استعداد و ظرفیت کافی برای مقابله با معضلات داخلی نداشت و اینکه شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم. مصطفی هاشمی طبا درباره اظهارات اخیر سعید حجاریان به خبرآنلاین گفت: خیلی بعید است شخصی که زندگی سیاسی داشته و شناخت دقیقی از شخصیت ها و افراد دارد چنین اظهارنظری کرده باشد. برای شخص من از همان ابتدا میزان توانایی و روش کار آقای روحانی روشن بود و فکر می کنم اصلاح طلبان هم آقای روحانی را خوب می شناختند. وی با بیان اینکه آقای روحانی از نظر وابستگی سیاسی همیشه عضو جامعه روحانیت مبارز بودند، افزود: البته باید تأکید کرد که جریان اصلاحات هم هیچ گاه سرنوشت خود را به آقای روحانی گره نزد، اصلاح طلبان در همان زمان انتخابات هم اعلام کردند که خیرالموجودین را انتخاب می کنیم؛ واقعیت آن است که اصلاح طلبان چاره ای جز انتخاب آقای روحانی نداشتند زیرا گرایشی به انتخاب آقای رئیسی یا قالیباف از سوی آنها نبود بنابراین همگی تلاش می کردند تا آقای روحانی پیروز انتخابات باشد. این فعال سیاسی تأکید کرد: پس رفتار اصلاح طلبان در انتخاب آقای روحانی، گره زدن سرنوشت اصلاحات به دولت آقای روحانی نبوده بلکه اصلاح طلبان خودشان ایشان را انتخاب کردند؛ آقای روحانی هم از روز اول نگفتند که من وابسته به گروه خاصی هستم و کاملا مطابق پیش بینی ها عمل کردند.

توضیحات کدخدایی درباره میزان تخلفات انتخاباتی

قائم‌‌مقام، دبیر شورای نگهبان توضیحاتی درباره میزان تخلفات انتخاباتی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه "بدون توقف" که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، در سخنانی درباره میزان تخلفات انتخاباتی و نحوه رسیدگی شورای نگهبان به این تخلفات، گفت: بیش از حدود 700 پرونده در رابطه با تخلفات انتخابات اخیر در قوه‌قضائیه تشکیل شد که از همین تعداد، حدود بیش از 60 کیفرخواست صادر و تعدادی نیز تبرئه شده‌اند و پرونده تعدادی نیز در حال رسیدگی است. وی با بیان اینکه کل گزارش‌ها و تخلفات انتخاباتی که اعلام و یا ارجاع شده، چیزی کمتر از 2 درصد است، اظهار داشت: سازوکار انتخابات در کشور ما مشکل دارد، بر فرض اگر به وزیر مربوطه‌ای در بحبوحه انتخابات بگوییم که چرا پول را نمی‌دهید؟ می‌گوید که سه ماه است که معوقات را نداده‌ام و الآن پول به دستم رسیده‌ و ناچار هستم که پول را پرداخت کنم، ظاهرا توجیه قابل قبولی است، اما از جهت دیگر تبلیغی برای آن دولت و یا وزارتخانه می‌شود، باید بین این دو راهی چه کار کنیم؟

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: در انتخابات سال 88 نیز چنین نمونه‌هایی از گزارش‌‌های تخلفات انتخاباتی بود، اینها خیلی بزرگ شد، در انتخابات اخیر هم این مسئله اتفاق افتاد؛ بنابراین باید این روند را اصلاح کنیم. کدخدایی ادامه داد: ما معتقدیم که گزارش‌ها از تخلفات احتمالی انتخاباتی باید مستند باشد، در قانون انتخابات هم آمده که گزارش‌ها باید مستند به شواهد و دلایل متقن باشد، اگر مستند نباشد، فرد می‌تواند علیه کسی که گزارش داده به اتهام افترا و این طور مسائل شکایت کند. سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: گزارش‌ها پیرامون تخلفات احتمالی انتخاباتی باید مستند به یک سری شواهد و دلایل باشد، ما غالب اینها را تا جایی که امکان‌پذیر باشد در همان روز انتخابات بررسی می‌کنیم.

جلسه محسن هاشمی با وزیر اطلاعات

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران از برگزاری جلسه رئیس شورای شهر تهران با وزیر اطلاعات خبر داد و گفت: در این جلسه وزیر اطلاعات اعلام کرده است مشکلی در خصوص حناچی برای شهرداری تهران وجود ندارد. زهرا صدراعظم نوری در گفت وگو با فارس، درباره صدور حکم شهرداری پیروز حناچیمنتخب شورای شهر تهران، اظهار داشت: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و چند تن دیگر از اعضای شورای شهر پیگیر صدور حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور بودند و با توجه به جلسات صورت گرفته، اعلام شده است که تا روز دوشنبه حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران صادر می‌شود. وی با اشاره به جلسه‌ای که محسن هاشمی با وزیر اطلاعات داشته است، گفت: در آن جلسه وزیر اطلاعات اعلام کرده است که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و حکم شهردار جدید صادر می‌شود. صدراعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در بعضی از مطالب فضا‌های مجازی عنوان شده است که حکم حناچی صادر نخواهد شد، گفت: پیگیری‌هایی که تا کنون انجام داده‌ایم، هیچ کدام از مراجع اعلام نکردند که در پرونده حناچی مشکلی وجود دارد. رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: این فضاسازی‌ها و گمانه‌زنی‌ها وجود دارد، ولی وزیر اطلاعات اعلام کرد که حکم صادر خواهد شد.

اتهام احمد عراقچی اعلام شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده احمد عراقچی معاون ارزی ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی، به دادگاه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، ارزی و پولی کشور خبر داد.

نیلی: همسرم از من خواست که از دولت کنار بروم

دستیار سابق رئیس جمهور در امور اقتصادی: راستش در طول دولت یازدهم به دفعات تصمیم به خروج از دولت گرفتم. همسرم همیشه به من توصیه می‌کرد که اگر معتقدی که مشکلات کور به این اندازه جدی است و حتی مختصری هم می‌توانی موثر باشی ادامه بده. جمعه‌ها که گاهی به اتفاق بیرون می‌رفتیم، باب درد و دل را باز می‌کردم و از مسائل و مشکلات می‌گفتم و معمولا غز می‌زدم که خسته شدم و می‌خواهم هرچه زودتر خارج شوم؛ اما او معتقد بود اگر این امکان وجود دارد، نباید از دولت خارج شد. در این شرایط به شدت احساس فشار می‌کردم. اما از شما چه پنهان ایشان در دولت دوازدهم از همان ابتدا به من توصیه می‌کرد که مشخص است نمی‌توانی موثر باشی و بهتر است به کار‌های دانشگاهی برگردی. هرکس روحیاتی دارد و در مجموع حضور در دولت با روحیه من سازگار نیست. همواره انتخاب خودم حضور در دانشگاه و تحقیق و تدریس بوده و برای من بهترین اوقات همیشه زمانی بوده که سر کلاس بوده‌ام و راستش همواره از حضور در دولت‌ها احساس فشار می‌کنم. /اعتماد آنلاین

خداحافظی ۹ مقام از نهاد ریاست جمهوری

در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، رئیس جمهوری و رئیس دفتر او با استعفای جمعی از مقامات و منصوبان نهاد ریاست جمهوری موافقت کرده‌اند.

مسیح مهاجری: از نمایندگی رئیس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی
علی یونسی: از سمت دستیاری رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها
اکبر ترکان: از سمت مشاوره رئیس جمهور در احیای بافت‌های فرسوده
سیدرضا اکرمی: از سمت مشاوره رئیس دفتر رئیس جمهور
علی جنتی: از سمت مشاوره رئیس دفتر رئیس جمهور
بهمن حسین پور: از سمت معاونت تشریفات دفتر رئیس جمهور
محسن محبی: از سمت ریاست مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری
فریدون وردی نژاد: از سمت مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر رئیس جمهور
خلیل معظم زاده: از سمت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری/ آنا

خون خاشقجی پیش از تکه‌تکه شدن، از بدنش خارج شده بود

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که یک متخصص کالبدشکافی که در تکه‌تکه کردن بدن روزنامه‌نگار سعودی نقش داشته، خون وی را پیش از مثله کردن از بدنش خارج و در حمام خالی کرده است. صلاح الطبیقی عضو تیم ۱۵ نفره‌ای بود که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عرب را به قتل رساندند، برای تکه‌تکه کردن بدن وی از ترفند‌های مربوط پزشکی قانونی استفاده کرد. دیلی صباح در این رابطه گزارش داد: «لباس‌هایی که به تن خاشقجی بود از تنش درآوردند. الطبیقی خون را از رگ‌های خاشقجی بیرون کشید و آن را در حمام خالی کرد. این الطبیقی بود که بدن خاقشچی را تکه‌تکه کرد.» / ایلنا

جریان از گوگوش تا سروش را چطور می‌شود مرزبندی کرد؟!

روزنامه جوان در گزارشی نوشت: خبرگزاری دولتی ایرنا مصاحبه با ریحانه طباطبایی، عضو حزب اتحاد ملت و از محکومان امنیتی را از خروجی خود حذف کرده است؛ مصاحبه‌ای که او در آن به تفکیک و مرزبندی اصلاح‌طلبان با براندازان پرداخته و گفته است: جریان جدید برانداز در فضای مجازی خیلی صدای بلندتری نسبت به فضای حقیقی جامعه دارد. رفتار خشن آن‌ها حتی در فضای مجازی هم محسوس است. در واقع می‌توان آن‌ها را سرنگونی‌طلب‌های خشونت‌طلب خواند. هرچند فکر نمی‌کنم در بین مردم چندان پایگاه اجتماعی داشته باشند و خیلی نباید فریب شعار‌های آن‌ها را خورد. اصلاح‌طلبان نسبت به سایر جریان‌های سیاسی ایران کمترین چالش را با براندازان دارند. در واقع جریانی که مدعی است از سروش تا گوگوش را در خود جای داده، چگونه می‌تواند با براندازان مرزبندی داشته باشد؟!

تخلف در آزادراه تهران - شمال با واگذاری زمین‌های کلاردشت به پیمانکاران

پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت وگو با تسنیم: از نمایندگان پیمانکار این آزادراه، نماینده بنیاد مستضعفان، شهرداری کلاردشت، امور اراضی و سازمان منابع طبیعی دعوت شد تا با حضور در کمیسیون توضیحات خود را ارائه کنند که این اتفاق نیز اخیراً رخ داده است. ظاهراً یک‌سری از اراضی در کلاردشت و برخی از شهر‌ها که واگذاری آن‌ها منع قانونی داشته، طی قراردادی فی مابین پیمانکاران آزادراه تهران ـ شمال در قبال طلب‌های آن‌ها واگذار شده است. اساساً شروع این قرارداد که بر مبنای تهاتر بوده، اشتباه و سؤال برانگیز است. آنطور که شاکیان اعلام کرده‌اند برخی از اراضی واگذار شده در کنار تپه تاریخی کلاردشت قرار دارد که از سازمان میراث فرهنگی این موضوع را استعلام شده تا نظرات خود را اعلام کند.

حرکت خودسرانه برخی نانوایان!

مشاهدات میدانی حاکی است، برخی از نانوایی‌ها قیمت نان لواش را از ۲۱۰ تومان به ۲۵۰ تومان افزایش داده‌اند. ادعای این نانوایان برای افزایش قیمت نان این بود که قیمت آرد گران شده است و دیگر با قیمت قبلی پخت نان برای آن‌ها صرف ندارد. گفتنی است هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نان به نانوایان داده نشده و برخی از نانوایان سطح شهر تهران در حرکتی خودسرانه و در سایه عدم نظارت، اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند. /نوداقتصادی

قانون انتخابات در حوزه تأیید صلاحیت‌ها در حال اصلاح است

سید حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی در مجلس گفت: اصلاح قانون شورا‌ها در دستورکار کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور قرار گرفته و حل بخشی از مشکلات کنونی در حوزه‌های تعیین صلاحیت، عملکرد و نظارت بر شورا‌ها را می‌توان در اصلاح این قانون مورد توجه قرار داد تا دوره‌های بعد شاهد مشکلات کمتری باشیم. /ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۵
برنامه بدون توقف چند ماهی که پخش می شود بسیار حرفه ای ساخته شده و باید ادامه دار باشد
پاسخ ها
آنتی سانسور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴

دکتر محمود احمدی نژاد ۱۷٬۲۴۸٬۷۸۲ رأی

حجت الاسلام والمسلمین رفسنجانی ۱۰٬۰۴۶٬۷۰۱ رأی
**********
انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸

دکتر محمود احمدی نژاد ۲۴٬۵۹۲٬۷۹۳ رأی

میرحسین موسوی ۱۳٬۳۳۸٬۱۲۱ رأی
**********
اکثریت و اقلیت را خودتان ببینید!
**********
ضمن اینکه لازم به یاد آوریست یه زمانی تو کشور همهمه ی این بود که دکتر محمود احمدی نژاد با چهره مبدل و ناشناس در بین مردم شهرهای مختلف ایران ، مشغول بررسی معیشت مردم و کمک به مستمندان و فقیران است
( باتشکر از خان محمدعلی آقا بخاطر این کامنت دیشبش از این به بعد میخوام تو کامنتهام بکار ببرمش)
ناشناس
| France |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
کجا گفت همهمه؟! گفت شایعه شده بوده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
ایشان نیازی به با چهره مبدل رفتن نداشت..از معجزات ایشان همانا این بود که خودش در ساختمان ریاست جمهوری نشسته بود و هاله نور ایشان با لباس مبدل از مردم فقیر دستگیری میکردن.بهمین دلیل هم در ان واحد چند شهر دور افتاده رو پوشش میدادن.چون از جنس نور بود و سرعت زیاد داشت.حتی گفته شده لیوان چای ایشان که متبرک میشد خودش به پرواز در میامد و برای فقرا الماس و سکه های طلا میرساند
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
من در تعجبم که خانم مولاوردی بدلیل بازنشسته شدن از دولت استعفا داد البته هرچند که رحانی درنامه ای اظهار امیدواری کرد که درجاهای دیگر از دولت از او استفاده کند!!!
اما تعجبم در دو چیز است
یکی اینکه سرکار خانم ابتکار از سیزده آبان سال۵۸ تاکنون هنوز بازنشسته نشده؟!
و دوم اینکه واقعا قانون خوب منع بکارگیری بازنشستگان ، در این مجلس و با این نمایندگان!!!! تصویب شده؟!
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
آقای سانسورچی از نفس نمی افتی!
احمدی نژاد را با یک تن عسل هم مردم تحمل نخواهند کرد .
چقدر باید خبر این ازاد راه شمال را بفهمیم و یکی اختلاس می کند و یکی کنار گذاشته می شود
اقا جان این را هم باید خاتم النبیا باید کاملش کند؟
انگار هیچ شرکتی جز خانم النبیا قدرت اجرایی در کشور ندارد و هر جا وارد می شود تقریبا همه انها را کامل تحویل می دهد
اقایان دولتی کلاهتان را بالاتر بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
تا کسی ایرادی از ما نگرفته الفش جامانده برای خاتم الانبیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
پرسش این است که چرا کس دیگری نمانده که توان انجام کار راداشته باشد عزیز
نیلی: همسرم از من خواست که از دولت کنار بروم
مملکت افتاده دست کیا
سقوط وحشتناک بورس نشان از اینده تاریک بازار سرمایه داره با توجه به سقوط پتروشیمی ها و سقوط دلار منتظر کاهش ۳۰ هزار واحدی بورس باشید ، خدا نگذره از کسانی که با هیحانی کردن بازار باعث نابودی مردم عادی میشن و خودشون از بازار فرار میکتتد با میلیاردها سود و به ملت میخندن.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
بیتکوین هم سقوط کرده، اخر الزمان شده، حتی اخلاق هم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
ان زمانی که با بالا رفتنددلار سودهای نجومی می کردین خوب بود ولی حالا که دلار می اید پایین و دارد تعدیل می شود بد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
یکی از دوستان اماتورم هم سرمایه اش تو بورس نابود شد روی ۱۹۰ هزار واحد اقدام به خرید کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
انشاالله دلار به زیر 10 تومان برسد
ممنون ازهمسرت آقا..ای کاش زودتر میگفتند, شما که مملکت رو به باد دادی رفت با این نظراتت...!
اتهام احمد عراقچی اعلام شد...!!!

خُب تنها که نبوده آقا..پس رئیسِ ش رو هم پیدا میکردید..این که کار آسونیه ...! . حتی رئیسِ رئیس ش رو هم میتونید پیدا کنید..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
با توجه به اینکه ایشان هیچ تحصیلات و یا آموزشی در رابطه با پستشان نداشته اند معلوم است که به دستور رییسشان این اشتباهات را مرتکب شده اند و حتی دادن چنین پستی به ایشان میتواند به منظور ضربه زدن به آقای عراقچی باشد. کلا تصمیماتی که منجر به افت ناگهانی ارزش پول ملی و نارضایتی ها شد مشکوک است.
cft به تاریخ پیوست
حالا روحانی از جنس شماها نیست ؟ عجب روزگاری هست از دست این جماعت
شما می خواهید کارایی دولت افزایش یابد یک راه حل است وان هم این است که مدیریت اقتصادی از دست دولت گرفته شود و واگذار شود به مرجع های دولت و مجلس با حضور کارشناسان اقتصادی و مدیریتی،به خاطر اینکه چه زمان احمدی نژاد و چه در این دولت معلوم است کسانی در دولت هستند دارند کارشکنی می کنند و همان بحث نفوذ است که اقتصاد را نمی خواهند رونق پیدا کند و دارند برای امریکا نقش بازی می کنند مثل پایین نگه داشتن عمدی نرخ ارز برای چند سال بعد وقتی زمان اصلاح قیمت فرا می رسد امریکا با خروج از برجام و شروع تحریم ها افزایش قیمت ها را چند برابر می شود و رها می کنند که بگویند مشکل اقتصاد ما به خاطر مرگ بر امریکا گفتن است و عدم رابطه با این کشور ولی هر کسی که اقتصاد بلد باشد می داند مشکل از سو مدیریت اقتصادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
معلومه شمام خیلی اقتصاد بلدی.بابا نابغه.بابا مغز اقتصادی ندزدنت.گیرم ۴ سال نرخ ارز ثابت ماند .بعد ۴ سال باید بشه ۴ برابر؟یعنی هر سال باید بزارن قیمتها بشه دو برابر؟اگر اینکارو کنن که همین خود تو میگی اینا تورم رو کنترل نمیکنن چون نفوذین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
جناب پرچم المان شما چیزی به اسم تعادل فهمیدی؟
یعنی اینکه تعادل بین تورم ایران و امریکا می شود نرخ ارز دلار در ایران و ریال در امریکا
حالا شما برو در این چند سال ببین چند درصد در سال باید می رفت بالا که به این عدد ۴ برابر شما نرسیم؟
برای یک کمی فهم فهمی برو ببین اقتصاد همین ترکیه و ارژانتین چجوری دلار را مدیریت می کنند و جهش قیمت ندارند و فقط سال به سال باافزایش هر درصد تورمشان در همان نرخ دلار را هم تعدیل می کنند
هر چند که انها مثل ما در دراز مدت نمی توانند نرخ دلار را با توجه به درامد ارزیشون پایین نگه دارند چون قدرت درامد ارزشیون کمتر از ما هستش
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
۱
امریکا چیزی بنام تورم اون طوری که در کشور ما مرسوم هست نداره.یک بطری اب سالها ۱ دلار ثابته وتورم اونجا بسیار ناچیزتر از این حرفاست
۲
اقتصاد ارژانتین و ترکیه تحت تحریم نیست با وجود این تحریم چند مقام ترکی بابت بازداشت کشیش امریکایی لیر رو دچار سقوط کرد که با ترمیم رابطه مجددا اصلاح شد
۳
اقتصاد و درامد ارزی ترکیه از ما بالاتره خواهشا مطالعه کنین بعد نظر بدین.تنها بازدید از قصر توپکاپی(خرم سلطان)روزانه صدها هزار دلار از توریسم به اون کشور درامد میرسونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
جناب تورم کشور امریکا تقریبا ۳ درصد است و کاری هم به نداشتم که چند درصد است و گفتم اختلافش را ببیند چند درصد می شود با کشور ما که می شود نرخ دلار حالا یک کمی بالا و پایبن
شما اگر یک کمی به جای اینکه در سایتهای خبری بچرخید از منابع علمی استفاده کنید اینطوری نمی گویید ،مثلا اینکه کسری تراز تجاری ترکیه تقریبا کمی دوبرابر است یعنی تقریبا ۱۴۰ میلیارد دلار صادرات دارند برعکسش تقریبا ۱۹۰ میلیارد دلار واردات دارند و این یعنی کسری و توریسم و این چیزها بخشی از این را جبران می کند و ولی خروج سرمایه هم دارند و کامل نمی تواند باز هم کسری تجاری را جبران کنند ولی کشور شما حتی با خروج سرمایه و حتی با تحریم نفتی تراز مثبتی دارید
یک چیز دیگر این که تاربخچه اقتصادی این کشورها را ببینید راحت از تحریم صحبت نمی کنید
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
عزیز من شما هم منابع کسب اطلاعاتتون رو محدود به روزنانه کیهان و همفکراش نکنین.دیدم اونجا میگن امریکا بدهکارترین کشور جهانه.مثل این هست که کارخونه دار میلیاردر بره بانک برای خرید تجهیزات یک میلیارد وام بگیره.و یه دستفروش هم یک میلیون بدهی داشته باشه بگیم پس وضع دستفروش بهتره چون بدهی کمتری داره.ترکیه اقتصادش دو برابر ماست و درامد سرانه مردمش همینطور.این یعنی دو برابر بیشتر از ما میتونه مقاومت کنه.هر چند تراز تجاری امسالش منفی باشه.این مهم نیست.مهم اینه که تراز تجاری در طولانی مدت مثبته و میتونه کشورش رو در صنعت و کشاورزی و گردشگری به جلو ببره.اقتصاد ما هم که قبلا از ترکیه و کره بزرگتر بود حالا کوچکتر شده.زمانی اقتصاد ما ۵ برابر مالزی بود اما الان تقریبا با هم برابریم
سال 96 پیش خودم فکر میکردم کاش من احمد عراقچی بودم، الان دارم فکر میکنم خدا یا شکر که عراقچی نیستم!
خدایا یک پولی به ما بده یک عقلی به دیگران
اگر جریان اصلاحات را تا حد یک جناح سیاسی بنام اصلاحطلب پایین بیاورید که از خاتمی تا موسوی،از حجاریان تا تاجزاده و عبدی،از کروبی تا مهاجرانی گستره دارد قطعا به ان جفا کردید.جریان اصلاحات به درازای تاریخ قدمت دارد و کورش کبیر یک مصلح زمان خود بود.همانطور که امیر کبیر.ویا مصدق و یا امام خمینی همه سعی در اصلاح امور زمان خود با ابزار ان دوره زمانی داشتند.جریان اصلاحات زنده است و پشت هیچ سد و صخره ای چه مرحوم هاشمی چه اقای خاتمی متوقف نخواهد ماند..ما شمشیر در دست نداریم و همچون قطرات اب رودخانه سخت ترین سنگهای خاره را فرسایش داده و از ان عبور میکنیم.جریان اصلاحات زنده است تا ایران و ملت ایران زنده است.هیچکس هم اعتقاد ندارد همه چیز در حکومت فعلی عالیست.قطعا اشکالات هست انهم بمقدار زیاد و قطعا این مشکلات باید با اصلاح برطرف شود.از طرفی قطعا براندازی در خاورمیانه ای که مافیای نفت و اسلحه بر ان سوء نظر دارد راهی مناسب نخواهد بود و نتیجه گیری روزنامه جوان از ان مقدمه خلاف واقعیات میدانی جریان اصلاحات میباشد.ما ایران قوی و متحد میخواهیم نه یک کشور جنگزده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
بله همین طوره
روسها وقتی میخوان یک نفر رو بکشند، یک قطره پلونیومی چیزی میریزن داخل فنجان نوشیدنی اش، اما عربستانی ها تازه کار هستن برای کشتن یک نفر، لشکری 15 نفره می فرستن اینقدر ناشیانه
الان شش ساله از دولتش گذشته کسی گوشش بدهکار نیست


این آقا قول داده تمام مشکلات کشور رو در صد روز اولش حل نماید



پس کو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
کجایند مردان بی ادعا
کجاست قالیبافت
:)
سبوس جان اگر فکر کردی کسی وجود داره در این دنیا که همه مشکلات یک کشور رو صد روزه حل میکنه یک تست ایکیو بده.اگر هم کسی چنین قولی بهت داد و باور کردی و برای اون بهش رای دادی بهت توصیه دوستانه میکنم دیگه رای نده.رای دادن ادمی با این ایکیو حلال نیست.
فدات ستاره بچینی
:)
مسئول درج نظرات رفته سفر ؟؟؟ بابا بیا نظرات رو منتشر کن،
شهر 12 میلیون تهران هنوز شهردار نداره.
"تا سال 1400 شهر بی شهردار" اسم فیلم جدید ساخته اعضای محترم شورای شهر تهران
بازنشستگی، استعفا ، انصراف ......
با توجه به تاکید رهبری مبنی بر موازی کاری ممنوع ولی متاسفانه دولت سایه دست بردار نیست و دست از پرونده سازی برنمیداره .
تمام کابینه روحانی یک طرف ، زنگته و مولاوردی و ظریف یکطرف
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
اونا هم همون طرف
اداره کشوری با شرایط ایران احتیاج به تخصص ، تعهد ، خلاقیت و برنامه ریزی دارد ، آزمایش و خطا و حرفهای خاله زنکی ملت و دولت را نابود می کند
منتفی شدن افزایش حقوق یعنی بدبختی کارگر و کارمند ، روزهای سرد و سختی در انتظار همه است ،
اتفاقا قبل از اعدام آن دو مفسد اقتصادی باید احمد عراقچی ومافوقش محاکمه می شدند شاید قاضی ابتدا حکم اعدام وی را می داد.البته حالا هم دیر نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
ماشالله چقدر قاضی داریم اینجا.حکم اعدام هم دادی؟شواهد هم بعدا خودش جور میشه ایشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
قضاوت نکرده،نوشته شاید و اینک قضاوت یک موضوع تخصصی و شخصی نیس اتفاقا عمومی هست و باید افکار عمومی قانع شود و نظرات مردم مهم شمرده شود
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مشکلمان این اعدام کردن هاست
چقدر پست الكي داره اين نهاد رييس جمهوري
مسولین بانک مرکزی سرمنشا مشکلات اقتصادی بودندو شایسته بود قبل از همه سیف و معاونان بی تعهدش بازخواست می شدند تا اعتماد مردم سلب نگردد
بنده با خودم هم مخالفم
اینهمه دستیار خروجیش؟
آقا اگه بنده حقیر قتل جناب خاشقچی را گردن بگیرم واعتراف کنم کوتاه میایید،راستش منم همسرم هرروز غر میزنه میگه تاکی میخا کارگری کنی برو دنبال یه سرقتی خلافی موادفروشی چیزی تاکی باید حسرت یه ماشین قراضه وخیلی چیزای دیگه را بکشیم...منم بریدم میخوام قتل خدابیامرز خاشقچی را گردن بگیرم شاید اعدامم کنن از این زندگی پراز حسرت وچشم وهمچشمی راحت بشم
خداییش این 9 نفر چه کار با ارزشی در نهاد ریاست جمهوری داشتند؟ واقعا که هر ورشکسته سیاسی رو برای روز مبادا یه پستی دادند در حالیکه جوانان بیکارند.
معنی عدالت، احساس وظیفه، را فهمیدیم
در مورد کار خطای نانوایان یه مطالبی از قدیم شنیده شده که گفته شده طرف دستور داده همان نانوا را در تنور بیاندازند و بقیه نانوایان هم ماستشونو

کیسه کردند . راست گفته اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیلی تو به تنهای مسول پیشنهاد اقتصادی در کشوری.این تو بودی که پیشنهاد بالابردن دستی قیمت ارز رو دادی تو و اون دستیارت نهاوندیان
خواب باشید . همه نان ها گران شده نه فقط لواش .
شماها فکر نمی کنید که اگر اقای روحانی نمی امد و جناح اصلاحطلب از ایشون حمایت نمیکرد تعدا اراء چقدر میشد ؟! کل تعداد اراء میشد همون اراء رئیسی غیر ازاینه ؟!! اگر اصلاحطلبها اعلان حضور نکنند و نماینده نداشته باشند اصلا رئیس جمهور نمیتواند انتخاب شود و لذاست که بالاخره موقع انتخابات میگردند یکی را پیدا می کنند اسمشو میذارند اصلاحطلب یکیرا اسمشو میزارند اصولگرا ..... !!!!!
مسول دفتر رییس جمهور این همه مشاور و معاون داره؟! خود رییس جمهور نه ها، مسول دفتر رییس جمهور!!
اصل کاری خود واعظی بود که متاسفانه نرفت تا ....رئیس جمهور بعدی شود
ایشون ۷۰ بار جنگ کرده عمرا کسی بتونه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر